Sikerült végigolvasni a topikot néhány nap alatt Én is szeretném megmérni, hogyan teljesíti a 60-100-at és a 80-120-at 4. illetve 5. fokozatban. Ilyenkor mire figyeljek, hogyan kapom a legpontosabb eredményt? 50-nél tegyem 4-be, majd padlógáz? A másik esetben pedig 70-nél kapcsoljam az 5-ödiket? 1,4-es E12-es benzines Corollám van.
Nemtom mennyire cél, hogy a mérés pontos legyen. Én G szenzoros gyorsulásmérővel szoktam, mert az mindig pontosan az adott sebesség elérésekor indul és áll meg. A stopperes mérések eléggé pontatlanok, hiszen az km óra alul kevesebbet csal, mint felül, így aztán az intervallum eltorzul (pl 80-120 óra szerint, az lehet, hogy csak valós 88-115, így az intervallum csak 37 km/h, ami akár másodperces különbséget is jelenthet a 40-hez képest, gyengébb motoroknál). Érdemes GPS-szel megnézni a mérés előtt vagy után, hogy az intervallum határainál mennyi a valós sebesség, és hogy milyen óra szerinti sebességnél éri el az autó a valósat, aztán aszerint korrigálni a mérést (pl 80-120 helyett óra szerint 82-124-ig mérsz).
Persze ha csak úgy nagyjából akarod tudni az eredményeket, akkor ezt az egész miskulanciát nyugodtan ki lehet hagyni
Amúgy az tökmindegy mikor kapcsolod a fokozatot, de célszerű már a mért tartomány előtt egy kicsivel indítani, tehát pl 60 helyett 50-nél, ahogy mondtad. Turbós autónál ez hatványozottan igaz a turbó felpörgési késlekedése miatt. Mondjuk szívómotornak nincs túl nagy késlekedése, szóval nem hiszem, hogy sokkal rosszabb érték jönne ki akkor sem, ha pont 60-nál nyomnád le a gázt.