Többek között ezért venném.
Lehet, hogy sznob vagyok, de vagy német vagy japán, najó talán még egy Volvo, más nem kéne.
A német autók az esetek jelentős részében többé-kevésbé indokolatlanul túlértékeltek. Természetesen sok kivétel van, de általánosságban szvsz ez a helyzet. Persze ez öngerjesztő folyamat, és kétségtelenül generál olyan hasznos, valós mellékhatásokat, mint a jó alkatrész-ellátás és szervizelhetőség (lásd VW). De hogy ettől még objektíve kb. semmi nem indokolja, hogy miért van annyival több Golf IV az utakon, mint a vele egyidős Mazda 323 F (ami szinte minden szempontból jobb autó!), az is biztos.
Én biztosan előbb vennék Volvot, továbbá sok esetben előbb vennék olasz autót, sőt néhány esetben még francia autót is előbb vennék, mint németet. Mondjuk, ebben részemről is van némi tudatos sznobéria, ha úgy tetszik. Tudatosan szeretnék szembe menni ezzel a nagy németautó-b.uzulással, amennyire csak lehet
! Jók a német autók; de ez az istenítés, amiben főleg itt, Európa keletibb felében részesülnek, már önmagában indok rá, hogy ne kövessem.
Azért tényleg röhejes, hogy Romániában pl. 20 VW-re jó, ha jut 1 japán autó (minden márkát egybevéve), miközben hozzánk képest alacsonyabb bérekből próbálnak eltartani a magyarországihoz képest jellemzően többet futott, öregebb és rosszabb állapotú gépkocsi-állományt
... toldozzák-foltozzák azokat a vacakokat, miközben kb. totálisan ignorálják azokat a márkákat, amelyek a leginkább partnerek lennének az ilyesféle ridegtartásban.