Sok izgalmas fejleményen ment át a Corollám (meg én is) az előző bejegyzés óta. Kiderült a motor tönkremenetelének kiváltó oka: A feljavított karburátor visszaszerelésekor egy korrodált csatlakozónál alattomos módon elszivárgott a víz… én meg nem figyeltem erre.
Mivel a motorgenerálozásnak nem volt esélye, kerestem és nagy szerencsével találtam is egy ugyanolyan típusú, ugyanolyan teljesítményű motorral felszerelt eladó Corollát, fél évvel volt fiatalabb az enyémnél. Megvettem, és bár a szívem vérzett, mert kiváló állapotban volt korához képest, donorként használtam fel. A motorját, váltóval együtt átrakattam a tönkrement motorom helyére, elintéztem hivatalosan a fődarabcserét, van új forgalmija, és jól is megy (bár az ember egy veterán kocsinál mindig az eredeti hangjára, viselkedésére emlékszik). Az alkatrészeit, amiről azt gondoltam, hogy jó lehet még valamire, eltettem (de a karosszéria nem volt ugyanolyan, ezért sok dolgot nem tudtam használni, pl. lámpatestek, szélvédő üvegek stb.). Persze, amint alább látható, pont az nincs, ami most kellene.
Kivittem a kocsit vizsgára a Toyota Mayerhez, és több dolog miatt nem ment át. Az egyik az olajszivárgás az olajpumpánál: megbontás nélkül nem lehet tudni, hogy csak egy tömítés rossz, vagy maga a pumpa. A szivárgó olajat a menetszél az amúgy is rossz állapotú lengőkarra vitte, amelynek így még jobban tönkrement a szilentgumija, de a másik oldali is cserére szorul. A hátsó kipufogódobot is cseréltetnem kell, de még ez tűnik a legegyszerűbbnek. Új alkatrészként sem olajpumpa, sem lengőkar nem rendelhető, marad tehát az alkatrészkeresés bontókban. Esetleg a régi lengőkarokra valaki hajlandó lehet új gumit sütni…
Minden tanácsot szívesen veszek.