Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294284 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #8910 Dátum: 2013.11.16 00:25:18 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani szerelőt Budapesten aki hétvégén is vállal munkát?

Nyikorgó hangot hallok amikor gázt adok. Korábban egy hasonló hang már volt és megszűnt amikor megfeszítették az ékszíjat. Valaki megnézte és meghalgatta, most állítólag nem laza az ékszíj, azt mondta az illető, hogy valószínüleg nem lett pontosan visszatéve a generátor amikor javítás miatt ki lett szedve...

A másik, hogy ráfutottam valamire és defektem lett. Vettem egy pár használt gumit és most az a tapasztalat, hogy 90km/h sebesség felett rángat. Szerintetek csak centíroztatni kell vagy lehet, hogy a gumi kopásából adódik esetleg megütődött valami amikor defektem lett és komolyabb gond lehet?

Köszi!
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8911 Dátum: 2013.11.16 07:37:02 »

Üdv!

Szerintem ha a generátor nincs a helyén, tehát nem fut a szíj, akkor a széle elkezd foszlani, de legalábbis látni lehet, hogy rendellenes kopik.

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #8912 Dátum: 2013.11.16 09:54:03 »
oké oké ezért keresek valakit aki beállítja...
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8913 Dátum: 2013.11.16 10:25:32 »
oké oké ezért keresek valakit aki beállítja...
Többször vettem ki és raktam vissza generátort, de ha nem hagynak ki belőle semmit, akkor nem tudom elképzelni, hogy rosszul vissza lehet tenni.
Nálam három pont az, amire kell figyelni: a tengelye, a feszítője és a rögzítője.
Annyit még meg lehet nézni, hogy mindent lehúztak-e rajta? Mert ha a tengelyét vagy a rögzítőjét nem húzzák vissza, akkor nem lesz a helyén, de a feszesség lehet jó is akár egy darabig. Nekem még a feszességen is módosít, amikor meghúzom a tengelyt vagy a rögzítőt. Szerintem akkor kerül rendesen a helyére.

Állítani meg üzemszerűen csak a feszítést lehet. Az enyémen. Tehát lazítás-beállítás-visszahúzás. Ennyi  :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 10:49:15 írta vd1234 »

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8914 Dátum: 2013.11.16 11:05:25 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani szerelőt Budapesten aki hétvégén is vállal munkát?

Nyikorgó hangot hallok amikor gázt adok. Korábban egy hasonló hang már volt és megszűnt amikor megfeszítették az ékszíjat. Valaki megnézte és meghalgatta, most állítólag nem laza az ékszíj, azt mondta az illető, hogy valószínüleg nem lett pontosan visszatéve a generátor amikor javítás miatt ki lett szedve...

A másik, hogy ráfutottam valamire és defektem lett. Vettem egy pár használt gumit és most az a tapasztalat, hogy 90km/h sebesség felett rángat. Szerintetek csak centíroztatni kell vagy lehet, hogy a gumi kopásából adódik esetleg megütődött valami amikor defektem lett és komolyabb gond lehet?

Köszi!
Lehet hogy szálszakadásos a gumi azért ráz.

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #8915 Dátum: 2013.11.16 19:31:47 »
Köszi, az jó lehet tesztnek hogy az első kerekeket beteszem hátra és megnézem, hogy úgyis ráz-e? Azt akarom kisakkozni, hogy a kerék miatt van-e egyértelműen a rázás.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #8916 Dátum: 2013.11.16 20:14:23 »
JÓ.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Szerviz
« Válasz #8917 Dátum: 2013.11.16 23:44:04 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani szerelőt Budapesten aki hétvégén is vállal munkát?

Nyikorgó hangot hallok amikor gázt adok. Korábban egy hasonló hang már volt és megszűnt amikor megfeszítették az ékszíjat. Valaki megnézte és meghalgatta, most állítólag nem laza az ékszíj, azt mondta az illető, hogy valószínüleg nem lett pontosan visszatéve a generátor amikor javítás miatt ki lett szedve...

A másik, hogy ráfutottam valamire és defektem lett. Vettem egy pár használt gumit és most az a tapasztalat, hogy 90km/h sebesség felett rángat. Szerintetek csak centíroztatni kell vagy lehet, hogy a gumi kopásából adódik esetleg megütődött valami amikor defektem lett és komolyabb gond lehet?

Köszi!

Álló helyzetben gázadással (nagyobb fordulatszámnál) nem jön elő a nyikorgás, csak ha terhelve van a motor? Akkor mindig hallani? Ékszíjszerű magas nyikorgó hang? Ezt a hangot minden autóban egyértelműen lehet azonosítani. Ha elhasználódott akkor érdemes cserélni.

Mekkorát ütött az a valami, felütötte a futóművet teljesen? Esetleg a felni is kapott? Gondolom a gumit gumisnál cseréltetted, ahol centrírozták is, akkor elsőre arra tippelnék, hogy nem teljesen pontosan. Egy újracentírozást mindenképp megér. Ha ez sem segít, akkor ott tényleg a futóművel lehet valami, amit meg kell nézetni.
A szálszakadásnál púposodik a gumi, és előbb lesz rajta szép nagy pukli, mint emiatt érezhetően ütne. Ha viszont az egész gumiban van egy bizonyos mennyiségű szálszakadás nagyjából egyenletes mennyiségben/eloszlásban, akkor ugyan nem púposodik, de lassan gurulva (így még nem nyomja el a menetzaj) nagyon csúnya hangja van a keréknek/guminak, mintha valami fém alkatrész karistolna egy fémes felületet.

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #8918 Dátum: 2013.11.24 16:24:25 »
Sziasztok

Szervízben kicserélték mindkét szíjat így megszűnt a nyikorgás viszont hidegbe induláskor hatalmas sivítással indul. Érdemes még rajta állíttatni?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8919 Dátum: 2013.11.24 16:26:46 »
Sziasztok

Szervízben kicserélték mindkét szíjat így megszűnt a nyikorgás viszont hidegbe induláskor hatalmas sivítással indul. Érdemes még rajta állíttatni?
Szia!

Valószínűleg nem elég feszes. Kell feszíteni rajta.
Vagy az akkumulátorod nagy áramot vesz fel, és azért csúszik meg a generátoron a szíj  :hmmmm: Persze attól még lehet laza a szíj.
Töltsd fel töltővel, reméljük nem a végét járja.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #8920 Dátum: 2013.11.24 19:27:12 »
Sziasztok!

Hónap elején voltam itt, hogy nehezen indul a kocsi. A héten eljutottunk márkaszervizbe, de mire odaértünk, természetesen? megszűnt a probléma. De legalább a középkonzol izzókat kicseréltettem. (Utóbbinak itthon is nekiálltam, de az utolsó mozzanatnál elakadtam, az izzóhoz egyszerűen nem bírtam hozzáférni, egy kis fehér műanyag fényterelőnek látszó lapka van előtte, meg a két tekerőgomb jobbról-balról, az ujjaim meg meghaladják a 3 mm vastagságot, nem is elég hajlékonyak, így muszáj volt hivatásos embert keresni a feladatra.) Látszólag a szervizben sem örültek emiatt nekem, utólag is bocsi a fiúknak, de valakinek meg kellett csinálni. :-)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8921 Dátum: 2013.11.28 08:49:01 »
Miután sikerült megfelelő szerszámhoz hozzáférni a féltengely záróanya levételéhez, tegnap este viszonylag simán bal első kerékcsapágyat cserélt a szerelőm. (186 ezer km) Azóta csendesebb az autó eleje, főleg rossz minőségű aszfalton tűnik fel. Most a négy téli gumi morgása dominál elöl-hátul egyformán.
Viszont vagy három napja tűnt fel, azóta nézegetem, hogy a jobb első féltengelyem melegszik. 10-15 km-es út után már feltűnően meleg, még éppen állja a kéz, ha megfogom a tengelycsonk végét a záróanyánál. Miközben a bal oldali teljesen hideg marad. Mi lehet ez?
A fékem szerintem elég laza, legalábbis kigurulással ellenőrizve nem hirtelen áll meg az autó, hanem szép lassan és egyenletesen csökken a sebesség álló helyzetig.
Tegnap a differenciálmű kihajtásnál a (belső) gumiharangon bilincset cseréltünk, a régi le volt lazulva és egy pici kenőzsírt vesztett ez a csukló, de megtapogatva a két oldalon a gumiharangot, kb. hasonló mennyiség van bennük.
1.4VVti (2004)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8922 Dátum: 2013.11.28 09:16:42 »
Ha odavan a kerékcsapágy, az is melegítheti rendesen...

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8923 Dátum: 2013.11.28 09:25:09 »
Ha odavan a kerékcsapágy, az is melegítheti rendesen...
Viszont a bal oldali csapágy már rendesen lógott, és azon az oldalon mégsem melegítette a féltengelyt.

Igaz, lehet, hogy a jobb oldali csapágy is kezdi megadni magát. Mindenesetre ez az oldal még nem lóg és hangja sincs. Szerelőm szerint a fék nem old fel teljesen.

1.4VVti (2004)

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Szerviz
« Válasz #8924 Dátum: 2013.11.28 11:58:36 »
Viszont a bal oldali csapágy már rendesen lógott, és azon az oldalon mégsem melegítette a féltengelyt.

Igaz, lehet, hogy a jobb oldali csapágy is kezdi megadni magát. Mindenesetre ez az oldal még nem lóg és hangja sincs. Szerelőm szerint a fék nem old fel teljesen.

Nézzétek meg, de szerintem (legalábbis nálam ugy volt) hogy amikor a fék nem oldott fel teljessen, akkor nem kéz meleg volt hanem tüz forró...