Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294511 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3510 Dátum: 2010.06.04 20:25:04 »
Ha 3 szerelő egy órát dolgozik rajta, akkor az 3 munkaóra.
Ha 2 szerelő 45 percig szervizel, az 1,5 munkaóra.
Tényleg.......... Az adminisztrációra mennyit számolnak el ??
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3511 Dátum: 2010.06.04 21:59:04 »
A normaidős szervizelés nem magyar találmány. A nagy szerviz programok is feltüntetik a normaidőket, csak beállítja a mester a rezsióradíjat és rögtön látszik a kiszámlázandó összeg.
Gyakorlati tapasztalatom, hogy sokszor nem is kérik el a normál díjat, amit kellene, mert túl magas lenne az adott műveletért, ezért kevesebbet számolnak fel. Pl. nálam a Koto-ék keresték a km-órám hibáját műszerrel, ez 1,5 órát vett igénybe. (A km jeladó halt be végül.) De tudták, hogy nem tudom kifizetni a magas díjat, így csak 2.000-ret mondtak a többszöröse helyett a végén. Ezért is szeretem őket, mert nagyon rendesek, a hibakeresésért és a hasonlókért nem húznak le nagyon. Én javaslom is őket mindenkinek, nagyon korrekt csapat.
A km jeladó hibafeltárásának normaidejét számlázták ki. Az hogy nekik ez sajnos mennyi ideig tartott az más kérdés. A mai világban sajnos ritkaság az ilyen korrekt hozzáálás.

Tényleg.......... Az adminisztrációra mennyit számolnak el ??
2003.03.12-én előkészítés címén 1725 Ft-ot számoltak fel Halásztelken, talán mert leadminisztrálták, vagy átvették a szervizkulcsot, vagy bevitték a műhelybe a kocsit. Jó bolt volt nekik, azóta nem is járt náluk a kocsi, és ha rajtam múlik nem is fog. Alkatrészért azért néha bemegyek hozzájuk útban az Auchan vagy az Aldi felé.
 

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3512 Dátum: 2010.06.04 22:04:08 »
Csak azt nem értem, hogy a híresen megbízható Toyota miért kullog lassan már a sor végén garancia idő szempontjából  :hmmmm:
Tudsz venni rá garanciát... akit ez mozgat megteheti.
Azért a gari és a biztosítás nem ugyan az.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3513 Dátum: 2010.06.04 22:23:22 »
mszervíz garantálja az elvégzett munka minőségét és adózik rendesen, továbbá több munkahelyet teremt és bejelenti a dolgozóit... Ha így nézzük, akkor már nem is olyan drága.
Mondjuk én amikor bementem a garanciális panaszommal a Reálszisztémához azt mondták, hogy nincs baja a kocsimnak. Erről persze sem jegyzőkönyvet sem munkalapot nem vettek fel.
Érdekes, a TMH szerint meg mégis garis volt az akkum.

Régebben olvastam, hogy egy cartárs felkeresett egy márka"szervizt" vmi műszerfal problémával. A hibát nem sikerült tartósan elhárítani. Ezt követően a Superhez fordult, ahol megmutatták az előző barmolás nyomait. A TMH nem talált bejegyzést a rendszerében az első márka"szervíz"-ben történtekről, ezért a garanciális javítás fizetőssé vált.

Akkor hol is van itt a munka minőség, minőségbiztositás?

Én valahogy nem minden márkaszervizben tapasztaltam, hogy az ott dolgozók teljes juttatása lett volna bejelentve.
Így nézve, valamint beleszámolva azt, hogy a diplomás napi munkabérem egy márkaszerviz rezsi óra díja, hát bizony  bizony elég drága.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3514 Dátum: 2010.06.04 22:41:03 »
Ha már a minőségi munka, minőségbiztosítás témánál vagyunk.
Volt már olyan akinek elvégezték a garancia füzetben feltüntetett ingyenes Egészségmegőrzési és Biztonsági vizsgálatot?
És egyáltalán olyan, akinél az Egészségmegőrzési és Biztonsági vizsgálatban előírt ellenőrzések mindegyikét végrehajtották az időszakos szervizdíjért?



Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3515 Dátum: 2010.06.04 22:44:38 »
Csak azt nem értem, hogy a híresen megbízható Toyota miért kullog lassan már a sor végén garancia idő szempontjából  :hmmmm:
Tudsz venni rá garanciát... akit ez mozgat megteheti.
Azért a gari és a biztosítás nem ugyan az.
Valahol az egyébként. Ha veszel 1év garit 60 000 Ft-ért a kocsidra, az kb olyan mint a casci éves díja 60 000 Ft-ért. A casco fizet ha megtöröd a lököst, a gari meg megcsinálja neked ha elromlik a generátor.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3516 Dátum: 2010.06.04 22:48:02 »

Én valahogy nem minden márkaszervizben tapasztaltam, hogy az ott dolgozók teljes juttatása lett volna bejelentve.
Így nézve, valamint beleszámolva azt, hogy a diplomás napi munkabérem egy márkaszerviz rezsi óra díja, hát bizony  bizony elég drága.
Hogy lehet ezt megtapasztalni?  :1eye:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3517 Dátum: 2010.06.05 00:21:22 »
Én valahogy nem minden márkaszervizben tapasztaltam, hogy az ott dolgozók teljes juttatása lett volna bejelentve.
Hogy lehet ezt megtapasztalni?  :1eye:
Többféleképpen:
1) röhögve elmondja az érintett;
2) különféle nyilvántartások adatainak elemzésével;
3) szociális alapon igénybe vett támogatások, segélyek és a látható életszínvonal ellentéte.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3518 Dátum: 2010.06.05 00:36:32 »
Azért a gari és a biztosítás nem ugyan az.
Valahol az egyébként. Ha veszel 1év garit 60 000 Ft-ért a kocsidra, az kb olyan mint a casci éves díja 60 000 Ft-ért. A casco fizet ha megtöröd a lököst, a gari meg megcsinálja neked ha elromlik a generátor.
A Toyotákhoz kapható + biztosításban levő alkatrészek és a garancia alá tartozó alkatrészek köre nem teljesen azonos.
A biztosítást biztosító bírálja el, akinek ehhez kevesebb marketing érdeke fűződik mint a Toyotának.
Nekem biztosító nem fizetett, mert szerinte előre látható volt, hogy a pala tető elfagy és beázik.
Betörésnél nem azt nézték, hogy mit vittek el, hanem a biztosított ingóság értéket. A meghagyott ingóságok értékét összeadták, ez magasabb volt mint biztosítási érték, erre hivatkozva nem fizettek ki egy fűnyírót +1 ócska hűtőt. Annyit nem ért az egész, hogy ügyvédhez forduljunk.
KGFB-nél is trükköztek elég sokat.

Úgyhogy két pénzügyi alapszabályom van:
1. Nem hiszek a biztosítóknak,
2. Soha nem veszek fel kölcsönt, mert ahhoz nem vagyok elég gazdag, hogy a szükséges összegen kívül egy bankot is finanszírozzak.

Elnézést az OFF-ért

 

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3519 Dátum: 2010.06.05 10:17:59 »
A pénzügyi modellje egyezik ezeknek a plusz x év garanciáknak a biztosításéval, mit nem lehet ezen megérteni? Egy plusz 1éves gari megvétele és egy éves casco között ha nem érzed a párhuzamot, az a te bajod.


TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3520 Dátum: 2010.06.05 10:56:47 »

...Soha nem veszek fel kölcsönt...


Azé jó tudni, hogy vannak akik megtehetik.......  ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3521 Dátum: 2010.06.05 12:39:06 »
...Soha nem veszek fel kölcsönt...
Azé jó tudni, hogy vannak akik megtehetik.......  ;)
Lehet úgy értette, ha van 1,8millája kocsira, akkor vesz egy 5éves corit, és nem hitelez be egy új aurist...  ;)
Széchenyi - A Hitel - óta tudjuk, hogy a gazdaság szerves része a hitelezés  :D

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3522 Dátum: 2010.06.05 14:24:07 »
2. Soha nem veszek fel kölcsönt, mert ahhoz nem vagyok elég gazdag, hogy a szükséges összegen kívül egy bankot is finanszírozzak.

Azt azért fogadjuk el, hogy vannak esetek, amikor a hitel A) az egyetlen B) az olcsóbbik megoldás.

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: E11
« Válasz #3523 Dátum: 2010.06.05 20:14:24 »
Első apróbb észrevételeim: a motor néha becsörög, vagyis ciripel, mint amikor az előgyújtás nem az igazi.
Mivel itt már nem kézi/stoboszkópos állításról beszélünk, ezért arra gondoltam, hogy a lánc nyúlásából adóhat a probléma. A benzin 95-ös, nem gagyi kúton tankolt.
Sajnos volt olyan széria, ahol hibás az ECU, ezeknél a motoroknál néha becsörög a motor, van akinél viszont minden kisebb emelkedőn is csinálta. Régebben már volt róla szó, de végülis nem született más megoldás, mint az ECU cseréje. Előtte érdemes nagyobb oktános benzinnel kipróbálni, mert ha azzal jobb, akkor inkább azt kellene tankolni, mint ECU-t cserélni.

Ha a keresőben utána nézel, le van az egyik hozzászólásban írva, hogy pontosan milyen ECU kell, melyik a jó széria és honnan lehet felismerni azt...

Szia!

Köszönöm a részletes választ, kissé megkésve reagálok, de az elmúlt hetekben alig jutottam géphez.
Próbáltam utánanézni az általad leírt hibás sorozatú ECU-nak, de nem találtam sehol utalást rá.
Itt nagyjából mikor lehetett róla szó?

Tanácsodnak megfelelően el fogom vinni egy márkaszervizbe, feltételezem egy átvizsgálás díja még ott sem lehet több úgy 10 ezer forintnál.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: E11
« Válasz #3524 Dátum: 2010.06.05 20:23:52 »
S ha már márkaszerviz: nem túl hálás kérdés, de szívetek szerint hogyan rangsorolnátok az alábbi, Budapest környéki márkakereskedőket, a szervizszolgáltatás színvonala alapján?

Toyota Super
Sakura
Emil Frey
Váczi Autócentrum (Vác)

Előre is köszönöm!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)