Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294476 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re: Szerviz
« Válasz #8610 Dátum: 2013.07.23 22:46:44 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Szerviz
« Válasz #8611 Dátum: 2013.07.23 22:57:55 »
Huh, akkor még van időm...  :lol:
Csak a dízelnél van ennek jelentősége.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8612 Dátum: 2013.07.26 19:26:36 »
Ma lecseréltem a váltóolajam...hát döntsétek el ti, hogy kellett-e :D:
Ezért mondom mindig, hogy le kell cserélni...



Az biztos, hogy jó minőség volt, de már elhasználódott...

Motul Gear 300 került bele :)



Nagyon jó, puha lett a váltó...


Tegnap egy másik TS-en is cseréltem, ő is azt mondja, mint a vaj...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8613 Dátum: 2013.07.26 21:33:29 »
Ma lecseréltem a váltóolajam...hát döntsétek el ti, hogy kellett-e :D:
Ezért mondom mindig, hogy le kell cserélni...



Az biztos, hogy jó minőség volt, de már elhasználódott...

Motul Gear 300 került bele :)



Nagyon jó, puha lett a váltó...


Tegnap egy másik TS-en is cseréltem, ő is azt mondja, mint a vaj...

Mennyit futott ?
A napokban én is lecserélem(111e km), mert ebben a melegben botrányosan xar a váltó.. Korábban írtam, hogy télen elinduláskor mint a vaj, mint egy Honda, pár km után már érezni h karcosabb..

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8614 Dátum: 2013.07.26 21:36:36 »
Jó kérdés, mert előző tulaj cserélte, de ts-ekből sötét jön le...
ha jól tudom, kb. 40000 de holnap rákérdek a volt tulajnál.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:Szerviz
« Válasz #8615 Dátum: 2013.07.28 20:27:17 »
Jó kérdés, mert előző tulaj cserélte, de ts-ekből sötét jön le...
ha jól tudom, kb. 40000 de holnap rákérdek a volt tulajnál.

A márkaszervíz kiröhögött konkrétan, amikor kérdeztem, hogy milyen olajat használnak bele. Aztmondja ebben nem kell cserélni. Mondom jó. Na lényeg a lényeg, 100 ezrenként azért érdemes.  :cool2:

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8616 Dátum: 2013.07.29 20:54:20 »
Sziasztok!
Váltó témában szeretnék tőletek kérdezni. Mostanában a nagy melegekben vettem észre, hogy egyre rosszabbul lehet kapcsolgatni. Főleg a 3. fokozat nagyon rossz de a többi is elég recsegős. Ez tényleg az elmúlt 1 hétben jött elő, előtte is használtam hosszabb utakon, de ennyire nem volt szar. Januárban cseréltem benne váltóolajat, Castrol Syntrans Transaxle 75W90-re. Kezdetben jobbnak éreztem, aztán meg is feledkeztem róla, de az elmúlt kb 1 hétben néha kínszenvedés az 5ösből 3masba váltás. Ennek milyen oka lehet? Találkozott már valaki ilyennel? Olvastam már itt fórumon, hogy vannak nehézkesen járó Corolla váltók de ez most elég durva kezd lenni... Akinek bármi tapasztalata van, kérem ossza meg velem! Egyébként 1.4vvti E12 Corolláról van szó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8617 Dátum: 2013.07.29 20:59:59 »
Sziasztok!
Váltó témában szeretnék tőletek kérdezni. Mostanában a nagy melegekben vettem észre, hogy egyre rosszabbul lehet kapcsolgatni. Főleg a 3. fokozat nagyon rossz de a többi is elég recsegős. Ez tényleg az elmúlt 1 hétben jött elő, előtte is használtam hosszabb utakon, de ennyire nem volt szar. Januárban cseréltem benne váltóolajat, Castrol Syntrans Transaxle 75W90-re. Kezdetben jobbnak éreztem, aztán meg is feledkeztem róla, de az elmúlt kb 1 hétben néha kínszenvedés az 5ösből 3masba váltás. Ennek milyen oka lehet? Találkozott már valaki ilyennel? Olvastam már itt fórumon, hogy vannak nehézkesen járó Corolla váltók de ez most elég durva kezd lenni... Akinek bármi tapasztalata van, kérem ossza meg velem! Egyébként 1.4vvti E12 Corolláról van szó.
Üdv!

Corollás tapasztalatom sajnos nincsen, de:

Első körben (bár banális, bocs) szintellenőrzést csinálnék.
Ha jó a szint, akkor gondolkoznék a cserén, lehet, hogy már ezeket is hamisítják??  :hmmmm: Egyébként ahogy néztem, ez megfelelő olaj kellene legyen a kocsidhoz, tehát nem rossz választás lenne.

Nálam konkrétan Marutin nem jött be a Castrol váltóolaj, ellenben az Eneos 75w90-nel remekül megy  :)  Most a melegekben is  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 21:02:09 írta vd1234 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8618 Dátum: 2013.07.29 21:01:46 »
nekem se jött be a castrol. lm van most az enyémben,az faja.
de egy eneos is szuper.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8619 Dátum: 2013.07.30 19:26:38 »
Sziasztok!
Váltó témában szeretnék tőletek kérdezni. Mostanában a nagy melegekben vettem észre, hogy egyre rosszabbul lehet kapcsolgatni. Főleg a 3. fokozat nagyon rossz de a többi is elég recsegős. Ez tényleg az elmúlt 1 hétben jött elő, előtte is használtam hosszabb utakon, de ennyire nem volt szar. Januárban cseréltem benne váltóolajat, Castrol Syntrans Transaxle 75W90-re. Kezdetben jobbnak éreztem, aztán meg is feledkeztem róla, de az elmúlt kb 1 hétben néha kínszenvedés az 5ösből 3masba váltás. Ennek milyen oka lehet? Találkozott már valaki ilyennel? Olvastam már itt fórumon, hogy vannak nehézkesen járó Corolla váltók de ez most elég durva kezd lenni... Akinek bármi tapasztalata van, kérem ossza meg velem! Egyébként 1.4vvti E12 Corolláról van szó.

Szia!
Lehet kuplung munkahenger, váltó bovdenek, kuplung és maga váltó is.
Először váltóolaj csere, utána kell a megnézni a többit...
Motul, Mobil 1, Liqui Moly...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8620 Dátum: 2013.07.30 21:28:46 »
Ma a váltóolaj feltöltő csavart kitekerve langyos állapotban teljesen egyenes padlón állva kb fél deci (inkább kevesebb) olaj folyt ki belőle. Én töltöttem fel annó és a csavar nyílása alatt fél centivel volt a szint. Túltölteni lehetetlen és ha lehetne is ennyi gondolom nem okozna gondot...vagy? Viszont mást is produkált, lejtől orral lefelé állva 1esben hagytam a váltót (ahogy mindig) viszont álló motorral kivenni már nem tudtam. Kuplung munkahenger okozhat ilyet? Abba milyen olaj van? Nem a fékolaj megy oda is? Rosszul tudom? Köszi a válaszokat!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Szerviz
« Válasz #8621 Dátum: 2013.07.30 21:40:51 »
Ma a váltóolaj feltöltő csavart kitekerve langyos állapotban teljesen egyenes padlón állva kb fél deci (inkább kevesebb) olaj folyt ki belőle. Én töltöttem fel annó és a csavar nyílása alatt fél centivel volt a szint. Túltölteni lehetetlen és ha lehetne is ennyi gondolom nem okozna gondot...vagy? Viszont mást is produkált, lejtől orral lefelé állva 1esben hagytam a váltót (ahogy mindig) viszont álló motorral kivenni már nem tudtam. Kuplung munkahenger okozhat ilyet? Abba milyen olaj van? Nem a fékolaj megy oda is? Rosszul tudom? Köszi a válaszokat!
Üdv!
Én megvizsgálnám a kuplung fő-és munkahengerek környékét, nem folyik-e, s mindenesetre lecserélném a kuplungfolyadékot is - vagy fékfolyadékot, mindegy hogy nevezed, mert ugyanaz. :yes: DOT4 vagy 5.1

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8622 Dátum: 2013.07.31 20:02:57 »
Ma a váltóolaj feltöltő csavart kitekerve langyos állapotban teljesen egyenes padlón állva kb fél deci (inkább kevesebb) olaj folyt ki belőle. Én töltöttem fel annó és a csavar nyílása alatt fél centivel volt a szint. Túltölteni lehetetlen és ha lehetne is ennyi gondolom nem okozna gondot...vagy? Viszont mást is produkált, lejtől orral lefelé állva 1esben hagytam a váltót (ahogy mindig) viszont álló motorral kivenni már nem tudtam. Kuplung munkahenger okozhat ilyet? Abba milyen olaj van? Nem a fékolaj megy oda is? Rosszul tudom? Köszi a válaszokat!
Üdv!
Szerintem ennyi túltöltés nem okoz gondot.
Viszont azon gondolkodok, hogy Corollánál van-e olyan, hogy kuplungbeállítás, mert Carinán pl. van, a kuplungpedál által nyomott henger rúdja hosszának változtatásával. Ez javításiban korrekten benne van. Azért, mert áll a motor, a kuplungot még ki kellene tudni emelni, ha nem emel ki teljesen, akkor nem lehet kivenni szerintem (és ha jó a váltó...). Ilyenkor a válthatóság is romlik szerintem. Nálam ekkor az említett rúd hosszán növelni kellett, de arra figyelni kell, hogy a pedál lenyomásakor is legyen holtjáték, magyarul a hossz növelése miatt nem nyomja folyamatosan a villa a csapágyat, mert akkor hamar tönkremegy, tehát korrekten kell beállítani. Amúgy nem bonyolult az sem, a rúd hossza az utastérből állítható, de gondolom a Carina leírása itt nem releváns. Ha a beállítás jó, a kiemelés jól működik, de továbbra sem javul a jelenség, akkor olajcsere, ha akkor sem, akkor kuplung vagy váltójavítás (megfelelő felmérés után természetesen).

Tudom, hogy melegben jött elő, de azért érdemesnek gondolom ránézni erre is, mert a beállítás kb. ingyen van, ha otthon megnézed  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 20:22:32 írta vd1234 »

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8623 Dátum: 2013.07.31 21:15:30 »
Üdv!
Szerintem ennyi túltöltés nem okoz gondot.
Viszont azon gondolkodok, hogy Corollánál van-e olyan, hogy kuplungbeállítás, mert Carinán pl. van, a kuplungpedál által nyomott henger rúdja hosszának változtatásával. Ez javításiban korrekten benne van. Azért, mert áll a motor, a kuplungot még ki kellene tudni emelni, ha nem emel ki teljesen, akkor nem lehet kivenni szerintem (és ha jó a váltó...). Ilyenkor a válthatóság is romlik szerintem. Nálam ekkor az említett rúd hosszán növelni kellett, de arra figyelni kell, hogy a pedál lenyomásakor is legyen holtjáték, magyarul a hossz növelése miatt nem nyomja folyamatosan a villa a csapágyat, mert akkor hamar tönkremegy, tehát korrekten kell beállítani. Amúgy nem bonyolult az sem, a rúd hossza az utastérből állítható, de gondolom a Carina leírása itt nem releváns. Ha a beállítás jó, a kiemelés jól működik, de továbbra sem javul a jelenség, akkor olajcsere, ha akkor sem, akkor kuplung vagy váltójavítás (megfelelő felmérés után természetesen).

Tudom, hogy melegben jött elő, de azért érdemesnek gondolom ránézni erre is, mert a beállítás kb. ingyen van, ha otthon megnézed  :otlet:

Köszi a tanácsot, én is ugyanerre jutottam. Meg is néztem a kuplung pedálnál a csavart és két anya lazításával ill. húzásával lehet állítani. A könyv szerinti távolsághoz képest az én pedálom lejjebb van 1,5-2 cm-rel mint a "normális". Viszont olyan kevés a hely, hogy nem bírtam meglazítani azt az anyát. Egyébként biztos valami kuplung probléma lesz mert lejtőn lefelé beragadt sebességgel kinyomott kuplunggal kicsit gurul az autó. Amúgy a motor elindításának mi köze lehet ehhez? Mert indítózáskor még be sem indul a motor de akkor már kijön 1-esből. Tanácstalan vagyok... Eddig mindent meg tudtam csinálni a kocsin de most lehet, hogy jobb lenne a szerviz...? :helpsmilie:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8624 Dátum: 2013.07.31 21:28:38 »
Köszi a tanácsot, én is ugyanerre jutottam. Meg is néztem a kuplung pedálnál a csavart és két anya lazításával ill. húzásával lehet állítani. A könyv szerinti távolsághoz képest az én pedálom lejjebb van 1,5-2 cm-rel mint a "normális". Viszont olyan kevés a hely, hogy nem bírtam meglazítani azt az anyát. Egyébként biztos valami kuplung probléma lesz mert lejtőn lefelé beragadt sebességgel kinyomott kuplunggal kicsit gurul az autó. Amúgy a motor elindításának mi köze lehet ehhez? Mert indítózáskor még be sem indul a motor de akkor már kijön 1-esből. Tanácstalan vagyok... Eddig mindent meg tudtam csinálni a kocsin de most lehet, hogy jobb lenne a szerviz...? :helpsmilie:

Phhh, nem tudom, de szerintem pont a kuplungnál van egy magasságállító csavar is, na arról még nem is beszéltem. Én a rúd hosszának állításáról beszéltem, nálam emlékeim szerint nem volt annyira megszorulva, szerszám és erőszakosság kérdése...Leírásban nézd meg, és állítsd be úgy a magasságot, meg a hosszt is (de főleg az utóbbi a fontos), aztán lehet, hogy ennyi volt  :hmmmm:
Nekem szerelő ismerősöm azt mondta, hogy hidraulikus kuplungon nem is lehet állítani, ehhez képest a javítási írja, meg sikerült is hála Istennek, és műszakin sem mondták, hogy rosszul emelne, vagy valami nem rendben menne.

Egyébként indításkor megmoccan ez-az, ami miatt már szétakad (gondolom kinyomott kuplung, de mivel valószínűleg nem tudod teljesen kinyomni, jobban át is hajt), ez természetes szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 21:33:11 írta vd1234 »