Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1769878 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4050 Dátum: 2010.07.05 07:23:29 »
A pollenszűrőt merre keressem? A motortér felől már kerestem , de ott nem látom.

Ha ugyanott van mint  a Yarisban akkor a kesztyutarto mogott kell keresni es az utasterbol lehet hozzaferni a kesztyutartot kipattintva.

Gratula az autohoz!  :sorcerer:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4051 Dátum: 2010.07.05 17:22:17 »
A másik érdekes dolog, hogy a kézifék nagyon magasan fog. Lehet ezen állítani?

Tárcsa vagy dobfékes hátul?
Xanyi

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4052 Dátum: 2010.07.06 06:08:46 »
A másik érdekes dolog, hogy a kézifék nagyon magasan fog. Lehet ezen állítani?

Tárcsa vagy dobfékes hátul?
Tárcsafékes . Fog is mint a veszedelem. Pécsről párom hozta egy darabig haza, de az egyik kereszteződésbe úgy bele sikerült lépnie a fékbe ............., hogy még Őt is meglepte. :))))))

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4053 Dátum: 2010.07.06 06:15:58 »

Ha ugyanott van mint  a Yarisban akkor a kesztyutarto mogott kell keresni es az utasterbol lehet hozzaferni a kesztyutartot kipattintva.

Gratula az autohoz!  :sorcerer:
Köszi a gratulát! Remélem jól kijövünk!
Megtaláltam a szűrőt, de természetesen rosszat hozott az alkatrészes hozzá. Állítólag ezt még Japánban szerelték. Miért már Japán és a Francia összeszerelés miatt az alkatrészek mérete???
Lecseréltem az olajat is. Hááááát volt benne trutyi rendesen. Leengedtem a régit, felöntöttem occsó olajjal + motroröblítő, de még ez is nagyon sötéten jött le. Azt hiszem nem várom meg ezzel az olajjal az újabb 10e. km.-t.
Ez import olasz autó. 115.e. van az órájában, de annyira makulátlan, hogy nem találunk hibát rajta. Valahogy nem tudom elképzelni , hogy sokkal több km. legyen benne. Vagy csak Toyota??? :)

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4054 Dátum: 2010.07.06 06:21:06 »
Amit még találtam hibát , az a ködlámpa. Nem ég. A kapcsolónál működik a relé, a műszerfalon visszajelzi a működését, mintha bekapcsolás után kicsit terhelné a mocit, a kapcsoló nyáklapján több lábon mértünk feszültséget (ehhez agyon nem értek), de alul a lámpánál nincs áram a vezetékben. Ahogy néztem a kapcsoló és a lámpa között nincs azonos színű vezeték. Lehet , hogy még valami közbenső ketyere hibás? Biztosítékok jók a műszerfal alatt és az akksi melett is.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4055 Dátum: 2010.07.06 07:48:56 »
Olajra ha elfogadsz egy tippet, 5W30-at teszel bele. :) Lehet olcsón szerezni pl itt.
         

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4056 Dátum: 2010.07.06 19:55:36 »
A másik érdekes dolog, hogy a kézifék nagyon magasan fog. Lehet ezen állítani?

Tárcsa vagy dobfékes hátul?
Tárcsafékes . Fog is mint a veszedelem. Pécsről párom hozta egy darabig haza, de az egyik kereszteződésbe úgy bele sikerült lépnie a fékbe ............., hogy még Őt is meglepte. :))))))
Megoldottam a kézifék állítást!  :clap:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4057 Dátum: 2010.07.07 21:01:12 »
A másik érdekes dolog, hogy a kézifék nagyon magasan fog. Lehet ezen állítani?

Tárcsa vagy dobfékes hátul?
Tárcsafékes . Fog is mint a veszedelem. Pécsről párom hozta egy darabig haza, de az egyik kereszteződésbe úgy bele sikerült lépnie a fékbe ............., hogy még Őt is meglepte. :))))))
Megoldottam a kézifék állítást!  :clap:

OK! Amúgy a tárcsafékesnél lehet állítani a dobon belül is (merthogy a kézifék egy kis dob a tárcsán belül), és a karnál is.

A ködlámpának valahol van reléje is. Azt kellene még megkeresni és ellenőrizni. Az is lehet, hogy utólagos beszerelésü, és akkor a reléje és a biztosítékja is valahol a bal oldali küszöb elején lesz...
Xanyi

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4058 Dátum: 2010.07.08 04:20:06 »
A kéziféket hátul állítottuk. Van egy kis szerelőnyílás a tőcsavarok mellett, ott lehet állítani rajta. A karnál csak a magasságát állítom vagy a pofákat spanolom. Most hátul teljesen ráállítottuk, ha többet nyitok a pofákon , akkor már fog állandóan.
A ködlámpa gyári. Egy mini relé van a kapcsoló nyáklapjára forrasztva , szépen kattog is. Ettől függetlenül az izzóknál nincs feszültség. 

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4059 Dátum: 2010.07.08 10:53:37 »
 0w30 pedig a lehető legjobb  :clap:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4060 Dátum: 2010.07.08 11:13:41 »
Igen, amennyiben 10 ezer után cseréled és nem hajtod a kisautót. ;)
         

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4061 Dátum: 2010.07.08 12:43:53 »
??? 15.000 után cserélek és nem kímélem, szeretem pörgetni. 145.000 km után semmi baja, 0 olajfogyasztás; megy, mint állat. A hosszú élet titka: Castrol Edge 0w30.

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4062 Dátum: 2010.07.08 12:48:36 »
Még valami: tessék végre tisztába kerülni a motorolaj viszkozitással

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html

A kérdéseket/ válaszokat is érdemes elolvasni!   :hug:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4063 Dátum: 2010.07.08 12:59:07 »
Ismerős, jópárszor linkelték már ezt az oldalt.  :)
Érdekes. A 0W olaj 10 ezer után érezhetően elfárad, akkor elkezd fogyni, a kocsi nem megy annyira, lusta lesz. A 30-as pedig hajtós vezetés esetén fogy több cartársnál, 40-es viszont már nem, az jobban bírja a gyilkolászást.
De van az általánosban olajos topic! ;)
         

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4064 Dátum: 2010.07.08 13:15:18 »
Nem tudok igazat adni neked, amúgy a gyár is 30-ast ír elő, a 40-es olajat használva nagy fordulaton nincs megfelelő áramoltatás, romlik a hűtés. Te tudod a sajátodba mit öntesz.

Nekem nincsen sem fogyasztás, sem telj. vesztés. Csak rezonancia 3000-es fordulaton.  ::)