Honna a makkos pélóból veszed azt, hogy az "Elsőbbség adás kötelező" jelzés hatálya alatt közlekedő nem köteles elsőbbséget adni a védett úton haladónak? Semmilyen ezközzel, magatartással sem kényszerítheti az elsőbbségi jogáról történő lemondásra, tehát irányváltoztatásra és megállásra.
Az elsőbbségadás fogalmának értelmezésében tér el a véleményünk.
A KRESZ oktatáson úgy tanították, hogy akinek elsőbbséget kell adnom, azt nem kényszeríthetem "hirtelen manőver végrehajtására". tehát hirtelen irány vagy sebesség változtatásra. Aki kétszáz méterről jön 50-el, annak van ideje lassítani, kikerülni stb.
Vagy ha tábla van, akkor az elsőbbségadási kötelezettség "erősebb", mint általános esetben?
Más:
Adott egy körforgalom. Nincs felfestve két sáv, de elfér két autó egymás mellett.
9 óránál jön sok autó egybefüggő sorban (Pest felől, menne haza vidékre a délutáni csőcsban) a kijártnál 3 óránál
jövök én 6 óránál és meg akarok tenni háromnegyed kört, hogy 9 óránál távozzak Pest felé.
Egy idő után elkezdek becsorogni lassan, mert még aznap haza szeretnék érni. Akkor van ***, amikor egy autós 9 óránál távozna de én már majdnem ott vagyok, és dudál és fékezés nélkül kikerül belülről.
Na ilyenkor már szerintem nekem van elsőbbségem, mert bent vagyok a körforgalomban 6 és 9 óra között, ő jött utánam. Ménem lassít? Nem vagyok eléggé látható? Vagy legközelebb hogyan kezeljem a helyzetet?
u.i.: Én nem szoktam alapból indexelni a körforgalomba behajtáskor (csak ha az első kijáraton kijövök), tehát nem azt nézte be...