Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294438 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #9465 Dátum: 2015.02.08 10:27:43 »
Corolla javítással kapcsolatban javítási normaidő táblázat elérhető valahol? Vagy ez mindig csak a szervizben tudják és mondják meg?

Most konkrétan, hátsó féktárcsa és dugattyú csere normaideje érdekelne oldalanként. 1 óra lehet kb?

Autodatabol prntscreen... ha segít valamit...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #9466 Dátum: 2015.02.08 10:51:12 »
Köszi, ez így jó lesz. Mondjuk a dugattyút nem látom (piston) de úgy vettem, mint 2 nyereg cserét.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #9467 Dátum: 2015.02.24 10:58:13 »
Sziasztok!

Tervezem, hogy hamarosan kicseréltetem a Corollám hosszbordás-szíját, azonban nem vagyok benne biztos, hogy milyen kell az autómba (gyárilag klímás 1,4 VVT-i 2005). Bepi írta, hogy 1840 mm hosszú kell, én felhívtam egy márkaszervizet, akik nem tudták megmondani, hogy melyik kell. Azt mondta a szervizes, hogy vigyem el hozzájuk az autót és akkor tudják megmondani (pedig benne van az autó az adatbázisban). Állítása szerint nem mindegy, hogy a gyárban vagy a márkaszervizben (amely eladta az autót) rakták bele a klímát. Nekik 2 féfel gyári szíjuk van, 12 ezer Ft mindekttő. Ilyenről még nem is hallottam, hogy egyes esetekben utólagosan szerelték bele a klímát, még eladás előtt. Szerintetek megkockáztassam az 1840 mm-es Gates-t (csak 5500 Ft) vagy maradjak a gyárinál, ami kétszer annyiba kerül?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #9468 Dátum: 2015.02.24 11:34:46 »

Sziasztok!

Tervezem, hogy hamarosan kicseréltetem a Corollám hosszbordás-szíját, azonban nem vagyok benne biztos, hogy milyen kell az autómba (gyárilag klímás 1,4 VVT-i 2005). Bepi írta, hogy 1840 mm hosszú kell, én felhívtam egy márkaszervizet, akik nem tudták megmondani, hogy melyik kell. Azt mondta a szervizes, hogy vigyem el hozzájuk az autót és akkor tudják megmondani (pedig benne van az autó az adatbázisban). Állítása szerint nem mindegy, hogy a gyárban vagy a márkaszervizben (amely eladta az autót) rakták bele a klímát. Nekik 2 féfel gyári szíjuk van, 12 ezer Ft mindekttő. Ilyenről még nem is hallottam, hogy egyes esetekben utólagosan szerelték bele a klímát, még eladás előtt. Szerintetek megkockáztassam az 1840 mm-es Gates-t (csak 5500 Ft) vagy maradjak a gyárinál, ami kétszer annyiba kerül?
Nem biztos, hogy jól írtam az 1840-et, ugyanis, az én corollamban másabb a szervokormány, a tiedben talán mar elektronikus, nem biztos, hogy össze van kapcsolva a többi reszegyseggel a szij segítségével. A használatiban biztosan benne van a pontos mm, első körben azt nézném meg, majd átnézném az altatrész webshopok kínálatát, irányított (pontos típusra motor számmal) kereséssel.
Illetve, a legegyszerűbb, hogy a meglevő szij feliratát megnézném, hogy látszik-e.

A magam részéről a Gates helyett Dayco-t vennék. Jobb es olcsóbb is. Sajnos, nálam a Gates 25000 km után csereerettre repedezett. Nekem ez csalódás volt vele kapcsolatban, ha figyelembe vesszük a 105000 km-es periódusát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #9469 Dátum: 2015.02.24 11:56:29 »
Vagy kikeresheti a toyodiy oldalon a cikkszámát és az alapján is kereshet a alkatrész boltok honlapján.
De az lenne a legjobb ha le tudná olvasni a jelenleg benne lévőnek a számát.

bepi81!
"A magam részéről a Gates helyett Dayco-t vennék. Jobb es olcsóbb is. Sajnos, nálam a Gates 25000 km után csereerettre repedezett. Nekem ez csalódás volt vele kapcsolatban, ha figyelembe vesszük a 105000 km-es periódusát."

Nekem Gates szíj van most benne. Két hónap múlva lesz két éve, hogy bent van. Nekem most 23.000 Km van benne, de nem látok rajta semmi repedezést vagy elhasználódást. Amikor én vettem, utána néztem és akkor pont a Dayco-t szidták jobban.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.24 12:08:28 írta Soma01 »

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Szerviz
« Válasz #9470 Dátum: 2015.02.24 12:01:58 »
Corolla Verso Dízelt melyik motorral szabad/célszerű megvenni?
kisa
born to ride

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Szerviz
« Válasz #9471 Dátum: 2015.02.24 12:51:26 »
Corolla Verso Dízelt melyik motorral szabad/célszerű megvenni?

Semmiképp sem a D-Cat motorral.  :whistling:

Ezenkivül van még 2.0 D4D (elvileg ez a legjobb konstrukció), és 2.2 D4D 136 lóval.



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #9472 Dátum: 2015.02.24 12:54:02 »

Vagy kikeresheti a toyodiy oldalon a cikkszámát és az alapján is kereshet a alkatrész boltok honlapján.
De az lenne a legjobb ha le tudná olvasni a jelenleg benne lévőnek a számát.

bepi81!
"A magam részéről a Gates helyett Dayco-t vennék. Jobb es olcsóbb is. Sajnos, nálam a Gates 25000 km után csereerettre repedezett. Nekem ez csalódás volt vele kapcsolatban, ha figyelembe vesszük a 105000 km-es periódusát."

Nekem Gates szíj van most benne. Két hónap múlva lesz két éve, hogy bent van. Nekem most 23.000 Km van benne, de nem látok rajta semmi repedezést vagy elhasználódást. Amikor én vettem, utána néztem és akkor pont a Dayco-t szidták jobban.  ::)
A corollamban nekem is Gates van, azzal pl nem volt gondom. De több szakmai forrásból hallottam, hogy a Gates minősége romlott az utóbbi években.
A Dayco, ellenben javult, spec felületű a felfekvő resze, ami miatt jelentősen kevésbé zajosabb működés közben.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #9473 Dátum: 2015.02.24 14:13:08 »
Na, azt jó tudni!
A Conti-ról hallottál valami jót vagy rosszat? mert anno én arról is jókat hallottam.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9474 Dátum: 2015.02.24 14:50:24 »
Màr irtam többször is, hogy nàlam meg az alig bejàratott Dayco szij "fütyült" alapjàraton, és amiota Gates-re cseréltem, azota ez a hang megszünt...

Azt viszont én is észrevettem, hogy ugyanahhoz az autohoz több szijméret (hossz) is kaphato, és itt nem a klimàs/nem klimàs különbséget értem...
Nagyon oda kell tehàt figyelni és jobb elötte alaposan dokumentàlodni, hogy melyik is lesz a megfelelö.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #9475 Dátum: 2015.02.24 16:28:31 »
Sziasztok!

Tervezem, hogy hamarosan kicseréltetem a Corollám hosszbordás-szíját, azonban nem vagyok benne biztos, hogy milyen kell az autómba (gyárilag klímás 1,4 VVT-i 2005). Bepi írta, hogy 1840 mm hosszú kell, én felhívtam egy márkaszervizet, akik nem tudták megmondani, hogy melyik kell. Azt mondta a szervizes, hogy vigyem el hozzájuk az autót és akkor tudják megmondani (pedig benne van az autó az adatbázisban). Állítása szerint nem mindegy, hogy a gyárban vagy a márkaszervizben (amely eladta az autót) rakták bele a klímát. Nekik 2 féfel gyári szíjuk van, 12 ezer Ft mindekttő. Ilyenről még nem is hallottam, hogy egyes esetekben utólagosan szerelték bele a klímát, még eladás előtt. Szerintetek megkockáztassam az 1840 mm-es Gates-t (csak 5500 Ft) vagy maradjak a gyárinál, ami kétszer annyiba kerül?

Én biztos nem adnék 4...5 E Ft- nál többet egy h.bordás szíjért mégha aranyozott felületű is.
A hosszát én úgy állapítom meg, hogy megnézem mi van ráírva. Esetleg blindre is meg lehet venni, de olyan helyen ahol szükség esetén tutira vissza veszik. SŐT, ha tudod, hogy  két féle létezik, megveheted mindkettőt.. és a nembejövőset visszaveteted... ;)



Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #9476 Dátum: 2015.02.24 18:00:58 »
Mitsubitshi a gyári szíj, nekem az van benne és hibátlan  ::) .

Ilyenről még nem is hallottam, hogy egyes esetekben utólagosan szerelték bele a klímát, még eladás előtt.
Volt ilyen, de szerintem a korábbi évjáratoknál, 2005-ben már szerintem nem. De ez nem jelent semmit, a szervízben nyilván jobban tudják.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #9477 Dátum: 2015.02.24 19:24:14 »
Mitsubitshi a gyári szíj, nekem az van benne és hibátlan  ::) .
Volt ilyen, de szerintem a korábbi évjáratoknál, 2005-ben már szerintem nem. De ez nem jelent semmit, a szervízben nyilván jobban tudják.
Szerintem Mitsuboshi lesz az. (Három csillag logóval.)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #9478 Dátum: 2015.02.24 21:38:42 »
Ilyen?

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #9479 Dátum: 2015.02.24 22:37:09 »
Szerintem Mitsuboshi lesz az. (Három csillag logóval.)

...és hol lehet kapni ilyen szíjat Magyarországon?