Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
OFF-topic / Re:Lakás, háztartás
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum Ma - 20:11:01 »
Nem tudom, lehet.
Az biztos, hogy kb. 18 éve vettem egy akciós Makita szettet (fúrócsavarozó 2 akku + töltő + ajándék ütvecsavarozó). Az egyik 2005-ös, a másik 2004-es, angol ill. japán gyártás. Akkor több volt, mint  félhavi bérem.
Nem keveset kaptak, otthoni használat mellett még 3 építkezés. A csavarozóban cseréltem bronzkeféket (1x), meg vettem pár éve 2 utángyártott akkut. Most is teljesen jól mennek hála Istennek, a fordulatszabályzók is hibátlanul.
2
OFF-topic / Elektromos autózás / önvezetés
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 12:17:48 »
Jaja, és ha valahol, pont a tömegközlekedés esetében kellene bizonyos könnyítéseket megengedni.
Itthon is ugye amikor kitiltották a környezetszennyező autókat, de a régi füstölő Ikarusok, amik már több olajat égettek el 100 km-en, mint gázolajat, mégis közlekedhettek, mert több száz utast szállítottak.

Amúgy az elektromos autózás kis távon éri csak meg. A buszok esetében pedig a súly és egyéb téli körülmények miatt - az utastér fűtését is a szerencsétlen akksiból kellett előállítani, mert betiltották a régi olajkályhákat a buszokon - és akkor csodálkoztak, hogy a csoda elektromos buszok még 1 teljes kört se tudtak megtenni 1 feltöltéssel.  :banging:

Azért nem minden áron kell(ene) zölddé válni...  :hmmmm:
3
OFF-topic / Lakás, háztartás
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 12:11:46 »
Gondolom azért, mert ezzel is kibúvót keresnek.
Úgy értem egy cég esetében adott, hogy a terméket sokkal gyakrabban, és lehet több különböző ember fog használni (és általában itt vannak olyan felfogásúak, hogy "nem az enyém, minek vigyázzak rá, lesz@rom...") - míg az otthoni használat esetében lehet évente 2-3x fogod csak használni, azaz eleve kisebb a rizikó, a kockázat, ezért "bátrabbak" a gyártók is, ha saját használatra veszel valamit.  :innocent:
4
Általános / Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 12:08:04 »
Péntektől további csökkenés várható a kutakon. A benzin esetében az ár 8 Ft-tal, a gázolajnál pedig 5 Ft-tal lesz kedvezőbb.
5
OFF-topic / Re:Lakás, háztartás
« Utolsó üzenet: írta KLaco Dátum 2024.05.07 14:03:43 »
https://telex.hu/gazdasag/2024/04/24/tartos-fogyasztasi-cikkek-jotallas-valtozas

     A jövőben a 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év lesz a kötelező jótállási idő.

Ha a jótállási idő alatt a fogyasztási cikket már háromszor megjavították, mégis elromlik, azt kötelesek nyolc napon belül kicserélni.

Ez így tök jó lenne, csak sokszor van az, hogy ha veszel valamit áfás számlára, akkor hiába adnak a termékre 3 év garit, neked csak 1 jár, mert cég vagy. Ezt megérteném akkor, hogy ha 1 noname terméket akarsz üzletszerűen használni. De ha 1 professzionális használatra szánt terméket veszel, akkor miért nem jár rá cégként ugyanannyi garancia?
6
OFF-topic / Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Utolsó üzenet: írta KLaco Dátum 2024.05.07 14:00:10 »
Váratlan probléma. Minket kevéssé érint.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/
Tipikus példája annak, hogy ha valaki extrém módon akar zöldnek látszani, az nem minden körülmények között megy ;)
Nálunk is csúfosan leszerepeltek az elektromos buszok. Most asszem a 8E vonalán tesztelnek valami új Mercit. Kíváncsi leszek, azzal mire jutnak.
7
OFF-topic / Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Utolsó üzenet: írta music Dátum 2024.05.07 09:18:48 »
Minden bizonnyal a döntéshozók nem a villanybusz használói közül kerülnek ki...
8
OFF-topic / Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Utolsó üzenet: írta Nagycitrom Dátum 2024.05.07 08:45:49 »
Váratlan probléma. Minket kevéssé érint.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/
Totál káosz a résztvevők között és megy a körbemutogatás.
Azt értem, hogy van egy szerződés, hogy milyen buszok mehetnek. De ha adott egy külső körülmény (extrém időjárás), akkor egy tömegközlekedést miért nem lehet rugalmasan átszervezni milliárdos birságok nélkül?  :hmmmm:
A villanybuszozás tapasztalatok nélkül tanuló fázisban van. Mereven ragaszkodni az elképzelésekhez - szerintem - hülyeség.
10
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.05.07 07:26:08 »
Pontosítok, mert valószínűleg félreérthetően fogalmaztam: a rátöltéssel nem max.-on lenne az olaj, hanem középen, tehát kb. 6000 km alatt megy el 1 liter, azaz 1000 kilóméterenként másfél deci lehet a fogyasztása.
Tudom, ez még mindig kevés...
A löttyöt mikor kéne beletenni? Mert nem magam xsinálom az olajcserét, szervizbe viszem. Ráadásul ma...
Szétszedetni persze, hogy nem akarom, csak egyszer be fog következni, és reméltem, hogy még odébb van.
És tényleg.
A CoV-nak is volt már a végén egy kis olajfogyija, csak abban már 270.000 volt addigra, de kevesebb is volt ennél.
Ezt az öblítőt közvetlenül olajcsere előtt kell a meleg motorba tenni (a régi olajba!), kb. 15 percet járatni alapjáraton, és utána leengedni az olajat. Ezután mehet fel az új szűrő és bele az új olaj. Most fejből írtam, de rajta is van a dobozon természetesen.
Szerk.:
https://pro-tec.hu/motorbelter-tisztito/
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10