Szerző Téma: HiAce  (Megtekintve 422272 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #165 Dátum: 2007.02.19 16:48:27 »
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #166 Dátum: 2007.02.19 16:58:27 »
Tudom hogy csak 88 lóerõ. japánban egy V6-os 170akárhány lóerõs benzinessel forgalmazták. : ) Már van egy újabb változata de az nem tetszik valami nagyon.

Viszont a motort nem nehéz pöckölni egy pár lóerõt, de a felezõ és a hasmagasság az nem pótolható könnyen.
A Hilux-on, Hiace-on is sokat dob az Intercooler. Állítólag a fogyasztást is lehet vele egy kicsit mérsékelni.

http://www.hoze.hu

Hiluxos honlap, sok off-roados tuninggal.

http://www.arctictrucks.no/

Ezen meg van egy Hiace is, egypár tuninggal. Csak sajnos norvégül van, így nem sokat értek belõle.

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #167 Dátum: 2007.02.19 17:23:35 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"

A Hiace-on is sokat dob az Intercooler. Állítólag a fogyasztást is lehet vele egy kicsit mérsékelni.


Ha visszaolvasol egy kicsit ( sajnos sokat nem is lehet ) volt itt egy hsz. erejéig valaki, aki szintén emlegette
ezt az Intercooler dolgot. Hátha ketten már többre mennétek.
Az én elvem: gyõztes csapaton ne változtass!  :wink:
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #168 Dátum: 2007.02.19 17:46:46 »
Igen, olvastam.
A Hoze Off-Roados honlapját is azért linkeltem be, mert õ csinált ilyet a Hiluxján, amin szintén a 2L-T motor van.

Savaria írta:
Idézet
Az én elvem: gyõztes csapaton ne változtass! Wink


Ez azt jelenti, hogy semmilyen tuningba nem adod a fejed?

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #169 Dátum: 2007.02.19 17:58:32 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"
Ez azt jelenti, hogy semmilyen tuningba nem adod a fejed?


Nézd, én úgy gondolom, hogy ha az a motor bírná tartósan az emelt turbonyomást, akkor gyárilag rajta lenne az IC.
Nekem az nem megoldás, hogy megy mint a barom egy darabig, aztán javítás, javítás, javítás. Nem is értek hozzá, kedvem sincs,
meg nekem naponta kell az autó, ha kiesik, néhány nap után bérelnem kellene helyette.
Persze marha jóóó lenne, csak nem igazán hiszek benne, hogy korrektül megvalósítható. A "barkács" nekem nem megoldás.
De irígylem azt, aki el tud ilyesmivel játszadozni, mert ért hozzá, és szeret bütykölni.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #170 Dátum: 2007.02.20 17:10:46 »
Idézet
Nézd, én úgy gondolom, hogy ha az a motor bírná tartósan az emelt turbonyomást, akkor gyárilag rajta lenne az IC.


Evvel csak részben értek egyet. Nyivánvaló hogy minden tuning csökkenti az eszköz élettartamát, én is hülyeségnek tartom az idétlen ész nélküli tuningolást, DE!

1. Minden eszközt bõven túlméreteznek, hogy biztosan bírják a terhelést és hogy az esetleges gyártási, vagy anyagminõségi hibák ne okozzanak problémát.

2. Egyeltalán nem biztos hogy azért nincs rajt intercooler, mert nem bírná a motor tartósan. Az intercoolerhez önmagába nem kell növelni a turbónyomást, tehát nem is terheli meg a motort különösen.
Különben meg hát akkor miért is nem tesznek turbót a 75LE-s 2L szívódízel motorra? Mert nem bírná az anyag? Na nee...

Egyébként ebbõl a szempontból elég "trehányak" a gyártók, egyeltalán nem az számít, hogy mi mit hogyan bírna még, meg hogy lenne így úgy jobb, hanem az hogy mit lehet jobban eladni, hogyan tudják olcsóbban elõállítani. Rengeteg autótípus "újabb" változatai, mûszakilag, alig térnek el a korábbitól vagy egy másik hasonló típustól.

Egyébként pl. a Toyota (is) élen jár ebben. Nagyon sokáig képes volt kihúzni a 2L motorral, alig változtatva rajta, mindig csak éppen azt a pár lóerõt, hogy a konkurencia mellett meg tudjon maradni. Így került rá a turbó is, amit legelsõ darabokon még nem lehetett kapni.

Persze ez elõny is, mert tuti hogy még 50 év után is hozzá lehet jutni majd a 2L motor alkatrészeihez. : )
Arról meg nem is beszélve, hogy golyóálló darab.

(most pont a tapasztalataim ellen beszélek, nekem már volt vele bajom. Egyszer mikor Ausztriából jöttünk át a Kópházi határátkelõnél, hatalmas zakatolás jött a motor felõl, és igencsak leesett a teljesítmény(mondjuk nem mertük erõltetni). Ráadásul motorfékezés közben jött elõ. Félreálltunk, meghallgattuk, meglestük, de aztán nem tudtunk sokat tenni, pár km volt még hátra, így szép lassan hazavánszorogtunk. A szervizben kiderült, hogy valami fémdarabkák kerültek a motorba. Nem tudjuk honnan, semmi törés vagy repedésnyom. Szerencsére csak ezek a fémdarabok csattogtak, de nem lett nagy baja a motornak. Azóta néha elõjön ilyen szelephang, ami hol halkabb hol hangosabb. Olyan Peugeot Boxeres. Azoknak mind ilyen hangja van. Az összeszerelésnél valószínû nem állították be a legpontosabban a szelepeket. Kérdeztünk egy másik szerelõt, azt mondta ne törõdjünk vele, jobb nem lesz, vagy csak sok felesleges vacakolással.
Volt még egy eset egy régi Hiace 4WD-vel, a WJT-n voltunk kinnt németországban, 4 kisbusszal, és a Toyotának az autópályán elrepedt a hengerfeje. Ez persze csak késõbb derült ki, mi a tömítésre gondoltunk egybõl, mindenesetre látványos volt a fehér gõzfelhõ mikor ledobta a vízcsövet, ugyanis felforrt a víz. Egyébként egy ütött kopott darab volt a gép, de kétszázezernél nem volt több benne. )
 
Na megint sokat beszílek! : )

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #171 Dátum: 2007.02.20 17:26:19 »
Értem amit mondasz, sõt, el is tudom fogadni, bár érteni nem értek hozzá.
De nekem az a fontos, hogy vigyen el mindíg és mindenhová, amikor kell.
Erre nagyon megfelel. Nekem.
Más lehet hogy többet várna tõle, ezért egy kicsit "bütykölgeti". Ez is rendben van. :wink:

Akkor voltam nagggyon boldog, amikor sikerült szgk-vá alakítani. Most már legálisan siethetek
vel 130-al, többet meg úgysem mennék vel, ha tudna sem, mert ugye futómû, fék gyenge.
Persze azt is lehet okosítani biztos, de akkor hol a vég??? :)
 A sok okosság árából vennék egy régi rövid Cruisert, oszt nesze neked hegy. Nálam ez lenne a megoldás.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #172 Dátum: 2007.02.20 17:47:12 »
Én lehet hogy nem tudnék létezni bütykölés nélkül! :D
Viszont ha az ember nem tudja a határokat akkor könnyen belehülyülhet a dologba. :) :rolleyes:
Persze fantáziálgatni lehet, csak nehogy nekiálljak mindent megvalósítani! :D

A 130-at csak autópályán, vagy nagyon jó úton.
De inkább ne. :) Elmegy, de nem jó neki. A motor nagyon nagy fordulatszámon pörög, hangos, ráz, mert a váltóáttételek teherre vannak méretezve. Ezért is lenne jó a nagyobb kerék....... Már megint a tuning! :D ;)
Egyébként a motor élettartamot még talán növelné is, hogy nem pörög annyira. Persze nem kell vele õrülten gyorsulgatni. :);)


MEB

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #174 Dátum: 2007.02.22 17:00:00 »
Végigolvastam az "új" hozzászólásokat,de úgy látom,hogy mindent leírtatok már pro és kontra.
Személyes tapasztalat alapján a kerékmérethez szólnék hozzá. Nyáron 33"-os, 16-os kereket használtam,télre 31"-es,15-ös (gyári méretû) gumikat raktam fel.
A "kicsivel" érezhetõen többet pörög,hangosabb ugyanazon sebesség mellett.

A váltó áttételezése és a motor kímélése végett tényleg lehet haszna,ha némiképp nagyobb méretû kereket használ az ember (persze,csak olyat ami befér a dobba,el lehet forgatni a kormányt,nem ér bele sehová...)!

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #175 Dátum: 2007.02.22 18:27:10 »
Idézetet írta: "MEB"
Nyáron 33"-os, 16-os kereket használtam,


Ezt a Hiace-re érted?
Na, ez a kerék téma még nekem is "beleférne".

Ha igen, ezt így kell kérni a bótba? ( Sajnos nálam a mûszaki ismeret a metszõolló környékén véget ér.)
Gyakorlatilag az elõzõ ( "felezõs" ) Hiace 16"-os felnije felrakható? Ha igen, elõny-hátrány?
Köszönettel.
color=green]Savaria[/color] 91

Hiace4x4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #176 Dátum: 2007.02.22 22:34:25 »
Idézet
MEB írta:
Nyáron 33"-os, 16-os kereket használtam,


Ezt a Hiace-re érted?
Na, ez a kerék téma még nekem is "beleférne".

Ha igen, ezt így kell kérni a bótba? ( Sajnos nálam a mûszaki ismeret a metszõolló környékén véget ér.)
Gyakorlatilag az elõzõ ( "felezõs" ) Hiace 16"-os felnije felrakható? Ha igen, elõny-hátrány?
Köszönettel.



Az az igazság, hogy én csak az egyik kerékjelölést ismerem, amit a személyautókon használnak.
Van a másik, amit terepjárókon, meg teherautókon van azt nem tudom.

Az "új" Hiace kerékmérete 195/70R15C. Ez annyit jelent, hogy a futófelület az 195mm, a gumi oldalpereme ennek
a 70%-a(195x0.7=136,5mm), az R az a radiált jelöli, a 15 az a coll, hogy mekkora a gumi átmérõje, hogy mekkora felnire megy rá, a C pedig C=CARGO, azaz hogy háromszoros oldalfala van a guminak, növelt teherbírással.

A régi Hiace 4WD kerékmérete az 205/80R16(remélem jól tudom, de asszem egy méret a Hiluxéval - vagy 195/75R15 a régi Hiace? - ), ez szerintem már nem fér fel a kocsira. Eddig legnagyobb kereket az "új" Hiace-on 215/80R15 méretben láttam, ez ugyebár szélesebb 2 cm-el, és a 136,5mm-es oldalfal helyett 172mm-es az oldalfala, tehát 35,5mm-t emel a kocsin.

Nyilván való, hogy ha emelünk akkor feljebb kerül a súlypont és könnyebben borul az autó, de nõ a hasmagasság, az áttételváltozás miatt nem fog pörögni annyira a motor, romlik a gyorsulás, de nõ a végsebesség, szóval +-minden van. Ha a gumi szélesebb(pl.195 helyett 215), akkor talán amit ront az emelés a stabilitáson, azt visszaadja, de a szélesebb gumival nõ egy kicsit a surlódás, és ezáltal a fogyasztás is. Persze lehet hogy csökken a fogyasztás, mert nem pörög annyit a motor.

Én még nem próbáltam, még elkopik ez a téligumi(már jó régi repedezett, nem egyforma), és valami nagyobb félterep gumit kap a kocsi télre. (BFG-All Terrain 215/75R15)

Én igazából 16"-os kereket nem tennék fel, inkább a gumiperemet növelném, az hasznos terepen.
Persze lehet még 18"-as kereket is feltenni, csak valami /45-ös gumival....  :crazy:

Ja és minél kissebb a gumiperem, annál stabilabban fekszik az úton az autó. (persze utána meg felgyûrjük valahol a felnit...)

Itt van kép egypár 215/70R16-os kerekû Hiace-ról:
http://www.arctictrucks.no/?PageID=913

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #177 Dátum: 2007.02.22 22:52:14 »
Azért nagyobb végsebire ne számítsatok, mert a vastagabb kerék visszafog, a Hiace magas, szal a végsebességet nagyban befolyásolja. Amúgy mennyit pörög nálatok a mostani próbált végsebességeteknél? Vagy nincs is fordszámmérõ?  :hmm:
Laco 73 :D

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #178 Dátum: 2007.02.22 23:02:33 »
Idézetet írta: "KLaco"
Azért nagyobb végsebire ne számítsatok, mert a vastagabb kerék visszafog, a Hiace magas, szal a végsebességet nagyban befolyásolja. Amúgy mennyit pörög nálatok a mostani próbált végsebességeteknél? Vagy nincs is fordszámmérõ?  :hmm:


Gyári állapotú, 4WD-s:  140-nél pont 4.000/perc. Remélem jól emlékszem.
A piros meg tán 4.500-nál kezdõdik.
color=green]Savaria[/color] 91

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
HIACE és egyéb kisbuszok
« Válasz #179 Dátum: 2007.02.22 23:08:34 »
Idézetet írta: "Hiace4x4"


Itt van kép egypár 215/70R16-os kerekû Hiace-ról:
http://www.arctictrucks.no/?PageID=913


Ez tetszene. Mi is a gond vele, hogy nem tennél 16"-ost fel?
color=green]Savaria[/color] 91