Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294382 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3495 Dátum: 2010.06.04 12:52:15 »
Azért, mert a kis autószerelő műhelyek 90% ilyen kis gagyi műhely, ahol a legolcsóbb akciós alkatrészt teszik be és az akciós 10W-40-es olajat minden kocsiba...

Se megerősíteni-se cáfolni nem tudom, de kivételek vannak... ahogy írtad is. ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3496 Dátum: 2010.06.04 12:54:26 »
Egy dolgot nem értek a márkaszervizekben. Ugye mindig mindenki rezsiórákról beszél. Nekem még sosem volt rezsiórás elszámolásom, mikor adott km revíziós díjam van. A 90ezer Km szervizem 20.000.-Ft volt munkadíjban, megvártam az autót, és kb 35-40perc volt míg kézbe kaptam a kulcsot. Ebben volt be/ki állás, szervizanyag összekészítés stb. Akkor mi értelme a rezsi óradíjaknak, amik ki vannak írva? Jó, gondolom hogy vannak normaidők, és e szerint jön ki, hogy a 90ezres szervize a 1,4vvt-i corinak 20ezer ft.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3497 Dátum: 2010.06.04 13:06:38 »
Tapasztalatom szerint úgy működik a dolog, hogy az adott km-es szervíznek van egy adott normaideje, ezzel szorozzák meg a rezsióradíjat, így kijön a végösszeg. (Úgy állapítják meg a legtöbb esetben, hogy kerek legyen az összeg, ne 19.312 Ft jöjjön ki.) Ez szerintem rendben is van, hiszen ez előre kalkulálhatóvá teszi az adott szervíz költségét a user előtt, tudja előre, hogy mennyibe fog kerülni.

Az időket igazsgosan mérni is nagy nehézség lenne szerintem az összetett folyamatok miatt, továbbá a kispénzű, de nagy szájú user elkezdene reklamálni egyből, hogy az ő szerelője a normaidő fölött dolgozott 10 perccel és hogy ezt nem fizeti ki, stb... A gyakorlat szülte ezt a megoldást, szerintem alapos indokkal...


A rezsióradíjnak ott van inkább jelentősége, mikor odaviszed a kocsidat valami extra kéréssel, mondjuk nem megy benne ez vagy az (és nem garis már). Ekkor megszerelik és közben mérnek egy időintervallumot, amíg dolgoztak rajta. Akkor valóban ez után fiezeted ki a pénzt. És tudod, hogy x órát dolgoztak rajta, így mennyibe kerül ez neked.

Gyakorlati tapasztalatom, hogy sokszor nem is kérik el a normál díjat, amit kellene, mert túl magas lenne az adott műveletért, ezért kevesebbet számolnak fel. Pl. nálam a Koto-ék keresték a km-órám hibáját műszerrel, ez 1,5 órát vett igénybe. (A km jeladó halt be végül.) De tudták, hogy nem tudom kifizetni a magas díjat, így csak 2.000-ret mondtak a többszöröse helyett a végén. Ezért is szeretem őket, mert nagyon rendesek, a hibakeresésért és a hasonlókért nem húznak le nagyon. Én javaslom is őket mindenkinek, nagyon korrekt csapat. És jó KV-t is főznek. :D

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3498 Dátum: 2010.06.04 13:07:06 »
...gondolom hogy vannak normaidők, és e szerint jön ki, hogy a 90ezres szervize a 1,4vvt-i corinak 20ezer ft.

Ennyi.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3499 Dátum: 2010.06.04 13:13:22 »
A rezsióradíjnak ott van inkább jelentősége, mikor odaviszed a kocsidat valami extra kéréssel, mondjuk nem megy benne ez vagy az (és nem garis már). Ekkor megszerelik és közben mérnek egy időintervallumot, amíg dolgoztak rajta. Akkor valóban ez után fiezeted ki a pénzt. És tudod, hogy x órát dolgoztak rajta, így mennyibe kerül ez neked.
Szerintem meg az a kérdés, hogy milyen normákat állapítanak meg egy márkánál. Lehet a PUG-nál 6000Ft az óradíj, a Mercinél meg 10ezer, ha a PUG norma egy fékbetét cserére 2óra, a mercinél meg 0,5.
Innentől kezdve kit érdekel a rezsióradíj? Mikor van egy másik szorzó tényező, a norma.
Ha én beviszem a Toyota-hoz a kocsit, hogy a hátsó ülés mögé beesett az aranykarkötőm, szedjék ki, valszeg a normakönyvben van egy 'hátsó ülés kiszerelés' norma, de ha esetleg nincs, szerintem akkor jön a stopper.
 

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3500 Dátum: 2010.06.04 13:19:44 »
Jó, de a normákat nem lehet egzaktúl megállapítani, minden márkának, típusnak más a normaideje. Szerintem normális az, hogy a Merga drágább, hiszen nagyobb márka, több pénze van a vevőknek. Az, hogy mennyi a normaideje, az már a javítandó kocsi típusától függ első sorban. Lehet, hogy van olyan alkatrész a Mergán, amit tényleg könnyebb kicserélni, mint egy 206-oson.

Egyszerű példa: Micra-ban egy gyertyacsere 1 óra, mert a motoron levő 3 réteg műanyagot és légszűrőházat le kell szedni, míg az Avensisben meg 15 perc csak, mert könnyen hozzáférhető.


A hátsó ülés kiszerelésére szerintem nincsen norma, de ezt nem tudom. Minden esetre szerintem ez így korrekt, hogy van egy árajánlat (normaidő*rezsióradíj) és ha nincsen normaidő, akkor meg a stopper.

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3501 Dátum: 2010.06.04 13:20:31 »
Ez szerintem rendben is van, hiszen ez előre kalkulálhatóvá teszi az adott szervíz költségét a user előtt, tudja előre, hogy mennyibe fog kerülni.

Nem értek 1et :flowers:

Ha x csinálja lehet éppppen belefér a normaidőbe, y-meg lehet megcsinálja feleannyi idő alatt, akkor is fizesd ki a normaidőt? Miért?

Előző tulaj mesélte, hogy 40ezres szerviznél, 3órát számoltak neki, közbe bő1óra alatt elkészült a kocsi, mondjuk mókás 1óraxpercet felszámolni egy hátsó fékbetét cserére :whistling: és kell egy arc is hozzá hogy kiszámlázzanak annyi "időt", hogy már otthon kakaózol de még mindig a rezsit fizeted :ph34r:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3502 Dátum: 2010.06.04 13:28:37 »
Peti! Egyet nem vettel figyelembe. Z-t, akinek a normaido ketszerese kell ra. Te tuti ezt kapnad ki ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3503 Dátum: 2010.06.04 13:29:06 »
De te most extrém esetekről beszélsz, mikor átverik a fogyasztót és visszaélnek a helyzettel. Ennyi erőből rossz, nem megfelelő normidőt is felszámolhatnak és így többet kérhetnek el.

A normaidő egyébként pont ezt hivatott kiszűrni, hogy minden vásárló ugyan annyit fizessen ugyan azért a javításért és hogy ne lehessen visszaélni az időméréssel.


A normaidő pont azért született, mert a magyar autós egyből elkezdene pattogni, hogy múlt héten a "Laci haver" 100 Ft-tal kevesebbet fizetett a 90e-res szervízért az ugyan ilyen Corollájára, biztos át akarják verni... Közben lehet, hogy a "Laci" szerelője volt csak gyorsabb az átlagosnál...

Én nem hiszem el ezeket a haver/előző tulaj mesélte dolgokat, szerintem mese az ilyen sztoriknak a 90%-a. :flowers:
Kizártnak tartom, hogy ilyen sok időt számoltak volna fel, a normaidő nem ilyen hosszú, itt átverésről van szó, illetve arról, hogy balek a haver/előző tulaj, amennyiben igaz a sztori. :flowers:
Vagy volt még más javítás is a 40e km-es szervízelésen túlmenően, ami nagyon sokáig tartott.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 13:44:43 írta barna.czukor »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3504 Dátum: 2010.06.04 13:47:37 »
Mellesleg megjegyzem még, hogy mindig az előző tulaj a legnagyobb mesemondó.

Nálunk is lehazudta a Hondánál az égről a csillagokat, a féltengely porvédője is 2 napja hasadt ki, nem volt sehol sem törve, nem kellett a motorhoz nyúlni (csak volt vezérműszíj szakadás), stb.

Vezérműszíj szakadás: a Hondánál annyira okosak a japók, hogy ha szakad a szíj, akkor sem éri el a dugó a szelepeket, így érdemi kár nem keletkezik.  :clap:

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3505 Dátum: 2010.06.04 16:30:45 »

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3506 Dátum: 2010.06.04 17:00:01 »
De te most extrém esetekről beszélsz.

Én nem hiszem el ezeket a haver/előző tulaj mesélte dolgokat, szerintem mese az ilyen sztoriknak a 90%-a. :flowers:
Kizártnak tartom, hogy ilyen sok időt számoltak volna fel, a normaidő nem ilyen hosszú, itt átverésről van szó, illetve arról, hogy balek a haver/előző tulaj, amennyiben igaz a sztori. :flowers:

A konkrét számlát én is láttam, valahol talán még meg is van, max annyiban tudott hazudni, hogy nem 1órát volt ott, hanem mitomén 2őt (vagy 3at :D) de láttam a főtengely-szimmering cserés számlát is, minden full normaidő szerint zajlott :flowers: ott meg nyilván nem ült a váróban, hogy most tényleg 4.8óra a váltó le-felszerelése, 0.3óra a csapágy ki-beszerelése, vagy az egész, alles zusammen mondjuk 3óra alatt megvolt...

Sztem simán kiszámlázták a normaidőket, persze erre lehet azt mondani, hogy ha valami 2balkezes csinálná, akkor meg a normaidő 2x-ese lenne, ez is egy álláspont, meg az is, hogy akkor tényleg boldog-boldogtalan jönne, hogy ennek+annak a múltkor annyiért csinálták :ph34r:

De ez szerintem akkor se korrekt :nonono:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3507 Dátum: 2010.06.04 17:09:34 »
Megnéztem a normaórákat, annyira nem szörnyű:

90ezres szerviz (fékolajcsere is bele tartozik): 1,7 óra (18.275.-Ft)
75ezres szerviz: 0,8 óra (8.200.-Ft)
Szellőztető szelep csere: 0,2 óra
ékszíj csere: 0,5 óra
fékfolyadék csere: 1 óra
60ezres szerviz 1,4 óra
hátsó fékbetét csere: 0,9 óra !!!
első fékbetét csere: 1,1 óra

Érdemes megnézni a 75ezres szervizt 8000Ft-ért! És ez márkaszerviz, mégpedig a ReálBuda, nem a legutolsó vidéki kisvárosi olcsóbban dolgozó féle.. most egy magán szaki számla nélkül biztos, hogy elkér egy 5000Ft-ot egy olaj, levegő, pollenszűrő és gyors átnézés munkadíjaként. Akkor azért ki lehet mondani, hogy valahol a garázsszakik érdeke is riogatni a népet a drága szervizekkel.
Speedy auto "kisszerviz" munkadíj, most néztem a neten: 6.900.-Ft.


« Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 17:11:41 írta Ákos2004 »

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3508 Dátum: 2010.06.04 17:20:42 »
Még mielőtt elbeszélnénk egymás mellett: 1.7óra nem = 35-40perccel.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3509 Dátum: 2010.06.04 17:23:45 »
Még mielőtt elbeszélnénk egymás mellett: 1.7óra nem = 35-40perccel.
Ellentmondásba keveredek magammal, de ha nem jár fővesztéssel, lehet 50perc is volt..... 35perccel kicsit túloztam. Az egy más kérdés, hogy nem úgy csinálták, mint a F1-ben a kerékcserét, de legalább hagyták az olajat kicsöpögni!