Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3373104 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10035 Dátum: 2014.02.18 08:17:14 »
Szerintem városban elég lesz a rendszer,meg amúgy is ők jobban tudják,hogy mi a helyzet,mint mi akik laikusak vagyunk.

Meg sokan félre vannak informálva a hybrid szó kapcsán,legalább is a környezetemben biztosan,mert mindenki azt kérdezi,mennyit megy el 'villannyal' amikor meglátják milyen autóval vagyok,s akkor elmagyarázom már amennyit tudok,hogy ez nem villanyautó hanem hybrid....

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10036 Dátum: 2014.02.18 11:05:19 »
Hatásfoktól eltekintve én arról beszélek hogy araszolgatsz a dugóban, ami azt jelenti, hogy nem gyorsulsz fel 50-re aztán fék és újratölt a rendszer, hanem araszolgatsz kifogy a gáz és nem tud újratölteni, mert annyira semmi a fékhatás, na akkor araszolgattál 1 kicsit és annyi, na persze lehet ez hullámosabb araszolgatás hogy talán újratöltsön, de akkor is az a véleményem, hogy a többlet súly, ami a cikkben több mint 100 kiló simán elviszi az előnyt.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10037 Dátum: 2014.02.18 11:19:41 »
meglátjuk, állítólag sorozatgyártásra kész már a technika. én nagyon kíváncsi vagyok. minden hibrid megoldás érdekes. és hát ugye a toyotáét nem lehet lemásolni, mert annyira körbe van tűzdelve szabadalmakkal. megvenni meg az európai gyártók nem fogják, ha addig élnek sem  :devil: (az usa-ban van pár toyota-hibrid technológiás autó, asszem Fordokat meg talán még valamit árulnak vele)

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10038 Dátum: 2014.02.18 12:25:38 »
Szerintem meg nem eszik olyan forron a kasat  :devil:
Mellesleg ami engem tenyleg erdekelne es enyre tobbet latok belole az a full hybrid autok. Sajna ezevtol mar nincs adokedvezmeny a sima Priusra csak a Plugin-re.
Igy sokan valtanak... na nemcsak Priusra, de szinte napi szinte latok egyre tobb Amperat, Leaf-et, Teslat sot tegnap egy uj BMW i3 parkolt mellettm csak neztem, h WTF... 19-es kerekek, de olyan vekony virsli gumi volt rajta, h jaj.
Ha egyszer eljutok oda (anyagilag) akkor egy Leafre benevezek az tuti. Engem kenyelmesen kiszolgalna 3 napig biztosan... de a ~40.000EUR  az szvsz nagyon sok erte.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10039 Dátum: 2014.02.18 15:46:12 »
Ráadásul mondjuk egy eltúlzott esetben az is lehetséges, hogy 50kmh-ról fékezve pont "feltölti" a rendszert, és a rendszerrel el lehet érni 300 méteren az 50 kmh-s sebességet ...
Ez tényleg eléggé eltúlzott. Az akku töltés-meghajtásnál kb 25% a veszteség.A kompresszor-meghajtás hatásfoka érdekes lehet.
A 300m nagyon minimális, múltkor akkora dugóban voltam, hogy a HSD meghajtó akkuja is simán kifogyott, vmi 9l körül vánszorogtam ki belőle, a következő 15 km-ben sem tudtam az átlagot 4,6 alá vinni.
A CO kvóták miatt a gyártók rá vannak kényszerítve a káros anyag kibocsátás csökkentésére, ez is egy kísérlet. Remélem hozza a tervezett eredményeket, ez hasznos lenne a környezetnek, és a konkurencia megjelenése is pozitívan befolyásolja a vásárlók lehetőségeit.

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10040 Dátum: 2014.02.18 15:52:18 »
Szerintem meg nem eszik olyan forron a kasat  :devil:
Mellesleg ami engem tenyleg erdekelne es enyre tobbet latok belole az a full hybrid autok. Sajna ezevtol mar nincs adokedvezmeny a sima Priusra csak a Plugin-re.
Igy sokan valtanak... na nemcsak Priusra, de szinte napi szinte latok egyre tobb Amperat, Leaf-et, Teslat sot tegnap egy uj BMW i3 parkolt mellettm csak neztem, h WTF... 19-es kerekek, de olyan vekony virsli gumi volt rajta, h jaj.
Ha egyszer eljutok oda (anyagilag) akkor egy Leafre benevezek az tuti. Engem kenyelmesen kiszolgalna 3 napig biztosan... de a ~40.000EUR  az szvsz nagyon sok erte.

Azért a pluginek sem olyan olcsók /km, ha az embernek nem adatik meg, hogy ingyen áramról töltse..

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10041 Dátum: 2014.02.18 15:59:08 »
Ez tényleg eléggé eltúlzott. Az akku töltés-meghajtásnál kb 25% a veszteség.A kompresszor-meghajtás hatásfoka érdekes lehet.
A 300m nagyon minimális, múltkor akkora dugóban voltam, hogy a HSD meghajtó akkuja is simán kifogyott, vmi 9l körül vánszorogtam ki belőle, a következő 15 km-ben sem tudtam az átlagot 4,6 alá vinni.
A CO kvóták miatt a gyártók rá vannak kényszerítve a káros anyag kibocsátás csökkentésére, ez is egy kísérlet. Remélem hozza a tervezett eredményeket, ez hasznos lenne a környezetnek, és a konkurencia megjelenése is pozitívan befolyásolja a vásárlók lehetőségeit.

A 25%-os veszteség szerintem mindenképpen erősen optimista becslés. Legalábbis az én Priusommal nem lehet megcsinálni dugóban, hogy mondjuk EV módban használva, tehát csak regen fékezéssel és elektromos motor melletti haladással 75%-os visszatöltést produkáljon. Én inkább olyan 70-75%-ra tippelném a veszteséget, de lehet hogy hülyeséget írok:D
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.18 16:08:47 írta Sumi »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10042 Dátum: 2014.02.18 16:15:13 »
A 25%-os veszteség szerintem mindenképpen erősen optimista becslés.
A 25% -os veszteség az energia tárolására vonatkozik, a mechanikai veszteségek ehhez még hozzá jönnek . Ezért nem lett a Volt/Ampera is csak hatótávnövelő motorral ellátva (pedig úgy hirdették), és ezért fogyaszt sokat a BMW i3, miután kifogy az elektronokból.

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10043 Dátum: 2014.02.19 09:12:30 »
Van egy kisebb “problemam” tegnap ejszaka sajna autoba kellett ulnom es a nagy csendbol kifolyolag figyelmes lettem egy zorgo hangar az utas olali C oszlop felol. Elsonek azt hittem, h a magashangsugarzo takaro fedele, de sajna nem sokkal melyebbrol jot v.honnan majdnem a szelvedo tovebol, de nemtudom mi az es, h mitol jot elo, de baromira idegasito?
Vajon mennyire lenen bonyolult lebontani es belesni moge? Sajna az ilyen zorgesek engem mar az elozo kocsimban is az oruletbe kergettek…

Tapasztalt mar mas is ilyet?

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10044 Dátum: 2014.02.19 09:28:04 »
Van egy kisebb “problemam” tegnap ejszaka sajna autoba kellett ulnom es a nagy csendbol kifolyolag figyelmes lettem egy zorgo hangar az utas olali C oszlop felol. Elsonek azt hittem, h a magashangsugarzo takaro fedele, de sajna nem sokkal melyebbrol jot v.honnan majdnem a szelvedo tovebol, de nemtudom mi az es, h mitol jot elo, de baromira idegasito?
Vajon mennyire lenen bonyolult lebontani es belesni moge? Sajna az ilyen zorgesek engem mar az elozo kocsimban is az oruletbe kergettek…

Tapasztalt mar mas is ilyet?

Az A oszlopra gondoltál ha jól sejtem (az van a szélvédőnél, tehát az autó elejénél), és lehet hogy az esti hideg miatt jött elő a zörgő hang, nézd meg hogy napközben, melegebb hőmérsékletnél is csinálja-e? Kérj meg valakit, hogy menet közben nyomogassa meg, hátha nyomásra megszűnik / felerősödik a hang. Próbáld meg pontosabban lokalizálni a hangforrás helyét (becsapós lehet), abból már jobban ki lehetne indulni!

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10045 Dátum: 2014.02.19 09:37:06 »
A oszlop akart az lenni  :) En probalgattam egyedul, de nem sok sikerrel. Sajna most reggel is jelentekezett, de en nem fognam a hidegre reven ejszaka 7 reggel meg 9 fok volt. Majd meg probalkozom csak gondoltam bedobom a kozosbe hatha mar v.ki talalkozott a problemaval.

Futom ugyben egy kis update: (Bliesten nem folt jo ugye mert a hozza tobb volt, mint a gyarie) igy jott egy Sasch super touring szett. Beszereles holnap az eredmenyrol majd beszamolok.


Ha v.kit erdekel akkor hamarosan lesz 2 gyari akksim (5 es 6 eves mindketto 11.8 korul volt reggeli inditas utan), egy szett lengescsillapitom (49e km-t futott )ill egy szett elso fekbetetem tarcsaval (ugyszinten 49e km-el) elado... Ha van akit erdekel az dobjon egy uzit.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10046 Dátum: 2014.02.19 10:23:47 »

Vajon mennyire lenen bonyolult lebontani es belesni moge? Sajna az ilyen zorgesek engem mar az elozo kocsimban is az oruletbe kergettek…

Tapasztalt mar mas is ilyet?

Semennyire. A jobb légbefúvó grill rácsa lepattintható kézzel, a kesztyűtartó pedig 2 csavarral.. Onnantól be lehet látni. Nem kizárt hogy a kezstyűtartó feletti műanyag kezdett el zörögni. Ha kibontod a kesztyűtartót, meg tudod húzni a csavarokat. Hajlamosak idővel kilazulni és vagy zörögni, vagy amolyan felpúposodott látszatott kelteni az utasoldali légzsáknál.

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10047 Dátum: 2014.02.19 11:11:32 »
Latom te nagyon otthon vagy ebben a szerelosdiben ;) lehet hetvegen megprobalkozom vele, bar szerintem a hang kicsint messzebbrol jon, de egy probat meger.

mas: jol emlekszem, h neked van Dension szetted a kocsiban? te szerelted be vagy elvitted v.hova?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10048 Dátum: 2014.02.19 12:26:39 »
Latom te nagyon otthon vagy ebben a szerelosdiben ;) lehet hetvegen megprobalkozom vele, bar szerintem a hang kicsint messzebbrol jon, de egy probat meger.

mas: jol emlekszem, h neked van Dension szetted a kocsiban? te szerelted be vagy elvitted v.hova?
:) Csak le kellett bontanom kétszer. Egyszer a fáradó púposodó és így nyüszőgő műanyag miatt (csavarok meghúzva) egyszer pedig a kesztyűtartó felső ajtaja nem nyílt fel teljesen (törött rugó határoló)
Nincs a kocsiban dension szett. GOndolkodtam rajta, de kiszámolva hogy egy évben mennyi CD-t írok, baromi sokára térülne meg a dolog így hagytam az egészet.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10049 Dátum: 2014.02.19 14:48:40 »
Elnézve az előrejelzést nem sok értelme lesz a téli gumiknak ha ténylegesen is marad ez a felállás...
Today, tomorrow and after tomorrow!