Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294510 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4080 Dátum: 2010.08.24 10:04:27 »
Nálam 181.000 kilométer van az autóban. Elképzelhető, hogy ezért akadozik már a váltóm?

Automata utánállítású kuplungnál hogyan lehet észre venni, hogy kopott a szerkezet? Mert kézinél ugye elkezd csúszni, ez tiszta sor...

Mikor akadozik?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4081 Dátum: 2010.08.24 10:34:57 »
Nálam 181.000 kilométer van az autóban. Elképzelhető, hogy ezért akadozik már a váltóm?

Automata utánállítású kuplungnál hogyan lehet észre venni, hogy kopott a szerkezet? Mert kézinél ugye elkezd csúszni, ez tiszta sor...

Mikor akadozik?

Nekem nagyon kemény volt már a kuplungom, mint egy jó fajta dízel autónak, és érződött, hogy nem veszi simán a sebességet, hanem szó szerint vezetni kellett a váltót. Plussz még sűrűbben kellett 2X kuplungolni (elsőre nem vette be a sebességet, kuplung elenged, újra kinyom és újra sebességbe rak). De ez jellemzően csak 1-2. fokozatnál, illetve rükvercnél. Mondjuk, a rükverc most sem 100-as, de sokkal jobb, mint volt.
És minél kopottabb, annál feljebb fog. Átmeneti gyógyír volt, amikor a szerelőm a pedálon bentről állított egy kicsit, de megváltásról csak a kuplung csere után beszélhetek.
Ha érzitek, hogy valami nem kóser, cseréljétek a kuplung szettet minél hamarabb, ahogy anyagitok engedi. Érdemes ezzel egyidőben a váltóolajat is leengedni és újjal feltölteni.
A költség nagyságrendileg a következő: Kuplung szett+munkadíj = ~ 40,000 + 25.000 =65.000.- (LUK, vagy AISIN ASKO)
                                                         Váltóolaj: 2L x ~2000 HUF = ~ 5000 HUF (munkadíjjal) (nekem RHEINOL full szintetikus: Synkrol 4.5 Synth. SAE 75W-90 ez megfelel a gyári előírásoknak. Persze van más is, ami jó, csak azt írtam le, amit én használok  ;))
Tehát, durván 70.000 Ft cakkon-pakk és fel van újítva a kuplung + váltó. (Nekem ez a művelet nem egészen 50e-be került, de szerencsém volt. Tehát az autó élettartamát nézve nem olyan hatalmas összeg, érdemes meglépni)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4082 Dátum: 2010.08.24 10:43:07 »
Nekem nagyon kemény volt már a kuplungom, mint egy jó fajta dízel autónak, és érződött, hogy nem veszi simán a sebességet, hanem szó szerint vezetni kellett a váltót. Plussz még sűrűbben kellett 2X kuplungolni (elsőre nem vette be a sebességet, kuplung elenged, újra kinyom és újra sebességbe rak). De ez jellemzően csak 1-2. fokozatnál, illetve rükvercnél. Mondjuk, a rükverc most sem 100-as, de sokkal jobb, mint volt.
És minél kopottabb, annál feljebb fog. Átmeneti gyógyír volt, amikor a szerelőm a pedálon bentről állított egy kicsit, de megváltásról csak a kuplung csere után beszélhetek.
Ha érzitek, hogy valami nem kóser, cseréljétek a kuplung szettet minél hamarabb, ahogy anyagitok engedi. Érdemes ezzel egyidőben a váltóolajat is leengedni és újjal feltölteni.
A költség nagyságrendileg a következő: Kuplung szett+munkadíj = ~ 40,000 + 25.000 =65.000.- (LUK, vagy AISIN ASKO)
                                                         Váltóolaj: 2L x ~2000 HUF = ~ 5000 HUF (munkadíjjal) (nekem RHEINOL full szintetikus: Synkrol 4.5 Synth. SAE 75W-90 ez megfelel a gyári előírásoknak. Persze van más is, ami jó, csak azt írtam le, amit én használok  ;))
Tehát, durván 70.000 Ft cakkon-pakk és fel van újítva a kuplung + váltó. (Nekem ez a művelet nem egészen 50e-be került, de szerencsém volt. Tehát az autó élettartamát nézve nem olyan hatalmas összeg, érdemes meglépni)
Mindenképpen le kell engedni a váltóolajat? Ok, ez hülye kérdés volt, mert gondolom igen... Csak azért, mert szerintem előbb-utóbb nekem is sorra kerül a művelet, de friss váltóolaj van benne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4083 Dátum: 2010.08.24 10:56:39 »
Plussz még sűrűbben kellett 2X kuplungolni (elsőre nem vette be a sebességet, kuplung elenged, újra kinyom és újra sebességbe rak).
Ez nálam ott tart, hogy musspici lassan nem tudja vezetni a kocsimat. Asszem tán szülinapomra kapok új kuplung szettet... :whistling:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4084 Dátum: 2010.08.24 11:02:11 »
Mindenképpen le kell engedni a váltóolajat? Ok, ez hülye kérdés volt, mert gondolom igen... Csak azért, mert szerintem előbb-utóbb nekem is sorra kerül a művelet, de friss váltóolaj van benne.

Úgy tudom, a kuplung szereléshez mindenképpen le kell engedni a váltó olajat, bár én nem láttam, hogy csinálják, csak az elmondottak alapján tudom. Ha friss a váltóolajad, természetesen nem kell újat venni bele, tökéletesen megfelel az is. Asszem 6 évente ajánlott (nem kötelező) cserélni az olajat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4085 Dátum: 2010.08.24 11:06:53 »
Igen, az olajat mindenképp le kell engedni hozzá (meg a váltót leszedni a kuplungcseréhez. Elég hülye megoldás mondjuk). Nekem 2 éves a váltóolajam, de cserélem majd.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4086 Dátum: 2010.08.24 11:21:30 »
Plussz még sűrűbben kellett 2X kuplungolni (elsőre nem vette be a sebességet, kuplung elenged, újra kinyom és újra sebességbe rak).
Ez nálam ott tart, hogy musspici lassan nem tudja vezetni a kocsimat.
Csak azért így kopnak ám a szinkron gyűrűk elég rendesen...  :whistling:

Én arra az átmeneti időre, amíg elhatároztam, hogy szettet cserélek, de még nem volt meg rá a pénz, kihúztam minden szőnyeget a kuplung alól és tökig nyomva kuplungoltam. Valahogy úgy voltam vele, hogy hiába 9 éves múlt az autóm, ha valami jó (a gyűrűk, meg nem lötyög vészesen a váltó), akkor igyekszem minél tovább megőrizni abban az állapotban.
Ezért van az is, hogy igazából engem is megnyugtatna, ha az olajfogyimat megszüntetendő szétszedetném és meggyűrűztetném, hogy legyen rendben, de egyelőre nincs rá pénzem. Figyelem mindig, most például 5000km után kb 2mm hiányzik a max jelzéstől. 7végén pótolom. Ennyi.

(basszus, ma számoltam össze, hogy idén már 79.000 Ft-ot ráköltöttem, meg még lesz ugyanennyi ebben az évben a hosszbordás szíj+üa.szűrő(ez még nem biztos)+műszaki vizga+4 új téli gumi!!! :cry: bár ezek legtöbbje kopóalkatrész, nem várt meghibásodásom eddig nem volt. Ja, és az ablakemelőt még bele sem számoltam...).

Viszont vígasztal, hogy mindezek után tényleg kifogástalan lesz.

A múltkorában pont azon tanakodtam magammal, hogy ha lenne pénzem sem adnám el ezt a kis kocsit, mert igazán jó vétel volt mindent egybe vetve. Kifizetném a hitelt, ami rajta van és minden apró nyűgjét helyre hoznám. Inkább Jucimnak vennék egy másik autót, mondjuk egy kis dízel Yarist... Egy másik (kecskeméti) Toyota szaki ismerősöm szeint, az a párosítás (1,4d4-d Yaris) örök élet+1nap.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4087 Dátum: 2010.08.24 11:23:46 »
Igen, az olajat mindenképp le kell engedni hozzá (meg a váltót leszedni a kuplungcseréhez. Elég hülye megoldás mondjuk). Nekem 2 éves a váltóolajam, de cserélem majd.
Igazából, ha ért a szerelőd az olajhoz, nem muszáj lecserélni. Ha még jó, vissza lehet tölteni, azt utólag is bármikor cserélheted nem egy bonyolult, időigényes meló. A kuplung a lényeg... az a neccesebb  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4088 Dátum: 2010.08.24 11:45:47 »
Én is azt írtam, hogy le kell engedni. ;)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4089 Dátum: 2010.08.24 12:00:25 »
Nevetséges, ami itt folyik a váltóolajon. Én egy leengedett 2 éves váltóolajat tutira nem töltenék vissza, mikor kapni olcsóért váltóolajat: az Eneos 75W-90 1.790Ft/l és kell két 2 liter összesen. Szerintem nem a 3.600 Ft-on kellene rágni a szart, ha már tízezreket költünk a kuplungtárcsára és a kiemelő mechanikára...

Amúgy a váltóolajat leengedni nem nagy cucc, a baj csak az, hogy végigfolyik az olaj a váltó falán, pláne a végén, mikor már kis sugárral jön ki az olaj. Így nem tudom, hogy nem lesz-e homokos, sáros a leengedett olaj a váltó oldalán összeszedve a mocskot... Én nem bohóckodnék ezzel, az tuti. Ha mocskos lesz az olaj, akkor a benne lévő homok szemcsék 20x többet ártanak, mintha a váltóolajat sosem cserélnénk le...

Bepi81-nek igaza van abban, hogy ha nem emel ki rendesen a kuplung, mert már rossz, akkor az a váltó fogaskerekeit és a szinkronokat szétcseszi az erőltetett váltás, ami nem egy jó dolog, mert akkor 300e-re tud könnyen nőni az 50e Ft-os kuplungcsere...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4090 Dátum: 2010.08.24 12:04:58 »
Nevetséges, ami itt folyik a váltóolajon. Én egy leengedett 2 éves váltóolajat tutira nem töltenék vissza, mikor kapni olcsóért váltóolajat: az Eneos 75W-90 1.790Ft/l és kell két 2 liter összesen. Szerintem nem a 3.600 Ft-on kellene rágni a szart, ha már tízezreket költünk a kuplungtárcsára és a kiemelő mechanikára...
Persze, elfogadom, logikus, nyilván nem ezen a 3-4000-en múlik...
Amúgy a váltóolajat leengedni nem nagy cucc, a baj csak az, hogy végigfolyik az olaj a váltó falán, pláne a végén, mikor már kis sugárral jön ki az olaj. Így nem tudom, hogy nem lesz-e homokos, sáros a leengedett olaj a váltó oldalán összeszedve a mocskot... Én nem bohóckodnék ezzel, az tuti. Ha mocskos lesz az olaj, akkor a benne lévő homok szemcsék 20x többet ártanak, mintha a váltóolajat sosem cserélnénk le...
Erre viszont nem gondoltam, írtam is, hogy nem láttam, hogyan csinálják.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4091 Dátum: 2010.08.24 12:06:01 »
Én fogalmazok rosszul vagy csak direkt piszkáltok? Mindenképp le kell engedni a hülye váltóolajat, aztán mindenki azt tölt vissza, amit akar. Én cserélek, mert ami most van benne, xar.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4092 Dátum: 2010.08.24 12:07:59 »
Mindenki érti, hogy le kell engedni és azt is, hogy Te ezt mondod. A "vita" azon van, hogy a régit vagy egy újat töltsünk bele, ha már le van engedve.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4093 Dátum: 2010.08.24 12:09:49 »
Oké. Kissé ingerült vagyok ma úgy látszik... A gyárit én két éve Castrol TAFX 75W90-re cseréltem, de semmit sem változott tőle a váltóm, úgyhogy kuka, pedig az 5 ezer felett volt. Ha már egyszer ennyit ráköltök a kuplungra, ez a 3-4 ezer már nem oszt, nem szoroz. Akinek meg igen, az ne járjon autóval.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4094 Dátum: 2010.08.24 12:16:27 »
Oké. Kissé ingerült vagyok ma úgy látszik...
Megjött?  :devil: :D

A gyárit én két éve Castrol TAFX 75W90-re cseréltem, de semmit sem változott tőle a váltóm, úgyhogy kuka, pedig az 5 ezer felett volt.
A TAF-X szar, nekem sem lett jobb tőle, még talán rosszabb is lett, mint a gyári cuccal volt. De most SMX-S 75W-85 van benne, ezzel sokkal jobb. És ez is tudja az API GL-4-es szintet, ami az előírás.

Ha már egyszer ennyit ráköltök a kuplungra, ez a 3-4 ezer már nem oszt, nem szoroz. Akinek meg igen, az ne járjon autóval.
Én is ezt mondom.