Nézd, én úgy gondolom, hogy ha az a motor bírná tartósan az emelt turbonyomást, akkor gyárilag rajta lenne az IC.
Evvel csak részben értek egyet. Nyivánvaló hogy minden tuning csökkenti az eszköz élettartamát, én is hülyeségnek tartom az idétlen ész nélküli tuningolást, DE!
1. Minden eszközt bõven túlméreteznek, hogy biztosan bírják a terhelést és hogy az esetleges gyártási, vagy anyagminõségi hibák ne okozzanak problémát.
2. Egyeltalán nem biztos hogy azért nincs rajt intercooler, mert nem bírná a motor tartósan. Az intercoolerhez önmagába nem kell növelni a turbónyomást, tehát nem is terheli meg a motort különösen.
Különben meg hát akkor miért is nem tesznek turbót a 75LE-s 2L szívódízel motorra? Mert nem bírná az anyag? Na nee...
Egyébként ebbõl a szempontból elég "trehányak" a gyártók, egyeltalán nem az számít, hogy mi mit hogyan bírna még, meg hogy lenne így úgy jobb, hanem az hogy mit lehet jobban eladni, hogyan tudják olcsóbban elõállítani. Rengeteg autótípus "újabb" változatai, mûszakilag, alig térnek el a korábbitól vagy egy másik hasonló típustól.
Egyébként pl. a Toyota (is) élen jár ebben. Nagyon sokáig képes volt kihúzni a 2L motorral, alig változtatva rajta, mindig csak éppen azt a pár lóerõt, hogy a konkurencia mellett meg tudjon maradni. Így került rá a turbó is, amit legelsõ darabokon még nem lehetett kapni.
Persze ez elõny is, mert tuti hogy még 50 év után is hozzá lehet jutni majd a 2L motor alkatrészeihez. : )
Arról meg nem is beszélve, hogy golyóálló darab.
(most pont a tapasztalataim ellen beszélek, nekem már volt vele bajom. Egyszer mikor Ausztriából jöttünk át a Kópházi határátkelõnél, hatalmas zakatolás jött a motor felõl, és igencsak leesett a teljesítmény(mondjuk nem mertük erõltetni). Ráadásul motorfékezés közben jött elõ. Félreálltunk, meghallgattuk, meglestük, de aztán nem tudtunk sokat tenni, pár km volt még hátra, így szép lassan hazavánszorogtunk. A szervizben kiderült, hogy valami fémdarabkák kerültek a motorba. Nem tudjuk honnan, semmi törés vagy repedésnyom. Szerencsére csak ezek a fémdarabok csattogtak, de nem lett nagy baja a motornak. Azóta néha elõjön ilyen szelephang, ami hol halkabb hol hangosabb. Olyan Peugeot Boxeres. Azoknak mind ilyen hangja van. Az összeszerelésnél valószínû nem állították be a legpontosabban a szelepeket. Kérdeztünk egy másik szerelõt, azt mondta ne törõdjünk vele, jobb nem lesz, vagy csak sok felesleges vacakolással.
Volt még egy eset egy régi Hiace 4WD-vel, a WJT-n voltunk kinnt németországban, 4 kisbusszal, és a Toyotának az autópályán elrepedt a hengerfeje. Ez persze csak késõbb derült ki, mi a tömítésre gondoltunk egybõl, mindenesetre látványos volt a fehér gõzfelhõ mikor ledobta a vízcsövet, ugyanis felforrt a víz. Egyébként egy ütött kopott darab volt a gép, de kétszázezernél nem volt több benne. )
Na megint sokat beszílek! : )