Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294498 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3465 Dátum: 2010.06.03 23:34:39 »
Ez nagyon így van. Amikor megjelent a KIA(?) a 7 év garanciával, rögtön ez ugrott be: hord 7 évig minden alkalommal a márkaszervizbe az autót és máris megvan a lé a nyújtott garanciális javításokra. Egyszerű ez.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3466 Dátum: 2010.06.03 23:45:37 »
Amúgy érdekes dolog ez a garancia, olyan, mint a baleseti biztosítás. Az emberek 99% nem használja ki töredékét sem annak a pénznek, amit ezért a plusz szolgáltatásért kifizet, a maradéknál van csak az, hogy becsúszik a baj és akkor kell a sok pénz a javításra... Felfogható úgy is a dolog, hogy a márkaszervíz és Pista bácsi közötti különbséget a Toyota félreteszi az esetleges hibák kijavítására helyettem.

Én inkább magam szervizelem a kocsit, hiszen garancia már nincsen, így nem lehet túl sokat nyerni azon, hogy ott hagyok 3x annyi pénzt a Toyotánál, mint amennyit én alkatrészre elköltök. A kettő közötti különbözet meg bőven fedezi egy komolyabb javítás költségét is. Ha kiszámolom, hogy megyek évente kb 25-30.000 km-t most és az 2 szervíz lenne, minimum 40-60e Ft-os munkadíjjal összességében, akkor annyiből már kicserélem a kanyarstabilizátorokat, a gumiharangokat és egy fékbetét szettet is tudok venni. 2 év alatt egy gyári! szívócsonk is kijön belőle. Ha nem így lenne, akkor a Toyota sem vállalná a garanciát a kocsira...

Szóval csak annyit szerettem volna mondani, hogy a garancia nincsen ingyen, hiába szeretnénk, meg kell fizetni érte az árát, hiszen erről szól a kapitalista világ. A másik meg, hogy mindenki maga dönti el, hogy gari után megéri-e a mszervízbe vetett bizalom x ezer Ft felárat egy maszekhoz képest.

És egy utolsó gondolat: a legtöbb maszek nem ad számlát, feketézik, minimálbérre van bejelentve és ócska alkatrészeket és olajat használ, míg a mszervíz garantálja az elvégzett munka minőségét és adózik rendesen, továbbá több munkahelyet teremt és bejelenti a dolgozóit... Ha így nézzük, akkor már nem is olyan drága.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.03 23:50:25 írta barna.czukor »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3467 Dátum: 2010.06.04 07:59:46 »
Az embereknek is minden kell egyébként ingyen: legyen sok év garancia, de a sarki Pista bácsi had' csinálja meg a kocsimat occóért utángyártott ócska alkatrészekkel. És fizessen a Toyota, ha baj van, hiszen az autó a rossz, nem a karbantartás lett ám elhanyagolva... Sajnos mindennek ára van, a gari ára az, hogy oda kell hordani szervízeltetni és ellenőriztetni a kocsit.
Egyetértek  :yes:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3468 Dátum: 2010.06.04 08:03:20 »
Ez nagyon így van. Amikor megjelent a KIA(?) a 7 év garanciával, rögtön ez ugrott be: hord 7 évig minden alkalommal a márkaszervizbe az autót és máris megvan a lé a nyújtott garanciális javításokra. Egyszerű ez.
A számlát adó, normálisan felszerelt műhellyel rendelkező pista bácsi szervizében a munkadíj már nem sokkal olcsóbb a márkaszervizénél.... ahol lehet spórolni, az alkatrész.
Egy átlagos márkaszervizes revízió munkadíja 15 - 20 000 Ft, pista bácsié meg 5 - 10 ezer. 10ezer spórolás X 7év = 70 000 Ft. Egy garis kormánymű meg 350 000 Ft mondjuk...

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3469 Dátum: 2010.06.04 08:41:28 »
Csak ha a gyár minőségbiztosításos szervizt ír elő, akkor lőttek az olcsó maszeknak, meg a szervizek 90%-nak. Egyébként sem szeretik a kis szervizek a sok parimunkát... A Toyota elektronikus "szerviz füzetet" vezet. Azt hogyan oldják meg a külsősök? Sajnos nem olyan egyszerű dolog ez.

Túlbonyolítod. Ez egy rakás pénzlehúzás, hogy minőségbiztosítás meg ISO meg a többi. A munkahelyen az önkorm,ányzatoknál is auditált (EU által előírt) számítógépes rendszer van mégis mindenki papíron is átveszi az iratokat és beírja a kiskönyvébe, hogy átvette. Ennyit erről. Meg arról, hogy a héten jártam márkaszervizben és kártyával fizettem az alkatrészért és a pénztárosnő tollal egy is füzetbe külön följegyezte a tranzakciót. Minőségbiztosítás mi ? Értem én a hülyeséget de átlátok rajta csak arra jó, hogy lehessen büntetni meg egy rakás pénzt kifizettetni a semmmiért. Meg persze, hogy ellehetetlenítsék a kisvállalkozókat . Jó dolog a minőségbiztosítás ha tényleg az volna nem pedig bújtatott büntetés.
Nem beszélve amárkaszervizek mentalitásáról, hogy mindig a lehető legolcsóbb de még éppen megfelekő dolgokat tegyünk bele az ügyfél autójába. A minőség az minőség mert papír van róla nincs kecmec. :whistling: :whistling:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3470 Dátum: 2010.06.04 08:46:56 »
Ez nagyon így van. Amikor megjelent a KIA(?) a 7 év garanciával, rögtön ez ugrott be: hord 7 évig minden alkalommal a márkaszervizbe az autót és máris megvan a lé a nyújtott garanciális javításokra. Egyszerű ez.
A számlát adó, normálisan felszerelt műhellyel rendelkező pista bácsi szervizében a munkadíj már nem sokkal olcsóbb a márkaszervizénél.... ahol lehet spórolni, az alkatrész.
Egy átlagos márkaszervizes revízió munkadíja 15 - 20 000 Ft, pista bácsié meg 5 - 10 ezer. 10ezer spórolás X 7év = 70 000 Ft. Egy garis kormánymű meg 350 000 Ft mondjuk...
Nem érted.
Eladnak X millió db autót (valamennyivel még többet is, mert vonzza a népet a hosszú garancia), amit 7 évig hordanak rendszeresen m.szervizbe, de csak pl. 5%nál jelentkezik nagyobb garanciális költség. A költségük nem nőtt, foglalkoztatva vannak a szervizeik és több autót adtak el. Pista bá' itt nem játszik.

...
Túlbonyolítod.
...
Igazad van, de ez hogy jön ahhoz, amit írtam  :hmmmm:
A forgalmazó előírhatja a minőségbiztosítást attól függetlenül, hogy Te ezt átlátszó trükknek, vagy pénzlehúzásnak tartod. Ő adja a garanciát, ő diktálja a feltételeket.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 08:52:59 írta Nagycitrooom »

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3471 Dátum: 2010.06.04 08:47:28 »
"Egy szaros fékbetét-csere annyiba került, mint egy maszeknál egy motorfelújítás."

 :lol:

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3472 Dátum: 2010.06.04 08:48:57 »
A számlát adó, normálisan felszerelt műhellyel rendelkező pista bácsi szervizében a munkadíj már nem sokkal olcsóbb a márkaszervizénél.... ahol lehet spórolni, az alkatrész.
Egy átlagos márkaszervizes revízió munkadíja 15 - 20 000 Ft, pista bácsié meg 5 - 10 ezer. 10ezer spórolás X 7év = 70 000 Ft. Egy garis kormánymű meg 350 000 Ft mondjuk...

Ha kérsz számlát is akkor adnak , ha nem kérsz nem adnak. Magánemberként nem kérsz mert minek vállalkozóként vagy cégként kérsz mert elszámolod.
Ha nem is ad számlát az a szerviz baja ,mivel ő tartozik elszámolással és adóval fölfelé nem te, mint magánember, aki mellesleg már a leadózott pénzéből fizet.
De te hordjad márkaszervizbe ha akarod én meg nem vagyok a saját pénzem ellensége. Márkaszervizbe elég 15 ezrenként bevinni mondjuk 1 db olajlecseréltetésre. Valószínű ha márkaszervizben cserélnek olajat az ott dolgozó keze finomabb mint egy maszeké és különben is az olaj is másképp folyik a márkaszervizben mint egy putis műhelyben ott a fizika is más és minden szép és jó van ISO minősítés és a levegő is jobb meg a pénztároscsaj is jól néz ki........ [rohog] [rohog]

Valamiért nekem a nagy cocialzmusban propagált "Igenis jók vagyunk és túlteljesítjük az éves tervet" szlogen jön le nekem ezektől a baromságoktól.
Azt meg csak hallkan jegyzem meg, hogy a márkaaszervizes dolgozó este a saját kisműhelyében dolgozik fele annyi óradíjért.  :D :D
Éljen az EU !  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 08:52:49 írta tutinet »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #3473 Dátum: 2010.06.04 08:53:14 »
Túlbonyolítod. Ez egy rakás pénzlehúzás, hogy minőségbiztosítás meg ISO meg a többi. A munkahelyen az önkorm,ányzatoknál is auditált (EU által előírt) számítógépes rendszer van mégis mindenki papíron is átveszi az iratokat és beírja a kiskönyvébe, hogy átvette. Ennyit erről. Meg arról, hogy a héten jártam márkaszervizben és kártyával fizettem az alkatrészért és a pénztárosnő tollal egy is füzetbe külön följegyezte a tranzakciót. Minőségbiztosítás mi ? Értem én a hülyeséget de átlátok rajta csak arra jó, hogy lehessen büntetni meg egy rakás pénzt kifizettetni a semmmiért. Meg persze, hogy ellehetetlenítsék a kisvállalkozókat . Jó dolog a minőségbiztosítás ha tényleg az volna nem pedig bújtatott büntetés.
Nem beszélve amárkaszervizek mentalitásáról, hogy mindig a lehető legolcsóbb de még éppen megfelekő dolgokat tegyünk bele az ügyfél autójába. A minőség az minőség mert papír van róla nincs kecmec. :whistling: :whistling:

A minőségbiztosítás egyik alapja a dokumentálás... Mondjuk ehhez nem értek annyira, mert alig 7,5 évet dolgoztam itt
Az meg külön vicc, hogy eddig az volt, hogy a márkaszerviz drága, most meg azt írod, hogy a legolcsóbb alkatrészeket teszik bele. (Ezek szerint az eredeti Toyota alkatrész a legolcsóbb?)

Hol lehet demagógiából államvizsgázni? Egyre jobban érdekel a dolog...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #3474 Dátum: 2010.06.04 08:53:22 »
Nem beszélve amárkaszervizek mentalitásáról, hogy mindig a lehető legolcsóbb de még éppen megfelekő dolgokat tegyünk bele az ügyfél autójába. A minőség az minőség mert papír van róla nincs kecmec. :whistling: :whistling:

Eddig, ha a márkaszerviz adott alkatrészt, megadták a lehetőséget a választásra gyári, utángyártott, másik utángyártott - Olajban ugyan ez, ad egy-két lehetőséget a választásra.
A userek többsége azt sem tudja, mi az a motorolaj, felajánlja, hogy a legjobb ez, meg van ez, meg a legolcsóbb ez, és választ az user.

-Persze ez normális márkaszervizre vonatkozik, mert sajnos van, ahol átadod a kulcsot a pultnál, és másfél óra mulva kifizetsz 45e-t és visszakapod a gépet, de hiába az ablak, úgy állnak be, hogy ne lásd, hogy mi történik.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3475 Dátum: 2010.06.04 08:55:55 »
Túlbonyolítod. Ez egy rakás pénzlehúzás, hogy minőségbiztosítás meg ISO meg a többi. A munkahelyen az önkorm,ányzatoknál is auditált (EU által előírt) számítógépes rendszer van mégis mindenki papíron is átveszi az iratokat és beírja a kiskönyvébe, hogy átvette. Ennyit erről. Meg arról, hogy a héten jártam márkaszervizben és kártyával fizettem az alkatrészért és a pénztárosnő tollal egy is füzetbe külön följegyezte a tranzakciót. Minőségbiztosítás mi ?
Tutinet! Ha nem ertesz hozza, akkor minek irsz ilyen zoldsegeket?  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3476 Dátum: 2010.06.04 08:56:39 »
Az embereknek is minden kell egyébként ingyen: legyen sok év garancia, de a sarki Pista bácsi had' csinálja meg a kocsimat occóért utángyártott ócska alkatrészekkel.

Megint úgy beszéltek a dologról, mintha márkaszerviz kontra full gagyi cucokkal dolgozó, sarki autószerelő létezne csak...

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3477 Dátum: 2010.06.04 08:56:47 »

Hol lehet demagógiából államvizsgázni? Egyre jobban érdekel a dolog...


Ahol 10W-40-es olajat tesznek egy 3 éves 60 ezer km-es  VVTI motorba, tudod te hol , hisz ott dolgozol.

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3478 Dátum: 2010.06.04 08:58:56 »
Túlbonyolítod. Ez egy rakás pénzlehúzás, hogy minőségbiztosítás meg ISO meg a többi. A munkahelyen az önkorm,ányzatoknál is auditált (EU által előírt) számítógépes rendszer van mégis mindenki papíron is átveszi az iratokat és beírja a kiskönyvébe, hogy átvette. Ennyit erről. Meg arról, hogy a héten jártam márkaszervizben és kártyával fizettem az alkatrészért és a pénztárosnő tollal egy is füzetbe külön följegyezte a tranzakciót. Minőségbiztosítás mi ?
Tutinet! Ha nem ertesz hozza, akkor minek irsz ilyen zoldsegeket?  :flowers:

Hogy minek írok, mert egyrészt ez a VALÓSÁG. Ez nem Olaszország . :D :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3479 Dátum: 2010.06.04 08:59:37 »
Ha magánemberként nem kérsz számlát, akkor nincs semmi a kezedben egy esetleges minőségi problémára. A maszek szerelők sem 100%-an angyalok, van közöttük svindler és nincs számlád az elvégzett munkáról, így reklamálhatsz magadnál.