Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 422317 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MEB

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #180 Dátum: 2007.02.23 10:02:25 »
Idézetet írta: "Savaria"
Idézetet írta: "MEB"
Nyáron 33"-os, 16-os kereket használtam,


Ezt a Hiace-re érted?
Na, ez a kerék téma még nekem is "beleférne".

Ha igen, ezt így kell kérni a bótba? ( Sajnos nálam a mûszaki ismeret a metszõolló környékén véget ér.)
Gyakorlatilag az elõzõ ( "felezõs" ) Hiace 16"-os felnije felrakható? Ha igen, elõny-hátrány?
Köszönettel.


Bocs,nem a Hiace-re gondoltam,hanem a saját autómra.

Mondjuk,ezek nem gyári,eredeti felnik. "Egy az egyben" nem is lehet rögtön cserélni. Kellett hozzá nyomtávszélesítõ,hozzávaló csavarok.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #181 Dátum: 2007.02.23 13:27:39 »
Idézetet írta: "Savaria"
Gyári állapotú, 4WD-s:  140-nél pont 4.000/perc. Remélem jól emlékszem.
A piros meg tán 4.500-nál kezdõdik.
Akkor a végsebi bizti nem fog nõni, mert ahol a nyomaték már leáldozóban van, ott a gyorsulásnak lõttek sajna. Elég rövid a váltója akkor, nekem is a Corim kb így pörög, de az benzines, és 1.3-as.
Laco 73 :D

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #182 Dátum: 2007.02.23 13:59:41 »
Idézetet írta: "KLaco"
Akkor a végsebi bizti nem fog nõni


Hidd el, nem is az a célom. Ha érezhetõen kevesebbet forogna az általam használt tartományban ( 100-120 között ) a nagyobb keréktõl,
akkor már van értelme beszélni a dologról. De nekem segítség kell, mert "analfabéta" vagyok.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #183 Dátum: 2007.02.23 21:17:25 »
Savaria Írta:
Idézet
Ez tetszene. Mi is a gond vele, hogy nem tennél 16"-ost fel?


Attól függ, hol használod az autót. Terepen nyilvánvalóan jobb a nagyobb gumiperem, aszfalton meg a "peresebb" gumi. Én jelenleg csak azért akarok 15"-ost, mert nem akarok felnit venni.(illetve használtan kéne, de akkor is 15"-ost) Amúgy a nagyobb gumiperemmel az autó jobban veszi az úthibákat, útegyenetlenségeket, és nehezebben gyûrõdik fel a nagyobb köveken a felni. (nem kõsivatagban élünk :) ).
A kissebb gumiperemmel jobb az autó stabilitása, de jobban ráz, nem olyan rugalmas és úgy a felni is könnyebben sérül. (pl. az ilyen alufelnis nagyon kis gumiperemû sportkocsiknál ez már probléma lehet, mondjuk ha véletlen felmész a járdára, felgyûrheted a felnit.) Persze ez egy 215/70R16 esetében még bõven nem gond, hiszen így is nagyobb a gumiperem mint az eredeti gyári guminál. (én inkább a 215/75R15-öt teszem fel a 215/70R16 helyett. Az eltérés 1mm, csak nagyobb a 15"-nál a gumiperem)

Amúgy van még egy dolog a nagyobb kerékkel. A km/h csalni fog, valamivel kevesebbet fog mutatni, mint amennyivel mész.
Lehet kapni ilyen konvertereket, de hülye leszek még arra is költeni, ez a dolog engem nem zavar.

A felnirõl még annyit mondanék, hogy 20000 Ft a Hiace felni, de létezik egy Mangels Triangular nevû felni is, ami sokféle méretben és lyukosztással kapható, de csak olyan 15000 körül van. És ami elõnye, hogy egy kicsit szélesíti a nyomtávot is, így stabilabb lesz az autó, meg nem marad meg benne a sár hanem menet közben "kidobja" ezért nem üt emiatt. Off-Roadosok nagyon szeretik, kifejezetten terepjárókra tervezett felni.

Remélem tudtam segíteni!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #184 Dátum: 2007.02.23 22:31:25 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"
(én inkább a 215/75R15-öt teszem fel a 215/70R16 helyett. Az eltérés 1mm, csak nagyobb a 15"-nál a gumiperem)


Na pontosítsunk csak, hogy jól értem e:
leveszem a gyári 15"-os felnirõl a mostani gumit, és teszek rá egy 215/75R15-öst. Így felni vásárlás nélkül elérem a 215/70R16 magasságát ( -1 mm ) ?
Itt ugye a gumi két szélsõ pontja közti távolságot értjük, ami gyak. az egész szerelt kerék magassága lesz?
Ha ez így van, akkor emeltünk a hasmagasságon az eredetihez képest ca: 3 centit, és nem fog annyit forogni a motor ua. a tempónál?
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #185 Dátum: 2007.02.23 22:36:10 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"


Amúgy van még egy dolog a nagyobb kerékkel. A km/h csalni fog, valamivel kevesebbet fog mutatni, mint amennyivel mész.


Ez lehet, hogy még jó is. Az óra úgyis 5-6%-al többet mutat, lehet, hogy a nagy kerék miatt ippen pontos lesz az érték. :wink:
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #186 Dátum: 2007.02.23 22:58:59 »
Igen, 3cm-t emel, és ugyanaz a méret mint a 215/70R16-nál. (-1mm)
Mert ugyebár 215x0,7=150.5mm (ez a gumiperem magassága)
                    215x0,75=161,25mm

1 coll= 2,54cm
A felni átmérõben van megadva, tehát a sugárban mérve 1,27cm különbség egy coll.

Ha összeadjuk a gumiperem magasságát, meg a +0,5collt akkor ez jön ki:
150,5+12,7=163,2mm (na jó, akkor nem egy, hanem +1,95mm)

Remélem semmit sem rontottam el a számolásoknál.

Amúgy láttam már 215/80R15-öst is Hiace-on, annál 172mm a gumiperem, de szerintem az már necces. Azon hólánc mondjuk már tuti nem férne el.

Nem kell mindenképp 215-ös szélességûnek lennie, csak nekem abból a gumiból amit venni szeretnék, ez a szélesség van, ami még felmegy a Toyotára. Na meg persze ez még nem az a batár széles, ami jól megnöveli a fogyasztást, de nem is nagyon keskeny, valamivel stabilabbá teszi az autó útfekvését.
Lehet pl 225/70R15 is, vagy 195/80R15 (a korlát csak a felni szélessége, a Hiace felni 6,5" széles, erre úgy tudom 225mm-es gumi a legnagyobb ami felfér, de ebben nem vagyok biztos(errõl vannak mindenféle táblázatok)).

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #187 Dátum: 2007.02.24 15:18:45 »
itt egy péda a peres gumira Hiace-on:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=968315&command=ugras&screenwidth=1024

Lehet hogy valamit a futómûn is ültettek, de ez egy 4WD-s régi Hiace, 16"-os kerekekkel, peres gumikkal.
Jó alacsony...

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #188 Dátum: 2007.02.25 11:37:39 »

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #189 Dátum: 2007.02.25 11:40:33 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"
Ez mi?

http://www.delicaclub.com/album_pic.php?pic_id=811


Nekem " Not Authorised".  :(
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #190 Dátum: 2007.02.25 11:42:31 »
ja valamiért nem hozza a linket, de ha bemásolod a böngészõbe ezt a címet egy képet hoz be

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #191 Dátum: 2007.02.25 11:53:33 »
http://www.delicaclub.com/

Bocs hogy offolok. Hihetetlen gépek, és európában nem is forgalmazzák õket!
4WD, felezõ, és iszonyatos hasmagasság. Érdemes a képeket megnézni

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #192 Dátum: 2007.03.01 14:32:37 »
Üdvözletem a dobozosok közt :kacsint:
6napja egy hiace 2.5 d4d 4x4 long boldog sofõrje vagyok...
új a vas, de még a régi kasztnis.
102lovas volt gyárilag, belekerült egy chip-tuning, 120lovas lett(garanciális marad, szalonba intézték)
elõzõleg egy 82lovas OFF Vitot ON hajtottam, kényelmileg visszasírom, motorikusan-futómûvet tekintve forza  :toy:  :nagymosoly:
a fogyasztása nagyon nem tetszik, teletankolás óta ~550km-t mentem átlag 2-300kg cuccal, és fekszik (!) a mutató... a legalsó csíkot veri a mutató alja... majd du. megyek tankolni és számolgatok....
ez nektek is ilyen? pedig 3000fölé nem forgattam, döntõ többségében nyugodt országúti 70-90-es tempónál ez felháborító szerintem... 10L/100km körüli fogyasztásról mesélt mindenki.....
mi lesz ha megpakolom, ráakasztok egy futót, és sietni is kell? :banging:
amúgy jó kis vas, szeretni fogom!

van valami, amire érdemes külön odafigyelni?
még egy kérdés: a hangszórókat hova érdemes beszerelni? nem sok alkalmas helyet látok benne...
egy elsõ szett, meg két ovál menne bele :mrgreen:
köszi! üdv: kisa
kisa
born to ride

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #193 Dátum: 2007.03.02 09:33:19 »
A fogyasztás nálam ( 2,4 TD Long 4WD ) megegyezik a többiek által írtakkal, átlag 10,5 - 11 liter.
Ez nálam 100-110 közti országúti tempóra és városra igaz. Ha nagyon nyomod, jóval több.
Viszont a megpakolás ( nyílván egy normális értéken belül :wink:  ) és az évszak nem nagyon játszik be a fogyasztásba.

Nem tudom, a D-4D motorokkal mennyiben más a helyzet, arról nem tudok nyilatkozni.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Hiace osztómû
« Válasz #194 Dátum: 2007.03.02 16:55:48 »
A Toyota Hiacenak egész pontosan milyen összkerékhajtási rendszere van? Mert amúgy tök jó hogy itt szidjuk a VW syncrot, meg közbe mondjuk hogy a Toyota így jobb meg úgy jobb, de én még sehol nem találtam arról leírást, vagy mûszaki rajzot, hogy milyen is a Hiace osztómûve. Azt tapasztalatból tudom, hogy használható konstrukció, és jobb mint a VW rendszere(annál nem sok rosszabbat tudok), de egészen pontosan milyen felépítésû?
Én eddig úgy gondoltam, hogy egy közönséges differenciálmû van benne középen, ami egy önzáró rendszerrel rendelkezik(mint az igazi 4x4-es gépekben, persze ott külön kar van a zárásra, pl. UAZ, NIVA, Defender). Persze ez csak a "sejtésem", és azt sem tudom, hogy maga a zár hogy mûködik(gondolom nem körmös kapcsoló :P ). Úgy tudom hogy a nyomatékot az elsõ kerekekre 40, a hátsókra 60%-ban viszi rá... hát ez is elég fura nekem...
Ha jól tudom a Hiluxnál csak felezõben van igazán összkerékhajtás, mert a felezõ bekapcsolásával együtt zárjuk a központi kiegyenlítõmûvet. Ha csak bedobjuk 4H-ba, akkor van hogy elpörög az egyik híd, és a másik semmit se hajt(azóta rájöttem hogy ez hülyeség.. :D A Hiluxnak nincs is központi differenciálmûve. Vagy összezárt 4WD, vagy hátsókerékhajtás) A Mitsubishiknél külön állás van a terepváltón erre. Van hátsókerék, 4x4, 4x4 összezárt központi differenciálmûvel, 4x4 összezárva+felezõ.