Udv. Uj tag vagyok es uj toyotas, mindossze 3 napja tudok a magamenak egy ezres Yarist, 2003-bol es 154000km futassal. Ezeddig elegedett vagyok vele, viszont van nehany dolog amit rendbe kell hoznom rajta, hogy valoban szivesen hasznalhassam es ebben kerek nemi tapasztalatbol adodo segitseget.
1-a kuplungpedal csunyan nyikorog, nemi oldaliranyu logasa is van. Nem latok besurolast, vagy latvanyos kopast ami indokolna a nyikorgast, de ettol meg lehet kopott persely vagy egyebb. Talalkoztatok-e mar a problemaval es mi volt ra az orvoslat. Volt ezert az alkatreszert mar visszahivas mert peldaul tipushiba? Nem kennem ossze orrba szajba gepzsirral ha nem muszaly, inkabb rendes megoldast szeretnek.
2-a legszurohazon talalhato az EVAP controll szelep, ami nalam varrogep modjara kattog szabalytalan idokopzonkent, melegen tobbnyire allandoan. Le is huztam a legszurohazrol, mert hangfal modjara erositette fel a zajt es ugy szolt mint egy diesel es ideiglenesen inkabb kikotottem a vizcsore. Csendesebb lett az auto. Erdekelne, hogy ez az alkatresz gyakran doglik, vagy eggyaltalan miert doglik meg es ildomos-e cserelni vele eggyutt az aktiv szenes szurot is? Esetleg jo japan alkatreszbeszerzesi lehetoseg? elozoleg Hyundaiom volt, ahoz koreabol rendeltem az aprobb dolgokat. Cikkszamok azonositasa nem gond, a japancars.ru robbantott abrai segitenek.
3-mire legyek figyelmesebb az autonal, mik a tipikusan elofordulo hibak?
4-Vezermulancot mikor ajanlott cserelni es mivel eggyutt ennyi futas unat, ertem ezalatt, hogy lancon es fesziton kivul kell-e meg mast is? Megvezetok, lanckerekek, minden eggyutt?
5-A fenyszoroim boritasa kisse matt es ugy tunik mintha belul is koszos lenne. Le lehet kulon szerelni, vagy ragasztott? Vannak ott valami bepattanos fulek, de ebben a hidegben nem merem feszegetni a muanyagot, meg elpattan.
Elore is koszonom a valaszokat. Mindenkinek BUEK.
Üdv !
Ugyanilyen évjáratom van.
1. : A kuplung pedál nagy valószínűséggel a nyomórúdnál nyikorog. A pedál rudazat és maga a munkahenger között.A műszerfal alá nézve,a motortér felé egy gumisapkán át mozog,ha nyomod a pedált.Ott
adj neki WD-40-et,vagy zsír spray-t...ennyi.....
2.: Evap szelep egy autódiagnosztikával valószínű lekérdezhető..passz ..
4. : A vezérműlánc szett elvileg a motor élettartamára van méretezve.Hidegen,első indításkor van pár mp-nyi lánc hang,de ez amint felállt az olajnyomás megszűnik.Fontos az előírt olaj használata.
Ha melegen is jellemző ez a hang,akkor lánc feszítő,vagy az olajszivattyú nyomás szabályzó szelepje adhat hibára okot. A komplett szett sem nagy érvágás árban.Nézz körül több alkatrész nagykerben.
5.: A fényszóró műanyagja szélvédősnél,vagy ügyes polírozással felújítható.Fontos szempont a besárgultsága és a hajszálvékony pókhálószerű repedezettsége.