Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294351 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #3300 Dátum: 2010.05.16 18:12:01 »
ilyen "nyiszogó" hangot nekem is szokott adni kuplung be-ki nyomáskor, de nem fémesnek mondanám inkább gumisnak, és nem mindig hallani pl télen nem is emlékszem h hallottam volna.
                                                                                                                                                   

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3301 Dátum: 2010.05.16 18:18:30 »
Pattintsd ki a váltóházból a porvédő gumit ahol a kuplung kiemelő villa van és a villa mögé jóféle zsírspray-val befújni, egy gömbön is támaszkodik a villa és annál nyiszog kinyomáskor. Nekem is előjött a kocsi másfél éves korában, de amióta befújtam csöndbe van

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3302 Dátum: 2010.05.16 18:19:16 »
A kuplung kiemelő villájánál nyikorog. (Ahol le lehet a kuplungot légteleníteni is.) A kiemelő villa egy gumival van lefedve, amely nem vízhatlan, ezért oda simán bemehetett a víz. Én a gumiharang alá be szoktam nyomni egy jó adag zsírt, így 1-2 évig megint nem nyikorog a kuplung. ;)

A kuplungnyikorgás 2. számú oka az elöregedett és szennyezett kuplungfolyadék. Ezt le kell cserélni a fékhez hasonlóan: pumpa, nyomva tart közben haver kicsavarja a légtelenítőt, pumpa, stb...

Az E12-es esetében a kuplung és a fék közös tartályban van, azonban a tartály osztott. Ezért a kuplung fékfolyadékának a cseréjekor a féktartályt állandóan maxon kell tartani!

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3303 Dátum: 2010.05.16 18:21:36 »
Már lassan 3 éve volt cserélve a fékfolyadék 60 ezre szerviznél és ráadásul csak 0.5 L DOT5.1-et vettem (Motul) akkor mehetek vissza a másik 0.5 literért ??? Gondoltam elég a 0.5 L.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3304 Dátum: 2010.05.16 18:23:04 »
Ha a kuplungot is le akarod cserélni, akkor kell az 1 liter minimum. Én inkább 1,5 litert vennék.

Egy sima fékfolyadék-cseréhez is kell nekem olyan 6-7 deci, arra sem elég a 0.5 l, ha alaposan átpucoljuk a rendszert.


Én most láttam, hogy a Ferodo 1 l-es DOT4-es fékfolyadék csak 1.300 az autoteka2000.hu-nál, így mi ilyet teszünk most az autókba...

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3305 Dátum: 2010.05.17 11:06:22 »
Pattintsd ki a váltóházból a porvédő gumit ahol a kuplung kiemelő villa van és a villa mögé jóféle zsírspray-val befújni, egy gömbön is támaszkodik a villa és annál nyiszog kinyomáskor. Nekem is előjött a kocsi másfél éves korában, de amióta befújtam csöndbe van

Ok, köszi ezt megnézzüök majd. De ha leveszem a lábam a kuplungról és nyomok egy nagyobb gázt ,akkor is hallani ezt. Meg akkor is amikor lassan engedve a kuplungot nyomom a gázt. Valahol tutira a kuplzngnál van a gond, vizet kaphatott valami ott.

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Szerviz
« Válasz #3306 Dátum: 2010.05.17 12:24:12 »
Üdv Mindenkinek!

E12 1.4vvti váltó levételnél mire kell odafigyelni, váltóolajat le kell engedni? Kuplungcsere miatt kérdezem. Ha nincs aknám de megemelem  az elejét, akkor ki tudom bányászni a váltót mondjuk krokodíl emelővel?
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #3307 Dátum: 2010.05.17 12:31:04 »
D-4D-ből inkább itt folytatom:
Nem éppem hízelgő az egyéb bírálata sem, fényszoró beállítás, egyenes haladásnál ferde kormány , fékek csirgása stb.
Ezek nem D-4D specifikusak, de sajnos elég általánosak. (nekem legalábbis mindháram megvan/volt)
Fényszóró-beállítás és ferde kormány pillanatok alatt korrigálható, bagatell dolgok.
Nem akartam ott offolni, talán itt jobb. Valóban bagatel dolgok, de akkor kérdem én mért kell 50-100e Ft-ot kifizetni nullrevizió címén, ha ezeket nem ellenőrzik, javítják? Amúgy ide sorolnám a fék csikorgást is, nekem 5km után elkezdett csikorogni (fórumról már tájékozódtam, hogy általános betegsége az Aurisnak), betelefonáltam, azt mondták, azért menjek 1000 km-t és ha még csikorog, akkor vigyem vissza. Csikorgott. Visszavittem, fél óra alatt kicserélték, azóta sincs hangja. Értem én, hogy így külön el lehet számolni a garanciális munkadíjat, de megmondom őszíntén én egy új autó átadásakor elvárnák, hogy ellenőrizzék le azokat a dolgokat, amik a korábbi tapasztalatok alapján jó eséllyel beállítást igényelnek. (Főleg egy Toyotánál)
A fényszórót az első szerviznél kértem, hogy nézzék meg, azt mondták, hogy ez pedig így van jól beállítva. Én meg nem hiszem, hogy csak kb. 50 méterre kellene elvilágítania, de mivel igen ritkán megyek éjszaka városon kívül, nem zavart, de valószínűleg majd én beállítom.
A kormányállítást pedig már nem is mondtam, mert egyrészt az sem zavar (pár fok lehet az eltérés), másrészt őszintén megmondom, inkább ne nyúljanak hozzá, mert netán még azt is sikerül elrontani.

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3308 Dátum: 2010.05.17 13:14:20 »
...de valószínűleg majd én beállítom.

Ha van műszered, 10 perc. Műszer nélkül nem lehet beállítani.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #3309 Dátum: 2010.05.17 15:04:04 »
nekem is félreáll a kormányom,  anno a 60as serviznél szoltam is
mire azt mondták biztos megütöttem a futomüvet és azért lett ilyen....nem is állitottak rajta, azota is olyan :wacko:
de igazábol engem se zavar, megszoktam
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3310 Dátum: 2010.05.17 17:02:38 »
...de valószínűleg majd én beállítom.

Ha van műszered, 10 perc. Műszer nélkül nem lehet beállítani.

Minimum 15 méterre egy fal elött, teljesen vízszintes talajon. Egyiknek beállítod a magasságát pontosan - ahogy neked tetszik - majd a másikat szépen hozzáigazítod.
Arra azért figyelj, hogy a szembe jövőt ne vakísd, de ezt már belülről tudod majd szabályozni. 
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3311 Dátum: 2010.05.17 22:26:14 »
Hallo! :clap:

Megvolt ma a 2. éves szerviz, öregszik a tragacs. Halásztelekre vittem, 1 hétre kellett előjegyeztetni bár szerintem Toyotáéknál is válság van nem hinném hogy sok munkájuk van. A lényeg hogy vettem levegőszűrőt, pollenszűrőt és 4L olajat még 2 hete. Szűrőket kicseréltem, olajat vittem a szervizbe és lecserélték az olajszűrővel együtt + átnézték a kocsit. Hiba nuku, 13 ezret fizettem :D kb. fél óra volt az egész. Csomagtartót kinyitották lestek mint a moziban :lol: hogy mi ez a láda meg az erősítő. Mondták hogy 4.2 kell bele úgyhogy majd még 2 dl-t rá kell öntenem. De amúgy az már nem számít sokat, így most alsó és felső nívó között van a szint. Dinamikusabb lett a motor, halkabb lett és érezni a járásán hogy jobb a kenés. Castrol Magnatec 5W40 ment bele, azt mondták ez teljesen jó még jobb mint az 5W40 mivel jobban bírja a hőterhelést bár ennek a motornak elég lenne az 5W30 is. Egy hangyányit sűrűbb az 5W40 de elhanyagolható.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3312 Dátum: 2010.05.18 12:41:44 »
Castrol Magnatec 5W40 ment bele, azt mondták ez teljesen jó még jobb mint az 5W40 mivel jobban bírja a hőterhelést bár ennek a motornak elég lenne az 5W30 is. Egy hangyányit sűrűbb az 5W40 de elhanyagolható.
Imádom ezt a "szakértő" szervizes dumát. Végülis valamivel meg kell fejelni a 1/2 óra 10,7e Ft-os munkadíjat.
A kocsidhoz az elsődleges gyári ajánlás az 5W30 olaj. Ehhez képest a szintetikus technológiával gyártott (magyarul félszint) Castrol Magnatec 5W40
100C-on kb 10%-al (az ideálishoz képest 30%-al), 40C-on szintén kb10%-al (az ideális 7,9x-ese) magasabb viszkozitású.
A hőtűrésről, tisztítóképességről, öregedés állóságról meg ne is beszéljünk - Castrolnál maradva - az EDGE-hez képest.
És ekkor még csak az átlagos 5W30 olajokat említettem. A többiről éppen eleget beszélgetünk az Általános/ olajok és adalékok topicban.

Mondjuk nekem meleg olajnál is még majdnem 2dl kicsöpög amennyiben hagyok rá elég időt, ezért is szeretem magam csinálni.
Belátom garanciális autónál sajnos nem lehet a kötelező "gyors"szervizt megkerülni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.18 12:55:07 írta Agyarka »

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Szerviz
« Válasz #3313 Dátum: 2010.05.19 08:04:39 »
Jobb oldali tompítottat hogy szoktátok cserélni? Mert tegnap vagy 1 órát kínlódtam, de feladtam mert 10 ujjból 5 feladta. Addig megvoltam hogy levettem a műanyag fedelet :D viszont itt akadtam el, kézikönyv írja hogy húzzuk ki a csatlakozót majd azt a kis kampót pöccintsük ki és egyből kivehető az izzó. Az a csatlakozó vhogy nem akart kijönni vagy vszínű rosszul csináltam, már próbáltam úgyis hogy kioldottam azt a kampót hogy akkor egybe és majd úgy veszem ki izzót, de nem jött össze mert csatlakozó meg ez a kampó összeakadt és sehogyse tudtam elválasztani egymástól a 2őt :censored: a kis helyről nem is beszélve, de baloldalon ha cserélem mindenképpen akksit eltolom amennyire lehet mert ott még ennyi hely sincs. :wacko:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3314 Dátum: 2010.05.19 09:47:45 »
...nem jött össze mert csatlakozó meg ez a kampó összeakadt és sehogyse tudtam elválasztani egymástól a 2őt...
Gyenge vagy!  :flowers: Szét kell csak izomból rántani a kettőt, nincsen semmi trükkje sem.