Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294394 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3330 Dátum: 2010.05.19 19:33:59 »
Pollenszűrőt 2 évente cserélek, mert évente 1x át szoktam mosni slaggal. Megszárad a napon, azt mehet is vissza. A port kiviszi, max nem szűr annyira, na bumm. Én szívom max a port, nem a motor...

Az E12-es eléggé össze tudja szedni a mocskot, mert nincsen semmi szita sem a pollenszűrőig, 9e km alatt a sok levéltől simán lehet KO már. Érdemes ránézni és kifújatni vagy kimosni vízzel. A meló sem egy akkora dolog, mint az E11-es esetében: ki kell a kesztűtartót nyitni, a jobb oldalán a csillapítót csavarozni, majd a két szélét összenyomva "kitépni". Ennek az eltávolítása után már a szűrő egy fedéllel van csak a teljes sikertől elválasztva... :D


Légszűrőt olyan 20-30.000 km után cserélek általában, ugyanis addig nem szokott túlságosan mocskos lenni. Valahogyan oda nem megy úgy be a bogár, meg a falevél, mint a pollenszűrőbe...
Köszi, a pollenszűrőt már cseréltem, még 1 magamfajta pancsernak sem okoz gondot...  :lol:

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3331 Dátum: 2010.05.19 22:54:13 »
Levegőszűrőt olajcserénél, pollenszűrőt lehet mondjuk 1 évben 2X is, de szerintem azt is bőven elég akkor cserlni amikor a levegőszűrőt. Slag meg fújás?? :lol:neeee Nehogymár 1 évbe 1X ne legyen az embernek max. 5-10e Ft-ja erre. Az apró kis 1 mikronnyi meg 10-ed mikronnyi szennyeződéseket hogy mossa ki a slag? Meg kifújni sem lehet max. a por egy részét de nem érdemes vele killlódni :D, csere azt kész. Klímás autókba pedig nem árt ha aktívszenes pollenszűrő van.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3332 Dátum: 2010.05.19 23:05:43 »
Levegőszűrőt olajcserénél, pollenszűrőt lehet mondjuk 1 évben 2X is, de szerintem azt is bőven elég akkor cserlni amikor a levegőszűrőt. Slag meg fújás?? :lol:neeee Nehogymár 1 évbe 1X ne legyen az embernek max. 5-10e Ft-ja erre. Az apró kis 1 mikronnyi meg 10-ed mikronnyi szennyeződéseket hogy mossa ki a slag? Meg kifújni sem lehet max. a por egy részét de nem érdemes vele killlódni :D, csere azt kész. Klímás autókba pedig nem árt ha aktívszenes pollenszűrő van.
Nekem sok évi 5-10e Ft ilyen baromságra. A legolcsóbb pollenszűrő 4.500 a kocsimhoz és gyakorlatilag 5e km után csereéretté nyilvánítható. A slag kiviszi a mocsok jelentős részét, a napon meg megszárad 20 perc alatt. Nem egy akkora nagy durranás. Utána meg néztem, hogy szépen átmegy rajta a levegő, szemmel látható lukak meg nem voltak rajta, sőt még jobban felbolyhosodott... A kocsinak meg igazából mindegy, hogy van-e benne vagy nincsen vagy hogy kicsit vagy nagyon szűr. Itt az én egészségem, jó közérzetem a tét, bár sztem az sem, mert nem a pollenszűrő által kiszűrt dolgokon múlik a tüdő... A helyzet az, hogy egy berohadt pollenszűrő sokkal többet tud az egészségnek ártani, mint ha nem is lenne, hiszen normál esetben sem szűri meg szűrő a belélegzett levegőt, azonban a gombás, penészes rohadás és az oszló rovartetem egyértelműen káros.

A klímának meg semmi köze az aktív szénhez. Isten igazából a pollenszűrő sem lenne létkérdés, rengeteg klímás kocsi van, ami gyárilag szűrő nélkül gördül le. Annyi, hogy befújja a port a légbeömő. Régen ez minden kocsinál így volt, nem haltunk bele...

A klímának fontosabb a tisztítása gombaölő spray-vel és/vagy habbal, ugyanis akkor van rohadás szaga, ha belerohad a kondenzvíz a rendszerbe, illetve ha elszaporodnak a kórokozók. Nah, ez a káros az egészségre, nem az a por, amit amúgy is beszívsz állandóan, mikor nem a kocsiban ülsz...

Az aktív szenes pollenszűrő jobban megfogja a szagokat és a károsabb gázokat, azonban hatalmas felára van, szerintem nem ér annyit, bár erről megoszlanak erősen a vélemények... Azonban a nem klímás kocsiban is pont annyira hasznos vagy haszontalan, mint a klímásban.

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3333 Dátum: 2010.05.19 23:19:57 »
Mozsónak :

« Utoljára szerkesztve: 2010.05.19 23:21:40 írta tutinet »

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3334 Dátum: 2010.05.20 00:10:14 »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3335 Dátum: 2010.05.20 09:20:09 »
Ha egy papír pollenszűrő 500Ft-ba, egy aktívszenes pollenszűrő meg 600Ft-ba kerülne, bármibe lefogadom, hogy mindenki a pollenszűrő sűrű cseréjét, és az aktívszenes pollenszűrő nagyszerűségét ecsetelné lelkesen.
Én tudtam bele venni aktívszeneset 3500Ft körüli áron......sokkal fontosabb mint a motorolaj. Nálam az ember/egészség/biztonság az első, a kocsi/motor meg a sokadik....

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3336 Dátum: 2010.05.20 09:22:26 »
Klímás autókba pedig nem árt ha aktívszenes pollenszűrő van.

Nemrég cseréltem pollenszűrőt, aktívszenest rendeltem, de simát hozták, mondta az eladó hogy elnézést és megrendeli nyomatékosan az aktívszenest, de "amúgy" az csak marketing, semmi más, simán jó a sima is :D persze lehet csak a nem akart bíbelődni, én meg nem akartam még1x visszameni a város másik végére :whistling: úgyhogy elvittem, majd jövőre aktív szenest kap, úgyse bír 1évet se pollenszűrőm...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3337 Dátum: 2010.05.20 09:40:50 »
de "amúgy" az csak marketing, semmi más, simán jó a sima is :D
Ez az mikor a butaság önbizalommal párosul az eladó esetében .. :surrender: :lol:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3338 Dátum: 2010.05.20 09:53:31 »
...Isten igazából a pollenszűrő sem lenne létkérdés, rengeteg klímás kocsi van, ami gyárilag szűrő nélkül gördül le. Annyi, hogy befújja a port a légbeömő. Régen ez minden kocsinál így volt, nem haltunk bele...
De hát pont ez lenne a lényeg, nem? Mert régen is annyi volt a porszennyezés, mint manapság vagy mégsem   :hmmmm:   Tudom, nem vagyunk egyformák, de a sorrend nálam ember-autó és nem fordítva.
A szűrő tisztítása meg hülyeség. Utána csak arra jó, hogy ne fújja be a ventilátor a falevelet az utastérbe. Ha mosod, kifújod, akkor éppen a finom szűrést teszed tönkre, még kicsit koszosan is többet ér.

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
E11
« Válasz #3339 Dátum: 2010.05.20 10:46:13 »
Sziasztok!

Régen regisztráltam erre az oldalra, még egy Carina E kapcsán.
Azóta sok idő eltelt, de most a tulajdonomba került egy 2000 márciusi E11 Hatchback (húgomnak vettem).
1.4 VVTi, vagyis ős-4ZZ ha jól tudom.

Első apróbb észrevételeim: a motor néha becsörög, vagyis ciripel, mint amikor az előgyújtás nem az igazi.
Mivel itt már nem kézi/stoboszkópos állításról beszélünk, ezért arra gondoltam, hogy a lánc nyúlásából adóhat a probléma. A benzin 95-ös, nem gagyi kúton tankolt.
A másik gond pedig egyszer fordult elő: kigyulladt 1-2 napra a sárga motor kontroll-lámpa. Az autó pedig erőtlenebb lett, főleg alacsony fordulaton. Egyébként néhányszor sárga lámpa nélkül is vettem észre olyasmit, hogy kb 3000-ig alig reagál gázadásra, aztán hirtelen megindul.
Tudom, első körben ki kellene olvasni, de egyelőre nincs olyan Toyota specialista szerelő az ismeretségemben, akiben megbíznék. Erre vonatkozóan is szívesen veszek minden tippet, Budapest és Pest megye (Dunakeszi, Vác) vonzáskörzetében.
Az előző tulajdonos (a második) Újpestre hordta valami szerelőhöz, aki a leírása szerint már cserélt benne lambdaszondát és légtömegmérőt is. Persze kérdés, hogy mire - és miért. Ez a nem gyorsulós probléma valami ilyesmiből adódhat szerintem.

Köszönöm, ha valaki tudna tanácsokkal szolgálni, akár egy jó szerviz vagy szerelő elérhetőségeivel is.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: E11
« Válasz #3340 Dátum: 2010.05.20 12:03:13 »
Első apróbb észrevételeim: a motor néha becsörög, vagyis ciripel, mint amikor az előgyújtás nem az igazi.
Mivel itt már nem kézi/stoboszkópos állításról beszélünk, ezért arra gondoltam, hogy a lánc nyúlásából adóhat a probléma. A benzin 95-ös, nem gagyi kúton tankolt.
Sajnos volt olyan széria, ahol hibás az ECU, ezeknél a motoroknál néha becsörög a motor, van akinél viszont minden kisebb emelkedőn is csinálta. Régebben már volt róla szó, de végülis nem született más megoldás, mint az ECU cseréje. Előtte érdemes nagyobb oktános benzinnel kipróbálni, mert ha azzal jobb, akkor inkább azt kellene tankolni, mint ECU-t cserélni.

Ha a keresőben utána nézel, le van az egyik hozzászólásban írva, hogy pontosan milyen ECU kell, melyik a jó széria és honnan lehet felismerni azt...

A másik gond pedig egyszer fordult elő: kigyulladt 1-2 napra a sárga motor kontroll-lámpa. Az autó pedig erőtlenebb lett, főleg alacsony fordulaton. Egyébként néhányszor sárga lámpa nélkül is vettem észre olyasmit, hogy kb 3000-ig alig reagál gázadásra, aztán hirtelen megindul.
Tudom, első körben ki kellene olvasni, de egyelőre nincs olyan Toyota specialista szerelő az ismeretségemben, akiben megbíznék. Erre vonatkozóan is szívesen veszek minden tippet, Budapest és Pest megye (Dunakeszi, Vác) vonzáskörzetében.
Ezzel nem lehet tényleg sok mindent csinálni, csak beméretni az ECU-t, hogy adja ki a hibakódot. Ha kiadott már valamilyen jelet, akkor annak mentén el lehet indulni keresgélni.
Sok oka lehet, ha minden alkatrész (gyertya, szűrők, stb.) jó állapotú, akkor lehetséges, hogy tényleg valamelyik mérőműszer a hibás.


Az előző tulajdonos (a második) Újpestre hordta valami szerelőhöz, aki a leírása szerint már cserélt benne lambdaszondát és légtömegmérőt is. Persze kérdés, hogy mire - és miért. Ez a nem gyorsulós probléma valami ilyesmiből adódhat szerintem.
Simán lehet, hogy nem jó alkatrész lett beépítve. Vannak univerzális lambda-szondák, ezek hol passzolnak, hol nem. Ezt is egy szakszervíz meg tudná mondani. Szerintem érdemes lehet elvinni egy szakszervízbe, mert ott ezeket a rejtélyeketet fel tudják tárni és a többi olyan hibára/gyengeségre is felhívják a figyelemet (pl. gumiharangok szakadása, lógó futómű), amit otthon kivülről nem venni észre.

A légtömegmérő nálank mindegyik kocsiban Denso gyártmányú, szerintem ezzel szerelték a legtöbb kocsit. Ha valami más márka van rajta, akkor kezdjél el gyanakodni arra, hogy rossz a légtömegmérő...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3341 Dátum: 2010.05.20 15:27:23 »
Mozsónak :


A c150-es váltóról tudnál nekem egy robbantot ábrát betenni? Köszi!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3342 Dátum: 2010.05.20 17:26:32 »
Levegőszűrőt olajcserénél, pollenszűrőt lehet mondjuk 1 évben 2X is, de szerintem azt is bőven elég akkor cserlni amikor a levegőszűrőt. Slag meg fújás?? :lol:neeee Nehogymár 1 évbe 1X ne legyen az embernek max. 5-10e Ft-ja erre. Az apró kis 1 mikronnyi meg 10-ed mikronnyi szennyeződéseket hogy mossa ki a slag? Meg kifújni sem lehet max. a por egy részét de nem érdemes vele killlódni :D, csere azt kész. Klímás autókba pedig nem árt ha aktívszenes pollenszűrő van.
Nekem sok évi 5-10e Ft ilyen baromságra. A legolcsóbb pollenszűrő 4.500 a kocsimhoz és gyakorlatilag 5e km után csereéretté nyilvánítható. A slag kiviszi a mocsok jelentős részét, a napon meg megszárad 20 perc alatt. Nem egy akkora nagy durranás. Utána meg néztem, hogy szépen átmegy rajta a levegő, szemmel látható lukak meg nem voltak rajta, sőt még jobban felbolyhosodott... A kocsinak meg igazából mindegy, hogy van-e benne vagy nincsen vagy hogy kicsit vagy nagyon szűr. Itt az én egészségem, jó közérzetem a tét, bár sztem az sem, mert nem a pollenszűrő által kiszűrt dolgokon múlik a tüdő... A helyzet az, hogy egy berohadt pollenszűrő sokkal többet tud az egészségnek ártani, mint ha nem is lenne, hiszen normál esetben sem szűri meg szűrő a belélegzett levegőt, azonban a gombás, penészes rohadás és az oszló rovartetem egyértelműen káros.

A klímának meg semmi köze az aktív szénhez. Isten igazából a pollenszűrő sem lenne létkérdés, rengeteg klímás kocsi van, ami gyárilag szűrő nélkül gördül le. Annyi, hogy befújja a port a légbeömő. Régen ez minden kocsinál így volt, nem haltunk bele...

A klímának fontosabb a tisztítása gombaölő spray-vel és/vagy habbal, ugyanis akkor van rohadás szaga, ha belerohad a kondenzvíz a rendszerbe, illetve ha elszaporodnak a kórokozók. Nah, ez a káros az egészségre, nem az a por, amit amúgy is beszívsz állandóan, mikor nem a kocsiban ülsz...

Az aktív szenes pollenszűrő jobban megfogja a szagokat és a károsabb gázokat, azonban hatalmas felára van, szerintem nem ér annyit, bár erről megoszlanak erősen a vélemények... Azonban a nem klímás kocsiban is pont annyira hasznos vagy haszontalan, mint a klímásban.

Akkor itt nincs miről beszélni, Te úgy is jobban tudod ezt látom. Vegyél egy Kamazt és nyeld a port :D Akkor elnézést :surrender:

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3343 Dátum: 2010.05.20 17:35:16 »

Az aktív szenes pollenszűrő jobban megfogja a szagokat és a károsabb gázokat, azonban hatalmas felára van, szerintem nem ér annyit, bár erről megoszlanak erősen a vélemények... Azonban a nem klímás kocsiban is pont annyira hasznos vagy haszontalan, mint a klímásban.

Ebayről rendelhetsz aktívszenest annyiért mint itt a normált adják. Vagy vegyél japanpartsot mint a fékbetéted. :D :D :D

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3344 Dátum: 2010.05.20 18:00:48 »
Váltó 1 :