Visszaolvasgattam, ugyanezek az ülések vannak az alap Camry-ben is.
Na mer persze ott elektronyizákták.
A hangjával semmi gond, cáfolom, hogy 130 fölött túl zajos lenne. Ha mégis, az ülés alatt ott figyel egy Alpine erősítő, valamint a 16 centis MBQuart szettek és a 600 Wattos Hertz mélynyomó gondoskodik róla, hogy ne legyen zavaró.
Ha valaki tuningolná, nyugodtan kikaphatja az üléseket, egy négypontos momo vagy sparco ugyanazt a hatásfokot éri el, mint az oldalerbeg. kb. 20 kilót spórolhat vele.
Optimálisabb megoldás a karosszériaelemek kevlárra, vagy polikarbonátra való cseréje, ebben az esetben az ajtóknak érdemes titánmerevítést adni.
Mielőtt azonban továbbmennénk, el kell gondolkodni a gyári fékrendszer cseréjén, ne ilyedjünk meg, ha ezek után csak 16"-os felnik férnek majd fel. szerintem jól mutat - bár nekem még ez nincs meg - egy Yarison a 205/40 ZR16
A gátlókkal további 2-3 cm mélységet nyerhetünk.
Kimondott TS használat esetén intsünk búcsút a hátsó üléseknek.
Ha fentiek megvannak, akkor már kb. 130-150 kilogramm minusznál járunk, viszont van egy szuperkönnyű, jó futóművel rendelkező kisautónk.
De vajon mit tegyünk, hogy az 1.6 VTi-ket és a 2.0 GSi Corsakat, vagy a V6 3.0 Clio-kat megegyük reggelire? Mer ugye eddig a gyorsuláson max 1 mp-et javítottunk.
Na lássuk azt az 1.5 VVT-i-t. Mit is lehet kihozni belőle?
Dugattyú, hajtókar, főtengely kuka, helyette nézzünk valamit titániumból. Erre ráugrasztunk egy HKS BiTurbót, NITRO tök fölösleges, mer ahhoz kicsi a hengerűrtartalom. Írunk mindehhez egy új vezérlést (Electronic Controll Unit), na meg 70-es kipu a gyári 50-es (ami ráadásul a katalizátor és a középdob között 42-re van szűkítve) helyett és már kész is. Optikázni sem kell, eléggé marcona lesz a 16-os kerekekkel kiültetve. Max egy szívóspoiler előre, hogy lenyomja az elejét induláskor.
És a végeredmény?
közel 200 lóerő a motor átlagélettartamát NEM csökkentve, 0-100 4,7 mp, végsebesség 225 km/h. Úgy gondolom, ezzel egy gyári STi-t is meg lehet szorongatni piros lámpánál. Ha valakinek végsebesség növekedésre is szüksége lenne, 6 fokozatú kézi váltót kell beszereznie.
És mielőtt valakinek a lelki szemei előtt lebegne egy ilyen autó építése annak elárulom, hogy a teljes csomag ára majdnem annyi, mint egy új TS Yarisé.
De én is szeretem ezt az autót.