Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294385 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8625 Dátum: 2013.07.31 21:47:24 »
Phhh, nem tudom, de szerintem pont a kuplungnál van egy magasságállító csavar is, na arról még nem is beszéltem. Én a rúd hosszának állításáról beszéltem, nálam emlékeim szerint nem volt annyira megszorulva, szerszám és erőszakosság kérdése...Leírásban nézd meg, és állítsd be úgy a magasságot, meg a hosszt is (de főleg az utóbbi a fontos), aztán lehet, hogy ennyi volt  :hmmmm:
Nekem szerelő ismerősöm azt mondta, hogy hidraulikus kuplungon nem is lehet állítani, ehhez képest a javítási írja, meg sikerült is hála Istennek, és műszakin sem mondták, hogy rosszul emelne, vagy valami nem rendben menne.

Egyébként indításkor megmoccan ez-az, ami miatt már szétakad (gondolom kinyomott kuplung, de mivel valószínűleg nem tudod teljesen kinyomni, jobban át is hajt), ez természetes szerintem.
Én a pedál végén lévő rúd 2 anyáját próbáltam sikertelenül. Fék-kuplung folyadék miatt nem lehet? Esetleg levegősödés, elhasználódás...szerintem cseréve még nem volt. Legalábbis az elmúlt 6-7 évben biztos nem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8626 Dátum: 2013.07.31 21:52:16 »
Mellékelek egy képet, az enyémhez való javításiból.
Látszik rajta a magasságállító csavar és a dugattyú rúdja is, talán segít valamit.
A rúd alapból nem lehet feszítve, mert akkor nincs holtjátéka a kuplungnak. Szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 21:54:00 írta vd1234 »

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8627 Dátum: 2013.07.31 22:04:57 »
Mellékelek egy képet, az enyémhez való javításiból.
Látszik rajta a magasságállító csavar és a dugattyú rúdja is, talán segít valamit.
A rúd alapból nem lehet feszítve, mert akkor nincs holtjátéka a kuplungnak. Szerintem.
Nagyjából ugyanez a kép van az enyémhez is, én is így próbáltam állítani, ahogy le van írva. Inkább holnap benézek valami szervizbe, ameddig van időm ilyesmire. De köszönöm szépen a segítségedet!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8628 Dátum: 2013.07.31 23:19:13 »
Nagyjából ugyanez a kép van az enyémhez is, én is így próbáltam állítani, ahogy le van írva. Inkább holnap benézek valami szervizbe, ameddig van időm ilyesmire. De köszönöm szépen a segítségedet!
Szívesen, kíváncsi vagyok, mit hozol ki belőle  ;)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8629 Dátum: 2013.08.01 13:57:42 »
NA ma én is lecseréltem a váltóolajat, így elsőre nem érzem h jobb lenne  :hmmmm: Bár nem mentem vele, csak a garázs előtt próbálgattam.
Elég fekete volt ami kijött.

Ez ment bele

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8630 Dátum: 2013.08.01 14:00:18 »
Ha javult vagy romlott, akkor beszámolok :) Ja megkentem a váltókar alatti gömböt is, meg a bowdeneket egy kicsit. Ez után mintha picit javult volna a kapcsolási érzet. Bár még rajta volt a zsír a gömbön, amit kb 4 éve rákentem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8631 Dátum: 2013.08.01 18:38:53 »
NA ma én is lecseréltem a váltóolajat, így elsőre nem érzem h jobb lenne  :hmmmm: Bár nem mentem vele, csak a garázs előtt próbálgattam.
Elég fekete volt ami kijött.

Ez ment bele

Elég fekete tényleg. Nekem a kb. 16 évig használt is mintha világosabban jött volna ki, legalábbis előző gazdája nem emlékezett rá, hogy bármikor cserélték volna.
Mondjuk abba olyan 2,5 l megy bele, lehet, hogy az is számít  :hmmmm:

Ha javult vagy romlott, akkor beszámolok :) Ja megkentem a váltókar alatti gömböt is, meg a bowdeneket egy kicsit. Ez után mintha picit javult volna a kapcsolási érzet. Bár még rajta volt a zsír a gömbön, amit kb 4 éve rákentem.
Kíváncsi vagyok, mit produkál ez a márka!
Amúgy nem kentem a mechanikán semmit, kellett volna? Nem érzem, hogy nehezebben/furcsán járna.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8632 Dátum: 2013.08.01 18:44:26 »
Elég fekete tényleg. Nekem a kb. 16 évig használt is mintha világosabban jött volna ki, legalábbis előző gazdája nem emlékezett rá, hogy bármikor cserélték volna.
Mondjuk abba olyan 2,5 l megy bele, lehet, hogy az is számít  :hmmmm:
Kíváncsi vagyok, mit produkál ez a márka!
Amúgy nem kentem a mechanikán semmit, kellett volna? Nem érzem, hogy nehezebben/furcsán járna.

11 év/111e km.
Én csak azért kenegettem a mechanikát, hátha javul a kapcsolási érzet :) Am nincs kapcsolási gondom, nem akadozik, bár tényleg koppig ki kell nyomni a kuplungot h rendesen kapcsolható legyen. A kapcsolási érzettel nem vagyok kibékülve, kicsit megmelegszik akkor már nagyon karcos mechanikus érzete van meg hangos is. Hidegen meg egész jó 1-2 kmig. Ezért cseréltem csak le, hátha már elfáradt, elnyírodott az olaj benne. Egyébként olyan hígnak tűnt mint1 motorolaj :)
Az olajra én is kiváncsi leszek. HA xarabb, akkor le kell cseréljem, de épp éztem, nem valami olcsóak a márkásabb olajok, LM, Motul 5-10e literje a Bárdinál. Bár hátha van olcsóbb vmi webshopon. Vagy Eneos.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8633 Dátum: 2013.08.01 18:59:08 »
11 év/111e km.
Én csak azért kenegettem a mechanikát, hátha javul a kapcsolási érzet :) Am nincs kapcsolási gondom, nem akadozik, bár tényleg koppig ki kell nyomni a kuplungot h rendesen kapcsolható legyen. A kapcsolási érzettel nem vagyok kibékülve, kicsit megmelegszik akkor már nagyon karcos mechanikus érzete van meg hangos is. Hidegen meg egész jó 1-2 kmig. Ezért cseréltem csak le, hátha már elfáradt, elnyírodott az olaj benne. Egyébként olyan hígnak tűnt mint1 motorolaj :)
Az olajra én is kiváncsi leszek. HA xarabb, akkor le kell cseréljem, de épp éztem, nem valami olcsóak a márkásabb olajok, LM, Motul 5-10e literje a Bárdinál. Bár hátha van olcsóbb vmi webshopon. Vagy Eneos.
Akkor tényleg ráfért a csere, Carinán 4 év vagy 60.000km, ha jól emlékszem  :hmmmm:
Annyit néztem adatlapon, hogy viszonylag alacsony a viszkozitási indexe: 160, míg a 75w90 Eneos Premium Multi Gear-é 192, a kapcsolódó viszkozitások így 40 ill. 100 fokon sorban 90 és 14 (Meguin) ; 79,9 és 14,6 (Eneos). A dermedés, lobbanás kb. ugyanolyan. Nem is sokkal drágább, ez olyan 1500 egy liter, az meg 2100. Nekem pl. Carinán a Q8 T65 75w90 nem vált be, 1 év után cserélni kellett, most éppen Castrol Syntrans Transaxle 75w90 van benne, eddig jó. De Marutiban nagyon tetszik az Eneos, Carinába is azt tervezem majd. Lehet, hogy melegen a kicsit vastagabb Eneos jobb lett volna (bár ez elég kevés különbség ám), dehát ki kell próbálni.

Lehet, hogy a nyomórúd hosszán ha növelsz kicsit, az használna. Egy fordulat kiteker, ha nem jobb, akkor tudod, hogy mennyit kell visszatekerni  :)
Ha meg jobb, akkor nyert ügy  :yes:

Megnyugodtam, köszi, akkor nem hibáztam nagyot  ::)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8634 Dátum: 2013.08.01 19:29:43 »
Akkor tényleg ráfért a csere, Carinán 4 év vagy 60.000km, ha jól emlékszem  :hmmmm:
Annyit néztem adatlapon, hogy viszonylag alacsony a viszkozitási indexe: 160, míg a 75w90 Eneos Premium Multi Gear-é 192, a kapcsolódó viszkozitások így 40 ill. 100 fokon sorban 90 és 14 (Meguin) ; 79,9 és 14,6 (Eneos). A dermedés, lobbanás kb. ugyanolyan. Nem is sokkal drágább, ez olyan 1500 egy liter, az meg 2100. Nekem pl. Carinán a Q8 T65 75w90 nem vált be, 1 év után cserélni kellett, most éppen Castrol Syntrans Transaxle 75w90 van benne, eddig jó. De Marutiban nagyon tetszik az Eneos, Carinába is azt tervezem majd. Lehet, hogy melegen a kicsit vastagabb Eneos jobb lett volna (bár ez elég kevés különbség ám), dehát ki kell próbálni.

Lehet, hogy a nyomórúd hosszán ha növelsz kicsit, az használna. Egy fordulat kiteker, ha nem jobb, akkor tudod, hogy mennyit kell visszatekerni  :)
Ha meg jobb, akkor nyert ügy  :yes:

Megnyugodtam, köszi, akkor nem hibáztam nagyot  ::)

 :hmmmm: Na én ezeket az adatokat nem is néztem. Tényleg jobb lett volna minél sűrűbb olaj.  Hát ha ez nem lesz jó, akkor Eneos lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Szerviz
« Válasz #8635 Dátum: 2013.08.01 19:52:41 »
1. Fék-kuplung folyadék miatt nem lehet? Esetleg levegősödés, elhasználódás...
2. szerintem cseréve még nem volt. Legalábbis az elmúlt 6-7 évben biztos nem.
Üdv!
Még mindig:
1. De, lehet.  ::)
2. Akkor mindenképp érdemes :yes:

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Szerviz
« Válasz #8636 Dátum: 2013.08.01 20:01:55 »
Toyotánál nem tudom, mik a váltóolajra vonatkozó viszkozitási előírások, de ha valaki variált (pl 75W 80 helyett 75W 85) akkor mi változott és milyen irányban, javult vagy romlott?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8637 Dátum: 2013.08.01 20:05:27 »
75w90 az előirt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Szerviz
« Válasz #8638 Dátum: 2013.08.01 20:09:31 »
Csak úgy írtam két számot :D De ha változtatott vki, javult vagy romlott vmi tulajdonság, kapcsolhatóság, esetleg hangja változott stb?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re: Szerviz
« Válasz #8639 Dátum: 2013.08.01 20:22:51 »
75w90 az előirt.

és a lényeg: GL4 vagy GL5-ös legyen.
Mostanában a Castrol váltó olajakról hallottam rosszakat...
Toyota váltók nagyon érzékenyek az olajra...
Én most motul-t öntöttem bele, ez nagyon jónak tűnik...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.