Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294508 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2115 Dátum: 2009.11.04 15:37:47 »
A Pirelli P Zero Neroka szep nagy betukkel ra van irva, hogy Made In Romania, az elozoekre meg Made in Germany volt rairva. Nem mondom, meglepodtem. Ezzel egyutt, szerinted mennyi ketseg merult fel bennem, hogy a Pirelli a legjobb!?  :szemez: Ugyanolyan jo ez is, mint az elozo szett, ami made in Germany volt.
Figy, leírtam, hogy pont az nem tetszik, hogy nem írják rá az országot  ;) ... Nem érdekelne, ha tudnám, hogy az a Mobil olaj Bulgáriában vagy Cipruson vagy akárhol készült. De ez, hogy nem írják rá, kevésbé tetszik. De azért megvettem így is  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #2116 Dátum: 2009.11.04 16:31:05 »
Figy, leírtam, hogy pont az nem tetszik, hogy nem írják rá az országot  ;)

Olvastam, azutan leirtam, hogy miert is nincs jelentosege, hogy rairjak-e vagy sem.  ;)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2117 Dátum: 2009.11.04 16:36:56 »
Az 5W30 Eneos olaj nem Japán és Ford specifikus, azaz nem tudja az A1/A5 minősítéseket. Kb. a mi Q8 Formula V longlife 5W30 olajuknak felelne meg, ami szembetünő, hogy nincs meg a DPF-es LL. VW-s minősítése sem (VW507.00-504.00).  :hmmmm: Tehát az E12 VVTI motorjába nem való sztem.
Azért annyit hozzátennék, hogy a Toyota nem írja elő a VVT-i motorba az ACEA A1 meglétét. Lehet bele tenni A3-asat is gond nélkül, a legtöbb gond nélkül ezzel fut...

Az A1-gyel kisebb a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás, ezért ajánlott a használata elsősorban. A Toyota 5W-30-as olaján is az van, hogy "Fuel Economy".

Ergo az 5W-30-as Eneos tökéletes olaj ebbe a gépbe, mert teljesíti az előírt feltételt, megvan API SJ minimum. Ugyanis az API SJ vagy magasabb szint megléte az egyetlen követelmény, az "Energy Conserving" dolgot meg hagyjuk, mert azt minden mai SM szintű 30-as olaj tudja, az A3-as Castrol Edge 5W-30-as is pl.

A DPF és az LL, meg a VW minősítés meg minket nem érint, fogalkozzon ezzel az, akinek olyan kocsija van. (Szerény véleményem szerint mellesleg ezek a szabványok az üzleti érdekek alapján kerülnek az olajakra nagyrészt. Amin nincs rajt az is jó valószínűleg, ha a viszkozitás stimmel, csak esetleg a cégek nem egyeztek meg...)

Az E12-es motorjába minden olyan olaj való, ami legalább API SJ szintű. Lehet az 0W-20 vagy 5W-50 is.

Megnéztem, és tévedtem, a szkönyve az E12-nek valóban nem írja elő benzinesekhez az A1 minősítést (csak a dízelekhez a B1-et). Az más kérdés hogy gyakorlati tapasztalatom szerint, a Fordokba és a japán gyártmányokba főleg A1/B1-A5/B5 olaj kell.  Csak az API SL v. SJ, ill. ILSAC jóváhagyást írja elő, de kifejezetten az 5W30 viszkozitást ajánlja!

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2118 Dátum: 2009.11.14 17:30:51 »
Ma kineveztem magam Toyota szervizesnek, és hozzáláttam pár szervizmunkát házilag, sk. elvégezni.  ::) E12-es 1.6 SOL Corollám volt az áldozat... :ph34r: 1. klíma tisztítás: hála és köszönet a fórumozóknak, akik képekkel illusztrált pontos leírást adtak a folyamat mikéntjéről!!  :clap: Ennek nagyban köszönhetően, a tisztítás sikeres lett, kellemes illat árad most már a klíma bekapcsolásakor az utastérben!  :) TECTANE tisztító habot használtam (nekem 700.-ért nagyker. áron adták, kisker kb. 1150.- HUF), 50 cm -es cső van hozzá, kellemes illatú, kiválóan tudtam használni. Bőven maradt még a dobozban a legközelebbi alkalomra is. Egyúttal kicseréltem a pollenszűrőt is, enyhén megdöbbentem milyen állapotban volt...  :eek: Durván koszos volt... 2. kicseréltem a levegőszűrőt... az egyik nyitóka viszont kiesett a ház tetejéből...  :censored: asszony sürget menjünk már sétálni - szép idő van felkiáltással!  :devil: keresés... autó odébb tol... hál istennek megvan!  :clap: összerak... nem megy...az istennek se... ja meg kell fordítani a szűrőt!  :otlet: és lám azonnal a helyére pattan minden! Kész!  :sorcerer: Végül is ráment egy déleklőttőm, de zsebben maradt kb. 8 eFt-om!  :D A büszkeségről nem is beszélve!!  ::)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Szerviz
« Válasz #2119 Dátum: 2009.11.14 17:53:44 »
" szép idő van "

honnan írsz ? kínából?  [rohog]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2120 Dátum: 2009.11.14 18:10:49 »
" szép idő van "

honnan írsz ? kínából?  [rohog]
Ma nálunk is jó idő van itt a Balatonnál.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2121 Dátum: 2009.11.16 15:18:19 »
" szép idő van "

honnan írsz ? kínából?  [rohog]

Gyönyörű napsütéses idő volt, 12-15 fok közti hőmérséklettel!  :tt2: A leg ideálisabb idő házi barkácsoláshoz!  :clap: Kapott is egy komplett külső-belső takarítást a drágánk!  :wub:

gara

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #2122 Dátum: 2009.11.16 17:00:14 »
2004-es E12-es 1.4-os benzines Corollám van. Biztos lerágott téma, de azt szeretném kérdezni, hogy mikor kell olajat cserélni a váltóban? Mennyit kell beletölteni? Esetleg hat tudtok javasolni valami jó olajat bele, amivel könnyebben kapcsolható a váltó. Most hogy hűvösebb idők járnak elég akadósan, karcosan kapcsolható.
Corolla E12 1.4 VVTi, 2004

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2123 Dátum: 2009.11.16 17:30:22 »
2004-es E12-es 1.4-os benzines Corollám van. Biztos lerágott téma, de azt szeretném kérdezni, hogy mikor kell olajat cserélni a váltóban? Mennyit kell beletölteni? Esetleg hat tudtok javasolni valami jó olajat bele, amivel könnyebben kapcsolható a váltó. Most hogy hűvösebb idők járnak elég akadósan, karcosan kapcsolható.
A gyártó elvileg csak ellenőrzést ír elő 60 ezernél; gyakorlatilag ilyenkor nem árt kicserélni. 1.9 liter megy bele, és én ezt tenném bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2124 Dátum: 2009.11.16 18:43:12 »
2004-es E12-es 1.4-os benzines Corollám van. Biztos lerágott téma, de azt szeretném kérdezni, hogy mikor kell olajat cserélni a váltóban? Mennyit kell beletölteni? Esetleg hat tudtok javasolni valami jó olajat bele, amivel könnyebben kapcsolható a váltó. Most hogy hűvösebb idők járnak elég akadósan, karcosan kapcsolható.


Itt egy ajánlás: http://www.q8oils.com/index.php?domain=de
Gyakorlati tapasztalatom nincs, mert az én 1.6-os E12-esemben hibátlanul működik a váltó. De az bizti hogy GL 5-ős szintetikus 75W90 váltóolaj kell bele. A Castrol progi szerint élettartam feltöltésű olaj van bent gyárilag... :hmmmm:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2125 Dátum: 2009.11.16 19:14:00 »
mikor kell olajat cserélni a váltóban? Mennyit kell beletölteni? Esetleg hat tudtok javasolni valami jó olajat bele,
A márkaszervizek 60ezerKm/4év-nél cserélik többnyire. Nekem 2,5liter Shell spirax-ot raktak bele, egyéb paramétert nem tudok.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2126 Dátum: 2009.11.16 19:14:22 »
Itt egy ajánlás: http://www.q8oils.com/index.php?domain=de
Gyakorlati tapasztalatom nincs, mert az én 1.6-os E12-esemben hibátlanul működik a váltó. De az bizti hogy GL 5-ős szintetikus 75W90 váltóolaj kell bele. A Castrol progi szerint élettartam feltöltésű olaj van bent gyárilag... :hmmmm:
API GL-4 vagy GL-5 ös szintű kell a benzinesbe és GL-5-ös mehet csak a dieselbe. Tehát az 1.6-os VVT-i-be jó az API GL-4-es is.

A 75W-90 gyári ajánlás, el lehet ettől térni, de nem érdemes.

A Toyota nem adott meg csereperiódust a váltóolajra, de ez nem jelenti azt, hogy nem számít neki egy csere. 60.000-nél van az átvizsgálás előírva, de a csere ekkor mindig látványos különbséget okoz. Ezért is javasoljuk itt a fórumon mindenkinek, hogy 60.000 km-enként cserélje a váltóolajat.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #2127 Dátum: 2009.11.16 19:23:53 »
Az elettartam cseres dolgot en is meg tudom eroisteni, kertem "ido elotti" cseret es sokkal jobb lett a valto. Nem is ertem miert mondanak elettartam feltoltest, bar az igaz, hogy ebben a megfogalmazasban ha megzakkan a valto, akkor valoban ellettartam feltoltes volt, amig meg nem halt a cucc.

Tapasztalataim alapjan nem erdemes sporolni a C5x/C6x-es valtok olajcserejevel, ahogy mar irtam ezek nagyon regi valtok 1986-os tervezesi alapelvekkel, es jopar hibajuk van (nyeles tengely csapagy, 3-as es 5-os fokozat kiugrik, stb.).  A Diesel valtot nem ismerem igazan. Persze minden relativ, felhasznalasi korulmenyek es teljesitmeny szint is szamit, de pl. a C sorozatu valtok hirhedten rossz pedigreevel rendelkeznek a tuningosok koreben, ellentetben a tobbi, foleg E sorozatu Toyota valtoval szemben. Es ugye ami a tuningnak kevesbe all ellen az normal hasznalat mellett is hamarabb kifekszik, ezert sem ertem a Cx valtok elettartam feltoltes marketing dumajat. En mar a masodik valtomat fogyasztom...bezzeg egy E153-as valto 450 loeroig tokeletes, csak nem olyan egyszeru felrakni...
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2128 Dátum: 2009.11.16 22:12:15 »
Itt egy ajánlás: http://www.q8oils.com/index.php?domain=de
Gyakorlati tapasztalatom nincs, mert az én 1.6-os E12-esemben hibátlanul működik a váltó. De az bizti hogy GL 5-ős szintetikus 75W90 váltóolaj kell bele. A Castrol progi szerint élettartam feltöltésű olaj van bent gyárilag... :hmmmm:
API GL-4 vagy GL-5 ös szintű kell a benzinesbe és GL-5-ös mehet csak a dieselbe. Tehát az 1.6-os VVT-i-be jó az API GL-4-es is.

A 75W-90 gyári ajánlás, el lehet ettől térni, de nem érdemes.

A Toyota nem adott meg csereperiódust a váltóolajra, de ez nem jelenti azt, hogy nem számít neki egy csere. 60.000-nél van az átvizsgálás előírva, de a csere ekkor mindig látványos különbséget okoz. Ezért is javasoljuk itt a fórumon mindenkinek, hogy 60.000 km-enként cserélje a váltóolajat.

Az kicsit viszont ellentmondás, hogy a GL 4-esek nem szintetikusak általában, viszont a szintetikus 75W90 váltóolajak már mind2 minősítést tudják (pl. a Q8 T65 is http://www.sint-oil.hu/PDF/t65.pdf).  :hmmmm:
Kutattam a szervizszámlák közt...2007-03-22-én cseréltek váltó olajat, 91100 km-nél, Shell-t raktak ide is... ami érdekes: a mennyiségnél 2.7 db van írva!  :eek: Akkor most az én Corimba vmi bivaly erős nagy váltó van?  :D
Más... kicsit degradáló, de azért leírom, hátha más okul az esetből... a múltkor azt írtam 10 ekm alatt megevett az autó 3-4 deci olajat... nos láss csodát a hétvégén csekkoltam az olajszintet, és fullon van!  :clap: Ergo vagy olajat termel az autóm (ennek pici az esélye), vagy a múltkor nem teljesen vizszintesben mértem...  ::)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2129 Dátum: 2009.11.16 22:16:42 »
mikor kell olajat cserélni a váltóban? Mennyit kell beletölteni? Esetleg hat tudtok javasolni valami jó olajat bele,
A márkaszervizek 60ezerKm/4év-nél cserélik többnyire. Nekem 2,5liter Shell spirax-ot raktak bele, egyéb paramétert nem tudok.

Nos, még egy extra nagy váltó!  :clap:  :D