Szia.
Az idős szervizes jól informált.
A Toyota vvt-i (változó szelepvezérléses) 1,4, 1,6 és 1,8-as motorjaira valóban jellemző volt a túlzott olajfogyasztás a gyártás indulását követő nagyjából 3 évben (2000-2003. szept.). Most írhatnám, hogy olvass vissza a szerviz topicban, de pár sorban inkább összefoglalom a lényeget, s, ha tovább érdekel a történet, akkor keresd vissza az erről folytatott hosszú beszélgetéseket.
Szóval, amikor 2000 tavaszán frissítették a Corollát (E11), elkezdték beszerelni ezeket az egyébként mai is baromi jó vvt-i motorokat. Némi gyári hiba (gyenge minőségű olajlehúzógyűrűk, kevés és szűk olajvisszafolyó furatok a dugattyún), valamint silány minőségű ásványi 10W-40-es olaj ÉS hanyag tulajdonosok sora, akik nem tartották be a 15000km/1év olajcsere periódust vezetett oda, hogy több autó esetében magas olajfogyasztás lépett fel (1-2L/1000km!)
A gyár elismerte a hibáját és 7év/180.000km futásig garanciába blokkot cserélt az érintett autókban már javított alkatrészekkel ellátva azokat.
Az olajfogyasztás azonban nem minden korai vvt-i-nél lép fel, de a Toyota motorok megbízhatóságát figyelembe véve, mindenképpen jellemzőbb volt. (Azt meg sem említem, hogy más gyártók motorjai mindig is ették és eszik is az olajat, de a gyártóik fittyet hánynak erre...)
Vásárlásnál szinte lehetetlen megmondani, hogy belefutsz-e éppen egy problémás autóba, vagy sem. Ha saját zsebből kell javítani a motort, az bizony 250-300.000Ft is lehet.
Nekem is ez a korai vvt-i -m van, vásárlás előtt nem tudtam erről a hibáról, de sikerült olyat választanom, amelyikkel nincs ilyen gondom. Igaz, 10.000km-en utántöltök 1 L olajat, és akkor mivan?! 3000Ft többlet nekem éves szinten nem oszt nem szoroz, ennyiért még eszembe nem jut megbontani a motoromat. Gyönyörűen jár, jól fogyaszt, ha akarom megy is, nincs okom hozzá nyúlni.
Én úgy gondolom, ha találsz egy olyan autót, ami ne adj isten 1. gazdától eladó és vezetett a szervizkönyve és élőben is megkímélt állapotban van, hát én kötve hinném, hogy a motorja öntené magába az olajat... én is ilyet vettem, igaz, 2. tulajtól.
A törött autók, viszont legalább 70-80%-ban vannak jelen a piacon. Próbáld elkerülni a szerkezetileg törött példányokat, én sokkal inkább zektől tartok, mint az olajevős motoroktól...