Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294556 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3480 Dátum: 2010.06.04 09:00:37 »
Ez nagyon így van. Amikor megjelent a KIA(?) a 7 év garanciával, rögtön ez ugrott be: hord 7 évig minden alkalommal a márkaszervizbe az autót és máris megvan a lé a nyújtott garanciális javításokra. Egyszerű ez.
A számlát adó, normálisan felszerelt műhellyel rendelkező pista bácsi szervizében a munkadíj már nem sokkal olcsóbb a márkaszervizénél.... ahol lehet spórolni, az alkatrész.
Egy átlagos márkaszervizes revízió munkadíja 15 - 20 000 Ft, pista bácsié meg 5 - 10 ezer. 10ezer spórolás X 7év = 70 000 Ft. Egy garis kormánymű meg 350 000 Ft mondjuk...
Nem érted.
Eladnak X millió db autót (valamennyivel még többet is, mert vonzza a népet a hosszú garancia), amit 7 évig hordanak rendszeresen m.szervizbe, de csak pl. 5%nál jelentkezik nagyobb garanciális költség. A költségük nem nőtt, foglalkoztatva vannak a szervizeik és több autót adtak el. Pista bá' itt nem játszik.
Értem én, csak én egyén szempontjából néztem, te meg vállalati szempontból.
Egyébként meg, ha ez ilyen pofon egyszerű, akkor miért nem csinálja minden cég már több év óta a 7-8stb éves garikat? Ez egy biztosításként működik, a casco-t is sokan megkötik, mégsem töri meg mindenki a kocsiját önhibából.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3481 Dátum: 2010.06.04 09:05:03 »
Értem én, csak én egyén szempontjából néztem, te meg vállalati szempontból.
Egyébként meg, ha ez ilyen pofon egyszerű, akkor miért nem csinálja minden cég már több év óta a 7-8stb éves garikat? Ez egy biztosításként működik, a casco-t is sokan megkötik, mégsem töri meg mindenki a kocsiját önhibából.
Valahol biztosan bejön nekik, nyereségre dolgoznak az autógyárak. Csak azt nem értem, hogy a híresen megbízható Toyota miért kullog lassan már a sor végén garancia idő szempontjából  :hmmmm:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #3482 Dátum: 2010.06.04 09:05:58 »

Hol lehet demagógiából államvizsgázni? Egyre jobban érdekel a dolog...


Ahol 10W-40-es olajat tesznek egy 3 éves 60 ezer km-es  VVTI motorba, tudod te hol , hisz ott dolgozol.

Az enyémben is az van. Még működik.

De sajnos azt nem értem, hogy hogy jön az olaj viszkozitása vagy az, hogy hol dolgozom (mellesleg 1,5 éve itthon vagyok...) a demagógiádhoz.
Félek, sosem fogom megtudni.
Mindegy.
Ezt a szép, esős napot választom kiindulásként arra, hogy a jövőben ne foglalkozzak a hozzászólásaiddal.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3483 Dátum: 2010.06.04 09:06:45 »
Túlbonyolítod. Ez egy rakás pénzlehúzás, hogy minőségbiztosítás meg ISO meg a többi. A munkahelyen az önkorm,ányzatoknál is auditált (EU által előírt) számítógépes rendszer van mégis mindenki papíron is átveszi az iratokat és beírja a kiskönyvébe, hogy átvette. Ennyit erről. Meg arról, hogy a héten jártam márkaszervizben és kártyával fizettem az alkatrészért és a pénztárosnő tollal egy is füzetbe külön följegyezte a tranzakciót. Minőségbiztosítás mi ?
Tutinet! Ha nem ertesz hozza, akkor minek irsz ilyen zoldsegeket?  :flowers:

Hogy minek írok, mert egyrészt ez a VALÓSÁG. Ez nem Olaszország . :D :D
Ez most meg?!  :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3484 Dátum: 2010.06.04 09:06:50 »

A minőségbiztosítás egyik alapja a dokumentálás... Mondjuk ehhez nem értek annyira, mert alig 7,5 évet dolgoztam

Én már 20 éve is hallottam a minőségbiztosításról de ez közel sem a dokumentálást jelenti. Attól, hogy valamit agyondokumentálnak meg külön könyvbe vetzetik azt is, hogy kinek ki mikor mit adott át melyik füzetben vagy mapppában attól még a GYAKORLATBAN nem biztos, hogy jó eredmény születik.
A gépiparban is agyon van már minden dokumentálva a hülye eu-s ***ságoktól ennek az lett az eredménye, hogy 3x akkorára nőtt az irathalmaz mint pl. a 80-as 90-es években volt de akkor ugye mindent papíron terveztek és rajzoltak most meg mindent számítógépen . Mégis csak a papírt termeli mindenki.
Meg ott vannak a hivatalok, önkormányzatok, okmányirodák ők is nagy papírtemetők lettek mert sajna lenyomták a torkukon az eu-s szabályokat de a feltételeket meg az embert nem adták meg hozzá és ráadásul amit ledokumentálnak számítógépen ugyanazt megcsinálják papíron is tehát 2x végzik el ugyanazt. Ez ám a hatékonyság. Már ez kicsit OFF de a sok szabályozás ide vezet.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #3485 Dátum: 2010.06.04 09:08:45 »

Hol lehet demagógiából államvizsgázni? Egyre jobban érdekel a dolog...


Ahol 10W-40-es olajat tesznek egy 3 éves 60 ezer km-es  VVTI motorba, tudod te hol , hisz ott dolgozol.

Az enyémben is az van. Még működik.

Vazze Misi, ha ezt tudom, kiszállok mellőled mikor 180-al téptünk Passau felé  :devil: :D :lol:
Gabe 254.

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3486 Dátum: 2010.06.04 09:12:04 »

Hol lehet demagógiából államvizsgázni? Egyre jobban érdekel a dolog...


Ahol 10W-40-es olajat tesznek egy 3 éves 60 ezer km-es  VVTI motorba, tudod te hol , hisz ott dolgozol.

Az enyémben is az van. Még működik.

Ez igaz az enyém is. CSak én még akkor "tudatlanul" azért vittem Toyota márkaszervizbe legelőször az autómat, hogy mindenből a legjobbat kapja, hisz ez egy Toyota.
Ehelyett megkapta a még megfelelőt. Ez a nem mindegy.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3487 Dátum: 2010.06.04 09:13:17 »
Jogos a 10W40 miatti anyázás tutinet részéről, de az is igaz, hogy ha másfélszer ennyi lett volna az olaj, az lett volna a baj. Meg mindkettő megfelel a gyári előírásoknak (ennek ellenére a kezét törném el a 10W40-et öntögetőknek, mert gariban csak a legolcsóbb a jó, mi?).
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #3488 Dátum: 2010.06.04 09:26:20 »
Vazze Misi, ha ezt tudom, kiszállok mellőled mikor 180-al téptünk Passau felé  :devil: :D :lol:

Akkor 5-30 volt benne. :1eye:

Amúgy úgy bírom, hogy itt mindenki akkora olajszakértő, hogy Jockey Ewing ipari tanulónak is kevés lenne....
Bezzeg mondjuk egy műszarfalizzó cseréjéhez egyszerre 6 topicban kell segítséget keresni.
Nagyon túl van ez misztifikálva.
De részemről ennyi, téma-béna...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3489 Dátum: 2010.06.04 09:30:49 »
Értem én, csak én egyén szempontjából néztem, te meg vállalati szempontból.
Egyébként meg, ha ez ilyen pofon egyszerű, akkor miért nem csinálja minden cég már több év óta a 7-8stb éves garikat? Ez egy biztosításként működik, a casco-t is sokan megkötik, mégsem töri meg mindenki a kocsiját önhibából.
Valahol biztosan bejön nekik, nyereségre dolgoznak az autógyárak. Csak azt nem értem, hogy a híresen megbízható Toyota miért kullog lassan már a sor végén garancia idő szempontjából  :hmmmm:
Tudsz venni rá garanciát... akit ez mozgat megteheti. Én még mindig tudnék a 6éves kocsimra 2év garit venni korlátlan km futással. Ez csak egy biztosítási modell, semmi több...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3490 Dátum: 2010.06.04 09:37:12 »

Tudsz venni rá garanciát...
Igaz, de általában az emberek nem szeretnek venni valamit, ha máshol meg adják  ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3491 Dátum: 2010.06.04 09:39:41 »
Tudsz venni rá garanciát...
Igaz, de általában az emberek nem szeretnek venni valamit, ha máshol meg adják  ;)
Ez is igaz  :flowers:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #3492 Dátum: 2010.06.04 09:53:03 »
Vazze Misi, ha ezt tudom, kiszállok mellőled mikor 180-al téptünk Passau felé  :devil: :D :lol:

Akkor 5-30 volt benne. :1eye:
Huh, megnyugodtam. Pedig már kezdtem keresni a szívspecialisták számát, mert szorított a mellkasom...  :sweatdrop:
Gabe 254.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3493 Dátum: 2010.06.04 11:55:04 »
Az embereknek is minden kell egyébként ingyen: legyen sok év garancia, de a sarki Pista bácsi had' csinálja meg a kocsimat occóért utángyártott ócska alkatrészekkel.

Megint úgy beszéltek a dologról, mintha márkaszerviz kontra full gagyi cucokkal dolgozó, sarki autószerelő létezne csak...
De tudod miért? Azért, mert a kis autószerelő műhelyek 90% ilyen kis gagyi műhely, ahol a legolcsóbb akciós alkatrészt teszik be és az akciós 10W-40-es olajat minden kocsiba...

Persze, vannak kivételek, hiszen az én szerelőm is jó szakember, régebben ő volt a Honda kereskedés szervízvezetője, amíg az meg nem szűnt... (És nem miatta szűnt meg. :D)
Az árai olcsóbbak, mint a mszervízé, de még is nagyon jól dolgozik. Annyira hogy Pestről hozzuk le a kocsikat hozzá BLellére, ha komolyabb szerelni való van velük...

A legtöbb esetben:
- gagyi cuccos, kis putri szervíz az olcsó, de nem megfelelő sokszor
- minőségi szervíz az drága, majdnem ott vagyok, mint ha mszervízbe hordanám a kocsit

Középút meg sajnos nagyon ritkán adódik.


És felhívnám a figyelmet arra, hogy nem minden az sem, hogy egy autó garanciás vagy sem. Hiszen ha garis, akkor még magasabb áron is vállalja az ember a mszervízt, hiszen fél -- az ugyan ritkán bekövetkező -- de drága alkatrészcserétől és javítástól...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3494 Dátum: 2010.06.04 12:08:19 »
Vazze Misi, ha ezt tudom, kiszállok mellőled mikor 180-al téptünk Passau felé  :devil: :D :lol:

Akkor 5-30 volt benne. :1eye:

Amúgy úgy bírom, hogy itt mindenki akkora olajszakértő, hogy Jockey Ewing ipari tanulónak is kevés lenne....
Bezzeg mondjuk egy műszarfalizzó cseréjéhez egyszerre 6 topicban kell segítséget keresni.
Nagyon túl van ez misztifikálva.
De részemről ennyi, téma-béna...
Azért nem kell túlreagálni a dolgokat!  :flowers:

Valóban nem szerencsés annyira a 10W-40, bár egyáltalán nem akkora baj, mint ahogyan ez is túl van misztifikálva. Sokkal jobb a motornak egy 5W-30-as vagy 5W-40-es olaj, de egy 10W-40-estől sem hal be azonnal, sőt a pályázást sem bírja kevésbé. Sőt egy 5W-30-ashoz képest jobban viselkedik a (nagy hőmérsékleten bekövetkező) kenés szempontjából nagy terhelésen, hiszen üzemmelegen vastagabb az olaj. Ez azt jelenti, hogy lehet olyan szituáció, ahol az 5W-30-assal előbb behal a motor, mint a 10W-40-essel.

Azonban miért nem javasolt még sem a 10W-40-es olaj:
- ásványi olaj+szintetikus adalékok-->félszintetikus mivolt
- az ásványi alapolaj hamarabb elfárad, mint egy szintetikus alapolaj, amit az 5W-s olajak többsége már tartalmaz
- a motorolaj tisztább, pontosabban meghatározható tulajdonságú a szintetikus 5W-s esetében
- hidegen a motornak jobb egy szintetikus 5W-s vagy 0W-s olaj, hiszen nem sűrűsödik az annyira be, ezáltal jobban keni a motort
- magasabb API minősítése van a legtöbb 5W-s olajnak, mint a 10W-s társaiknak, ami azt jelenti, hogy a legtöbb tulajdonsága jobb a hígabb 5W-s olajnak, stb...