Összegeznék, ha megengeditek:
1,-Hidegen nem tapossuk, 1500-2200 között érdemes tartani a fordulatot, kis gázállással, szellősen gyorsítani. Így "gyorsan" bemelegszik, és a motornak ezzel ártunk a legkevésbé... Télen fűtést csak félmeleg motornál érdemes kapcsolni, ha előbb kapcsolsz fűtést sose melegszik be kb...
2, -Dízelnél (mivel lassan melegszik a vízkör), illetve a turbón is keresztül folyik az olaj, nagyjából együtt melegszik az olaj a vízzel. Persze pár 10°C különbség lehet, és van is, de 80°C-os víz mellett szinte biztos, hogy nincs 50-60°C alatt a motorolaj hőmérséklet. Modern olajjal, egészséges motornál ez pedig már bőven elégséges.
3, - Prémium dízelnek van létjogosultsága, nekem a Shelles jött be a legjobban, szebb hangja van terhelésen, és nyomatékosabb vele. Gázolajnál az adalékolás ugyanúgy jelen van mint benzinnél...