Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294394 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

supraMKIV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Szerviz
« Válasz #7545 Dátum: 2012.11.13 08:09:20 »
Sziasztok!
Toyota Corolla 1.4 vvti 2003-as autom megérett a féktárcsa ill fékbetétek cseréjére (első- hátsó). Milyet ajánlatok, esetleg ki milyen tapasztalatokkal van a különböző márkák felől? Ajánlottak már Jakoparts, japanparts alkatrészeket kedvező áron. Én azonban Ate-ban gondolkodom, ami viszont meg zsebbenyúlós dolog. Olyan középkategóriát keresnék.
Köszönöm a válaszokat.

Olvasgattam már a fórumot pár órát de fékkel kapcsolatban nem találtam komoly hozzászólásokat. Esetleg ha mégis emlékszik valaki hol vannak speciálisan fékkel kapcsolatos hozzászólások, az linkelje már el nekem. Külön köszönet ezért.


Gyárit javaslom nem tul drága szerintem és még minőség is.
Toyota alkatrészek, Autóhitel, Biztosítás

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7546 Dátum: 2012.11.13 09:25:23 »
Gyárit javaslom nem tul drága szerintem és még minőség is.
Nem túl drága... Rám nem lehet azt mondani, hogy spórolok az autón, meg azt sem, hogy ne lennék elég sznob ezen a területen, de amikor a 4 kerékre 110-120 körül jön ki a gyári szett és elöl Ate hátul Ferodo cucokkal kijön bőven 80 alatt... Azért van különbség, és minőségben nem hiszem, hogy nagy különbség lenne.

Persze javasolni lehet bármit...  :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Szerviz
« Válasz #7547 Dátum: 2012.11.13 19:28:28 »
na fékpad rendben, forráspont rendben, lehet át kell értelmeznem a folyadékok összenyomhatatlanságáról szóló tételt
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Szerviz
« Válasz #7548 Dátum: 2012.11.13 20:55:40 »
na fékpad rendben, forráspont rendben, lehet át kell értelmeznem a folyadékok összenyomhatatlanságáról szóló tételt
?
A folyadékok nem összenyomhatatlanok. Hétköznapi nyomáson annak tekinthetők, de 100 bar-os nagyságrendnél már nem azok: a víz is, üzemanyag is (főleg a modern üzemanyag-befecskendezések 1-2000 bar-os nyomásai mellett) összenyomhatók. Mondjuk egy féknél talán még nincs ennyi  :)
Bocs, ha nem ezt értetted volna a gondolatodban!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Szerviz
« Válasz #7549 Dátum: 2012.11.13 21:34:58 »
?
A folyadékok nem összenyomhatatlanok. Hétköznapi nyomáson annak tekinthetők, de 100 bar-os nagyságrendnél már nem azok: a víz is, üzemanyag is (főleg a modern üzemanyag-befecskendezések 1-2000 bar-os nyomásai mellett) összenyomhatók. Mondjuk egy féknél talán még nincs ennyi  :)
Bocs, ha nem ezt értetted volna a gondolatodban!
Jó, persze, halmazállapot sem csak 3 féle van, a gáz halmazállapot után még van a plazma is. De lényegen nem változtat, nekem kicsit furcsa az a fékpedál, annak ellenére hogy most keskenyebb gumik vannak fenn az autón. De hát azért jó pesszimistának lenni, mert előbb utóbb igazam lesz :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

protoxic

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Szerviz
« Válasz #7550 Dátum: 2012.11.14 13:26:39 »
Sikerült szereznem Ate féktárcsákat és fékbetéteket elég kedvező áron 60 e Ft. Ez ékesíti majd az autót és felel a biztonságról ezután ! :) 

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #7551 Dátum: 2012.11.14 13:58:12 »
Sikerült szereznem Ate féktárcsákat és fékbetéteket elég kedvező áron 60 e Ft. Ez ékesíti majd az autót és felel a biztonságról ezután ! :)
4db tárcsa és 2pár betét ATE volt 60?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7552 Dátum: 2012.11.14 16:29:58 »
4db tárcsa és 2pár betét ATE volt 60?
Nem 4 pár betét kell? :szemez:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #7553 Dátum: 2012.11.14 17:11:22 »
Nem 4 pár betét kell? :szemez:
jaja, 4db tárcsa 2 garnitúra betétet akartam írni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7554 Dátum: 2012.11.14 17:19:07 »
jaja, 4db tárcsa 2 garnitúra betétet akartam írni.
2 garnitura meg már egy kicsit sok (8 pár) :D ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #7555 Dátum: 2012.11.16 08:37:02 »
Én is ilyesmiket tudtam/sejtettem, stimmel :surrender:
már csak az a kérdés,h azért a 22100ft-ért (és 5ezrenként 1000ft kedvezmény,tehát ~18100ft-ért) milyen olajat raknak bele..még akkor is,ha ugyan 5w30 megy bele. mert ha pl. egy 7~8ezer ft/4liter agip(eni) i-sint kerül bele,akkor nem fix,h megéri az egész manőver csupán a szervizkönyv pecsétért,meg az 1év eurocare dologért!!!
nemtudom mennyibe kerülhet egy gyári toyota feliratos kinai gyártmányú olajszűrő, de gyanitom,h a mann 68/3 szűrője felveszi vele a versenyt minőségben és azt pl.bárdis kedvezménnyel 1000ft-ért lehet beszerezni.
ezekben a kalkuláciokban ha sajátkezűleg végzem,akkor persze az eltelt időt és munkadijat nem számolom bele,csupán anyagáras kalkuláciot csinálok most.
tehát akinek van 1 csöppnyi kis készsége is,az xerintem megvesz pl egy adag mobil1,LM,eneos 5w30 olajat meg egy 1000ft-os mann szűrőt és nekilát a dolognak, hagyva szépen kicsipögni a régi olajat és gondosan feltöltve az uj,friss nedűvel...olvasgattam az eni(agip) i-sint olajrol,de vhogy ugyérzem,h minőségben a bányászbéka segge alatt van egy mobil1,LM,eneos olajhoz képest!
és azért nálunk ugye lehetséges az olajfogyasztás a nem megfelelő olaj használata miatt!
nah,mindezt a kis eszmefuttatást csak azért irtam ide kiegészitőnek,mert kaptam 1infót,h a gyáli úti(metro áruházzal szemben,meki mellett) toyota meg az ujpesti super toyota ilyen i-sint olajakat használ.
persze attol még lehet jo olaj,de engem nem győzött meg. hozzáteszem nekem most jan.elején ilyen agip i-sint nyálat raktak a 90ezeres szervizemnél a motorba emil freyben...ugyan eddig nagy bibi nem jött,már csak ~1000km kell cseréig. de többször ilyen i-sint nem teszek bele. kiprobálok sorra minden jobb nevű olajat,amikről itt beszélgetünk  a fórumon.  szerencsére eddig még nem eszi az olajat,nem akarom,h mostanában még kijöjjön ez a probléma vele!  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 08:43:13 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #7556 Dátum: 2012.11.16 10:02:21 »
2 garnitura meg már egy kicsit sok (8 pár) :D ;)
Juj, látom Te jól kialudtat magad  ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #7557 Dátum: 2012.11.16 10:08:22 »
már csak az a kérdés,h azért a 22100ft-ért (és 5ezrenként 1000ft kedvezmény,tehát ~18100ft-ért) milyen olajat raknak bele..még akkor is,ha ugyan 5w30 megy bele. mert ha pl. egy 7~8ezer ft/4liter agip(eni) i-sint kerül bele,akkor nem fix,h megéri az egész manőver csupán a szervizkönyv pecsétért,meg az 1év eurocare dologért!!!
nemtudom mennyibe kerülhet egy gyári toyota feliratos kinai gyártmányú olajszűrő, de gyanitom,h a mann 68/3 szűrője felveszi vele a versenyt minőségben és azt pl.bárdis kedvezménnyel 1000ft-ért lehet beszerezni.
ezekben a kalkuláciokban ha sajátkezűleg végzem,akkor persze az eltelt időt és munkadijat nem számolom bele,csupán anyagáras kalkuláciot csinálok most.
tehát akinek van 1 csöppnyi kis készsége is,az xerintem megvesz pl egy adag mobil1,LM,eneos 5w30 olajat meg egy 1000ft-os mann szűrőt és nekilát a dolognak, hagyva szépen kicsipögni a régi olajat és gondosan feltöltve az uj,friss nedűvel...olvasgattam az eni(agip) i-sint olajrol,de vhogy ugyérzem,h minőségben a bányászbéka segge alatt van egy mobil1,LM,eneos olajhoz képest!
és azért nálunk ugye lehetséges az olajfogyasztás a nem megfelelő olaj használata miatt!
nah,mindezt a kis eszmefuttatást csak azért irtam ide kiegészitőnek,mert kaptam 1infót,h a gyáli úti(metro áruházzal szemben,meki mellett) toyota meg az ujpesti super toyota ilyen i-sint olajakat használ.
persze attol még lehet jo olaj,de engem nem győzött meg. hozzáteszem nekem most jan.elején ilyen agip i-sint nyálat raktak a 90ezeres szervizemnél a motorba emil freyben...ugyan eddig nagy bibi nem jött,már csak ~1000km kell cseréig. de többször ilyen i-sint nem teszek bele. kiprobálok sorra minden jobb nevű olajat,amikről itt beszélgetünk  a fórumon.  szerencsére eddig még nem eszi az olajat,nem akarom,h mostanában még kijöjjön ez a probléma vele!  :nonono:
Szerintem, ha így gondolkodsz, akkor Neked tényleg nem kellene a márkaszervizbe menned. Ha a toyota gyári olajszűrő olcsó kínai, a bárdis Mann meg király, akkor no comment. Mellesleg meg ha tudsz olajat cserélni, akkor meg minek? Illetve ha nincs az autód végig vezetve a toyotánál, akkor sem szükséges.
Én a héten voltam kis szervizen, ilyenkor mindig az összes kereket leszerelik, átnézik a fékrendszert, meg a szükséges ellenőrzési pontokat. Ki is cseréltek nekem a motornál egy ó-gyűrűt, ahol szivárgott az olaj. Olaj és levegőszűrőből ment bele a gyári, ami a legjobb szerintem.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #7558 Dátum: 2012.11.16 10:17:02 »
nemtudom mennyibe kerülhet egy gyári toyota feliratos kinai gyártmányú olajszűrő, de gyanitom,h a mann 68/3 szűrője felveszi vele a versenyt minőségben
eni(agip) i-sint olajrol,de vhogy ugyérzem,h minőségben a bányászbéka segge alatt van egy mobil1,LM,eneos olajhoz képest!

Ezek tényleg nagyon komoly érvek... :devil:
Corolla 1,4 VVT-i 2005

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #7559 Dátum: 2012.11.16 10:19:46 »
Ákos!!!
Épp azt irtam,h nemtom mennyibe kerül a kinai olajszűrő,amit gyáriként adnak,de xerintem a mann is van olyan jó!
Eddig minden 15ezres szervizem az emil freynél volt a gépen,90ezerig megvan minden szervizlap,könyvbe a pecsét,eurocare igazolás.
Most jön majd a 105ezres kb.1000km mulva,nemfix,h elviszem márkaszervizbe,főleg ha megint i-sint olajat tesznek/tennének bele.
Mióta van szerelöaknám,nagyon lelkes lettem otthoni szerviz terén!:-):-):-)
És nekem az év elejei 90ezresen,meg előtte a 75ezreskor sem szedték le a kereket,csak olajcsere gyorsan megemelve,közben a muki megrángatta a kerekeket és benyögték,h szilenteket meg hátsó telókat cserélni kéne.
Na azóta voltam müszakin meg a speedynél egy free átvizsgáláson és ott meg nem emlitették,h cserélni kéne bármit is!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки