Köszönöm a válaszokat. Ma reggel már a belső fűtés kikapcsolásával indultam és így 1000 volt az alapfordulat. A Powerheat gomb nem volt benyomva, megynudtam most tudom hogy rendben van az autóm
Ez azért nem egy ördöglakat:
Nekem ugyan T22 D-4D-m van, de elég gyorsan rájöttem, hogy ha kb. 8 °C hidegebb van reggel (panel melletti csillaggarázs, ahogy neked is), akkor működtetett szellőző/fűtő ventilátor mellett 1200 1/min a fordulat, kikapcsolt szellőző/fűtő ventilátorral visszaáll 1000 1/min-re. Tekerheted akárhova a fűtést, akár a leghidegebbre is, ez így van. Ha 8 °C-nél magasabb a külső hőmérséklet, akkor nincs fordulatszám-különbség a két verzió között. Amikor a hűtővíz elér egy megadott hőfokot, akkor az alapjárat mindkét esetben beáll a normális 750-800 közé.
Érdekesség: amíg lámpához gurulok alapjáraton és a gurulási sebesség nem nulla, akkor 1000 a fordulat, amint megáll az autó, azonnal felpörgeti 1200 1/min-re a fordulatot (persze csak hidegben, hideg motorhőfok és üzemeltetett ventilátor esetében).
Ezeknél az autóknál nincs fűtéscsap, mint a régi szoci érából származó autókon, azaz a meleg víz a motorból közvetlenül és mindig belekering az utastéri radiátorba, ezért a hő elvétele vagy nem elvétele csak azon múlik, hogy levegőt a ventilátor a radiátoron keresztül fújja-e a venti vagy áll. Alacsony motor- és külső hőmérséklet + venti használata esetén az ECU megemeli a motor alapjáratát és ezzel az alapjáraton termelt hulladékhő mennyiségét, hogy gyorsítsa a bemelegedést (nagy hidegben pedig inkább, hogy lassítsa a kihűlést! Megjegyzés: nagy hidegben ezek a dízelek önmagukban már nem termelnek elegendő hulladékhőt a motor és az utastér melegen tartásához, ezért olyankor alapjáraton szépen lassan lehűl minden és a motor vízhőfoka nagyon alacsonyan stabilizálódik csak.)
Üdv:
BF