Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1769934 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6480 Dátum: 2015.12.29 14:58:39 »
Üdv,

Nekem is ugyanez a problémám egy 1.3 VVTi 2005-el. A zörgést a zár kopása okozta és már leütötte a festést is az ajtóról, mire rájöttem, hogy mi is zajong. A zár két részből áll, az egyik a csomagtérben levő fül, a másik pedig az ajtón levő zár. Mindkettő képes a kopásra és nem lehet rajtuk állítani. Viszont a fület meg lehet egyszer fordítani és így megduplázódik az élettartama. 1 perces munka. :)
Másolat egy másik topikból.
music     

bghlaci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6481 Dátum: 2016.01.02 19:27:14 »
Udv. Uj tag vagyok es uj toyotas, mindossze 3 napja tudok a magamenak egy ezres Yarist, 2003-bol es 154000km futassal. Ezeddig elegedett vagyok vele, viszont van nehany dolog amit rendbe kell hoznom rajta, hogy valoban szivesen hasznalhassam es ebben kerek nemi tapasztalatbol adodo segitseget.
1-a kuplungpedal csunyan nyikorog, nemi oldaliranyu logasa is van. Nem latok besurolast, vagy latvanyos kopast ami indokolna a nyikorgast, de ettol meg lehet kopott persely vagy egyebb. Talalkoztatok-e mar a problemaval es mi volt ra az orvoslat. Volt ezert az alkatreszert mar visszahivas mert peldaul tipushiba? Nem kennem ossze orrba szajba gepzsirral ha nem muszaly, inkabb rendes megoldast szeretnek.
2-a legszurohazon talalhato az EVAP controll szelep, ami nalam varrogep modjara kattog szabalytalan idokopzonkent, melegen tobbnyire allandoan. Le is huztam a legszurohazrol, mert hangfal modjara erositette fel a zajt es ugy szolt mint egy diesel es ideiglenesen inkabb kikotottem a vizcsore. Csendesebb lett az auto. Erdekelne, hogy ez az alkatresz gyakran doglik, vagy eggyaltalan miert doglik meg es ildomos-e cserelni vele eggyutt az aktiv szenes szurot is? Esetleg jo japan alkatreszbeszerzesi lehetoseg? elozoleg Hyundaiom volt, ahoz koreabol rendeltem az aprobb dolgokat. Cikkszamok azonositasa nem gond, a japancars.ru robbantott abrai segitenek.
3-mire legyek figyelmesebb az autonal, mik a tipikusan elofordulo hibak?
4-Vezermulancot mikor ajanlott cserelni es mivel eggyutt ennyi futas unat, ertem ezalatt, hogy lancon es fesziton kivul kell-e meg mast is? Megvezetok, lanckerekek, minden eggyutt?
5-A fenyszoroim boritasa kisse matt es ugy tunik mintha belul is koszos lenne. Le lehet kulon szerelni, vagy ragasztott? Vannak ott valami bepattanos fulek, de ebben a hidegben nem merem feszegetni a muanyagot, meg elpattan.
Elore is koszonom a valaszokat. Mindenkinek BUEK.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 19:34:14 írta bghlaci »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6482 Dátum: 2016.01.02 22:22:44 »
Udv. Uj tag vagyok es uj toyotas, mindossze 3 napja tudok a magamenak egy ezres Yarist, 2003-bol es 154000km futassal. Ezeddig elegedett vagyok vele, viszont van nehany dolog amit rendbe kell hoznom rajta, hogy valoban szivesen hasznalhassam es ebben kerek nemi tapasztalatbol adodo segitseget.
1-a kuplungpedal csunyan nyikorog, nemi oldaliranyu logasa is van. Nem latok besurolast, vagy latvanyos kopast ami indokolna a nyikorgast, de ettol meg lehet kopott persely vagy egyebb. Talalkoztatok-e mar a problemaval es mi volt ra az orvoslat. Volt ezert az alkatreszert mar visszahivas mert peldaul tipushiba? Nem kennem ossze orrba szajba gepzsirral ha nem muszaly, inkabb rendes megoldast szeretnek.
2-a legszurohazon talalhato az EVAP controll szelep, ami nalam varrogep modjara kattog szabalytalan idokopzonkent, melegen tobbnyire allandoan. Le is huztam a legszurohazrol, mert hangfal modjara erositette fel a zajt es ugy szolt mint egy diesel es ideiglenesen inkabb kikotottem a vizcsore. Csendesebb lett az auto. Erdekelne, hogy ez az alkatresz gyakran doglik, vagy eggyaltalan miert doglik meg es ildomos-e cserelni vele eggyutt az aktiv szenes szurot is? Esetleg jo japan alkatreszbeszerzesi lehetoseg? elozoleg Hyundaiom volt, ahoz koreabol rendeltem az aprobb dolgokat. Cikkszamok azonositasa nem gond, a japancars.ru robbantott abrai segitenek.
3-mire legyek figyelmesebb az autonal, mik a tipikusan elofordulo hibak?
4-Vezermulancot mikor ajanlott cserelni es mivel eggyutt ennyi futas unat, ertem ezalatt, hogy lancon es fesziton kivul kell-e meg mast is? Megvezetok, lanckerekek, minden eggyutt?
5-A fenyszoroim boritasa kisse matt es ugy tunik mintha belul is koszos lenne. Le lehet kulon szerelni, vagy ragasztott? Vannak ott valami bepattanos fulek, de ebben a hidegben nem merem feszegetni a muanyagot, meg elpattan.
Elore is koszonom a valaszokat. Mindenkinek BUEK.
Szia, légy üdvözölve minálunk!
Amire tudok, válaszolok, de majd jönnek a nálam okosabbak, elsősorban Xanyi.
1. Avensiseknél már hallottam nyöszörgő kuplungpedálról, ha jól emlékszem, WD-40 megoldja a problémát, ha nagyon a pedál tövéhez fújod.
3-4. Komolyabb típushiba nincsen, de a vezérműláncra érdemes odafigyelni. Elvileg nem kell cserélni sosem, de ha csörgésszerű hangja van, akkor érdemes, mert ez a tünete a megnyúlt láncnak.
5. Ha a mattulás alatt azt érted, hogy kicsit sárgás színű és kevésbé átlátszó, az elő szokott fordulni, polírozás orvosolja.
music     

SáZso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6483 Dátum: 2016.01.03 12:56:46 »
Udv. Uj tag vagyok es uj toyotas, mindossze 3 napja tudok a magamenak egy ezres Yarist, 2003-bol es 154000km futassal. Ezeddig elegedett vagyok vele, viszont van nehany dolog amit rendbe kell hoznom rajta, hogy valoban szivesen hasznalhassam es ebben kerek nemi tapasztalatbol adodo segitseget.
1-a kuplungpedal csunyan nyikorog, nemi oldaliranyu logasa is van. Nem latok besurolast, vagy latvanyos kopast ami indokolna a nyikorgast, de ettol meg lehet kopott persely vagy egyebb. Talalkoztatok-e mar a problemaval es mi volt ra az orvoslat. Volt ezert az alkatreszert mar visszahivas mert peldaul tipushiba? Nem kennem ossze orrba szajba gepzsirral ha nem muszaly, inkabb rendes megoldast szeretnek.
2-a legszurohazon talalhato az EVAP controll szelep, ami nalam varrogep modjara kattog szabalytalan idokopzonkent, melegen tobbnyire allandoan. Le is huztam a legszurohazrol, mert hangfal modjara erositette fel a zajt es ugy szolt mint egy diesel es ideiglenesen inkabb kikotottem a vizcsore. Csendesebb lett az auto. Erdekelne, hogy ez az alkatresz gyakran doglik, vagy eggyaltalan miert doglik meg es ildomos-e cserelni vele eggyutt az aktiv szenes szurot is? Esetleg jo japan alkatreszbeszerzesi lehetoseg? elozoleg Hyundaiom volt, ahoz koreabol rendeltem az aprobb dolgokat. Cikkszamok azonositasa nem gond, a japancars.ru robbantott abrai segitenek.
3-mire legyek figyelmesebb az autonal, mik a tipikusan elofordulo hibak?
4-Vezermulancot mikor ajanlott cserelni es mivel eggyutt ennyi futas unat, ertem ezalatt, hogy lancon es fesziton kivul kell-e meg mast is? Megvezetok, lanckerekek, minden eggyutt?
5-A fenyszoroim boritasa kisse matt es ugy tunik mintha belul is koszos lenne. Le lehet kulon szerelni, vagy ragasztott? Vannak ott valami bepattanos fulek, de ebben a hidegben nem merem feszegetni a muanyagot, meg elpattan.
Elore is koszonom a valaszokat. Mindenkinek BUEK.


Üdv !

Ugyanilyen évjáratom van.
1. : A kuplung pedál nagy valószínűséggel a nyomórúdnál nyikorog. A pedál rudazat és maga a munkahenger között.A műszerfal alá nézve,a motortér felé egy gumisapkán át mozog,ha nyomod a pedált.Ott
adj neki WD-40-et,vagy zsír spray-t...ennyi.....
2.: Evap szelep egy autódiagnosztikával valószínű lekérdezhető..passz ..
4. : A vezérműlánc szett elvileg a motor élettartamára van méretezve.Hidegen,első indításkor van pár mp-nyi lánc hang,de ez amint felállt az olajnyomás megszűnik.Fontos az előírt olaj használata.
Ha melegen is jellemző ez a hang,akkor lánc feszítő,vagy az olajszivattyú nyomás szabályzó szelepje adhat hibára okot. A komplett szett sem nagy érvágás árban.Nézz körül több alkatrész nagykerben.
5.: A fényszóró műanyagja szélvédősnél,vagy ügyes polírozással felújítható.Fontos szempont a besárgultsága és a hajszálvékony pókhálószerű repedezettsége.

bghlaci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6484 Dátum: 2016.01.03 17:04:58 »
Koszonom a valaszokat.
Az evap szelep eggyertelmuen beteg, hiszen folyton zakatol. A behuzo tekercse haldokolhat, de meg nem szakadft meg, mert nem gyujtott miatta checklampat az ecu. Amig be nem szerzem az ujat ledugozom a csovet, ne szippantsa vakumosra a tankot a motor.
A fenyszoronal parasodasra lettem figyelmes, valszeg emiatt is lett belul koszos. Besargulas meg nincs, csak mattult picit.
A benzinszurot hol talalom? A tobbi cumoval azt is kicserelnem, biztos ami biztos.
Ja es a diagnosztika csatlakozo elhelyezkedese is erdekelne, bar remelem soha nem lesz ra szukseg.
Es megeggy dolog, amit elfelejtettem, az esetek 2/3-ban hatramenetbe kapcsolaskor kerregve bepattan, maskor hangtalanul es akadalymentesen csuszik be a fokozatba. Leullt volna az eggyik motortartobak, vagy beallitas szukseges?
Koszonom.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.03 17:20:08 írta bghlaci »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6485 Dátum: 2016.01.03 18:01:12 »
Hali!

Sázsó a kuplung témáról már mindent leírt.

Az EVAP szelepnek semmi baja. Az enyémen is zakatol újkora óta... Az összesen. Túl csendes a motor és túl alacsony az alapjárat, ezért hallod ki nagyon. Kicserélni kidobott pénz, az új is olyan lesz!

Vezérműlánc jellemző hiba. Más láncos autókhoz képest ennél gyakori a probléma vele. Ez nem azt jelenti hogy feltétlenül rossz mind, láttunk már sok 500 ezret futott eredeti láncot, de sokszor cserélendő már 150 ezer környékén...
Egyértelműen kihallani ha megnyúlott, folyamatos csörgő-zörgő hangja van.
Nem keverendő össze azzal, amikor hidegindítás után 1-2 mp-ig zörög. Az csak azért van mert lassan épül fel az olajnyomás. Jellemzően rossz minőségű olajszűrővel csinálja.
Ha cserélni kell a vezérlést elég a láncot és a feszítőpatront. A fogaskerekeken és a vezetőíveken sosem látni kopást.

A fényszórónál a fülek miatt azt hinné az ember hogy simán lepattintható a búra, de nem... Ragasztott. De nem kell szétszedni, fel kell újitatni. Sokan foglalkoznak már ilyesmivel. Valahol csak felpolírozzák, valahol felcsiszolják és kap egy fedő lakkot hogy ne mattuljon vissza. Ehhez nem kell szétszedni. Ha koszos és párás belülről, akkor sérült valahol a tömítés. Ez esetben elkerülhetetlen a szétszedés. Foncsorra vigyázni!

Benzinszűrő csak a tankban van. Cseréje szintén pénzkidobás. Nem szükséges. Nem is előírás. Annak árán inkább folyadékokat és egyéb szűrőket cserélj...

A hátramenet ilyen. Amikor nem akarja simán venni fel kell engedni a kuplungot és újra benyomni. Úgy már simán veszi. Ez nem csak Yaris betegség, sok Toyota váltó ilyen amiben jobbra hátul van a hátramenet...

A diag csati a kormány alatti FUSE feliratú fedél alatt van.

Nézz rá az első lengőkart a stabilizátor rúddal összekötő úgynevezett stabilizátor összekötőkre, leginkább annak gumiperselyeire. Ilyen korban és futásteljesítménynél bár biztosan odavannak.
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6486 Dátum: 2016.01.03 20:26:23 »

Köszönöm a fáradozásodat, de:

Ez számomra - és esetleg azok számára akik olvassák a fórumot - ez nem segítség:
ebből nem tudtam meg, hogy 'kerek', 'ovális' vagy a kampós a jó nekünk Yaris tulajoknak

Jenő
Ui: ha már segíteni karsz, nem kellene ilyen kioktató módon tenni
(vagy csak a kioktatás volt a cél?)
Már bocs, de hogy lehetsz ennyire vaksi és arrogáns egy segítő jellegű válasz adóval szemben? A kérdésed eleve fura volt, követelőző.
A válaszban, azonban, ott van a link, és a termék, le van írva, hogy a gyári rögzítő pontokhoz csatlakoztatható. A képen ott vannak a lyukak is, amiket ki kell szúrni. Ennyi.
És igen, először nyugodtan írhattál volna a Google keresőbe a példa alapján, mert pontosan ugyanannyi energiába telt volna neked is, mint nagycitromnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bghlaci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6487 Dátum: 2016.01.03 23:29:17 »
Az enyhe ciripeles rendben is van az evap szelepnel, de ennel ha rajon a dili olyan zaj van mint az 1.5dci renault motoroknal amikor hidegen porgetik. Az egesz kasztni atveszi, tovabba le szokta ugy ejteni az alapjaratot, hogy remegni kezd a motor. Nem tudom osszefugg-e a ketto. Mindenesetre gyertyacsere is lesz a folyadekok mellett, mert ismeretlen az auto szerviz eloelete.

vipnolf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6488 Dátum: 2016.01.04 09:42:55 »
Kedves Fórumozók.

Kis iránymutatást szeretnék kérni. Páromnak van egy 1999-es 1.0ás Yarisa, 245ezer kmrel. Szervizek rendszeresen el voltak végezve. Semmi baja nem volt erre kb egy hónapja a riasztó megkergült. Konkrétan a központit kinyitotta, de indítózás közben riasztott és nem is adott üzemanyagot az autónak. Hívtunk egy riszatóst, kiiktatta, azt mondta valszeg akksi. Új akksi beszerel, autó pöccre indul. Kicsit járattam, másnap reggel autó nem indul. Nem kapott üzemanyagot. (a riasztó továbbra is ki van kötve, tehát nem ez okozza) Gondoltam AC pumpa KO, úgy is lett.
Tréler --> szerelő , AC pumpa csere, minden frankó.
Tegnap este a nagy hidegben beindítottam, pöccre indult, járt kicsit az autó. Ma reggel indítjuk semmi. Azonos tünet, az önindító teker, de üzemanyagot nem kap.

Kérdésem: milyen jellegű elektromos hiba okozhat ilyen tünetet?
Gondolom nem az AC pumpa a hibás, hanem valamt más probléma van, ami kinyírta a riasztót és most az AC pumpát...

Tudtok esetleg ajánlani olyan szerelőt, szervizt, aki elfogadható árakon dolgozik és jó eséllyel tudhatja is a megoldást a hibára?

Kösz szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.04 09:50:33 írta vipnolf »

Thomas

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Toyodiy
« Válasz #6489 Dátum: 2016.01.04 10:30:08 »
Sziasztok!

Mindenek.elott BUEK!
azt.szeretnem.megkerdezni hogy tapasztaltatok e Ti is es tudtok e ra megoldast hogy a www.toyodiy.
oldalon meg regisztralas ellenere sem jellUHenek meg a robbantott rajzok!

Meg egy kerdesem lenne.
2003 as rancfelvarrott yarisnal Sol felszereltsegunel a.kodlampa milyen szinten.van elokeszitve(kabelezes,csatlakozok) sajnos alapbol nincs benne.

thomas

bghlaci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6490 Dátum: 2016.01.04 10:53:22 »
Thomas, a japancars.ru oldalon vannak nagyon jo robbantott abrak a vonatkozo cikkszamokkal. A "catalog" ful alatt keresd
 Van angol nyelv is es ha reggelsz, akkor hozavetoleges arakat is tudsz nezni. Hogy az orosz arak mennyiben ternek el a kozepeuropaiaktol azt nem tudnam megmondani.

horgász

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6491 Dátum: 2016.01.04 12:37:12 »
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baja a 1,0 Terra Yarisomnak,mert olyan hibája van,hogy  induláskor egyből  4-5 el akar menni. Valahogy nincs meg a normális finom gyorsulása.Nagyon kellemetlen pl dugóban csorogni /araszolni,mert vagy nem megy ,vagy egyből kb 4-5 el akar menni+ ha hirtelen gázt adok,mert lehetne haladni akkor meg elég lassan kezd el gyorsulni,de magasabb fordulaton már elég jól viselkedik. A fogyasztással nincs gond,mert 5 liter elég neki. Jaa:még olyan is előfordult már,hogy az alapjárat ingadozott egy kicsit hirtelen felszaladt 1500-2000-re,majd le esett normálisra.
Ez a gyorsulási  hiba már régebben is megvolt,de mostanra untam meg és szeretném megoldani.Az autó szerelőm azt mondta,hogy nem érdemes vele foglalkozni. Van valakinek ötlete,hogy mi is lehet vele? Előre is köszönöm a segítségeteket:) Szép napot mindenkinek

silentfrog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6492 Dátum: 2016.01.04 13:06:47 »
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a 2001-es Toyota Yarisba a toronycsapágy csak kompletten cserélhető, vagy magát a csapágyat ki lehet venni a házból?  Árulják a csapágyat magába is, de  sem én se a szerelő nem tudja, hogy hogy lehet megbontani, látszólag egybe van sütve az egész.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.04 13:11:52 írta silentfrog »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6493 Dátum: 2016.01.04 14:05:17 »
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baja a 1,0 Terra Yarisomnak,mert olyan hibája van,hogy  induláskor egyből  4-5 el akar menni. Valahogy nincs meg a normális finom gyorsulása.Nagyon kellemetlen pl dugóban csorogni /araszolni,mert vagy nem megy ,vagy egyből kb 4-5 el akar menni+ ha hirtelen gázt adok,mert lehetne haladni akkor meg elég lassan kezd el gyorsulni,de magasabb fordulaton már elég jól viselkedik. A fogyasztással nincs gond,mert 5 liter elég neki. Jaa:még olyan is előfordult már,hogy az alapjárat ingadozott egy kicsit hirtelen felszaladt 1500-2000-re,majd le esett normálisra.
Ez a gyorsulási  hiba már régebben is megvolt,de mostanra untam meg és szeretném megoldani.Az autó szerelőm azt mondta,hogy nem érdemes vele foglalkozni. Van valakinek ötlete,hogy mi is lehet vele? Előre is köszönöm a segítségeteket:) Szép napot mindenkinek
Általánosságban elmondható, hogy az ingadozó fordulatszámra jó megoldás LEHET, ha a fojtószelepházat kompletten kitakarítják. Elképzelhető, hogy el van koszolódva, ami okozHAT egyenetlen alapjáratot.
További tipp, a légtömegmérő. Ezt is ugyanúgy, mint a fojtószelepházat, féktisztító spray-vel, vagy légtömegtisztító spray-vel kell alaposan megkínálni, majd kellő óvatossággal szárazra törölni (gyorsan elillan a féktisztító, amúgy...) és visszaszerelni. Ezután csinálsz egy ECU resetet (akkusaru 10-15 percre levesz, majd vissza) és meglátod, hogy javított-e a dolgon vagy sem. Ha igen, örülsz...

Ha nem, akkor szerviz, diagnosztika. Apropó, diagnosztika: van világító MIL (check engine) lámpád? Hibakódtárolót néztétek már?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6494 Dátum: 2016.01.04 16:38:21 »
Általánosságban elmondható, hogy az ingadozó fordulatszámra jó megoldás LEHET, ha a fojtószelepházat kompletten kitakarítják. Elképzelhető, hogy el van koszolódva, ami okozHAT egyenetlen alapjáratot.
További tipp, a légtömegmérő. Ezt is ugyanúgy, mint a fojtószelepházat, féktisztító spray-vel, vagy légtömegtisztító spray-vel kell alaposan megkínálni, majd kellő óvatossággal szárazra törölni (gyorsan elillan a féktisztító, amúgy...) és visszaszerelni. Ezután csinálsz egy ECU resetet (akkusaru 10-15 percre levesz, majd vissza) és meglátod, hogy javított-e a dolgon vagy sem. Ha igen, örülsz...

Ha nem, akkor szerviz, diagnosztika. Apropó, diagnosztika: van világító MIL (check engine) lámpád? Hibakódtárolót néztétek már?
Az nem szűrő?:lol: :lol: Az autóinkban légtömeg mérő pedig nincs is!! :no: :no:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu