Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2317047 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4200 Dátum: 2010.09.01 21:25:55 »
Amúgy akkor tud megcsúszni, ha már kilazult, nem, ergo kopott, azaz cseren érett?

Nem volt kopott (10 ezer km volt benne), hanem a hütőfolyadék szivárgott rá, és emiatt csúszott meg. Nem volt sem laza, sem kopott. (megvan a kiszedett szij, meg tudom mutatni  ::) )
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4201 Dátum: 2010.09.01 21:34:31 »
Amúgy akkor tud megcsúszni, ha már kilazult, nem, ergo kopott, azaz cseren érett?

Nem volt kopott (10 ezer km volt benne), hanem a hütőfolyadék szivárgott rá, és emiatt csúszott meg. Nem volt sem laza, sem kopott. (megvan a kiszedett szij, meg tudom mutatni  ::) )
Elhiszem, csak azért kérdeztem, mert ahogy említettem, nálam már több helyen repedezett és most fogom cserélni, de eddig nem tapasztaltam semmilyen hangot, vagy, hogy megcsúszott volna. Csak tájékozódom több oldalról...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Szerviz
« Válasz #4202 Dátum: 2010.09.01 21:54:59 »
Akkor ne cseréltessek üzemanyagszűrőt?
Milyen árban lehet saccperkábé?:)


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4203 Dátum: 2010.09.01 21:59:36 »
Nagy xopás az üzemanyagszűrő csere (hátsó ülés alatt van) és mindenki, aki cserélt, beírta, hogy felesleges volt.  :)
szerk: 4-8 ezer
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.01 22:01:47 írta kleingy »
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4204 Dátum: 2010.09.01 22:06:08 »
Akkor ne cseréltessek üzemanyagszűrőt?
Milyen árban lehet saccperkábé?:)



Múlt heti adat: kb 4000Ft környéke
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4205 Dátum: 2010.09.01 22:09:56 »
Nagy xopás az üzemanyagszűrő csere (hátsó ülés alatt van) és mindenki, aki cserélt, beírta, hogy felesleges volt.  :)
szerk: 4-8 ezer

Japán autóknál alapszabály: Ami jó azt ne buzeráld!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4206 Dátum: 2010.09.01 22:16:07 »
 [rohog] Ezen mekkorát röhögtem most. :clap:
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4207 Dátum: 2010.09.01 22:18:05 »
[rohog] Ezen mekkorát röhögtem most. :clap:

Idézet innen: http://ssgti.uw.hu/index.html --> tippek, gyík :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Szerviz
« Válasz #4208 Dátum: 2010.09.01 22:24:58 »
Nagy xopás az üzemanyagszűrő csere (hátsó ülés alatt van) és mindenki, aki cserélt, beírta, hogy felesleges volt.  :)
szerk: 4-8 ezer

Japán autóknál alapszabály: Ami jó azt ne buzeráld!
Azért buzerálom,mert nem jönnek rá mitől torpan meg az autó.Se diagnosztikai hiba se semmi.
Cserélgetem benne szép apránként a dolgokat.Egy másik fórumon olvastam hasonlót és hogy szűrőcsere megoldotta ezt.
Nem nagyon hiszek benne,de próba cseresznye.


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4209 Dátum: 2010.09.01 22:46:20 »
Azért buzerálom,mert nem jönnek rá mitől torpan meg az autó.Se diagnosztikai hiba se semmi.
Cserélgetem benne szép apránként a dolgokat.Egy másik fórumon olvastam hasonlót és hogy szűrőcsere megoldotta ezt.
Nem nagyon hiszek benne,de próba cseresznye.



Akkor erre nem vonatkozik a szabály, mert ez nem jó.
Gyöngyinek írtam, arra, hogy írta, többen kicserélték és nem volt értelme.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Szerviz
« Válasz #4210 Dátum: 2010.09.02 07:08:29 »
Lejtőn világlott ki?

Mert én is jártam így. Motorfék, lejtő (igaz, nekem hideg motorral nyitott motorfékezés hozta elő a gyíkot), sárgapilács. Világlott egy darabig, aztán megunta, és abbahagyta. Mondjuk nekem hibakódnak is gázösszetételt hozott...
nem, bár van lejtmenet, meg elég sok motorféket használok. tárcsa se kopik, fogyasztás is jobb.

a hosszbordás szíj ugye az, ami a többszörös tárcsákkal a generátortól kezdve gyk. mindent meghajt?
cseréje milyen időközönként? mert az ilyesmiket a faékebb autóimon eddig, csak ha már az ékszíjnak hangja volt, meg csúszott, cseréltem. meg azért néha rá lett nézve a tárcsákra, h jók-e. itt már patika jellegűbb a dolog? 
E11 2001 1,4 vvti corolla

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4211 Dátum: 2010.09.02 08:20:23 »
Lejtőn világlott ki?
Mert én is jártam így. Motorfék, lejtő (igaz, nekem hideg motorral nyitott motorfékezés hozta elő a gyíkot), sárgapilács. Világlott egy darabig, aztán megunta, és abbahagyta. Mondjuk nekem hibakódnak is gázösszetételt hozott...
a hosszbordás szíj ugye az, ami a többszörös tárcsákkal a generátortól kezdve gyk. mindent meghajt?
cseréje milyen időközönként?
Igen, az.
Az előírás szerint 105.000-res szerviznél kell cserélni. Ha valakit érdekel, a pontos megnevezése a klímás 1,4 vvti-be használatos hosszbordásszíjnak: 6PK1840! (Gyári cikkszáma: 90916-02470, mind a 6PK-s kód, mind a cikkszám szervizben alvázszám alapján leellenőrizve, tehát tekinthető hitelesnek.) És, mivel szinte mindent hajt ez a szíj, ezért ilyen hosszú (1840mm).
B.S-nek, mivel nincs klíma az autójába, de egyéb paramétereiben megegyezik az enyémmel, 1560mm-es szíja van. A szerviz adatbázisa ezt a két méretet hozza.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.02 08:23:28 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #4212 Dátum: 2010.09.02 11:34:58 »
Lejtőn világlott ki?
Mert én is jártam így. Motorfék, lejtő (igaz, nekem hideg motorral nyitott motorfékezés hozta elő a gyíkot), sárgapilács. Világlott egy darabig, aztán megunta, és abbahagyta. Mondjuk nekem hibakódnak is gázösszetételt hozott...
a hosszbordás szíj ugye az, ami a többszörös tárcsákkal a generátortól kezdve gyk. mindent meghajt?
cseréje milyen időközönként?
Igen, az.
Az előírás szerint 105.000-res szerviznél kell cserélni. Ha valakit érdekel, a pontos megnevezése a klímás 1,4 vvti-be használatos hosszbordásszíjnak: 6PK1840! (Gyári cikkszáma: 90916-02470, mind a 6PK-s kód, mind a cikkszám szervizben alvázszám alapján leellenőrizve, tehát tekinthető hitelesnek.) És, mivel szinte mindent hajt ez a szíj, ezért ilyen hosszú (1840mm).
B.S-nek, mivel nincs klíma az autójába, de egyéb paramétereiben megegyezik az enyémmel, 1560mm-es szíja van. A szerviz adatbázisa ezt a két méretet hozza.
Óvatosan a szíjmérettel, mert az enyémbe pl. 1670 mm-es kell. Ezen a linken megtalálod a saját típusod méretét.
 http://www.maximizeronline.com/?action=main&maker=64
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4213 Dátum: 2010.09.02 12:01:09 »
Sziasztok! E12es corollánál alkalmazható fékfolyadék cserénél a kétemberes pumpálós módszer? az ABS miatt kérdezem, korábban mintha más hasonló autónál emiatt lett volna probléma, meg úgy hallottam egyes típusoknál ez már nem alkalmazható, hanem csak a"géppel" lehet, ami nyomás alatt tartja.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4214 Dátum: 2010.09.02 12:21:30 »
Sziasztok! E12es corollánál alkalmazható fékfolyadék cserénél a kétemberes pumpálós módszer? az ABS miatt kérdezem, korábban mintha más hasonló autónál emiatt lett volna probléma, meg úgy hallottam egyes típusoknál ez már nem alkalmazható, hanem csak a"géppel" lehet, ami nyomás alatt tartja.
Alkalmazható, én az E12-esen már többször cseréltem így gond nélkül fékfolyadékot.

Egyre kell figyelni, hogy sose ürüljön ki a tartály, mert ha nagy mennyiségű levegő kerül a rendszerbe, az valóban lehet problémás az ABS szempontjából...

Javaslom, hogy DOT4-es vagy DOT5.1-es fékfolyadékot használj, hiána csak a régi DOT3-as szabvány az előírás sok esetben...
Márkát nem mondanék, a lényeg, hogy ne legyen gagyi.

A kuplunggal együtt kb 1,2 literre van szükség. A kuplung tartálya a fékfolyadáktartállyal közös, azonban egy külön térrész le van neki választva. Ha azt cseréled, akkor a tartályt mindig csurig kell tölteni, különben a kuplunghoz nem folyik oda a folyadék.  :excl:

Csere során ellenőrizni kell a fékbetétek állapotát és a porvédő gumiharangokat is, hogy nem szakadtak-e. Ha szakadtak, akkor csere azonnal, mert hamar berohadhat és a fék ekkor megszorulhat rosszabb esetben...