Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1382668 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3030 Dátum: 2015.05.23 11:32:55 »
Nekem a Contitec elszakadt...

Hosszbordás szíj elszakadt ???
Úristen! Hogy történt???
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3031 Dátum: 2015.05.25 16:27:33 »
Nekem a Contitec elszakadt...
Minden bizonnyal ez az általánosan jellemző minden Contitec szíjra...
Gabe 254.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3032 Dátum: 2015.05.26 16:53:27 »
Üdv Team!
2004-es D-4-D motoros autóból ki let véve az akkumlátor.Kb egy fél napra!Van valami tanítási folyamata az ecu-nak?
Csak mert a megtehető km eddig 850km volt,most meg 750 km.(tele tankolásnál)
Köszi!

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3033 Dátum: 2015.05.27 19:37:04 »
Én is Dayco-val próbálkoztam...csak menet közben 1700-1800 fordulaton berezonált,a szervízben azt mondták,hogy a gyárinál 2mm-rel hosszabb...most gyári van fent.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3034 Dátum: 2015.05.27 20:06:05 »
Majd a szerelőt is megkérdezem mi a véleménye.Mondjuk a váltó olajról is tök érdekes dolgot mondott.Azt mondta,nem érdemes a gyárit lecserélni semmire sem,mert nem lesz jobb.Tehát gondolom abból is ha hozzájut az ember a gyárit érdemes megvenni,ha egyáltalán az eredeti gyárit kapom a szalonban...

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3035 Dátum: 2015.05.29 06:26:26 »
Sziasztok. Milyen márkájú a toyota gyári motor olaja, vagy milyen márkát érdemes beszerezni? Agip van benne most de nem jókat hallottam róla.
T25 2.0 D4D 116Le 

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3036 Dátum: 2015.05.29 09:46:20 »
Sziasztok. Milyen márkájú a toyota gyári motor olaja, vagy milyen márkát érdemes beszerezni? Agip van benne most de nem jókat hallottam róla.
T25 2.0 D4D 116Le
Szia! Olajos topikban megtalálod a választ,de a Liqui Moly,és az Eneos vezet az elsők között,majd Castrol magnatec. Olajválasztóban könnyen megtalálni azt,hogy konkrétan milyen olaj is kellene neked. Nálam a LM toptec 4300 5W30 az előírt.Igaz nem a legolcsóbb.

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3037 Dátum: 2015.06.04 11:16:19 »
Üdv!
A klima kifolyócsövét keresném (tisztítás céjlából), de merre is?! Köszönöm a segítséget!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3038 Dátum: 2015.06.04 12:59:11 »
Szia! Olajos topikban megtalálod a választ,de a Liqui Moly,és az Eneos vezet az elsők között,majd Castrol magnatec. Olajválasztóban könnyen megtalálni azt,hogy konkrétan milyen olaj is kellene neked. Nálam a LM toptec 4300 5W30 az előírt.Igaz nem a legolcsóbb.

Pár hete megkaptam,hogy a Castrol Magnatec a kínálat alja,mikor írtam hogy az volt OFF autóban...(nem tőled  :) )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3039 Dátum: 2015.06.04 14:25:33 »
Nem azt írták, hogy abból van a legtöbb hamisítvány, ezért könnyű olyat kifogni?
Nem rossz olaj az, ha eredeti.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3040 Dátum: 2015.06.04 17:12:44 »
Kifogás a Castrolon belüli pozicionálása miatt volt. 

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3041 Dátum: 2015.06.06 07:53:09 »
Sziasztok!

Lenne erre valakinek ötlete?.......: A napokban ellenőriztem az olajszintet és bizony jó egy centivel feljebb volt a maximumnál. Elvittem szerelőhöz, azt mondta gázolaj került az olajba, úgy hogy tömítést kell cserélni. (a szelepfedél alatt valahol, + 4 persely a befecskendezőknél) Addig is amig megjött a cucc, leengedett kb 2 liter olajat és feltöltötte háromnegyedig hogy tudjam használni. 70 km után megint ellenőriztem, naná hogy felment max-ig. Tömítés megjött, kicserélte, + olajcsere.Megjegyzem gyanusnak tartottam hogy használat után is  alig lehetet látni az olajszintet annyira tiszta volt . Nem a szokásos fekete. Minden szép és jó, autó húz meg minden. kb 60 km után egyszer csak elment az erő. Hiába nyomom neki, egyszerüen nem gyorsul, viszont erőteljes gázadáskor sürü koromfekete füst, olyanyira hogy nem látni hátra a középső tükörbe. Visszafordultam gondoltam szép lassan hazakocogok. Úgy is lett, kisvártatva kigyulladt a szervizlámpa, vsc stb. és nem is tudtam 60 fölé menni egész hazáig. Müszer rádug, kiirja hogy kipufogogáz visszavezetés hibás müködés. Előtte tisztitottam ki az egr-t és a légtömegmérőt. Valakinek ötlet?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3042 Dátum: 2015.06.06 12:47:03 »
Sziasztok!

Lenne erre valakinek ötlete?.......: A napokban ellenőriztem az olajszintet és bizony jó egy centivel feljebb volt a maximumnál. Elvittem szerelőhöz, azt mondta gázolaj került az olajba, úgy hogy tömítést kell cserélni. (a szelepfedél alatt valahol, + 4 persely a befecskendezőknél) Addig is amig megjött a cucc, leengedett kb 2 liter olajat és feltöltötte háromnegyedig hogy tudjam használni. 70 km után megint ellenőriztem, naná hogy felment max-ig. Tömítés megjött, kicserélte, + olajcsere.Megjegyzem gyanusnak tartottam hogy használat után is  alig lehetet látni az olajszintet annyira tiszta volt . Nem a szokásos fekete. Minden szép és jó, autó húz meg minden. kb 60 km után egyszer csak elment az erő. Hiába nyomom neki, egyszerüen nem gyorsul, viszont erőteljes gázadáskor sürü koromfekete füst, olyanyira hogy nem látni hátra a középső tükörbe. Visszafordultam gondoltam szép lassan hazakocogok. Úgy is lett, kisvártatva kigyulladt a szervizlámpa, vsc stb. és nem is tudtam 60 fölé menni egész hazáig. Müszer rádug, kiirja hogy kipufogogáz visszavezetés hibás müködés. Előtte tisztitottam ki az egr-t és a légtömegmérőt. Valakinek ötlet?

A tiéd D-CAT? Van rajta részecskeszűrő? A gázolaj a motorolajban probléma elmúlt a tömítés cserével?
Az olaj az enyémben is nagyon tiszta még 10 ezer km után is, nem olyan, mint a legtöbb dízelben. Ez a D-CAT-ekre általában jellemző...persze, ha minden rendben van.

Az EGR-szelep okozhatja a fekete füstöt. Valószínű, hogy nem zár vissza, mindíg nyitva van valami miatt. Van elég hűtőfolyadék a gépben? Mert ha alacsony a szint, akkor az EGR-hűtő nem elég hatékony, és az EGR-ben a visszavezetett túlhevült gázból ilyen ragacsos trutyi lesz, ami hidegen megkeményedik és blokkolja a szelepet. Persze, az is lehet, hogy az EGR-hűtőnél szivárgás van, bár ez ritka, de nem ismeretlen a modern dízeleknél. (Hűtőfíz nem fogy?)

A gázolaj a motorolajban a tűzkarika miatt nemigen lehetséges (D-CAT esetén legalábbis nem, de még a szolenoidosnál is nehezen, bár ott közelebb van az olaj). Ha sok a városi használat, hideg a részecskeszűrő, akkor a "post-injection" gyakori alkalmazása miatt szaporodhat a motorolajban a gázolaj, bár ez Toyotákra nem jellemző, inkább a Mazdánál, Peugeot-nál. A hangján nem hallasz semmi rendelleneset?

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3043 Dátum: 2015.06.06 20:52:31 »
Szia! Nem CAT, D4D 2.2-es 2007-es és 310 ezer KM....... Víz nem fogy, hangja szokásos. Igen, a motorolajszint nem válltozott azóta , remélem a tömitéscsere jót tett....Viszont észrevehetően hamarabb bemelegszik a motor, bár ez lehet a jó időnek tudható be. A hangjával kapcsolatba talán a leállítás a fura. Mindha megkönnyebülne a motor leálláskor. Nem olyan simán áll le hanem szinte rögtön ha érted mire gondolok...

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3044 Dátum: 2015.06.06 21:23:16 »
Ja és részecskeszürős igen.....