Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2342436 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #150 Dátum: 2004.04.28 14:59:40 »
Idézetet írta: "BPeti"


Nem!
Az egy levegő elvezető a kipufogóhoz! Ettől van az ember fiának tiszta jó Co értéke!
Olyan csövet tudol szerványolni bármilyen autós boltban!
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #151 Dátum: 2004.04.28 15:03:40 »
Bár azon keresztül kaphatsz fals levegőt nagy sebességnél!
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #152 Dátum: 2004.04.28 16:36:30 »
Idézetet írta: "BPeti"
Idézetet írta: "Szonár"

Zuglói vagy? :D  Én is onnan eredek...
Zuglóban az egyik legjobb autószervíz (nem Toyota márkaszervíz) a Posta-Autó szervíz az Egressy úton.
Korrekt és mindenük van.

Köszi! Akkor megkeresem majd őket, csak még kicsit határolgatom a feladatot, hogy mire uszítsam rá őket :)

Azt a tömlőt próbáltam megtalálni a Toyota CD-ről a robbantott ábrákon, de még látnom kell a kocsit, hogy biztosan meg tudjam mondani, hogy melyik is az. Azután biztosan megmondja itt valaki, hogy az okozhat-e ilyen problémákat.
Jelenlegi tippem ez itt:


Ha valóban a jelzett cső szakadt , akkor az biztosan nem oka a problémádnak . Ez a cső arra szolgál , hogy a légszűrő téli állásában a légszűrőhöz előmelegített levegő érkezzen a kipufogócsonktól . Persze nem árt kijavítani ezt a hibát , de bőven ráérsz vele ősszel , ugyanis a légszűrő nyári állásában egyáltalán nincs "forgalom" ezen a csövön keresztül  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #153 Dátum: 2004.04.28 19:47:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a cs? arra szolgál , hogy a légsz?r? téli állásában a légsz?r?höz el?melegített leveg? érkezzen a kipufogócsonktól .

Azt mondod ezzel,hogy ezeket a légsz?r?házakat is át kell fordítani télen?
Azt hittem az automata megoldja a dolgot. :o

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #154 Dátum: 2004.04.28 20:24:59 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a cs? arra szolgál , hogy a légsz?r? téli állásában a légsz?r?höz el?melegített leveg? érkezzen a kipufogócsonktól .

Azt mondod ezzel,hogy ezeket a légsz?r?házakat is át kell fordítani télen?
Azt hittem az automata megoldja a dolgot. :o


Amelyiken már van automata (a szóban forgó esetben a képen jól látszik , hogy van) , ott persze nem kell foglalkozni ezzel . Régebbi típusokon szokott manuális lenni - apám '80-as Coronája pl. még ilyen volt , de egyik haverom '85-ös Mitsu Coltja is ilyen . A tiédet nem tudom így fejből , talán kukkants be a motorháztető alá ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #155 Dátum: 2004.04.28 20:35:55 »
Az enyém is olyan,mint a rajzon.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #156 Dátum: 2004.04.28 20:47:29 »
Idézetet írta: "Szonár"
Az enyém is olyan,mint a rajzon.


Van azon is egy olyan kis vákuumos-membrános bigyó ? Akkor nyilván automata . Nomeg ha manuális lenne , az egyértelműen kiderülne : lenne rajta egy állító kallantyú , meg ilyen feliratok , hogy Winter meg Summer ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BPeti

  • Vendég
összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #157 Dátum: 2004.04.28 20:52:09 »
Sziasztok!

A sok tanács, vizsgálódás után elmondanám, mire jutottam:
- légszűrő csere most volt februárban (friss műszakis amúgy a kocsi)
- kipufogó füst: egyszerűen nincs semmi füst. Barátnőm nyomta kíméletlenül neki, én meg figyeltem, de csak hang volt, füst semmi, tehát nem feketés :)
- gyertyák: NGK van benne és mintavételezéssel ;-) megnéztem a két legjobban hozzáférhetőt. Eredmény: háááát nem vagyok biztos benne  :? Egy biztos, hogy nem feketék. nekem tiszta újnak tűntek. Konkrétan a szikrázó rész inkább halvány szürke fém színű, alatta kicsit barnás, olyan rozsdásodó szín.
Ami érdekes még, hogy az egyik gyertyán alig volt rajta az a gumi akármi. Nem volt szerintem rápattanva, de a szerelés után sem oldódott meg a dolog.
- alapjárat : zöldkártya szerint gyárilag 800-900 kellene, hogy legyen. Ezzel köszönő viszonyban sincs. Örülök, ha eléri a 600-at, bár se nem rezonál, se nem fullad le soha, azért a különbség mégis jelentős!
- amit mondtam, hogy egyik cső szakadt, az valóban a bemutatott cső, ezt ellenőriztem. Minden más cső tökéletes állapotban van
- talán nincs hozzá semmi köze, de nemrég cserélt katalizátora van, aminek a szerelése óta indulásnál egy pillanatra repedtfazék hangja van, aztán ez elmúlik. Erre már kaptam is választ, hogy valamit rosszul húztak össze, de mivel nem tudom, miket befolyásolhat még, megemlítem.

Ezek után elmentem egy újabb teszt körre, hogy mi a helyzet. Tehát: Gázra tövig lépve és rajta hagyva a lábamat sokáig semmi nem történik, majd egyszer csak összeszedi magát és megindul, mint a veszett. Fordulaton jól látszik, hogy ~2000 körül álldogál, majd intenzíven elindul 4000ig, ahol megsajnálom és nem nyomom tovább.  No meg jön a környéken levő rövidke utcák vége is  :lol:

Szóljatok ám, ha unjátok már, hogy itt nyűglődök ezzel a dologgal.  :shock:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #158 Dátum: 2004.04.28 21:44:06 »
Idézetet írta: "BPeti"
Sziasztok!

A sok tanács, vizsgálódás után elmondanám, mire jutottam:
- légszűrő csere most volt februárban (friss műszakis amúgy a kocsi)
- kipufogó füst: egyszerűen nincs semmi füst. Barátnőm nyomta kíméletlenül neki, én meg figyeltem, de csak hang volt, füst semmi, tehát nem feketés :)
- gyertyák: NGK van benne és mintavételezéssel ;-) megnéztem a két legjobban hozzáférhetőt. Eredmény: háááát nem vagyok biztos benne  :? Egy biztos, hogy nem feketék. nekem tiszta újnak tűntek. Konkrétan a szikrázó rész inkább halvány szürke fém színű, alatta kicsit barnás, olyan rozsdásodó szín.
Ami érdekes még, hogy az egyik gyertyán alig volt rajta az a gumi akármi. Nem volt szerintem rápattanva, de a szerelés után sem oldódott meg a dolog.
- alapjárat : zöldkártya szerint gyárilag 800-900 kellene, hogy legyen. Ezzel köszönő viszonyban sincs. Örülök, ha eléri a 600-at, bár se nem rezonál, se nem fullad le soha, azért a különbség mégis jelentős!
- amit mondtam, hogy egyik cső szakadt, az valóban a bemutatott cső, ezt ellenőriztem. Minden más cső tökéletes állapotban van
- talán nincs hozzá semmi köze, de nemrég cserélt katalizátora van, aminek a szerelése óta indulásnál egy pillanatra repedtfazék hangja van, aztán ez elmúlik. Erre már kaptam is választ, hogy valamit rosszul húztak össze, de mivel nem tudom, miket befolyásolhat még, megemlítem.

Ezek után elmentem egy újabb teszt körre, hogy mi a helyzet. Tehát: Gázra tövig lépve és rajta hagyva a lábamat sokáig semmi nem történik, majd egyszer csak összeszedi magát és megindul, mint a veszett. Fordulaton jól látszik, hogy ~2000 körül álldogál, majd intenzíven elindul 4000ig, ahol megsajnálom és nem nyomom tovább.  No meg jön a környéken levő rövidke utcák vége is  :lol:

Szóljatok ám, ha unjátok már, hogy itt nyűglődök ezzel a dologgal.  :shock:


Hm ... A kipufogó , gyertyák alapján úgy tűnik , minden rendben van . Az alapjárat mindenképpen túl alacsony : föl kéne tekerni legalább 800-ra . Megkeresni a karburátoron az állítócsavart , és föltekerni . Ami a kipufogó "repedtfazék" hangját illeti : ha tényleg csak beindulásnál csinálja , szerintem nem érdemes foglalkozni vele . Ha kifúj valahol , akkor nem csak beinduláskor fúj ki  :idea:  !

Nézd ... A következőképpen tenném föl a kérdést : mi történik , ha álló helyzetben lépsz rá a gázra ? Tehát kocsi áll , váltó üresben , motor alapjáraton jár . Ekkor beletaposol a gázba - hirtelen és erősen . Ekkor mi történik ? Normális esetben ilyenkor a motornak azonnal fel kell pörögnie . Ha igen - akkor minden rendben van  :!:  Na , ezt próbáld ki , aztán írd meg , mire jutottál .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #159 Dátum: 2004.04.28 21:46:30 »
Ja , a friss műszaki önmagában nem jelent semmit , 20 ezer körüli összegért bármilyen autó kap műszakit , ha nincs teljesen szétesőfélben ...  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #160 Dátum: 2004.04.28 23:10:12 »
Idézetet írta: "squiddy"
A találkozón elfelejtettem megkérdezni a szakikat és most jutott eszembe, hogy az immom led-je (asszem legalábbis, hogy az a risztó melletti másik piros led) folyamatosan világít menet közben. Ennek gondolom köze ahhoz, hogy nem gyári kulccsal használom az autót. Mit lehet tenni ennek a megszüntetésére?


Miért gondolod, hogy ez nem normális állapot? Ha nem tetszene neki, nem indulna el!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #161 Dátum: 2004.04.28 23:21:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Bár szerintem annak nincs jelent?sége , hogy nem gyári kulccsal használod a kocsit , mert szerintem a gyári kulcs is csak egy darab m?anyag meg fém . Bár lehet , hogy tévedek ... :roll:


Én úgy tudom, hogy az immobilzer jeladója a kulcs fejébe van beépítve. Namármost, akkor vagy nem müködik az immo-d - ez megmagyarázhatja a világító LEDet is - vagy müködik, de akkor hogy került be a chip a kulcsba?? :crazy:
music     

BPeti

  • Vendég
Re: összefoglaló átvizsgálás után
« Válasz #162 Dátum: 2004.04.28 23:54:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nézd ... A következőképpen tenném föl a kérdést : mi történik , ha álló helyzetben lépsz rá a gázra ? Tehát kocsi áll , váltó üresben , motor alapjáraton jár . Ekkor beletaposol a gázba - hirtelen és erősen . Ekkor mi történik ? Normális esetben ilyenkor a motornak azonnal fel kell pörögnie . Ha igen - akkor minden rendben van  :!:  Na , ezt próbáld ki , aztán írd meg , mire jutottál .

Már ki is próbáltam. Alapjáratot most éjfélkor nem kezdtem el állítgatni, de hideg motorral szivató kb. 1200-on tartotta. Ekkor beletapostam és tisztára ugyanaz a jelenség: felkúszik 2200-2300 köré, kivár :banging: és utána, mint a veszett, megy fel az egekbe.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #163 Dátum: 2004.04.29 08:39:37 »
Idézetet írta: "Profy"

Felhomályosítottak arrol hogy a gyári kulcs ellenálása más és ez
vezérli a gyári immót is!  :shock: Ezért nem műxik az inditó motor  ha a két ha vezetéket összeérinted.Nálam csak 3x os immó vezérlés volt!  :?
Szerintem azért nézesd meg valami riasztós szakival! :D

Lehet, hogy az lesz belőle. Az mit jelent, hogy "3x os immó vezérlés volt"?

Azt tudtátok, hogy a Carinában van elektronikus meg mechanikus immó is?
Amikor régebben a zárszerkezetet csesztettem, volt benne egy fehér pöcök, ami a szerelő szerint immobiliser, de valószínűsíti, hogy csak a ráncfekvarrott modellekban van, mert a sajátjában nem rémlett neki.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #164 Dátum: 2004.04.29 08:45:25 »
Idézetet írta: "music"

Miért gondolod, hogy ez nem normális állapot? Ha nem tetszene neki, nem indulna el!

Szerintem azért, mert ekkora bakot nem lőhettek a mérnökök, hogy sötétben "kisüsse" a piros led a szemedet. Nem tudom más Carinánál ez hogy van, de bízom benne lesz alkalmam más kocsiját is megvizslatni.