Ahogy nézem, ez a kétliteres benzines egy új motor, nem a mostani D4 továbbfejlesztése!
Ezt miből látod? Szerintem is újak ezek a motorok, de nemcsak a kétliteres. (Mármint a benzinesek.)
Amúgy szomorú tréfa, hogy nálunk a kétliterest nem is árulják majd ... Ekkora batár autót csak 1.6-os és 1.8-as benzinmotorokkal árulni? Bolondok ezek ?
Lehet, hogy az árak miatt döntöttek így. Naszóval vezettem 1.8-as kézi váltós alap felszereltséggel, és 2.2-es dízelt automatával, minden extrával. A lényeg, hogy az Avensis maradt ami volt- egy relaxációs központ. Tök mindegy mit csinálsz, merre jársz, a kocsi ban csönd, nyugalom és béke van. Az anyagok szépek és jók, az összeszerelés igen jó. Az ergonómia viszont nem hibátlan. A kupé szerűen előre nyúló A oszlop bizony tud zavarni. A navi túl lentre került, ki a látószögből, sokat kell lenézni az útról. A kézifék gombját csak kotorászva érni el, mint ahogy a sávbantartó bekapcsolóját is. Viszont az elektromos kormány a legjobbak között van - inkább Audis, mint BMW-s. A kézi váltót tanítani kéne. Az automatát úgyszintén, csak azt arra, hogy másképp működjön. Sík úton, kézzel kapcsolgatva remek, de emelkedőn, gyorsításnál annyira abszurdan takarékosan akar működni, hogy össze-vissza, legalábbis a helyzetnek nagyon nem megfelelően kapcsolgat. Szerencsére még van idő a javításra, az automatás dízelek csak márciusban jönnek.
A panoráma tető pazar, a zajszigetelés példás. Az 1.8-as benzines már döbbenetesen kis fordulaton is elég nyomatékos, de a komfort miatt sokkal lagymatagabbnak érezni, mint amilyen. Nekünk teszten, dugóval, Alpok mászással 7.4-et fogyasztott, hasonló úton, de más útvonalon a dízel 8.2-őt.