Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294523 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Szerviz
« Válasz #8820 Dátum: 2013.09.18 18:28:35 »
Üdv,
No, nem asszony volt béna, nem lehet gyakorlatilag járó motornál váltani, hogy ne kelljen erősen betolni a kart, ósan parkolóban pedig semmit sem akart bevenni, ott álltam 2 percig, ldállítottam majd álló motornál 1 és aztán indulás. :censored: kuplung lesz ez,csak bírja ki hétfőig

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Szerviz
« Válasz #8821 Dátum: 2013.09.18 18:52:01 »

Egyujjas nem nevezném a Corolla váltóját, sajnos rá kell döbbennem, hogy az E12-ben például az egyik leggyengébb pont a váltó.   :no:
Ezzel vitatkoznék... vezettem már jó pár autót, Corolla váltóját nagyon szeretem, teszi a dolgát úgy ahogy kell.... pedig nálam kapja az ívet rendesen.  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #8822 Dátum: 2013.09.18 22:02:55 »
Üdv,
No, nem asszony volt béna, nem lehet gyakorlatilag járó motornál váltani, hogy ne kelljen erősen betolni a kart, ósan parkolóban pedig semmit sem akart bevenni, ott álltam 2 percig, ldállítottam majd álló motornál 1 és aztán indulás. :censored: kuplung lesz ez,csak bírja ki hétfőig
Hát nekem már volt törött kuplungom meg elszállt munkahengerem, leginkább az volt jellemző hogy nem nyitott a kuplung. Akkor meg a fokozat se ki se be. De akkor kivenni sem tudnád járó motornál és amikor ráindítózol elindulna a kocsi. Legalábbis elmélet szerint
7000-es fordulat egy Swiftben?  :eek:
Mi az, Swift Sport, vagy mi?
Egyujjas nem nevezném a Corolla váltóját, sajnos rá kell döbbennem, hogy az E12-ben például az egyik leggyengébb pont a váltó.   :no:

Az viszont szerintem nagy hülyeség, hogy egy Suzuki és egy Toyota ugyanazt nyújtja.  :devil:
Sima sedan, lehet túlzásnak írtam a 7000-et, valami 6200 nél szabályoz le vagy hogy.
Nekem még E11-ből van az első évjáratos, tuti nem a lengyel váltós, teljesen pöpec, bár néha elsőre nem adja ki a 4-es sebességet, meg kicsit már érzem kézben a fogakat, amikor beteszem 3-asba. Lehet én is bepróbálkozom egy váltóolaj cserével, legutóbb nem tudom mi került bele, motorolaj csere meg már úgyis esedékes.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Szerviz
« Válasz #8823 Dátum: 2013.09.18 22:42:56 »
Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy az E12-es Corollàban hàny helyen van felfogva a motor (motorbak)?

Azért kérdezem, mert màr több altopikban is emlitettem, hogy föleg indulàskor néha hallok egy halk koppano hangot, ami elvileg jöhet ezektöl a rögzitésektöl is (ezért szeretném tehàt ezeket sorban àtnézni).
Gondolom, hogy kézzel mozgatva nem vehetö észre bàrmiféle lötyögés, ezért valoszinü, hogy rà kellene segiteni, jobban meg kellene szoritani ott a csavarokat, nemde?
Indulás után néhány kerékfordulattal kattan egy hangosat az ABS. Akár előre, akár rükvercben mész. Ez feature és nem bug ;) Én is furcsállottam, de a motortartó-bak nem guruláskor koppanna, hanem durva terhelésváltásnál (hirtelen nyélgáz vagy motorfék).

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Szerviz
« Válasz #8824 Dátum: 2013.09.18 22:45:32 »
A Toyotához szerintem az alkatrészek nagyon is drágák, ha eredetiek.  :yes:
7000-es fordulat egy Swiftben?  :eek:
Mi az, Swift Sport, vagy mi?
Egyujjas nem nevezném a Corolla váltóját, sajnos rá kell döbbennem, hogy az E12-ben például az egyik leggyengébb pont a váltó.   :no:

Az viszont szerintem nagy hülyeség, hogy egy Suzuki és egy Toyota ugyanazt nyújtja.  :devil:
Ha régi Swiftről beszélünk: az 1.0 és 1.6 16V 7200-nél szabályoz, az 1.3 8V 6800 körül, a GTi pedig 7400-7800 évjárattól függően, chippelve 8700-nál. És 8000-ig szépen húz :) De akkor is a VTi Honda pörög a legszebben  :clap:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8825 Dátum: 2013.09.18 22:48:07 »
Indulás után néhány kerékfordulattal kattan egy hangosat az ABS. Akár előre, akár rükvercben mész. Ez feature és nem bug ;) Én is furcsállottam, de a motortartó-bak nem guruláskor koppanna, hanem durva terhelésváltásnál (hirtelen nyélgáz vagy motorfék).

@sbernie

Sajnos, ezt a koppano hangot szinte minden egyes helyböl indulàsnàl hallom (stop-nàl, közlekedési làmpànàl stb.) két motorinditàs között.
A garàzsombol kijövet van egy kis emelkedö. Ha azon felfelé menet megàllok, és helyböl indulok, akkor szinte minden egyes alkalommal hallom...

Az ABS rendszer öntesztje is hallatszik valoban a legelsö indulàskor, de ez a koppano hang valamivel hangosabb (de nem sokkal).

Nem feltétlenül eröteljes indulàskor hallhato, szerintem inkàbb attol függ miként engedem fel a kuplungot. Föleg tehàt 1-esben jön elö, de egyszer-kétszer egy eröteljesebb kigyorsitàskor 2-esben is hallottam...
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.18 22:50:54 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Szerviz
« Válasz #8826 Dátum: 2013.09.19 06:19:16 »
Rükvernél ugrik a kocsi, ahogy berakom...okoskodni meg nem szeretnék, de a szinkron miatt sebességből járómotornál, menet közben bármikor ki tudod venni üresbe, kuplung nélkül.  ::)


Hát nekem már volt törött kuplungom meg elszállt munkahengerem, leginkább az volt jellemző hogy nem nyitott a kuplung. Akkor meg a fokozat se ki se be. De akkor kivenni sem tudnád járó motornál és amikor ráindítózol elindulna a kocsi. Legalábbis elmélet szerint

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Szerviz
« Válasz #8827 Dátum: 2013.09.19 07:36:48 »
Rükvernél ugrik a kocsi, ahogy berakom...okoskodni meg nem szeretnék, de a szinkron miatt sebességből járómotornál, menet közben bármikor ki tudod venni üresbe, kuplung nélkül.  ::)
Rükinél néha nekem is szokott. Azért egyesből nekem nem jött ki, de lehet neked már az os szinkronos
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #8828 Dátum: 2013.09.19 08:46:03 »
Rükvernél ugrik a kocsi, ahogy berakom...okoskodni meg nem szeretnék, de a szinkron miatt sebességből járómotornál, menet közben bármikor ki tudod venni üresbe, kuplung nélkül.  ::)
...addig a pillanatig, amíg a gázpedálról lelépsz, igen.
Alapból rükibe téve nem kéne ugrania az autódnak. Biztosan jól kiemel a kuplungod?  :hmmmm:
Az én Corollám csak olyat csinál, hogy nem mindig veszi be elsőre a rükvercet. Ilyenkor óvatosan elkezdem felengedni a kuplungot és a megfelelő pontos szépen, erőlködés nélkül beklattyan.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #8829 Dátum: 2013.09.19 09:19:18 »
Az én Corollám csak olyat csinál, hogy nem mindig veszi be elsőre a rükvercet. Ilyenkor óvatosan elkezdem felengedni a kuplungot és a megfelelő pontos szépen, erőlködés nélkül beklattyan.  :)
Én kuplungolok egyet üresben, hogy megforgassam a szerencsikeréket :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #8830 Dátum: 2013.09.19 09:39:21 »
Én kuplungolok egyet üresben, hogy megforgassam a szerencsikeréket :D
És várod a 20.000Ft-os kérdést?  :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #8831 Dátum: 2013.09.19 09:46:08 »
És várod a 20.000Ft-os kérdést?  :lol:
Nekem a kuplungcsere 70 ezer volt :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Szerviz
« Válasz #8832 Dátum: 2013.09.19 11:01:22 »
Hát nekem már volt törött kuplungom meg elszállt munkahengerem, leginkább az volt jellemző hogy nem nyitott a kuplung. Akkor meg a fokozat se ki se be. De akkor kivenni sem tudnád járó motornál és amikor ráindítózol elindulna a kocsi. Legalábbis elmélet szerintSima sedan, lehet túlzásnak írtam a 7000-et, valami 6200 nél szabályoz le vagy hogy.
Nekem még E11-ből van az első évjáratos, tuti nem a lengyel váltós, teljesen pöpec, bár néha elsőre nem adja ki a 4-es sebességet, meg kicsit már érzem kézben a fogakat, amikor beteszem 3-asba. Lehet én is bepróbálkozom egy váltóolaj cserével, legutóbb nem tudom mi került bele, motorolaj csere meg már úgyis esedékes.

Nálam az 1-esböl 2-esbe váltás macerás valamikor, kicsit olyan darabosan klattyan be a kulisszába a váltó.  :whistling:
Amúgy nagy bajom nincs a váltóval, csak annyi, hogy kényelmesnek túl sportos, sportosnak meg túl kényelmes.  :lol:

De az tény, hogy pl. a Seat totál érzéketlen, müanyag váltóját nem irigylem.
Ami viszont számomra egy pozitív példa, az az Ür Civic váltója, 1.8 benzinest vezettem már belöle, tény, hogy az inkább sportos, de én a japán autókba olyat képzelnék el.  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Szerviz
« Válasz #8833 Dátum: 2013.09.19 18:55:02 »
Nálam az 1-esböl 2-esbe váltás macerás valamikor, kicsit olyan darabosan klattyan be a kulisszába a váltó.  :whistling:
Amúgy nagy bajom nincs a váltóval, csak annyi, hogy kényelmesnek túl sportos, sportosnak meg túl kényelmes.  :lol:

De az tény, hogy pl. a Seat totál érzéketlen, müanyag váltóját nem irigylem.
Ami viszont számomra egy pozitív példa, az az Ür Civic váltója, 1.8 benzinest vezettem már belöle, tény, hogy az inkább sportos, de én a japán autókba olyat képzelnék el.  :hug:
Civicből a 6gen-nek az igazi a váltója, annál nincs jobb elsőkerekes kapcsolási érzet. Az még rudazatos. Főleg Integra rudazattal és váltóbottal állat. Bár a TS sem rossz.
De minden váltónak jót tesz, ha icipicit gurulásból teszi az ember 1-be vagy rükibe, akkor szépen összesimulnak a fogaskerekek :)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #8834 Dátum: 2013.09.20 09:18:09 »
E12-es corollánál ki mennyi km-enként cserél váltóolajat?
Az enyémben 60 000km-nél volt cserélve, most van a kocsiban 134ezer.