Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294368 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5475 Dátum: 2011.06.19 13:52:57 »
... a castrol nagyon a vw csoportnak kezdett fejlesztgetni, illetve a toyota gyári olaja is mobil csoporttól van ha jól tudom.... :hug:
Ezzel annyiban egyet értek, hogy az edge 5W-40 a kifejezetten VW olaj, benzin és dízel motorokba. Az 5W-30 az nagyon régóta tökéletes olaj a Toyotákba, nem kell tőle tartani. Jó ötlet amúgy az olaj cserélgetése, mert így több márkával kapcslatban is lesz tapasztalatod, és könnyebb véleményt alkotni így egy adott olajról, mint csak hallomásból...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re: Szerviz
« Válasz #5476 Dátum: 2011.06.23 10:05:53 »
Sziasztok!
Hébe-hóba benézek, de most konkrét kérdéseim lennének.
Sajnos bespájzoltam Castrol Soft tec 5W 40-ből, 2 évnél idősebb, a garázsban fagyot is kapott. Mennyiben lehet problémás?
Vezérműszij csere óta eltelt 7 év illetve 85000 km, gondolom esedékes. Az előzőnél nem volt egyéb szij, vizpumpa csere. Gondolom ezeket sem árt cserélni. Alkatrész árakban ha tudna valaki segíteni, már csak az előzetes kalkuláció miatt is. Ja, és még a honnan a kulcskérdés (Óbuda, Szentendre, Pilisvörösvár környéke )
Az autó 1999-es E11 Corolla Hatchback1.4, G6, légkondicionáló nélkül.
Anno kérdezték a motorházfedél belső oldalán levő kódot: 11250 4FEx5
Előre is köszönöm a segítséget.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5477 Dátum: 2011.06.23 10:36:44 »
Szia Attila, üdv a fórumon!

Én a helyedben azt az olajat már nem használnám (gondolom, 15.000km-t kihúzol minden periódusban) amiatt, hogy írtad, fagyot is kapott, feltehetőleg többször is. Félő, hogy károsodás érte az olajat, lényeg, hogy elővigyázatosságból én már nem tölteném az autóba. Az milyen, hogy Soft Tech 5w-40? Én ilyen viszkozitásút csak a Magnatec-et, meg az Edge egy típusát ismerem, de az általad leírtat nem. Ha nincs olajfogyasztásod, és nem űzöd túlságosan a vasat, akkor érdemesebb inkább egy jófajta 5W-30 olajat választanod, mint pl. Mobil1 ESP formula, Castrol Edge, Q8 Formula Techno, stb...

Ha megvan az autódnak a manual-ja, akkor abban szépen le vannak írva szíjcsere periódusok. Ha nincs, nem gond, kleingy, ha itt lesz, biztosan leírja neked, hogy mit mikor kell cserélni, úgy tudom, ő is vezérlés csere előtt áll.  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re: Szerviz
« Válasz #5478 Dátum: 2011.06.23 10:48:44 »
 TXT Softec a Castrol olaja, még az Edge előtti generáció.
Manualja sajnos nincs meg, egyévesen került az országba Belgiumból, csak szerviz könyv, meg némi kereskedelmi prospektus van hozzá.
Hozzám 2004-ben került, azóta csak a vásárláskori vezérműszij csere (görgőkkel), olajcsere (szűrőkkel), izzócsere és egy jobb hátsó fék javitókészletes felújitás volt. Nagyon jól megy és fogyasztásban is "verhetetlen" .

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5479 Dátum: 2011.06.23 11:02:31 »
Most hogy áll benne a km?

Valamiért úgy rémlik, hogy vagy 90.000km-ként kell cserélni, vagy 105.000km-ként... (utóbbi adat a vvt-i-nél a hosszbordásszíj csereperiódusa, azoknál, nincs vezérműszíj, mert már láncosak)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #5480 Dátum: 2011.06.23 11:14:32 »
Szia Attila, üdv a fórumon!

Én a helyedben azt az olajat már nem használnám (gondolom, 15.000km-t kihúzol minden periódusban) amiatt, hogy írtad, fagyot is kapott, feltehetőleg többször is. Félő, hogy károsodás érte az olajat, lényeg, hogy elővigyázatosságból én már nem tölteném az autóba. Az milyen, hogy Soft Tech 5w-40? Én ilyen viszkozitásút csak a Magnatec-et, meg az Edge egy típusát ismerem, de az általad leírtat nem. Ha nincs olajfogyasztásod, és nem űzöd túlságosan a vasat, akkor érdemesebb inkább egy jófajta 5W-30 olajat választanod, mint pl. Mobil1 ESP formula, Castrol Edge, Q8 Formula Techno, stb...

Ha megvan az autódnak a manual-ja, akkor abban szépen le vannak írva szíjcsere periódusok. Ha nincs, nem gond, kleingy, ha itt lesz, biztosan leírja neked, hogy mit mikor kell cserélni, úgy tudom, ő is vezérlés csere előtt áll.  :szemez:

A múltkor vettem egy 20 Literes Mobil 1 ESP Formula  5W30-as olajat bontatlan csomagolásban számlával az egyik forgalmazótól (nem kereskedés és nem autósbolt (évi több kamionnal adnak el)) 35000 Ft.-ért.Az egyik ismerősömmel megfeleztem így 17500Ft-ból megvan két olajcserém.Ezt öntik bele az A8-as AUDI-kba.Ha abba jó akkor a Coriba is.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5481 Dátum: 2011.06.23 11:22:53 »
Jelen! :)

Én 5W30-as olajat használok, ezt javaslom neked, nema 40-es melegoldalit, ha egyébként minden oké a kocsival (190 ezer van az enyémben). Én se merném beletenni a kocsiba azt az olajat, ami már egyszer megfagyott... Én a szíjat 60 ezrenként dobom le, bár ez túl van biztosítva, 80-90 ezer km vagy 6 év amúgy (az utángyártott szíjaknál), ahogy cserélni illene a szíjat. Megéri, mert ha elszakad, az jóval drágább lesz mint a vezérléscsere... Persze a vezérlést vízpumpával együtt cseréld mindenképp!
A teljes szett ára, ha van jó beszerzési forrásod 35-45 ezer között lesz (árakban tudok segíteni priviben).
         

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re: Szerviz
« Válasz #5482 Dátum: 2011.06.23 11:27:06 »
Most hogy áll benne a km?

Valamiért úgy rémlik, hogy vagy 90.000km-ként kell cserélni, vagy 105.000km-ként... (utóbbi adat a vvt-i-nél a hosszbordásszíj csereperiódusa, azoknál, nincs vezérműszíj, mert már láncosak)

Most 194000 és 113000-nél volt az előző, 2004-ben, mert szerintem az eltelt 7 év sem mindegy...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5483 Dátum: 2011.06.23 11:38:14 »
Sziasztok!
Hébe-hóba benézek, de most konkrét kérdéseim lennének.
Sajnos bespájzoltam Castrol Soft tec 5W 40-ből, 2 évnél idősebb, a garázsban fagyot is kapott. Mennyiben lehet problémás?
Vezérműszij csere óta eltelt 7 év illetve 85000 km, gondolom esedékes. Az előzőnél nem volt egyéb szij, vizpumpa csere. Gondolom ezeket sem árt cserélni. Alkatrész árakban ha tudna valaki segíteni, már csak az előzetes kalkuláció miatt is. Ja, és még a honnan a kulcskérdés (Óbuda, Szentendre, Pilisvörösvár környéke )
Az autó 1999-es E11 Corolla Hatchback1.4, G6, légkondicionáló nélkül.
Anno kérdezték a motorházfedél belső oldalán levő kódot: 11250 4FEx5
Előre is köszönöm a segítséget.
Jo olaj a Softec TXT, en is hasznaltam. Szinte ugyan az, mint a Magnatec, csak ezt a szervizeknek szantak.

Egy ilyen olaj nagyon sokaig elall, 2-3 ev nem lenne nalam kizaro ok. Az, hogy neha kapott hideget is, nem akkora horror. Mikor kint all a kocsi egesz telen az utcan, akkor meg tobb fagyot kap, gondolom a garazs melegebb joval az utcanal. Az olaj oregedeset meg inkabb a belekerulo benzin okozza es nem a hideg.

Szerintem hasznaljad nyugodtan, maximum csereld le ido elott, igy ha picit faradt is az allasban/hidegben, nem lesz annyira elhasznalt a vegen. Szerintem teljesen folosleges lenne kidobni, par fagyas nem teszi ezeket tonkre csak ugy. Ha igy lenne, 2 het csillaggarazs utan kidobhatnad az olajat a kocsibol.


A vezerles csereje soran most mar cserelnek vizpumpat es feszito gorgot is. Munkadijjal kb 35e Ft-ra jon ki a dolog, ha a Bardiban vasarolsz.
Celszeru Bosch vagy Gates szijat venni, de a Denso, Mitsuboshi is tokeletes.
A pumpabol es a gorgobol erdemes SKF-et venni, az az egyik legjobb. A gyari draga, a tobbi utangyartott meg szar. A szar meg a legdragabb, mert ujra szet lehet szedni mindent.

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re: Szerviz
« Válasz #5484 Dátum: 2011.06.23 11:44:38 »
Jelen! :)

Én 5W30-as olajat használok, ezt javaslom neked, nema 40-es melegoldalit, ha egyébként minden oké a kocsival (190 ezer van az enyémben). Én se merném beletenni a kocsiba azt az olajat, ami már egyszer megfagyott... Én a szíjat 60 ezrenként dobom le, bár ez túl van biztosítva, 80-90 ezer km vagy 6 év amúgy (az utángyártott szíjaknál), ahogy cserélni illene a szíjat. Megéri, mert ha elszakad, az jóval drágább lesz mint a vezérléscsere... Persze a vezérlést vízpumpával együtt cseréld mindenképp!
A teljes szett ára, ha van jó beszerzési forrásod 35-45 ezer között lesz (árakban tudok segíteni priviben).


Köszönöm, ment a privi.

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re: Szerviz
« Válasz #5485 Dátum: 2011.06.23 11:49:50 »
Jo olaj a Softec TXT, en is hasznaltam. Szinte ugyan az, mint a Magnatec, csak ezt a szervizeknek szantak.

Egy ilyen olaj nagyon sokaig elall, 2-3 ev nem lenne nalam kizaro ok. Az, hogy neha kapott hideget is, nem akkora horror. Mikor kint all a kocsi egesz telen az utcan, akkor meg tobb fagyot kap, gondolom a garazs melegebb joval az utcanal. Az olaj oregedeset meg inkabb a belekerulo benzin okozza es nem a hideg.

Szerintem hasznaljad nyugodtan, maximum csereld le ido elott, igy ha picit faradt is az allasban/hidegben, nem lesz annyira elhasznalt a vegen. Szerintem teljesen folosleges lenne kidobni, par fagyas nem teszi ezeket tonkre csak ugy. Ha igy lenne, 2 het csillaggarazs utan kidobhatnad az olajat a kocsibol.

A vezerles csereje soran most mar cserelnek vizpumpat es feszito gorgot is. Munkadijjal kb 35e Ft-ra jon ki a dolog, ha a Bardiban vasarolsz.
Celszeru Bosch vagy Gates szijat venni, de a Denso, Mitsuboshi is tokeletes.
A pumpabol es a gorgobol erdemes SKF-et venni, az az egyik legjobb. A gyari draga, a tobbi utangyartott meg szar. A szar meg a legdragabb, mert ujra szet lehet szedni mindent.
A Softecet szintetikus, a Magnetec azt hiszem félszintetikus. A 35e nagyon jó árnak tűnik, munkadijjal.
A bátyamnak a Lanoshoz csak az anyag volt 44000+12000 a munka.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.23 12:02:19 írta kleingy »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5486 Dátum: 2011.06.23 11:55:31 »
Torold ki az egeszet, aztan csak azt ird le, amit akartal mondani.

Ha a hozzaszolasod elott nincsen sokkal a hivatkozott szoveg, akkor folosleges beidezni, mindenki tudja, hogy mire reagalsz.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5487 Dátum: 2011.06.23 12:02:46 »
Simán csak rossz helyre írta amit akart, a te szövegedbe. Megszerkesztettem. :)
         

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #5488 Dátum: 2011.06.24 19:41:56 »
... a castrol nagyon a vw csoportnak kezdett fejlesztgetni, illetve a toyota gyári olaja is mobil csoporttól van ha jól tudom.... :hug:
Ezzel annyiban egyet értek, hogy az edge 5W-40 a kifejezetten VW olaj, benzin és dízel motorokba. Az 5W-30 az nagyon régóta tökéletes olaj a Toyotákba, nem kell tőle tartani. Jó ötlet amúgy az olaj cserélgetése, mert így több márkával kapcslatban is lesz tapasztalatod, és könnyebb véleményt alkotni így egy adott olajról, mint csak hallomásból...
Szerintem elnézted, amit írtam.... én 5w30 castrolt és 5w30 mobilt írtam... az 5w30 meg szerintem abba a toyotába tökéletes, amelyikbe ez a gyári előírás. A Castrol Edge meg szerintem elég jó olaj,
de nem kifejezetten vw olaj, nagyon jó toyotákba is.
Egyébként ember legyen a talpán, aki megkülönböztet egy mobil1 esp 5w30-at a castrol edge 5w30-tól a kocsi járása, vagy bármi alapján.

gelle

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Szerviz
« Válasz #5489 Dátum: 2011.06.26 18:21:02 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és egyben újdonsült Toyotás is, de máris kérdésekkel fordulok hozzátok, hátha tudtok segíteni, és nem kell egyből szerelőhöz fordulnom.
Pár hónapja vettünk egy 94-es, 1.3-as Corolla XLI-t  4E-s motorkóddal.

Most olyan problémák jöttek elő nála, hogy folyamatosan nyikorog a felfüggesztés, ha álló helyzetben megmozgatom akkor is, és menet közben is.

A másik pedig, hogy gázelvétel után annyira visszaesik a fordulat, hogy majdnem leáll, aztán visszamászik pár másodpercen belül közel normális szintre (bár véleményem szerint lehetne magasabb is az alapjárat). Ez főleg akkor zavaró, ha pl szűk helyre kell beállni, mert akkor 1-esben, csúsztatott kuplunggal sokszor le is fullad.

Mik okozhatják ezeket a hibákat? Illetve hogyan lehetne ezeket orvosolni?
Előre is köszönöm a válaszokat!