Ha síkoltatni kell, akkor kb. reális. De miért is kellene? Kifúj??? A hengerfejet azért a szelepszárszimmering cseréhez illik levenni, habár itt a fórumon vannak, akik az írják, hogy nem minden esetben kell...
Nekem 30E lesz, de ez egy baráti ár, nagyon is. Igaz ebben benne van szimmering csere és a féltengely szimmeringek cseréje is, meg egy kicsi villanyászkodás is.
Na most ez egy jó kérdés. Én olyannal beszéltem aki szerint ha egyszer szétszeded akkor érdemes ezeket elvégeztetni. És azt mondta, hogy a szelepszárszimeringhez mindenképp le kell venni a hengerfejet. És az így ötven. De csak elmélkedtünk. Mert ötvenet most nem ér meg a hercehurca. Zöldkártyán át szokott menni a kocsi. A motor sincs olyan állapotban, hogy most csináltassak rajta egy felújítást. Mert akkor hátha 10e km nem fogyaszt 1,5l olajat.
Majd észreveszed, mikor elöregedett a sz.sz.szimering - abból, hogy zabálni kezdi a motor az olajat. Na, nem 1.5 litert 10 ezer km-n. Hanem mondjuk 1 litert 2 ezer km-n. Meg akkor már füstöl is persze. Szóval, ráérsz kicserélni ekkor - előbb fölösleges.
De egyébként az 50 ezres becslés, ha le kell venni a hengerfejet, teljesen reális. Szerelőm 30 ezerre saccolta a Camryn a műveletet abban az esetben, ha sikerül hengerfej-levétel nélkül megoldani.
De síkolni tényleg nem feltétlenül kell. Alapesetben nem szükséges, pláne ha előtte nem volt hengerfejes a motor.