Most volt egy pár percem, és végre megnéztem az első hozzászólásban szereplő linket
A véleményem: az e-bay.de-n a legelső cuccot (MS-50) találtam meg az említett 114eurós áron, a többi modell áráról nem tudok semmit. A gyártó oldala szerint a két fejlettebb modell (MS400 és MS700) annyival tud többet, hogy:
- automatikus tanulási rendszer segítségével hozzáigazítja magát a jármű paramétereihez, pl. a sebesség-jelhez (gondolom ez olyasmit jelenthet, hogy kevésbé rigolyás a kapott jelek minőségére vagy milyenségére)
- látható és hallható öndiagnosztikát végez.
Ettől eltekintve az MS400 hasonló vákuum-szervós bowdenes vezérlőt használ, mint az MS-50, míg az MS-700-ban elektromos szervóvezérlés működteti a bowdent.
Plusz, a két nagyobbhoz háromféle kezelőszerv közül lehet választani: egy bajuszkapcsolóként felszerelhető, egy középkonzolra való és egy infrás távirányító közül.
Ezek alapján, ha nem kerül sokkal többe a szett, akkor nekem a bajuszkapcsoló lenne a favoritom, amit a 400-as vagy 700-as csomaghoz lehet kérni (bár a rögzítésre szolgáló rész nem látszik a képen). Mindamellett nem csúnya az MS-50 kapcsolója sem, ezért pl. dupla árat már nem fizetnék a nagytesókért. Persze a legjobb az lenne, ha jönne valaki és megmondaná, hogy használat közben milyen különbségek vannak a típusok között
Összességében a magam részéről azt gondolom, hogy a korábban elhangzott 60 ezres felső határ a limit számomra is. Ennél komolyabb összeget nem szánnék rá, leginkább azért, mert nincs
Ha viszont ez alatt jön ki a vége, akkor számíthattok rám. Szükség esetén segíteni tudok angol oldalak vagy leírások fordításában, és a véleményemet is szívesen elmondom
Ja, és még egy gondolat: az összefogás tök jó dolog, olcsóbb lehet elhozni a cuccot, ha valaki kimegy érte, meg nem kell a pénzzel bajlódni, de szerintem olyan tételt nem fogunk tudni összehozni, amire kint komoly kedvezményt adnának. 1-2-3% pedig szinte mindegy (ez nem jelenti azt, hogy milliárdos vagyok
). Az összefogás lényege szerintem a beszerelésben rejlik: ne kelljen mindenkinek ugyanazokon a buktatókon átvergődnie magát, ugyanazokat a bakikat elkövetnie, és saját kárán megtanulni, hogy legközelebb hogyan csinálná jobban. Inkább összejönnénk pár hétvégén, és sorban együtt megcsinálnánk mindenki autóját (pl. itt a ház előtt elfér 2-3 autó egyszerre, ha elég sokan vagyunk). Gondolom kishaver lenne az első, mert neki sürgős, aztán az övéből okulva a többi már gyerekjáték lesz