Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294389 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #6315 Dátum: 2012.01.25 09:36:55 »
 ::) Már megint úgy fórumozok, hogy közben ezer mást is csinálok/intézek. :helpsmilie: Bocsesz.  :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6316 Dátum: 2012.01.25 10:06:10 »
::) Már megint úgy fórumozok, hogy közben ezer mást is csinálok/intézek. :helpsmilie: Bocsesz.  :)
Na jóóó  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Szerviz
« Válasz #6317 Dátum: 2012.01.25 10:25:41 »
Szia!
Itt van egy index.pdf nevű fájl, az alapvető dolgok itt vannak. Egyébként 15 ezrenként van csere, minden 30 ezres nagyszerviznek minősül, amikor ellenőrzések, más cserék is vannak mint a kisszerviznél lévő olaj/olajszűrő/levegőszűrő/pollenszűrő. És tényleg láncos a motorod. ;) Olajat nem eszi? Milyen van benne?
Esetleg még itt is érdemes olvasgatni. :)

A lánc élettartam"garis". Amíg megy a motor, az jó lesz (csak nagyon (!) extrém esetekben lehet szükség lánccserére és durva összeg).

Köszönöm a doksit.
Elvileg nem eszi, bár ha adsz valami támpontot amiből biztosan meg tudom állapítani azt megköszönöm. Az olaj nem régi, szép barnás színe van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6318 Dátum: 2012.01.25 10:44:28 »
Köszönöm a doksit.
Elvileg nem eszi, bár ha adsz valami támpontot amiből biztosan meg tudom állapítani azt megköszönöm. Az olaj nem régi, szép barnás színe van.
Nem a legpontosabb módszer, de közelítésnek jó: A nívópálcán gépkönyv szerint 1,3L a különbség a min. és max szintek között.
Azt javaslom, pótóold a max szintig az olajat (ügyelj arra, hogy a benne lévővel megegyező jellemzőjű legyen), ha kell, és menj 5000km-t, majd nézd meg a szintet. Ezt folytasd 5000-es lépcsőnként 15.000km-ig, vagy 1 évig, amelyik hamarabb eljön. Kapsz egy viszonylag jó közelítő adatot olajfogyásra.

Az én autóm 10.000km-ként 1 L olaj utántöltést igényel. Ezután lecserélem, mert keveset megyek vele és az 1 év hamarabb következik, mint a 15.000km.

A 2000-2003. szept-ig gyártott vvt-i motorokat ún. előszériás vvt-i -nek hívjuk, amiket gyári hibás alkatrészekkel gyártottak. Ezt később kijavították, tehát, a mai vvt-i -kre már nem jellemző - előírás szerinti használat és karbantartás mellett - az olajfogyasztás.

Az előszériások között több motorra volt jellemző az akár durva olajfogyasztás is (1L/1-2000km!!!), ezeket a motorokat a Toyota garanciában 7év/180.000km futásig ingyen kicserélte annak, aki kérte.
Persze, ez a mértékű olajfogyasztás nem mindegyik motorra volt jellemző, de mindenképpen többre, mint, amit az eddigi Toyota motoroktól megszokhattunk.
A probléma gyökere a gyenge minőségű olajlehúzó gyűrűkre, és a dugattyúkon található kevés számú és túlságosan szűk - és eldugulni szerető - olaj visszavezető furatokra vezethető vissza.
Mindehhez még hozzájött az is, hogy nem megfelelő motorolajat tettek a motorokba, ami csak tovább rontott ezen a problémán.

Ha rendben van a motorod, akkor szigorúan márkás (Mobil1, Castrol, Liqui Moly, Shell, Total) 5W-30 olajat szabad bele tenni, ha sokat autópályázol magas fordulaton, akkor max 5w-40-et, de 10W-t semmiképpen!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Szerviz
« Válasz #6319 Dátum: 2012.01.25 10:50:28 »
Nem a legpontosabb módszer, de közelítésnek jó: A nívópálcán gépkönyv szerint 1,3L a különbség a min. és max szintek között.
Azt javaslom, pótóold a max szintig az olajat (ügyelj arra, hogy a benne lévővel megegyező jellemzőjű legyen), ha kell, és menj 5000km-t, majd nézd meg a szintet. Ezt folytasd 5000-es lépcsőnként 15.000km-ig, vagy 1 évig, amelyik hamarabb eljön. Kapsz egy viszonylag jó közelítő adatot olajfogyásra.

Az én autóm 10.000km-ként 1 L olaj utántöltést igényel. Ezután lecserélem, mert keveset megyek vele és az 1 év hamarabb következik, mint a 15.000km.

A 2000-2003. szept-ig gyártott vvt-i motorokat ún. előszériás vvt-i -nek hívjuk, amiket gyári hibás alkatrészekkel gyártottak. Ezt később kijavították, tehát, a mai vvt-i -kre már nem jellemző - előírás szerinti használat és karbantartás mellett - az olajfogyasztás.

Az előszériások között több motorra volt jellemző az akár durva olajfogyasztás is (1L/1-2000km!!!), ezeket a motorokat a Toyota garanciában 7év/180.000km futásig ingyen kicserélte annak, aki kérte.
Persze, ez a mértékű olajfogyasztás nem mindegyik motorra volt jellemző, de mindenképpen többre, mint, amit az eddigi Toyota motoroktól megszokhattunk.
A probléma gyökere a gyenge minőségű olajlehúzó gyűrűkre, és a dugattyúkon található kevés számú és túlságosan szűk - és eldugulni szerető - olaj visszavezető furatokra vezethető vissza.
Mindehhez még hozzájött az is, hogy nem megfelelő motorolajat tettek a motorokba, ami csak tovább rontott ezen a problémán.

Ha rendben van a motorod, akkor szigorúan márkás (Mobil1, Castrol, Liqui Moly, Shell, Total) 5W-30 olajat szabad bele tenni, ha sokat autópályázol magas fordulaton, akkor max 5w-40-et, de 10W-t semmiképpen!



Köszi bepi.

Még valami eszembe jutott. Az egyik dísztárcsa különbözik a másik háromtól, elég gányul néz így ki. Budapest és környékén tudtok bontót ahonnan tudnék beszerezni?
Ilyen kéne nekem is:


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6320 Dátum: 2012.01.25 10:57:54 »
Itt a fórumon megtalálod misit, aki Lexus szalonban dolgozik. Én a helyedben először Őt kérdezném meg 4db új dísztárcsa ügyében, mert volt akciós készletük, ahol a gyári Prius dísztárcsátak valami 8-10.000Ft/4db áron lehetett megvenni. Ha tud, biztosan segítene Neked utána nézni, hogy van-e még ebből a készletből, ennyiért gyári dísztárcsákat szerintem megéri megvenni.

Ha ez nem járható út Neked, akkor a Toyota klub főoldalán találod a bontók névsorát, azok ajánlottak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #6321 Dátum: 2012.01.25 11:07:11 »
(csak nagyon (!) extrém esetekben lehet szükség lánccserére és durva összeg).

Épp a múltkor néztem, hogy a vezérműlánc szett az én autómba olyan 60 ezer körül van. Nem olyan veszélyes, különösen ha a szijcsere költségéhez viszonyítjuk.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #6322 Dátum: 2012.01.25 15:05:00 »
Ma megvolt a szíjcsere, vízpumpacsere, új fagyálló-> egy kisebb vagyon 25000Ft-ot kostált.

Végig ott voltam, illetve szigorúan a gyári manual alapján csináltuk. Az utángyártott aluöntvény nem uolyan magas volt mint a gyári Aisin. (megjegyzem az utángyártott is made in japan-az öntvény része, szeritnem Daido Kogyo vagy Enkei lehet)

A termosztátnál is volt egy kis szivárgás, azt is kivettük és kapott körbe pasztát, majd vissza, sajna a termosztáthoz illetve a vízpumpához csak a generátor kibontása után lehet hozzáférni. (Nem valami felhasználóbarát autó)

Semmi folyás, a szíjből Daycoból 1670-es kell a Luna digitklimás 1,4-be,

A gumikat is lecseréltem és nagyon klassz lett a Dunlop Wintersport 3d 185/65 R15-ben.

Konrád

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Szerviz
« Válasz #6323 Dátum: 2012.01.27 12:03:54 »
Hi!

Kicsit magas az alapjáratom, meleg motornál 1000 és 1100 között áll a mutató. Hol lehet ezt állítani?  Esetleg valami csere ami befolyásolhatja?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #6324 Dátum: 2012.01.27 13:22:03 »
Hi!

Kicsit magas az alapjáratom, meleg motornál 1000 és 1100 között áll a mutató. Hol lehet ezt állítani?  Esetleg valami csere ami befolyásolhatja?
Nekem rossz termosztátnál volt ilyen bajom, most is ennyin tartja amíg el nem éri az üzemit. Utána esik vissza 600-ra.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #6325 Dátum: 2012.01.28 00:19:53 »
Egyre inkàbb gondolkodom a hàtso gumik lecserélésén. Ugyanis azt hiszem még az eredeti Dunlop-ok vannak fent, és igy màr böven 6 évesek...
De szinte egyàltalàn nincsenek elkopva, nagyon jonak tünik a mintàk mélysége. Viszont a gumik szélén és a mintàkon kezdenek megjelenni elég jol làthato és sürü hajszàlrepedések.
Szerintetek ebben a helyzetben mennyire lenne sürgös gumikat vàltani?

Elöre is köszönöm a véléményeket.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.28 00:25:55 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6326 Dátum: 2012.01.28 10:14:18 »
Egyre inkàbb gondolkodom a hàtso gumik lecserélésén. Ugyanis azt hiszem még az eredeti Dunlop-ok vannak fent, és igy màr böven 6 évesek...
De szinte egyàltalàn nincsenek elkopva, nagyon jonak tünik a mintàk mélysége. Viszont a gumik szélén és a mintàkon kezdenek megjelenni elég jol làthato és sürü hajszàlrepedések.
Szerintetek ebben a helyzetben mennyire lenne sürgös gumikat vàltani?

Elöre is köszönöm a véléményeket.
Ezeknél a hajszálrepedéseknél fontosabb, hogy mennyire van felkeményedve a gumi. Gondolom, téli gumik a hátsó Dunlop-ok, azoknak elvileg ujjal könnyen hajlítható bordázatúnak illene lennie. Ha kőkemény, az már azt jelenti, hogy rideggé vált a gumi, hajlamosabb lesz megcsúszni, ebben az esetben érdemes lecserélni. És, ugye, hátsó kerék révén, igen fontos a kanyarstabilitás is, ezért célszerű a jobb gumikat hátra tenni. Persze, ha az elsők is csereérettek, akkor értelem szerűen érdemes az elsőkkel együtt lecserélni.

Attól függően, hogy mennyi pénzt tudsz/akarsz erre szánni, itt, a fórumon ajánlott gumik a Fulda Kristal Montero 3, prémium kategóriában a Good Year UG8, a Michelin Alpin 4, a Dunlop Winter Sport, bár utóbbi 3 esetében igen zsebbe nyúlós a biznisz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #6327 Dátum: 2012.01.28 10:32:56 »
Köszi @bepi81 a vàlaszt.

A gumijaim nyàriak. Nem cseréltem még le öket, mert csak akkor jàrok télen, ha az idö megengedi... A Dunlop valami SP 5000, azért gondolom, hogy az eredeti, mert a potkeréken is ugyanaz van.

Közelebbröl megnézve a gumikat, az eresedés nyilvànvalo, elég rideg is az àllaga, szoval làtszik, hogy idös. A müszaki vizsgàn egy szot se szoltak a gumik àllapotàrol, de azért nem tudom mennyire veszélyes igy jàrkàlni velük (föleg vàrosban, és néha autopàlyàn). Tavaszig lehet màr illene eldöntenem.

Nyàri gumikbol mit szoktatok ajànlani?

E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6328 Dátum: 2012.01.28 10:43:53 »
NYáriból megint a pénztárca függvénye. Többünknek Fulda EcoControlja van, szeretjük, mert nem drága és jó. De Continental, Michelin Energy saver, Pirelli P7 Cinturato stb mind ajánlott gumi.

Még nyári gumin vagy?! :eek: Jövő héten -10 alatt éjszakák és -2 - -3 fokos nappalok lesznek.  :excl: :nono:
Legalább 4db használt, de jó TÉLI(!) gumit tegyél az autóra, hogy se magadat, se mást ne veszélyeztess! NEm az számít, hogy mennyit mész, mert Murphy törvénye, hogy pont akkor lesz valami "esemény", amikor útnak indulsz. Annyi spórolást, meg nem ér a téli gumi nélkülözése, hogy akár vagyoni, akár személyi kárt okozzál miattuk... :nono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #6329 Dátum: 2012.01.28 10:54:05 »
Teljesen igazad van @bepi81. Ami nekem gondot okoz, az a lecserélt gumik tàrolàsa, màsképp természetesen cserélgetném. Szét fogok nézni, milyen megoldàsok vannak erre is.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos