Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306966 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #7905 Dátum: 2013.01.22 23:25:23 »
A kérdésem a következő (elsősorban a gépészektől kérdezem): Mennyire káros, ha hidegindításkor a motor felpörög 2500-ra (néha 2700-ra is), és pár másodpercig marad ott, majd gyorsan lemegy 1200-ra? Ja és ezt nem mindig csinálja, teljesen random, és csak 10 fok alatt. A motor élettartama szempontjából kérdezném. Én hosszú távra terveznék ezzel az autóval (még legalább 10-12 év), ezért kérdem (na meg maximalista vagyok, rossz műszaki állapotú autóval nem akarok járni).

Szard le nyugodtan ezzel nem kell foglalkozni. Hidegen szivatózik mint az állat (ezért van csak 10fok alatt), semmi baja nem lesz a mocinak.
Több okból is csinálja: 1 az indulás utáni öndiagnosztikához ugye áram kell ezért kicsit "tölteti" magát, de ami még fontossabb, hogy a környezetvédelmi normák miatt próbálja a lehető leggyorsabb idő alatt felfűteni a katalizátort, hogy mielőbb tudjon jó értéket produkálni és nem elhanyagolható, hogy minél előbb próbál üzemi hőmérsékletre keveredni, hogy a user kevésbé csessze szét hidegen. A hidegen 2000-2500 körüli fordulattól sem kell félni, mert ha hidegen te is így jársz vele akkor teszel neki a legjobbat. A hidegen alacsony fordulaton közlekedés sokkal nagyobb terhelést ad a csapágyazásnak ezért érdemes melegedésig 1500 és 2500 között tartani a fordulatot.
Ne cserélgesd felesleges az ecut, csak saját magad szivatod vele, vidd el inkább az asszonyt kajálni az árából azt szevasz.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #7906 Dátum: 2013.01.23 01:00:15 »

...
 Mennyire káros, ha hidegindításkor a motor felpörög 2500-ra (néha 2700-ra is), és pár másodpercig marad ott, majd gyorsan lemegy 1200-ra? Ja és ezt nem mindig csinálja, teljesen random, és csak 10 fok alatt. A motor élettartama szempontjából kérdezném.
...

Egyáltalán nem káros, sőt! Ezzel egyrészt (részben) tehermentesíti a csapágyakat, mivel a forgó tömeg igyekszik a tömegközéppontja körül maradni, úgymond "kicentírozza" magát. Másrészt a nagyobb fordulat, és az ezzel együtt a nagyobb olajnyomás segít kialakítani a siklópárnát a csapágyfém, és a tengely között. Az indítás pillanatában a tengely a csapágyfémen nyugszik. Ez első pár pillanatban, ezét "száraz"surlódás alakul ki, majd ahogy kezd felépülni a nyomáspárna (a tengely által maga alá "gyűrt" olajpárnára kezd felúszni) szépen lassan kialakul a hidrodinamikus surlódás. Amikoris nem érintketik fém-a fémmel közvetlenül. Tehát a surlódás, és a kopás konvergál a 0-hoz.

Vizuális típusoknak:
Stribeck diagram:



mű-surlódás
omega-szögsebesség

Olajpárna felépülése:



A legutolsó ábra csak elméletben létezik. A valóságban a tengely folyamatosan próbál felkapaszkodni az olajon...

Másrészt a hideg hengerfalon kicsapódó keverék mennyisége is csökkenthető az egymást hamarabb követő munkaütemekkel.

Egyszóval, ha már muszáj hidegindítani, akkor az a jó ha pörög. ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.23 01:04:25 írta PiciPeti »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7907 Dátum: 2013.01.23 08:59:57 »
PiciPeti, szerintem te is vidd el asszonyt vacsizni :D  :flowers:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #7908 Dátum: 2013.01.23 09:15:31 »
Szervusz Peti!

Köszi a tartalmas és könnyen érthető, követhető magyarázatot. Jók ezek a "rágcsák, sütik", még vacsi előtt!! ;) :clap: :clap:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #7909 Dátum: 2013.01.23 18:14:52 »
És gondolod akkor 2007-ig (azt mondod akkor jelent meg a javított ECU) minden E12 rossz?
Dehogy rossz, az így jó hidd el, én már akkor mondtam amikor feleslegesen fojtószelepházat cseréltettek veled...
Pont ma vittem be a műhelybe egy 0 km-es zsír új Verso-t átadásra felkészítés céljából, indításkor az is 2000 felett pörgött, még eszembe is jutott a fórum, hogy pont ez a téma...
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7910 Dátum: 2013.01.23 18:25:34 »
...

A kérdésem a következő (elsősorban a gépészektől kérdezem): Mennyire káros, ha hidegindításkor a motor felpörög 2500-ra (néha 2700-ra is), és pár másodpercig marad ott, majd gyorsan lemegy 1200-ra? Ja és ezt nem mindig csinálja, teljesen random, és csak 10 fok alatt. A motor élettartama szempontjából kérdezném. Én hosszú távra terveznék ezzel az autóval (még legalább 10-12 év), ezért kérdem (na meg maximalista vagyok, rossz műszaki állapotú autóval nem akarok járni).
Üdv!

Ha olyan olajjal jársz, amivel hamar felépül az olajzás, akkor nem kell aggódni nagyon emiatt (mondjuk jó 0w40, 5w30 olajok).
Persze jobb lenne, ha nem csinálná, ha már régebben sem csinálta. Valamiért nagyon dúsít, és hideg lévén nem szól még bele a lambdaszonda sem. Ráadásul véletlenszerűen  :hmmmm: Valahol nem kaphat fals levegőt, benzinyomás-szabályzó hiba, levegő-hőmérséklet mérő, esetleg MAP-szenzor probléma (vagy hasonló szerepű alkatrész)? Ilyen irányban lenne érdemes gondolkodni szerintem.

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #7911 Dátum: 2013.01.23 19:44:13 »
Sziasztok!

Lassan elérkezik a 105 ezres szerviz, és illene ékszíjat cseréltetnem. Pontosan milyen méretűre vadásszak 1.4 benzines manuális klímás E12 Corollához?

Előre is köszi a választ!

redbandy

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #7912 Dátum: 2013.01.23 19:54:05 »
@redbandy
Szerintem a te autod is vezérmülàncos és nem vezérmüszijas, de azért nézz utàna, hogy biztos legyen.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

redbandy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Szerviz
« Válasz #7913 Dátum: 2013.01.23 19:56:31 »
A lánc rendben van, de nekem a generátort/klímát hajtó ékszíj cseréje érett meg. :-)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7914 Dátum: 2013.01.23 20:01:27 »
A lánc rendben van, de nekem a generátort/klímát hajtó ékszíj cseréje érett meg. :-)

2 féle szíj van hozzá, nekem a hosszabb lett a jó.
Röhögtünk is anno a toyota raktáros sráccal, hogy 50%-os esélyből is rosszat vittem el :)

A régi kocsim, manuális klímás 1.4-es 4zz-fe motoros volt.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7915 Dátum: 2013.01.23 20:07:15 »
A lánc rendben van, de nekem a generátort/klímát hajtó ékszíj cseréje érett meg. :-)
Hosszbordásszíjnak hivják.
6bordás kell a miénkre és 1820-1840mm közöttiek a jók.
Én konkrétan egy bosch 6pk1830ast vettem pár hónapja.
Nekem is most volt meg a 105ezres szervizem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #7916 Dátum: 2013.01.23 20:10:35 »
@redbandy
Az én 1.6-os klimàs E12-embe ùgy emlékszem 6PK1670 jelzésü kellett.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #7917 Dátum: 2013.01.23 20:14:48 »
Köszönöm a válaszokat, ezek alapján mégsem akkora probléma ez.

Egyáltalán nem káros, sőt! Ezzel egyrészt (részben) tehermentesíti a csapágyakat, mivel a forgó tömeg igyekszik a tömegközéppontja körül maradni, úgymond "kicentírozza" magát. Másrészt a nagyobb fordulat, és az ezzel együtt a nagyobb olajnyomás segít kialakítani a siklópárnát a csapágyfém, és a tengely között. Az indítás pillanatában a tengely a csapágyfémen nyugszik. Ez első pár pillanatban, ezét "száraz"surlódás alakul ki, majd ahogy kezd felépülni a nyomáspárna (a tengely által maga alá "gyűrt" olajpárnára kezd felúszni) szépen lassan kialakul a hidrodinamikus surlódás. Amikoris nem érintketik fém-a fémmel közvetlenül. Tehát a surlódás, és a kopás konvergál a 0-hoz.
Köszi a részletes leírást és az ábrákat.

És gondolod akkor 2007-ig (azt mondod akkor jelent meg a javított ECU) minden E12 rossz?
Nem, viszont a Toyota tényleg kiadott egy szerviz közleményt erről a jelenségről, 2007-ben. Ebben szerepel az új cikkszám, ami az újabb verziós ECU-hoz tartozik, és erre kell cserélni a régit. Privátban küldtem. 

Valamiért nagyon dúsít, és hideg lévén nem szól még bele a lambdaszonda sem. Ráadásul véletlenszerűen  :hmmmm: Valahol nem kaphat fals levegőt, benzinyomás-szabályzó hiba, levegő-hőmérséklet mérő, esetleg MAP-szenzor probléma (vagy hasonló szerepű alkatrész)? Ilyen irányban lenne érdemes gondolkodni szerintem.
Márkaszervizben tesztelték, átnézték rendesen, nem találtak köülönösebb hibát, végül csak a 22270-22050 cikkszámú alkatrészre (nem tudom mi a pontos neve, te is ajánlottad, hogy takaríttassan ki) tudtak csak gyanakodni, mert hasonló hibajelenséggel már találkoztak, és ez okozta. Egyébként meg minden tekintetben tökéletesen működik a motor. Aztán beszéltem egy másik Toyota-szerelővel, akinek volt már dolga ugyanezzel a hibával, kis túlzással a fél motort kicserélték, kipucoltak mindent, de hiába. Végül az ECU-t akarták volna cserélni (az említett szerviz-közlemény alapján), de azt nem engedték (garis autó volt, gondolom túl sokba került volna).

Én meg nem fogok (nem is tudok) 100 ezreket kiadni ilyen apróság miatt.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7918 Dátum: 2013.01.23 20:17:57 »
A lánc rendben van, de nekem a generátort/klímát hajtó ékszíj cseréje érett meg. :-)

6pk1670 vagy 6pk1693 való rá tudtommal.
Le kell mérni a hosszát...

E11 és E12 nél más a szíj méret a görgők miatt...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #7919 Dátum: 2013.01.23 20:30:20 »
Sorry,tényleg.
Nekem még e11 van!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки