Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294374 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #7035 Dátum: 2012.06.01 10:53:41 »
Csak? Én többnek gondoltam... De van bontó is, ott 40-50e...
Oké, de isten tudja milyen állapotú meg amúgy is kell 350-et a kocsira dobni... Szóval....
         

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Szerviz
« Válasz #7036 Dátum: 2012.06.01 10:57:16 »
Most lehet hogy ne találom fel a spanyolviaszt, de nem lenne egyszerűbb (azaz inkább olcsóbb) egy külföldi, esetleg törött, a már javított szériából (akár E12-ből) származó komplett motort belógatni egy olajfaló készülékbe? :hmmmm:
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7037 Dátum: 2012.06.01 11:22:10 »
Most lehet hogy ne találom fel a spanyolviaszt, de nem lenne egyszerűbb (azaz inkább olcsóbb) egy külföldi, esetleg törött, a már javított szériából (akár E12-ből) származó komplett motort belógatni egy olajfaló készülékbe? :hmmmm:
De, simán, csak utánajárás és macera, ha az ember egy "biztosan" jól működő motort akar kifogni.  :otlet:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Szerviz
« Válasz #7038 Dátum: 2012.06.01 13:12:00 »
egy ilyen bontott motor "belelógatás" alsó hangon 250-300 kivéve ha te csinálod úgy -100e.  én spec nem tudnám megcsinálni.. :hug:
de tippelni kiválóan tudok.  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7039 Dátum: 2012.06.01 13:35:03 »
Még mindig jobb, mint az E12-be a 250.  :D
Van már pl. P0420-es hibakód is, vagy csak sejtitek, hogy tönkre fog menni?
Nincs hibakód, tényleg hol lenne olvasható a hibakód?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7040 Dátum: 2012.06.01 13:45:12 »
Nincs hibakód, tényleg hol lenne olvasható a hibakód?
Általában "check engine" lámpa világít, de e nélkül is tárolhat hibakódot a számítógép. Szervizben rá kell dugni a computert és az megmondja...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7041 Dátum: 2012.06.01 14:11:13 »
Általában "check engine" lámpa világít, de e nélkül is tárolhat hibakódot a számítógép. Szervizben rá kell dugni a computert és az megmondja...  ;)
Így van, csak arra kell figyelni, hogy még az én autómnál is törli a hibakódokat az akkusaru levétele, az újabbaknál már nem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Szerviz
« Válasz #7042 Dátum: 2012.06.01 22:59:46 »
Ha fenáll a hiba, akkor világit folyamatosan, ha csak fenállt, de megszünt, akkor eltárolt hiba lesz, de nem okoz gondot.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7043 Dátum: 2012.06.02 09:15:40 »
Így van, csak arra kell figyelni, hogy még az én autómnál is törli a hibakódokat az akkusaru levétele, az újabbaknál már nem.

1x már nekem is villant ki a motordiagnosztika lámpája.
A bioetanol miatt. Utána raktam bele tisztán benzint és el ir aludt,meg az aksi is töltve/kivéve volt már,ugyh.biztos kiment belőle a hibakód.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7044 Dátum: 2012.06.02 21:29:01 »
Szevasztok,
még egy gyanú:
mennyi motorolaj kell a Corollába?
Én egy 4l-eset vettem, és maradt benne a szerviz után még bőven:)


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7045 Dátum: 2012.06.02 22:15:46 »
A korábbiakban 3,6 liter, a módosított motorba (2004 után, talán) 4,2 liter.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7046 Dátum: 2012.06.02 23:03:15 »
A korábbiakban 3,6 liter, a módosított motorba (2004 után, talán) 4,2 liter.
Akkor kb annyi bele is ment.:)

Ez az olajeltűnés kizárva:)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7047 Dátum: 2012.06.11 20:01:49 »
Itt egy cikk a motorfelújításról.
Szerintem nem igazán korrekt. Mondjuk én hiszem azt, hogy egy felújított motor, soha nem lesz olyan mint a gyári. Egyrészt nem lehet beszerezni/megfizetni mindenből a gyári alkatrészt, másrész egy műhelyben soha nem raknak úgy össze egy motort mint a gyárban a robotok. Éppen ezért ha egy gyűrűcserénél több kellene (amit a múltkor megbeszéltünk, hogy nem igazán kell, csak ha nagy gáz van), én nem vesződnék motorfelújítással, mert egyszerűen csak beleborítod a pénzt, de soha nem lesz belőle rendes autó...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7048 Dátum: 2012.06.20 12:29:32 »
Az Általános/Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika topikból egyik fórumtárs irányított ebbe a topikba, a Corollák/Aurisok esetében fellépő hátsó fékbetét berohadás/beszorulás tipikus esete miatt. Lehet, hogy az én problémám is erre vezethető vissza.

Szóval a probláma a következő! Van egy 2007-es Corollám, 50 ezer km-t futott, első tulaja vagyok, az autót rendszeresen becsülettel szervizeltetem.
Az autót megemelve és a hátsó kerekeket kézzel megforgatva olyan hangot hallok, mintha valami (fékbetét? féknyereg?) hozzáérne a féktárcsához. Nem csikorok, nem vinnyog, olyan kellemes, fémes, gördülő kerékhang. Az is gond, hogy teljesen sima, felkopott aszfalton 80-nal hajta az utastérben is hallom (már ha ezt hallom). A tárcsa nem torz, kerék nem szorul, kézifékezésre nem szűnik meg. Mindkét hátsó keréknél egyformán jelentkezik, az első kerekek viszont ugyanígy ellenőrizve teljesen csendesek.

Kerékcsapágyak ellenőrizve. Az egyiket más miatt cserélték (kattogott), de a hangjelenség előtte is és azóta is változatlan.
Fékbetétek és féktárcsák még az eredetik és az utolsó tavalyi szervízkor szemrevételezés után cserét még nem igényelt (szeretem a motorféket).
Szervízben tavaly és tavaly előtt is mutattam, de mindkétszer azt mondták, hogy a Corollákon/Aurisokon sajnos ilyen a hátsó tárcsafék (???). Az elsőkön azért nem hallani, mert azok egy picit más rendszerűek.

Szorulás ellen ajánlották, hogy néha-néha csináljak ráfékezést és kézifékezést. Nem tudom, hogy számít-e... Napokban autóztam 100 km-eket, leállás után a tárcsákat megtapperoltam. Elsők és hátsók egyformán melegek, ujjbeggyel olyan 1 mp-ig tudom érinteni (erős tipp: kb. olyan 60-70 fokos).

A fórumtárs azt írta, hogy vannak egyes szervizek, ahol ezt garanciálisan is javítják.

Remélem tud valaki hasznos tanácsot adni vagy jó szervízt esetleg szerelőt ajánlani! Köszönettel: sinick
Szerintem inkább itt van ez jobb helyen...

Amúgy nem lehet, hogy nálad is csak a csúszkák vannak berohadva?
Ha meg cserélni kell, és van még garanciád, akkor szerintem az összes márkaszervizben meg kell csinálják garanciában.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #7049 Dátum: 2012.06.20 12:50:56 »
Nem a csúszka rohad be azoknál, hanem a fékbetét a helyén, meg amúgy is a gyári BOSCH betét egy kalap sz.r, karistol mint az állat.

Ferodo-t szoktam tenni, azzal nincs baj, de a fékbetétek helyét alaposan ki kell takarítani és vékonyan meg lehet kenni rezes zsírral ahol felfekszik az állványban, így könnyebben "lélegzik" a betét amikor elengeded a fékpedált.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=9lzuo49wu90pdni0475z.jpg

Így néz ki a gyári Bosch, tele van fémmel és ez adja a fémes gördülő hangot, pláne még ha meg is van szorulva egy picit az állványban.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=k2sl9xc2uf7y1r5cjhi9.jpg