Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294473 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8970 Dátum: 2014.02.14 08:14:46 »
Sziasztok!  120 ezres szerviznél mire számítsak( 1,6 Corolla, 2008) ? Nagyságrendileg milyen összeg várható? Kb. mi az amit cserélnek ilyenkor? Nincs a kezem ügyében a használati utasítás sajnos, de erősen gondolkozom, hogy ezt a szervizt márkaszervizben kéne megcsináltatnom, ha már eddig is mindegyik ott volt, hátha valamit jelent majd a valamikori továbbértékesítéskor.... Csak jó lenne tudnom, mire számítsak, hogy össze tudjam hasonlítani az ismerős szerelő áraival....
Itt pl kiválaszthatod mit akarsz megcsináltatni:
http://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomag_kedvezmeny.tmex
Ha spórolni akarsz, akkor csak azt csináltatod ott ami a pöcséthez szükséges: olaj, szűrőcsere ..., A többit máshol is megcsináltathatod olcsóbban (fékbetét,gyertya, hűtő-fékfolyadékcsere...)

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Re:Szerviz
« Válasz #8971 Dátum: 2014.02.14 08:26:38 »
Köszi! Mondjuk tovább bonyolítja a dolgot, hogy olajcsere-szűrőcsere meg 127ezernél, illetve idén augusztusban lenne esedékes, mivel a kocsit tavaly vettem, és ezeket rögtön le is cseréltettem.... Nem tudom, így mennyire lenne egyáltalán értelme elvinni... Bár ha jó a szerviz, legalább egyszer alaposan végignézi Toyotában specialista szerelő.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Szerviz
« Válasz #8972 Dátum: 2014.02.17 11:46:25 »
Olajcserét követően (M1 ESP 5W30), elkezdett az olaj szivárogni a motorblokk bal belső oldalán. Kerestem a helyét de nem igazán találtam a szivárgás pontos helyét. (valahol a feszítőpatron környékén, egészen fent a hosszbordás szíj mögött - mellett)  Létezik az hogy a friss olaj valamit kioldott onnét ?

Bonyolult a javítása ?
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #8973 Dátum: 2014.02.17 11:48:35 »
Olajcserét követően (M1 ESP 5W30), elkezdett az olaj szivárogni a motorblokk bal belső oldalán. Kerestem a helyét de nem igazán találtam a szivárgás pontos helyét. (valahol a feszítőpatron környékén, egészen fent a hosszbordás szíj mögött - mellett)  Létezik az hogy a friss olaj valamit kioldott onnét ?

Bonyolult a javítása ?
Kizártnak tartom.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8974 Dátum: 2014.02.17 11:52:26 »
Kizártnak tartom.
Szerintem se, lehet, hogy eddig nem figyelte (nem vette észre) az olajszivárgást :hmmmm:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Szerviz
« Válasz #8975 Dátum: 2014.02.17 12:19:22 »
Kizártnak tartom.

Akkor átfogalmazom: Eddig olajpárás volt a blokk azon része. (nem zavart) Olajcserét követően pedig néhány csepp friss olaj a motor alatt. (zavar, idegesít stb.  :banging: :banging:
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #8976 Dátum: 2014.02.17 12:44:45 »
Akkor átfogalmazom: Eddig olajpárás volt a blokk azon része. (nem zavart) Olajcserét követően pedig néhány csepp friss olaj a motor alatt. (zavar, idegesít stb.  :banging: :banging:
Ha van lehetőséged alánézni a motornak, akkor a blokk tűfal felőli részén érdemes keresgélni. Szinte minden vvt-i blokk ott kezdi el lassan engedni kicsit az olajat. Ebben lehet része a kornak, hogy kezdenek öregedni a tömítések, de lehet a gyári kismértékű illesztési pontatlanság is (ezt egyébként a márkaszervizben mondták nekem). Ha csak olajpárás, nem érdemes vele sokat foglalkozni, mennyiség ott nem fog távozni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8977 Dátum: 2014.02.17 19:54:47 »
Castrol 10W-40-el nem volt semmi látható szivárgás. Csak a váltó és motor között, de az is már rászáradt olajsár volt. Aztán több, mint 3 évvel ezelőtt, átálltam az ESP Formulára és hirtelen minden tömítés megadta magát... Szerintem nem csak véletlen egybeesés, annyi tömítést cseréltem azóta.

Az ESP Formula az szeret minden apró résen szivárogni és aztán szétterülni. :) Én még a kupakot is el szoktam törölni a flakonon és úgy teszem el, különben néhány hét alatt a flakon oldala és alja is tiszta olaj lesz. A motoron az olaj betöltő sapkájánál is cserélhettem tömítést onnan is szökött, a szelepfedél tömítést (a túzfal felőli oldalon szivárgott és körbe a vezérlés oldalon a fedélen kívül-belül folyott le végig az olajteknőig aztán azon végig a hossztartóra és onnan csöpögött a földre...), sőt még a PCV szelep tömítése is megadta magát, de a zelepfedél lefogató csavarok aláteteinek a tömítése is mind megadta magát..

A motor mondjuk az patyolat tiszta lett belül. 4-5 ezrenként cserélem az olajat, fél évente kellene előírás szerint a rövid utak miatt, de el szoktam húzni 9-10 hónapig is. Bizonytalan vagyok, hogy ásványi olajjal mi lenne a helyzet, ha azt is hasonlóan gyakran cserélném. Aztán mielőtt visszaváltanék rá, meggyőzöm magam, hogy, ebbe a motorba úgyse kell sok olaj (3l a cserére + 2-3l utántölteni), akkor inkább kapja a jobb félét.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #8978 Dátum: 2014.02.18 16:08:06 »
olaj betöltő sapkájánál ... szökött,... a szelepfedél tömítést  ...sőt még a PCV szelep tömítése is megadta magát, ...de a zelepfedél lefogató csavarok aláteteinek
....ebbe a motorba úgyse kell sok olaj (3l a cserére + 2-3l utántölteni),
Azzal a motorral vmi nagyon nincs rendben, de abban biztos vagyok, hogy nem az M1ESP okozta. A PAO olajok nagy hátránya, hogy önmagában megeszik a tömítéseket, de ezt adalékozással megakadályozzák. Több mint 12 éve használok PAO alapú motorolajat, de nem tapasztaltam az általad említett jelenséget.
Véleményem szerint a korábbi szennyeződések tömítették a motort a tömítéseknél is, a M1 ESP meg kipucolta.

Az 0- 5w olajok hidegen hígabbak mint a 10W, ez látható a kupakból kifolyásnál is, ez a tulajdonságuk azonban előnyös a motornak.
Amennyiben 10W40 az előírás a motorodba, minden további nélkül lehet használni a hidegen hígabb olajokat.
Az általad említett olajfolyás és utántöltési szükséglet miatt műszaki szempontból érdemes lenne a motorgenerálon elgondolkodni.
A vastagabb olajok használata a hibákat csak tünetileg kezeli, a motor kopását fokozza, és gyorsítja az amortizációját.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8979 Dátum: 2014.02.18 21:11:15 »
Azzal a motorral vmi nagyon nincs rendben, de abban biztos vagyok, hogy nem az M1ESP okozta. A PAO olajok nagy hátránya, hogy önmagában megeszik a tömítéseket, de ezt adalékozással megakadályozzák. Több mint 12 éve használok PAO alapú motorolajat, de nem tapasztaltam az általad említett jelenséget.
Véleményem szerint a korábbi szennyeződések tömítették a motort a tömítéseknél is, a M1 ESP meg kipucolta.

Az 0- 5w olajok hidegen hígabbak mint a 10W, ez látható a kupakból kifolyásnál is, ez a tulajdonságuk azonban előnyös a motornak.
Amennyiben 10W40 az előírás a motorodba, minden további nélkül lehet használni a hidegen hígabb olajokat.
Az általad említett olajfolyás és utántöltési szükséglet miatt műszaki szempontból érdemes lenne a motorgenerálon elgondolkodni.
A vastagabb olajok használata a hibákat csak tünetileg kezeli, a motor kopását fokozza, és gyorsítja az amortizációját.
Én csak tényeket közöltem, hogy a felsorolt tömítéseket mind cserélni kellett.
Amikor a kocsit vettem a motor porszáraz volt a szerelő, akivel átnézettem külön dícsérte az állapota miatt.
Aztán ez lett belőle, amit írtam.

A kézikönyvben olyan, viszkozitási osztály, hogy 10W-40 nem is szerepel.
10W-30 a gyári ajánlás. De megneged meleg éghajlatra 15W-40-et és 20W-50-et is.
Hideg éghajlatra -20fok alá (max +8 fok hőmérséklet) az 5W-30-at ajánlja az indítási problémák ellen.

A rövid utak miatt választottam az 5W-30-at, és mióta átálltam rá nem kevergetem, már 4. alkalommal van benne az ESP Formula. Fél évente kellene cserélni (nehéz körülményekre 5000km/6hónap az előírás), de el szoktam húzni a cserét 9-10 hónapig, mert a km nem éri el az 5000-et a fél év alatt de még az egész alatt is alig.
A motor szép tiszta lett belül.
Szelepfedél tömítés cserekor, az olajcsere előtt így nézett ki az ősszel:
 

Motor generál alatt mit értesz? összes csapágy és tömítés cseréje?

11,5mp alatt a 0-100-at most is megfutja a kocsi. Finoman és egyenletesen jár a motor, alapjáraton különösen csendes. Picit talán füstöl szürkén a motor, meg büdös a kipuff, de csak addig, amíg hideg a motor.

Szerintem csak annyi gond lehet a motorral, hogy a szelepszár szimmeringek is hasonló állapotban vannak, mint a külső tömítések voltak... Azt még talán megcsináltatnám rajta, mert annyit megérdemel ez a motor. Ehhez jó lenne olyan szakember, aki a hengerfej leszerelése nélkül a helyén megoldja a dolgot... Tud ilyet valaki? (jól megfizetném)
B.) verzió, hogy 5 év alatt rátöltök 15 liter olajat, (kérdés mit szól még 5 évhez a kasztni). Vállalható, pláne úgy, hogy az 5 éves tervben egy E12 is benne van.  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8980 Dátum: 2014.02.18 21:24:33 »
...

Szerintem csak annyi gond lehet a motorral, hogy a szelepszár szimmeringek is hasonló állapotban vannak, mint a külső tömítések voltak... Azt még talán megcsináltatnám rajta, mert annyit megérdemel ez a motor. Ehhez jó lenne olyan szakember, aki a hengerfej leszerelése nélkül a helyén megoldja a dolgot... Tud ilyet valaki? (jól megfizetném)
B.) verzió, hogy 5 év alatt rátöltök 15 liter olajat, (kérdés mit szól még 5 évhez a kasztni). Vállalható, pláne úgy, hogy az 5 éves tervben egy E12 is benne van.  ;)

Üdv!

Én megcsináltam közel két és fél éve. Nem olyan komplikált.
Itt van róla a beszámoló:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg437534#msg437534
Előtte-utána van még szó a témáról, ha érdekel.
Ami kétemberes, az a szelepékek visszatétele.

Sajnos nálam semmit nem segített, mivel a gyűrűk ragadtak le. A hengerfej levételekor viszont le lehetett pucolni és be lehetett csiszolni a szelepeket is.

Az én motorom azért akkor jóval koszosabb volt...Liter fölött evett olajból 1000 km alatt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.18 21:27:38 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8981 Dátum: 2014.02.19 06:45:11 »
Üdv!

Én megcsináltam közel két és fél éve. Nem olyan komplikált.
Itt van róla a beszámoló:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg437534#msg437534
Előtte-utána van még szó a témáról, ha érdekel.
Ami kétemberes, az a szelepékek visszatétele.

Sajnos nálam semmit nem segített, mivel a gyűrűk ragadtak le. A hengerfej levételekor viszont le lehetett pucolni és be lehetett csiszolni a szelepeket is.

Az én motorom azért akkor jóval koszosabb volt...Liter fölött evett olajból 1000 km alatt.
Szia!

Jó topic amit ajánlottál. :) A képeket láttam de még nem jutottam el a leírásig, pedig vagy 6 hónapot átolvastam. Bele is feledkeztem az olvasgatásába.  [rohog]

A képek alapján nagyjából sejthető, de azért van célszerszám igénye rendesen. Nem nagyon mernék belevágni.

Annyit azért megteszek, hogy megnézem a gyertyákat -ha már kint vannak akkor csere-, hogy mennyire olajosak. 2 éve még nem voltak. Akkor BKR5EYA-t tettem bele vagy 6-ot, nemtudom már, de olyat, hogy alacsonyabb hőmérsékleten üzemeljen, mert túl kevés volt a lerakódás (mind a kettőt hozzák a keresők pl NGK-nál évjárattól függően össze vissza és a nyomtatott kézikönyvben lévőt tettem bele, ami eltér a márkakereskedésben ajánlottól.)
Másik projektemben a 6 ból az egyik gyertya tán a 3. hengerben látszott, hogy az egyik fele olajos, még tán azt is ki lehetett következtetni melyik szelep irányából szivárgott oda az olaj.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8982 Dátum: 2014.02.19 12:58:24 »
Szia!

Jó topic amit ajánlottál. :) A képeket láttam de még nem jutottam el a leírásig, pedig vagy 6 hónapot átolvastam. Bele is feledkeztem az olvasgatásába.  [rohog]

A képek alapján nagyjából sejthető, de azért van célszerszám igénye rendesen. Nem nagyon mernék belevágni.

Annyit azért megteszek, hogy megnézem a gyertyákat -ha már kint vannak akkor csere-, hogy mennyire olajosak. 2 éve még nem voltak. Akkor BKR5EYA-t tettem bele vagy 6-ot, nemtudom már, de olyat, hogy alacsonyabb hőmérsékleten üzemeljen, mert túl kevés volt a lerakódás (mind a kettőt hozzák a keresők pl NGK-nál évjárattól függően össze vissza és a nyomtatott kézikönyvben lévőt tettem bele, ami eltér a márkakereskedésben ajánlottól.)
Másik projektemben a 6 ból az egyik gyertya tán a 3. hengerben látszott, hogy az egyik fele olajos, még tán azt is ki lehetett következtetni melyik szelep irányából szivárgott oda az olaj.


Üdv!

Ha nem laksz túl messze, szívesen kölcsönadom őket (szeleprugó-lenyomó, kompresszor adapter), mármint a speciálisakat. Tolna-Baranya környéke, kb. így lehet számolni a távot  :)
A motor nem ugyanaz, de eléggé hasonló, ha érdekel, szívesen elmondom a menetet és a  tapasztalatot is.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8983 Dátum: 2014.02.19 22:58:02 »
Üdv!

Ha nem laksz túl messze, szívesen kölcsönadom őket (szeleprugó-lenyomó, kompresszor adapter), mármint a speciálisakat. Tolna-Baranya környéke, kb. így lehet számolni a távot  :)
A motor nem ugyanaz, de eléggé hasonló, ha érdekel, szívesen elmondom a menetet és a  tapasztalatot is.
Szia!

Köszi szépen a felajánlott lehetőséget. A távolság elég nagy, de nem gond, mert egy Toyota Corollával könnyen áthidalható. :) Egyelőre még nem tartom annyira drámainak az olajfogyást, hogy a "generálon" gondolkozzak. Viszont, ha egyszer szükség lesz a beavatkozásra lehet, hogy megkereslek.

A szelepszár szimmering tünetei világosak, de azt nemigazán tapasztaltam, csak sejtésem van a 20 éves szimeringek állapotáról, de mi van ha nálam is a gyűrűk tapadtak meg, vagy szétkopott a henger?

Az alábbi tünetek vannak a kocsival:
1. kormos kipuff vég, a vége belül egyenletesen fekete, a külseje is kb. 5mm-es részen, száraz korom.
(ez mindig is ilyen volt, már így vettem a kocsit, a termosztát rossz volt (résnyire nyitva maradt), annak tudtam be, hogy túldúsít a nem üzemmeleg motor miatt. Az új gyári termosztáttal sem szűnt meg. Amíg 10W-40 volt benne az előző tulajnál és nekem is az első cserénél, nem volt mérhető olaj fogyás, ebből gondolom, hogy nem az olaj okozza a sok kormot. gyertyákat két éve láttam utoljára, akkor nem voltak nyomokban sem olajosak)

2. CO érték magas. nem nagyon magas épp csak egy kicsit.
(utoljára decemberben 0,32%-ot mértek és rezgett a léc a vizsgán. 6 éve amikor első utam a zöldkártyáshoz vezetett, már ott is pont ez volt a jelenség, tehát nem most romlott le a motor állapota hirtelen.
a zöldkártyás szaki úgy oldotta meg, hogy bedugott egy rongyot a kipuff végébe a szonda mellé, hogy az egész kipuff rendszer túlnyomás alá kerüljön, mert szerinte, valami kis luk lehet a kipufogón ahol a nyomáshullámok minimumánál akár levegőt is tud beszívni a szonda előtt és az oxigén többletre enyhe túldúsítással reagál a vezérlés. a kipufft célirányosan nem vizsgálta senki, de a hangja normális csendes, nem repedt fazék, a lambda eléggé hátul van, a katalizátor előtt közvetlenül, gyanakszom a motor alatti flexibilis részre hogy ott szivhat be levegőt, de nem tudom ellenőrizni sehogy, ha befogom a végét, akkor 10mp után már nem tudom rajtatartani a kezem mert akkora a nyomás, hogy gyenge vagyok hozzá :)
lambda szondából gyári csatis DENSO tettem bele, a régi is jól működött, kicsit lassabban hullámzott mint az új, azóta többet fogyaszt a kocsi és jobban is megy, mármint nyomatékosabb, de ez lehet a hideg miatt és a sűrűbb levegő miatt is)

3. hosszú alapjárat és motorfék után még SOHA nem láttam kék füstöt meg olyan pöffentést, amit pl. "G86" dokumentált. legfeljebb halvány szürke füstöt szoktam látni főleg hidegen vagy padlógázas kigyorsításkor, de az utóbbi időben azt se nagyon (elnyomja a gőzfelhő), igaz már csak meleg motornál szoktam ránézni, a félmeleg állapotokkal nem foglalkozom, akkor büdös is a benzingőztől, és bármi lehet. emelt alapjáraton már láttam folyamatos szürke füstöt (amikor félig meleg motorral beálltam a vizsgasorra és ott túráztatták, hogy melegedjen a katalizátor és javuljon a CO érték), megszagolva nincs égett olajszaga a kipuffnak legfeljebb benzin szaga.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #8984 Dátum: 2014.02.21 19:46:40 »
Ezeket a gyertyákat 2008 őszén szedtem ki (10W-40 olaj volt a motorban előtte):




Ezeket pedig 2012. januárjában (amikor már több, mint egy éve ESP Formula volt a motorban):


A gyertyák sorrendben vannak, a jobb oldali az 1. hengeré a bal oldali a 4. hengerhez tartozik.

Sok különbséget nem veszek észre a két garnitúra között. Ugyanolyan kormos, de nem olajos egyik sem.
Az újabbaknál kevesebb a lerakódás, kb. 20 ezer km volt a gyertyákban, amikor kiszedtem.