Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2308357 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Szerviz
« Válasz #7680 Dátum: 2012.11.30 10:42:23 »
Tegnap délután, az utolsó "még meleg" órákban le lettek cserélve a nyári gumik végre. Viszont még mindig fennáll a hiba, hogy a jobb oldali fékem folyamatosan fog, forró volt a keréknél teljesen. Tekintve, hogy apum cserélte a kerekeket és nem most látott először autót, hamarosan átnézi fékbetétcserénél a dugattyúkat, ugyanis feltehetően ott van berágódva valami, több éve szenvedek ezzel. Ami érdekes: kb. 3 éve lett fék cserélve. Azóta a jobb oldali fékbetét szinte teljesen elfogyott, míg a bal oldali, aminek semmi baja, totál újnak néz ki. Úgyhogy fékbetét berendelés következik és megkeressük a hibát.  ::)

üdv Gyöngyi!

Ne csak átnézzék, ezt mondd meg a szerelőnek, mert attól nem javul meg!
A munkahengereket kellene megjáratni, többször összenyomni-kipumpálni és a porvédő gumi alá szilikomspray-t fújni! Addig kell ismételni a járatást, mig könnyen nem mozog a henger.
Ha annyira fogott a fék, az a tárcsának is árthatott, megüvegesedik, elég a felülete, utána nem lesz fékhatás..

Akkor ezért volt magasabb a fogyid nem??  :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #7681 Dátum: 2012.11.30 10:53:46 »
:D :D
Igen a munkahenger megjáratása és a porvédő alá valami fújás mindig megvolt és utána mindig jó volt egy ideig. Aztán megint... Ránézésre megállapítható, hogy a tárcsa kuka-e?
Igen, jól látod, sztem tuti ezért nőtt meg a fogyim 1-2 hónapja. Úgyhogy ezzel együtt a lelki békémet is helyrehozzuk.  :devil: :D
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Szerviz
« Válasz #7682 Dátum: 2012.11.30 11:29:07 »
Látszik a tárcsán ha meg van égve...
Nem lehet, hogy szakadt a porvédő a munkahengeren??  :hmmmm:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #7683 Dátum: 2012.11.30 11:42:52 »
Akkor nincs megégve (apu azt mondta, semmi baja a tárcsának) és nem szakadt.
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7684 Dátum: 2012.11.30 12:31:51 »
Lehet, hogy tárcsafékeknél az automatikus utánállítás már a munkahenger dolga, ahogy én tudom, de ha külön van, akkor abban keresném a hibát. Látszólag berágódás nélküli egységek is megszorulhatnak...
De aki okosabb, úgyis kijavít  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.30 12:33:22 írta vd1234 »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7685 Dátum: 2012.11.30 13:05:08 »
Akkor nincs megégve (apu azt mondta, semmi baja a tárcsának) és nem szakadt.

A balos van berágódva, ott kereseték a hibát...általában azaz oldal kopik jobban, ahol fog a fék.
Corolláknál inkább csúszkák és/vagy a betétvájat van berohadva.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #7686 Dátum: 2012.11.30 13:07:45 »
A balos van berágódva, ott kereseték a hibát...általában azaz oldal kopik jobban, ahol fog a fék.
Corolláknál inkább csúszkák és/vagy a betétvájat van berohadva.
Jaja, ahogy írtam is, ahol fog a fék (jobb oldalt), ott gyakorlatilag sürgősen csereérett a betét. Na majd megírom, hogy mit találtunk.  :)
         

gara

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Szerviz
« Válasz #7687 Dátum: 2012.11.30 15:16:44 »
Nálam is az volt, hogy a baloldali fék folyamatosan fogott. A dugattyút nem lehetett visszanyomni, ezért inkább fék pumpálásával a kinyomtuk a munkahengerből. A dugattyú felületén a sima tükröződő réteg egy kis helyen levált. A kis darab beszorult a munkahenger és a dugattyú közé. Szerencsére a munkahenger nem sérült, csak dugattyút kellett szerezni, ami nem könnyű mivel a Toyotánál csak komplett féknyereg kapható 90 ezer körül. Utángyártott féknyereg kb. 40 ezer körül volt. Kis keresgéléssel találtam egy féknyereg felújító készletet, Autofren cég terméke. A dugattyú meg mindenféle gumi alkatrész együtt volt 3500 Forint. Tökéletes méret és minőség. Egyébként a gyári féknyereg TRW gyártmány.
Corolla E12 1.4 VVTi, 2004

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7688 Dátum: 2012.11.30 15:47:58 »
Ez általánosságba:
még gyakori hiba a gumifékcsőnek a belsejének elhasználódása, ezt hívják a szerelők, hogy "bedurrant" a fékcső.
Ilyenkor nem lehet a dugattyút vissza tolni...
Csövet cserélni kell ilyenkor és légteleníteni.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #7689 Dátum: 2012.11.30 16:49:57 »
Én szétszedném a féknyerget. Dugattyú ki, felcsiszol, új gumikarmantyúk és porvédők, aztán mehet össze...
Xanyi

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
akksi
« Válasz #7690 Dátum: 2012.12.03 11:25:50 »
Sziasztok!

Tegnap sikerült lemerítenem a Corolla akksiját (maradék nyári ablakmosó folyadékot nyomattam volna ki hogy télire cserélhessek) , és technikai segítséggel sikerült csak újra mozgásképessé tenni a kocsit (bikázni kellett). :-( Kérdésem az lenne, hogy 2006-os angol gyártású autóba gyárilag milyen akksit szereltek, mert az enyémben egy 36Ah-s Delphi van. Ez lehet, hogy még gyári? A másik kérdés, hogy milyen új akksit érdemes venni, mekkorát, mennyiért? Anyagilag kicsit meg vagyok viselve, de szart mégsem szeretnék venni.

Köszi a segítséget!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:akksi
« Válasz #7691 Dátum: 2012.12.03 11:49:57 »
Sziasztok!

Tegnap sikerült lemerítenem a Corolla akksiját (maradék nyári ablakmosó folyadékot nyomattam volna ki hogy télire cserélhessek) , és technikai segítséggel sikerült csak újra mozgásképessé tenni a kocsit (bikázni kellett). :-( Kérdésem az lenne, hogy 2006-os angol gyártású autóba gyárilag milyen akksit szereltek, mert az enyémben egy 36Ah-s Delphi van. Ez lehet, hogy még gyári? A másik kérdés, hogy milyen új akksit érdemes venni, mekkorát, mennyiért? Anyagilag kicsit meg vagyok viselve, de szart mégsem szeretnék venni.

Köszi a segítséget!
Egy feltöltés nem segítene rajta? Amúgy elnézve az időjárást én is gondolkodom hogy mechanikus immobilizerrel fogom "ki"szerelni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #7692 Dátum: 2012.12.03 12:08:45 »
@redbandy

Az én Corollàm is hasonlo mint a tied (E12, angol gyàrtàsù 2005-böl). En a nyàron kellett cseréljem a gyàri Delphi akkut, tehàt több mint valoszinü, hogy a tied is még az eredeti.
Most az ùj akkum egy Bosch S4-005, 60 Ah (akkumulátor kapacitás); 540 A (hidegindító áram EN szerint); 242 mm x 175 mm x 190 mm (hossz x szélesség x magassàg); jobb oldali plusz, ami pontosan befér és elég jonak is tünik. De azért nézz egy kicsit szét, mert arànylag nem tùl dràgàn elég jo akksikhoz lehet hozzàjutni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.03 12:12:03 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #7693 Dátum: 2012.12.03 12:11:04 »
technikai segítséggel sikerült csak újra mozgásképessé tenni a kocsit (bikázni kellett). :-( Kérdésem az lenne, hogy 2006-os angol gyártású autóba gyárilag milyen akksit szereltek, mert az enyémben egy 36Ah-s Delphi van. Ez lehet, hogy még gyári?
Próbáltad már feltölteni? Az Aldis töltő a legjobb ár értékarányú. A nem cellazárlatos akkuk kapacitását javítja az akku aktivátor használata.
A 2006-os az még E12-volt ,abban a 35Ah nem tűnik gyárinak,de ahogy elnézem kétféle akkuval szállították,és a 28800‑0D130 34C24L akár még az is lehet, a másika standard 55Ah volt(jobb pozítiv, normál saru méret). Egyébként a kb. 242/175/190 (HxSzxM) méretbe a 60-64Ah fér bele, pl: Exide EA640, vagy Yuasa 56219 CA (Japán,Toyota beszállító).


« Utoljára szerkesztve: 2012.12.03 12:14:50 írta Agyarka »

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #7694 Dátum: 2012.12.03 12:12:13 »
DonPrego:
Tegnap indítás után mentünk 2x25 km országutat, volt ideje töltődni. Ma reggel simán indított, csak félek, hogy egy hat éves akksi előbb-utóbb lefekszik. Előző autóimnál mindig úgy halt meg az akksi, hogy egyszer csak nyekk, nem mozdult semmi. Szinte előjelek nélkül. Kocsi napi használatban van, 2x 10 km országút meg 5 km városozás. Töltés szempontjából majdnem ideális lenne, csak ugye az a hat év...

espero1:
mennyi az a nem túl drágán? Felénk 20 körül van Banner meg Bosch, netről meg akksit nem merek rendelni, mert ki tudja hogyan szállítják.