Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294521 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #8550 Dátum: 2013.06.19 22:53:54 »
Aran drága bogicák!

Csöppnyi fizika oszt jóidő!
Mossad kifele aztatat redvás "klíma"-kondenzátort (ellenáramú folyadék áramoltatással)a rárakódott városi "pórtól" és koromtól. Így az kvázi izotherm v.~ adiabatikus állapotváltozás kisebb folytása révén nem lészen akadálya a megfelelő alapjárati fordulatszámnak.   A carbon hőszigetelő képességéről meg kérdezzed mögfele azt a mérnök kollegát, aki bevezette a carbonnal dúsított polisztirol hab hőszigetelő anyagot.

Érthetőbben! Minél magasabb hőmérsékleten megy végbe a kondenzáció a termikus körben, annál magasabb lesz a nyomás a kompresszor nyomó oldalán, így a rá folytásként ható erő is magasaab lesz.

Az előírttól nagyobb gázmennyiséggel való feltöltés nem okoz ilyen tüneteket  (ésszerű határokon belül), ellenben magasabb elpárolgási v. expanziós hőmérsékletet igen, amit a laika melegebb befújt  levegő hőmérsékletében aposztrofál.

A lényege abban van, hogy a méretezési peremfeltételek, nem a jelenleg megvalósuló külső környezeti hőmérséklet figyelembe vételével lettek lefektetve.
Ilyen magasröptű dumák után szoktam kérdeni én: asszony hogy van?  :lol:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #8551 Dátum: 2013.06.20 06:40:57 »
Ilyen magasröptű dumák után szoktam kérdeni én: asszony hogy van?  :lol:

Há' értem én, hogy gőzgép! De kié?? :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8552 Dátum: 2013.06.20 07:31:40 »
és mi hajtja? :-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8553 Dátum: 2013.06.20 08:05:59 »
micila: egyszerű lesz a kérdésem: MIVAN?  :eek: :D
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8554 Dátum: 2013.06.20 08:18:04 »
áh,ti nők!;)
mici csak azt akarta irni,h mossátok ki a hűtőrészt nagynyomásúval. mert nemtudja leadni a nagymelegben a batyuját a retektől. igy felmelexik a rendszer és leáll!
2hűtőpanel van az e11 vvti-ben.
bentről kifelé mosi oszt csá.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8555 Dátum: 2013.06.20 08:21:53 »
Hmmm sima lándzsás kézimosó erre jó? Hozzá lehet férni megfelelően? Itt is az első hűtő a klíma és mögötte van a motor hűtője ugye?
         

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Szerviz
« Válasz #8556 Dátum: 2013.06.20 08:22:14 »
mossátok ki a hűtőrészt nagynyomásúval.
tehát ez az egy mondat az, amit mici írt. remek robitranslate :D
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8557 Dátum: 2013.06.20 08:28:53 »
jaja,csak micinek a hőgutátol meg a sörtöl görcsbe állt az ujja és pötyögött amit ért:-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #8558 Dátum: 2013.06.20 08:31:39 »
Aran drága bogicák!

Csöppnyi fizika oszt jóidő!
Mossad kifele aztatat redvás "klíma"-kondenzátort (ellenáramú folyadék áramoltatással)a rárakódott városi "pórtól" és koromtól. Így az kvázi izotherm v.~ adiabatikus állapotváltozás kisebb folytása révén nem lészen akadálya a megfelelő alapjárati fordulatszámnak.   A carbon hőszigetelő képességéről meg kérdezzed mögfele azt a mérnök kollegát, aki bevezette a carbonnal dúsított polisztirol hab hőszigetelő anyagot.

Érthetőbben! Minél magasabb hőmérsékleten megy végbe a kondenzáció a termikus körben, annál magasabb lesz a nyomás a kompresszor nyomó oldalán, így a rá folytásként ható erő is magasaab lesz.

Az előírttól nagyobb gázmennyiséggel való feltöltés nem okoz ilyen tüneteket  (ésszerű határokon belül), ellenben magasabb elpárolgási v. expanziós hőmérsékletet igen, amit a laika melegebb befújt  levegő hőmérsékletében aposztrofál.

A lényege abban van, hogy a méretezési peremfeltételek, nem a jelenleg megvalósuló külső környezeti hőmérséklet figyelembe vételével lettek lefektetve.
Ezen is túl voltam a Corollával, és nem szűnt meg a jelenség.  :no:
Amit elvégeztünk:
hűtő mosása
gáz feltöltés gyári gáz mennyiség értékre (620g)
pollenszűrőcsere
hosszbordásszíjcsere

Eredmény? A klíma hatásfoka kiváló, kinti 35 fokban a fekete színű autómban 1-es fokozatú ventivel, kb 10 órára tekert hőfokszabályzóval és az ablakokra irányított rostélyokkal utaztunk a hőmérsékletet tekintve komfortosan.  :yes:

Viszont a fulladás továbbra is jelentkezett, még ha nem is mindig (jellemzően csak akkor, ha már jó ideje működött a klíma, az első bekapcsoláskor semmi jele nem volt hibának. Én inkább valami ECU gondra gyanakszom...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8559 Dátum: 2013.06.20 08:47:10 »
1mosás azért nem árt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Szerviz
« Válasz #8560 Dátum: 2013.06.20 11:12:44 »
Furcsa, a Micra is csinál időnként ilyet, de nem kell hozzá klíma. Néha kanyarnál veszem észre, hogy váltásnál leáll egy pillanatra motor, majd ahogy engedem fel a kupplungot, beröffen. Ugyan ezt nem említettem a szervizben, de nincs semmi eltárolt hiba vagy egyéb rendellenesség. Végülis olyan ritkán csinál ilyet, hogy nem zavar...

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Szerviz
« Válasz #8561 Dátum: 2013.06.20 11:29:46 »
Furcsa, a Micra is csinál időnként ilyet, de nem kell hozzá klíma. Néha kanyarnál veszem észre, hogy váltásnál leáll egy pillanatra motor, majd ahogy engedem fel a kupplungot, beröffen. Ugyan ezt nem említettem a szervizben, de nincs semmi eltárolt hiba vagy egyéb rendellenesség. Végülis olyan ritkán csinál ilyet, hogy nem zavar...
nekem amikor a suzuki swiften ilyen volt (mármint leesett a fordulat és leállt) az injektorfejet kellett cserélni (kb. 170.000 kmnél)

remélem a ti hibátoknak semmi köze ehhez, csak megemlítem, mint lehetőséget....
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Szerviz
« Válasz #8562 Dátum: 2013.06.20 11:48:20 »
Most már nyugodt vagyok :D

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #8563 Dátum: 2013.06.23 15:36:02 »
Esetleg a katalizátor eltömődése?!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

GUS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re:Szerviz
« Válasz #8564 Dátum: 2013.06.23 22:09:20 »
Nálam is hasonló jelenség tapasztalható, de klíma nélkül is! Még sosem állt le, csak dadog és visszaáll alapjáratra!

Corolla Verso 1.8 VVTi - 2004

Álló autónál, alapjáraton leesik a fordulat majdnem lefullad, majd visszaugrik 1000-re, elkezd esni kb. 700-ig, ekkor majdnem leáll és vissza 1000-re. Ez megy folyamatosan. Klímával, klíma nélkül. Nagyobb sebességnél üresbe téve nem esik le a fordulat, csak ha áll az autó. Pár hete tapasztalom.
Corolla Verso 1.8 VVTi SOL - 2004