Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294533 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1875 Dátum: 2009.09.16 22:13:26 »
Meglepő, hogy vidéken ilyen "kedvesek" a munkafelvevők, miközben a 11keres Toyota-nál teljesen jó fejek, pedig az ember azt gondolná, fordítva van  :D
Ez nem ettől függ. A kaposvári munkafelvevők pl. kedvesek és udvariasak, a pécsi szervízvezető is teljesen korrekt (ha rajta múlott volna, biztos, hogy nem olyan rossz szájízzel jövünk el onnan).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1876 Dátum: 2009.09.16 22:21:19 »
Lemaradtam és nem is találom azt a hozzászólást, ami tartalmazza, hogy a Toyota mennyiben tér el a szervízei során a gyári specifikációtól olajügyileg...

Szóval érdekelne, hogy mit nem tart be pontosan? Az én kocsim pl csak azt adja meg, hogy API SJ vagy jobb legyen az olaj. Ezt meg mindegyik tudja ma már... (Leszámítva a szemeteket.)
Alapvetően két eltérés van. Egyrészt még nem hallottam olyanról, hogy maguktól 5 W-30-at töltenének bele - pedig ugye a legtöbb aktuális típusához (legyen az benzines vagy dízel) a Toyota ezt ajánlja - ehelyett jobb esetben 5 W-40-et, sőt gyakran 10 W-40-et raknak bele, aminek a jelentőségét neked nyilván nem kell bizonygatnom. Másrészt (ez csak a dízeleket érintő probléma, de összefügg az előzővel) magasról tesznek a gyár által ajánlott ACEA minősítésre, tehát maguktól nem raknak az autóba 1-es (vagy 5-ös) ACEA szintű olajokat, hiába ez a gyári ajánlás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Szerviz
« Válasz #1877 Dátum: 2009.09.16 23:11:55 »
"szar olaj olyan a motornak, mint szárazon reszelni egy nőt"

azért nem teljesen. a rossz kenés is jobb a semminél...volt h levertem a leengedo csavart az elozo kocsimon és ideiglenesen belenyomtam a kommersz olajat arra a pár kmre
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1878 Dátum: 2009.09.16 23:17:57 »
Ahogy ígértem, elkértem Édesapámtól a 60 ezres szerviz számláját. Optifit cuccra semmi utalás nincs rajta, meg amúgy is van érdekesség... Íme:

megnevezés         egységár     mennyiség      bruttó ár
motorolaj              1413         4             7065
tömítés                  119        1               149
olajszűrő               1440        1              1800
gyújtógyertya        1735           4              8675
fényszóró izzó        1676          1              2095
----------------------------------------------------------------
összesen                                           19784

munkadíj (75000-es szerviz)
                       5000            0,50          3125

-----------------------------------------------------------------
                                                   22910

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1879 Dátum: 2009.09.16 23:46:59 »
Hát ez elég baráti. Van róla infó, hogy milyen olaj került bele, ennyiért?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1880 Dátum: 2009.09.17 00:25:43 »
Gondolom, nagy hordós 10W40. Majd megnézem a motorburkolatra ragasztott matricán, ha el nem felejtem.

Nekem pár héten belül esedékes lesz a 165-ös szerviz, 5W30-asat fogok kérni.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1881 Dátum: 2009.09.17 00:57:27 »
Ahogy ígértem, elkértem Édesapámtól a 60 ezres szerviz számláját. Optifit cuccra semmi utalás nincs rajta, meg amúgy is van érdekesség... Íme:
Szerintem nem annyira olcsó azért, de tény, hogy nem is annyira vészes.

Az olaj olcsó, tutira 10W-40. Mondjuk ennyiért van 5W-30-as Eneos is már. Meg a Mobil Synt S is ennyi kb.

Az olajszűrő 2000 felett szokott náluk lenni, most ez relatíve olcsó. Bár 1500-ért van Mann-Filter is, ami azért a legjobbak között van.

A gyertya sima boltban 1100/db. (Denso K16-RU11)

Az izzó (H7) meg Tungsramba van 1000 körül már.

A munkadíj teljesen OK.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1882 Dátum: 2009.09.17 01:02:39 »
Alapvetően két eltérés van. Egyrészt még nem hallottam olyanról, hogy maguktól 5 W-30-at töltenének bele - pedig ugye a legtöbb aktuális típusához (legyen az benzines vagy dízel) a Toyota ezt ajánlja - ehelyett jobb esetben 5 W-40-et, sőt gyakran 10 W-40-et raknak bele, aminek a jelentőségét neked nyilván nem kell bizonygatnom. Másrészt (ez csak a dízeleket érintő probléma, de összefügg az előzővel) magasról tesznek a gyár által ajánlott ACEA minősítésre, tehát maguktól nem raknak az autóba 1-es (vagy 5-ös) ACEA szintű olajokat, hiába ez a gyári ajánlás.
Fateroméba is 5W-40-es Magnatec-et nyomattak, amíg vittük szervizre. Mondjuk akkor hajtva is volt jobban a gép, akkoriba az 5W-30-nál ez jobb választás volt.

Az én új motoromba alapból 5W-30-as Toyota olajat tettek a Koto-ék. Ők azt teszik az összes VVT-i motorba, mondták is nekem. Aztán a diesel-eket nem tudom.

Az ACEA szabvány sem kellene, hogy gondot okozzon, az 5W-30-as Toyota olaj jó a dieselbe is, mert A1/B1-es. A benzinesbe is azt ajánlja a Toyota. Ezek után tényleg nem értem, hogy miért az 5W-40-et nyomatják a legtöbb helyen. Az 5W-30-as szinte az összes kocsiba jó lenne és a gyári ajánlásnak is megfelelne.

Amúgy tényleg gáz, hogy egy A1/B1-es előírásúba 40-es olajat raknak. Nem véletlen van előírva az A1/B1. Ez sokkal jobban elvezeti a hőt, meg ilyenek, lehet, hogy a 40-es kinyírja idő előtt a motort... :censored:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1883 Dátum: 2009.09.17 06:31:15 »
Gondolom, nagy hordós 10W40. Majd megnézem a motorburkolatra ragasztott matricán, ha el nem felejtem.

Nekem pár héten belül esedékes lesz a 165-ös szerviz, 5W30-asat fogok kérni.
Ne kérd - vidd. Így spórolsz is. És te választod meg, mi legyen benne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1884 Dátum: 2009.09.17 06:35:15 »
Az én új motoromba alapból 5W-30-as Toyota olajat tettek a Koto-ék. Ők azt teszik az összes VVT-i motorba, mondták is nekem. Aztán a diesel-eket nem tudom.
Hát ha a VVTi-be ezt rakják, akkor feltételezhetően a dízelbe is (amibe még fontosabb is, hogy ilyen kerüljön, és ezt nyilván ők is tudják). Ők az örvendetes kivétel ezek szerint, akik felfogták, hogy a mai motorok nem olyanok, mint a 25 évvel ezelőttiek  :yes:

Idézet
Amúgy tényleg gáz, hogy egy A1/B1-es előírásúba 40-es olajat raknak. Nem véletlen van előírva az A1/B1. Ez sokkal jobban elvezeti a hőt, meg ilyenek, lehet, hogy a 40-es kinyírja idő előtt a motort... :censored:
Hát ha megnézem, hogy milyen vastag hidegen (is) egy átlagos 5 W-40 (10 W-40-ről végképp nem beszélve) egy B1-es 30-ashoz képest, akkor tényleg simán el tudom képzelni, hogy ez hosszú távon, pláne bizonyos üzemmódok esetén, károsítja ezeket a motorokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1885 Dátum: 2009.09.17 06:39:21 »
Egyébként, ami ezt az assistance-dolgot illeti: az Avét rövid időn belül visszük a 75 ezres szervízre (Kotohoz), és visszük hozzá az olajat - már meg is van véve ill. rendelve. Igazság szerint ennél az autónál nem hiszem, hogy szükség lenne trélerezésre  :) ... A Corolla viszont (amit szűk fél év múlva viszünk majd a 60 ezresre) ugye más tészta kicsit ezen a téren  ::) ... Ha lehet, szeretném majd ebbe is vinni az olajat (meg is maradt egy liter legutóbbról), de rá fogok most kérdezni, hogy ez tényleg gond-e; lehetséges-e, hogy a hozott olaj ellenére megadják a kreditet. Ha nem, akkor valszeg ott fogjuk venni az olajat is, mert ezt a kocsit nem merném assistance-fedezet nélkül hagyni semmiképpen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1886 Dátum: 2009.09.17 07:59:21 »
Ne kérd - vidd. Így spórolsz is. És te választod meg, mi legyen benne.

Akkor majd utánaolvasok a témának. Kb. annyit értek az olajokhoz, mint a belgyógyászathoz vagy az alkalmazott nanotechnológiához.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1887 Dátum: 2009.09.17 08:13:01 »
Ahogy ígértem, elkértem Édesapámtól a 60 ezres szerviz számláját. Optifit cuccra semmi utalás nincs rajta, meg amúgy is van érdekesség...
Ez tényleg baromi olcsó......az olaj meg ingyen volt.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1888 Dátum: 2009.09.17 08:18:30 »
Akkor majd utánaolvasok a témának. Kb. annyit értek az olajokhoz, mint a belgyógyászathoz vagy az alkalmazott nanotechnológiához.

Akkor inkább az alkalmazott nanotechnológia után olvass szerintem, a corollába egyértelműen a Mobil1 ESP Formula 5w30 az egyik legideálisabb választás, ebből 4liter a webhelyeken pl. 10.400.-Ft+1200Ft vidékre postaköltség.
Ennél többet kár foglalkozni vele.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1889 Dátum: 2009.09.17 08:21:42 »
Satriani E12-je nem dízel?