Amúgy érdekes dolog ez a garancia, olyan, mint a baleseti biztosítás. Az emberek 99% nem használja ki töredékét sem annak a pénznek, amit ezért a plusz szolgáltatásért kifizet, a maradéknál van csak az, hogy becsúszik a baj és akkor kell a sok pénz a javításra... Felfogható úgy is a dolog, hogy a márkaszervíz és Pista bácsi közötti különbséget a Toyota félreteszi az esetleges hibák kijavítására helyettem.
Én inkább magam szervizelem a kocsit, hiszen garancia már nincsen, így nem lehet túl sokat nyerni azon, hogy ott hagyok 3x annyi pénzt a Toyotánál, mint amennyit én alkatrészre elköltök. A kettő közötti különbözet meg bőven fedezi egy komolyabb javítás költségét is. Ha kiszámolom, hogy megyek évente kb 25-30.000 km-t most és az 2 szervíz lenne, minimum 40-60e Ft-os munkadíjjal összességében, akkor annyiből már kicserélem a kanyarstabilizátorokat, a gumiharangokat és egy fékbetét szettet is tudok venni. 2 év alatt egy gyári! szívócsonk is kijön belőle. Ha nem így lenne, akkor a Toyota sem vállalná a garanciát a kocsira...
Szóval csak annyit szerettem volna mondani, hogy a garancia nincsen ingyen, hiába szeretnénk, meg kell fizetni érte az árát, hiszen erről szól a kapitalista világ. A másik meg, hogy mindenki maga dönti el, hogy gari után megéri-e a mszervízbe vetett bizalom x ezer Ft felárat egy maszekhoz képest.
És egy utolsó gondolat: a legtöbb maszek nem ad számlát, feketézik, minimálbérre van bejelentve és ócska alkatrészeket és olajat használ, míg a mszervíz garantálja az elvégzett munka minőségét és adózik rendesen, továbbá több munkahelyet teremt és bejelenti a dolgozóit... Ha így nézzük, akkor már nem is olyan drága.