Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294321 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #2205 Dátum: 2009.11.27 19:56:20 »
Sziasztok!Bocs hogy eltérek az ékszíj témától,de nemrég lettem tulajdonosa egy 2004.03. 1.6HB corollának.Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy ennek a tipusnak van-e légzsákkikapcsolója és ha van,hol?Köszi.
corolla 1.6 HB terra 2004

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2206 Dátum: 2009.11.27 19:57:12 »
Nos utánanéztem 5 eFt-ért kapok Gates szíjat, tehát ez lesz cserélve rajta. mondjuk közben kiderült, hogy a Dayco a VW csoport gyári beszállítója, tehát azért annyira rossz nem lehet... de mivel szinte egy áron vannak, hát legyen Gates!  ::) Egyébként az idézett hsz-ben van némi butaság is írva...  :eek: WD40-el lefújni a szíjat, hogy ne adjon hangot...  :D
Nekem kerek 1éve cserélték márkaszervizben, akkor a szíj anyagár 11ezer Ft volt.....a kocsi akkor volt 4 és fél éves kb 70ezer km-el.
Most nézem a meteor.hu-n, hogy 6500-8000Ft-ok az utángyártott Bosch-Gates szíjak..
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.27 20:00:32 írta Ákos2004 »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #2207 Dátum: 2009.11.27 20:11:41 »
Sziasztok!Bocs hogy eltérek az ékszíj témától,de nemrég lettem tulajdonosa egy 2004.03. 1.6HB corollának.Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy ennek a tipusnak van-e légzsákkikapcsolója és ha van,hol?Köszi.

Elvileg van. Az utasoldali ajtót kinyitva, a műszerfal szélén van a kulcslyuk, a slusszkulccsal lehet kikapcsolni. A kezelési könyvben pontosan le van írva.
Már ha van...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #2208 Dátum: 2009.11.27 20:12:37 »
Én a gyári szíjat javaslom.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #2209 Dátum: 2009.11.27 20:45:52 »
Sziasztok!Bocs hogy eltérek az ékszíj témától,de nemrég lettem tulajdonosa egy 2004.03. 1.6HB corollának.Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy ennek a tipusnak van-e légzsákkikapcsolója és ha van,hol?Köszi.

Elvileg van. Az utasoldali ajtót kinyitva, a műszerfal szélén van a kulcslyuk, a slusszkulccsal lehet kikapcsolni. A kezelési könyvben pontosan le van írva.
Már ha van...
Van csak olaszul.
corolla 1.6 HB terra 2004

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2210 Dátum: 2009.11.27 20:49:06 »
Nos utánanéztem 5 eFt-ért kapok Gates szíjat, tehát ez lesz cserélve rajta. mondjuk közben kiderült, hogy a Dayco a VW csoport gyári beszállítója, tehát azért annyira rossz nem lehet... de mivel szinte egy áron vannak, hát legyen Gates!  ::) Egyébként az idézett hsz-ben van némi butaság is írva...  :eek: WD40-el lefújni a szíjat, hogy ne adjon hangot...  :D

Gates is gyári beszállító, nyugodtan megveheted azt is
Igazából ezek a nagyobb szíjgyártók már mind gyári beszállítók. Pl. OFF Audi A2 1.4PDTDI motorokon is Contitech vezérműszíj van de rajta van az audi és vw jel is
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.27 20:53:09 írta TZoli »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #2211 Dátum: 2009.11.27 20:55:25 »
Az Audi és a VW az ugyan az... Nekem egy volt céges Skodámban úgy 150 km-t bírt a frissen cserélt gyári szíj. Ez persze lehet egyedi eset is.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2212 Dátum: 2009.11.27 21:04:40 »
Az Audi és a VW az ugyan az... Nekem egy volt céges Skodámban úgy 150 km-t bírt a frissen cserélt gyári szíj. Ez persze lehet egyedi eset is.


Tudom hogy ugyanaz...
Céges flottákat szervízelünk 70%-a VW Pdtdi 2005-ös évjárattól, hetente van kezemben ilyen vezérlésszett, de mi az SKF-et használjuk, abban GATES vezérműszíj van. Soha nem volt még vele gond, pedig az autók évi 60-90.000km-t futnak, általában 3-4 éves koruk után el is adják őket. Meg is vennék közülük szívesen egyet-kettőt de sajnos szlovák rendszámos az összes

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2213 Dátum: 2009.11.27 23:26:30 »
Az Audi és a VW az ugyan az... Nekem egy volt céges Skodámban úgy 150 km-t bírt a frissen cserélt gyári szíj. Ez persze lehet egyedi eset is.


Tudom hogy ugyanaz...
Céges flottákat szervízelünk 70%-a VW Pdtdi 2005-ös évjárattól, hetente van kezemben ilyen vezérlésszett, de mi az SKF-et használjuk, abban GATES vezérműszíj van. Soha nem volt még vele gond, pedig az autók évi 60-90.000km-t futnak, általában 3-4 éves koruk után el is adják őket. Meg is vennék közülük szívesen egyet-kettőt de sajnos szlovák rendszámos az összes
És mi ebben a gond?  :D Simán csináltatsz Szlovák lakcímkártyát, adásvételi, aztán már mehetsz is, jóval kisebb fenntartási költségekkel...  :clap:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2214 Dátum: 2009.11.27 23:27:57 »
Nos utánanéztem 5 eFt-ért kapok Gates szíjat, tehát ez lesz cserélve rajta. mondjuk közben kiderült, hogy a Dayco a VW csoport gyári beszállítója, tehát azért annyira rossz nem lehet... de mivel szinte egy áron vannak, hát legyen Gates!  ::) Egyébként az idézett hsz-ben van némi butaság is írva...  :eek: WD40-el lefújni a szíjat, hogy ne adjon hangot...  :D

Gates is gyári beszállító, nyugodtan megveheted azt is
Igazából ezek a nagyobb szíjgyártók már mind gyári beszállítók. Pl. OFF Audi A2 1.4PDTDI motorokon is Contitech vezérműszíj van de rajta van az audi és vw jel is

Köszi, Gates lesz!  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2215 Dátum: 2009.11.27 23:32:43 »
Nos utánanéztem 5 eFt-ért kapok Gates szíjat, tehát ez lesz cserélve rajta. mondjuk közben kiderült, hogy a Dayco a VW csoport gyári beszállítója, tehát azért annyira rossz nem lehet... de mivel szinte egy áron vannak, hát legyen Gates!  ::) Egyébként az idézett hsz-ben van némi butaság is írva...  :eek: WD40-el lefújni a szíjat, hogy ne adjon hangot...  :D
Nekem kerek 1éve cserélték márkaszervizben, akkor a szíj anyagár 11ezer Ft volt.....a kocsi akkor volt 4 és fél éves kb 70ezer km-el.
Most nézem a meteor.hu-n, hogy 6500-8000Ft-ok az utángyártott Bosch-Gates szíjak..
Állítólag 105 ekm-nél szokták, de a mienknél nem látták szükségesnek...  :hmmmm: Most 131 ekm van benne. A márkaszerviz most is 10800.- + ÁFA-ért ajánlotta...  :eek: Nekem 25% kedvességgel kerül 5 eft-ba a Gates-Bosch-Dayco...  ::)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2216 Dátum: 2009.11.27 23:35:19 »
Nekünk mindkét gyári szíjunk Denso volt.

Én Gates szíjat vennék, de sűrgősen!
Meg lesz... Szal szerinted is ideje már cserélni...  :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #2217 Dátum: 2009.11.28 00:00:52 »
Állítólag 105 ekm-nél szokták, de a mienknél nem látták szükségesnek...  :hmmmm: Most 131 ekm van benne. A márkaszerviz most is 10800.- + ÁFA-ért ajánlotta...  :eek: Nekem 25% kedvességgel kerül 5 eft-ba a Gates-Bosch-Dayco...  ::)
150 a gyári ajánlás, a 105 inkább óvintézkedés.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2218 Dátum: 2009.11.28 10:30:15 »
Állítólag 105 ekm-nél szokták, de a mienknél nem látták szükségesnek...  :hmmmm: Most 131 ekm van benne. A márkaszerviz most is 10800.- + ÁFA-ért ajánlotta...  :eek: Nekem 25% kedvességgel kerül 5 eft-ba a Gates-Bosch-Dayco...  ::)
150 a gyári ajánlás, a 105 inkább óvintézkedés.
Köszi az infót!  :flowers: Ez tuti? Mert megrendeltem a szíjat...  :censored: A gépkönyvben sajnos semmi konkrétum nincs ezzel kapcsolatosan...  :no: A feszítő és vezető görgő cseréjének is tudod a gyári ajánlását? Illetve a feszítő görgő tartó-konzol kis rugóstagjáét?  :?:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2219 Dátum: 2009.11.28 10:55:12 »
Én 6 év / 105.000 km-es gyári ajánlásról tudok. Ha a szíj már közeleg a 6 éves korhoz, akkor amúgy is le kellene cserélni.

Egyébként nem egy akkora tétel, hogy megérje kitolni vagy kockáztatni.


Az én gyári Denso szíjam 6 éves volt, 60.000 km-res futással. És erősen ki volt repedezve már a széle. Nekem most Bosch szíjam van, mert ezt lehetett nálunk csak kapi akkor. Ezzel nincs eddig bajom.

Amúgy a másik vasban Gates szíj van, mi mindig ezt használjuk, ha lehet. A szerelőm is a Gates szíjakat alkalmazza, azt mondta, hogy mindegyik jó amúgy, de QH és az olcsóbb tsait kerülni kell.