Sziasztok!
Hátha itt, ezért bemásolom:
Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)
A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 10-15 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről.. (Ezt onnan tudom, hogy egy visszajelző LED van kötve a kompresszor pozitívjára, amit bent látok!)
Ezt produkálja magas fordulaton, illetve alapjáraton gurulva 80-90 km/h-val kicsit tovább megy, van, hogy egy percig is, szerintem ez lenne a normális.
Álló helyben járatva szintén normálisan megy, akár 1-2 percet is, elindul mindkét ventilátor a 2. fokozaton.
Egyébként a klíma ventilátor mindig elindul és a második fokozaton megy.
Próbaképpen direktbe lett kötve mindkettő hűtőventilátor, jelenség ugyanaz, menet közben is!
Belül a párologtatónál van egy érzékeny NTC ellenállás, az is jónak tűnik, 1-1.4 kOhm körül mozog az értéke, gyorsan reagál.
Tiszta a párologtató és a légcsatornák, új a pollenszűrő, (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel..
Kint a hűtőnél ki lett mosva a kondenzátor, nincs elzáródva jelentős mennyiségű lamella.
Motortérben távol a motortól a csatlakozási pontoknál a klímacsövek hőmérséklete érzetre jó, a vastag hideg, párás, a vékony cső nem forró, kézmeleg.
Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak/ motornak.
A szárító szűrőn található nyomáskapcsoló tűnik hibásnak egyesek szerint, ami Denso, ezért kicsit kételkedem benne, hogy az elromlana.
Csak gyárit tudnának 61 E pénz, vagy ebay-ről Hella ~10 -ért, esetleg egy féle utángyártott lenne Vemo márka
(VEMO termék és márkaismertető
VEMO (Vierol Elektro Motoren Oldenburg) A VIEROL vállalat 1977-ben alakult meg és a VEMO márka név alatt gyártja termékei és több mint 120 országban szállít alkatrészeket, ezért is az egyik legfontosabb beszállító a világon.)Klímást már találtam, mert aki eddig volt nem tud gázt visszafejteni, ezért mást kellett keresnem, aki vállalja.
A nyomáskapcsoló 99%-ban nem cserélhető a gáz távozása nélkül, mivel nincsen tűszelep a kapcsoló alatt a Carinában...
Esetleg más tipp?
Köszi mindenkinek!
kamikaze