Toyota Club Hungary [ Forum ]
Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: Trotter66 - 2013.11.05 18:43:41
-
Megnyitottam, várjuk Agyarkát egy összefoglaló erejéig, mi szürke Torque használók!
Ide kérjük a problémákat, használati tapasztalatokat, log adatokat, finomságokat és mindazt, amit a program használatával adatként kinyerhető az okos autóinkból. :D
-
Ezennel megismétlem kérésem, mely szerint egy szájbarágós Torque leírást nagyon szívesen fogadnék a közösség nevében, mely nem csak arra tér ki, hogy hogyan állítsuk be a bluetooth párosítást, hanem arra is, hogy az angol szakkifejezések (pl. throttle) benne mit jelentenek, és a kiolvasott adatokat miként kell értelmezni.
-
Magyar nyelvű leírás:http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/szoftver_bemutato_torque_pro.html (http://logout.hu/cikk/autodiagnosztika_gyakorlatban/szoftver_bemutato_torque_pro.html)
Wiki(angol):http://torque-bhp.com/wiki/Main_Page (http://torque-bhp.com/wiki/Main_Page)
Hibakódok magyarul:http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html (http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html)
Magyar nyelvű OBD és EOBD hibakód adatbázis:http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html (http://autotechnika.hu/magyar-nyelvu-obd-es-eobd-hibakod-adatbazis.html)
-
Király vagy! :clap: Üdv a fórumon!
-
Elég nehézkes lesz a Torque-ot használnom, a csatlakozás az OBD eszköz és a telefon között elég nehézkes, szórakozni kell vele...
A PID-eket még nem nagyon értem. Most első körben beraktam a már eleve a Torque Proban lévő Prius II. Pid-eket, de az egyik elektromos motorra folyamatosan valami mínusz 12501 körüli rpm-et ír ki, szóval az tuti nem jó...
-
Szerintem teló probléma lehet, mint nálam. Én befogtam egy használaton kívüli droidot, amin csak a Torque megy.
-
jó taktika,nekem is egy galaxy ace-n fut a torque.
-
jó taktika,nekem is egy galaxy ace-n fut a torque.
No és a teló-teló sem merül annyira. ;)
-
pontyosan.
-
Ezzel csak a vicces, hogy lassan már a műszerfal úgy néz ki, mint egy közepes vezérlőközpont: Egérmozi a szélvédő alatt majdnem a teljes hosszon, 5" teló waze, egy 5"-os GPS, 3,8" teló Torgue. :whistling: :D Már csak a TV-t kell beilleszteni a helyére, oszt annyi. [rohog]
Van kijelző számos. :ph34r: :hug:
-
van pár db 7" monitorom,majd beszerelem azt is.
-
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni, hogy egy E12-es Corollànàl is hasznàlhato-e a Torque program és pontosan milyen (bluetooth-) adapterre lenne szükségem (ha lehetne egy direkt linket is mellékelni a megfelelö adapterröl, azt megköszönném)?
Az automban ùgy làttam, hogy a vezetö felöli (bal) oldalon alul, a biztositékok magassàgàban van a (fehér) bemenet, tehàt gondolom oda csatlakozna az adapter is (javitsatok ki, ha tévedek).
Elöre is köszönöm a felvilàgositàst.
-
Én ilyet használok: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_hibakod_diagnosztika_obdii_1823484698.html (http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_hibakod_diagnosztika_obdii_1823484698.html)
Igen, oda kell dugni. :yes:
-
Én ilyet használok: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_hibakod_diagnosztika_obdii_1823484698.html (http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_hibakod_diagnosztika_obdii_1823484698.html)
Igen, oda kell dugni. :yes:
Béjen nem jön ki olcsóbbra?
-
Passz... Én valami 4e-ért vettem CD-vel együtt. De kéz alatt... ::)
-
3.000.- HUF alatt elérhető, igaz ki tudja, hogy jó-e, ideér-e, a szokásos béjes rizikófaktor.
Az enyém is kintről jött.
ELM-327 BT (http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xelm-327+BT&_nkw=elm-327+BT&_sacat=0&_from=R40)
Aztán van még itt más is, ami OBDII (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=obd2+bluetooth&_frs=1)
-
Akkor én valószínű ilyet kaptam: http://www.ebay.com/itm/ELM327-Bluetooth-OBDII-V1-5-CAN-BUS-Diagnostic-scanner-tool-ELM327BT-/190878195589?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item2c713a1f85&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/ELM327-Bluetooth-OBDII-V1-5-CAN-BUS-Diagnostic-scanner-tool-ELM327BT-/190878195589?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item2c713a1f85&vxp=mtr)
Legalábbis a CD stimmel. :D
-
Köszönöm szépen a vàlaszokat, most igy màr tudom, hogy pontosan miröl is van szo!
Valoszinüleg egy Bluetooth-os adaptert fogok én is akkor venni.
Amùgy, még soha nem csinàltam ilyet, tehàt szeretném tudni, hogy elvileg el lehet valamit rontani ha a Torque programmal kisérletezek majd az elején?
Mire kell majd igazàn figyelni?
-
Köszönöm szépen a vàlaszokat, most igy màr tudom, hogy pontosan miröl is van szo!
Valoszinüleg egy Bluetooth-os adaptert fogok én is akkor venni.
Amùgy, még soha nem csinàltam ilyet, tehàt szeretném tudni, hogy elvileg el lehet valamit rontani ha a Torque programmal kisérletezek majd az elején?
Mire kell majd igazàn figyelni?
Ennek a mestere Agyarka. Nekem is ő magyarázta el, hogy hogyan kell felismertetni a géppel, valamint Ő nagyon belefolyt a lelkivilágába, tudtommal mindenféle grafikonokat, meg út-idő statisztikákat is készít a kinyert adatokból. Neki egy HSD-s Yarisa van, ami ebből a szempontból is nóvum.
Egyébként jellemzően kinyerni tudsz vele adatokat, így az ECU lelkébe nem nagyon tudsz belemászni elvileg. Max. hibakódot tudsz vele kiüttetni, ha éppen van.
-
Elképzelhető, hogy benzines Aurissal nem megy ez a kütyü? Ebben (http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=toyota) a listában csak dízelek vannak.
-
Kizártnak tartom. Az enyém simán csacsog micila verdájával is.
-
Enyém ilyen (http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=elm-327+switch&LH_BIN=1&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xelm-327+power&_nkw=elm-327+power&_sacat=0), kedvezőbb árfolyam mellett vettem kb. 1800 Ft.-ért korábban, de most sem vészes 2200-ért.
Van rajta ki-be kapcsoló gomb, így rajta lehet hagyni a kocsin. Kis diszrét megjelenésű, nem egy nagy bumszli, észre sem lehet venni.
HTC telefonommal hibátlan és próbáltam a családban lévő KIA cee'd-sw-vel, Chevrolet Aveo-val, Toyota Yaris-szal, mindegyikkel jól megy.
-
Enyém ilyen (http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=elm-327+switch&LH_BIN=1&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xelm-327+power&_nkw=elm-327+power&_sacat=0), kedvezőbb árfolyam mellett vettem kb. 1800 Ft.-ért korábban, de most sem vészes 2200-ért.
Van rajta ki-be kapcsoló gomb, így rajta lehet hagyni a kocsin. Kis diszrét megjelenésű, nem egy nagy bumszli, észre sem lehet venni.
HTC telefonommal hibátlan és próbáltam a családban lévő KIA cee'd-sw-vel, Chevrolet Aveo-val, Toyota Yaris-szal, mindegyikkel jól megy.
Ugyanez van nekem is.:)
-
@robi, @bepi
Pont ettöl az Ebay àrustol vettétek, akinek a hirdetését linkelted? (én is szàndékozom ugyanis rendelni egy ilyet a napokban)
-
Ó hát elég rég vettem, már nem emlékszem. Elég ha van néhány ezer minősítése, és 98%-on felüli pozitív, akkor nyugodtan rendelj.
-
OK, köszi!
-
Ő nagyon belefolyt a lelkivilágába,
Köszönöm a dicsérő szavakat, de sajnos nem érdemlem meg. Csak annyira folytam bele, hogy a még több kérdésem merült fel. Nem feltétlenül a Torque-val, hanem az autó állapotával kapcsolatban. Mivel a hozzáférhető gyári dokumentációk is hiányosak, ezért megakadtam. Alkalom adtán majd más HSD-kből is ki szeretném olvasni a kérdéses paramétereket.
A progi használatáról majd készítek egy szájbarágós összefoglalót.
A programmal ismerkedők dolgát néhány mutató elrendezés (Layout szabad fordításban) mentésének megosztásával megkönnyíthetnétek.
A verzió és a műszerek feltüntetése az eligazodást megkönnyíti.
A YHSD-ét még csiszolom, de lassan kialakul a leggyakrabban figyelt és a naplózott adataim teljes listája.
elvileg el lehet valamit rontani ha a Torque programmal kisérletezek majd az elején?
Nem, véglegesen elrontani nem tudsz semmit a Torque-val és egy jól működő ELM kompatibilis adapterrel.
Néhány autó nem szereti, ha a gyújtásráadásakor szkannnelik az OBD csatlakozóját, és égve marad miatta a MIL lámpa.
A figyelmeztető hangjelzések kikapcsolása a Torque-val is csak addig működik amíg az eszköz csatlakoztatva van.
Elképzelhető, hogy benzines Aurissal nem megy ez a kütyü? Ebben (http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=toyota) a listában csak dízelek vannak.
A lista nem teljes. A korai benzines E12 (2002- ) sem szerepel benne, ennek ellenére működik vele.
a csatlakozás az OBD eszköz és a telefon között elég nehézkes, szórakozni kell vele
Elég nagy szórással gyártják, a BT -részével van leggyakrabban probléma.
A megoldás általában másik telefon, vagy másik op. rendszer.-(
az egyik elektromos motorra folyamatosan valami mínusz 12501 körüli rpm-et ír ki, szóval az tuti nem jó...
Pedig jót mutat, csak nem arra vagy kíváncsi.-)
Inkább az MG2 nyomatékát állítsd be. "Vitorlázásnál" =0. Amennyiben rutinosan +-4 en belül tudod tartani elképesztő fogyasztást lehet produkálni.
-
A progi használatáról majd készítek egy szájbarágós összefoglalót.
...
Inkább az MG2 nyomatékát állítsd be. "Vitorlázásnál" =0. Amennyiben rutinosan +-4 en belül tudod tartani elképesztő fogyasztást lehet produkálni.
Úúúú ezt nagyon megköszönném!!! Ha leírnád, hogy...
-
Beállítottam a főképernyőre, hogy lássam azt, hogy az adott út üzemanyagban mennyire került. Ahogy megyek, szépen megy felfelé a szám.
Viszont ez a mutató akkor is "pörög", igaz nagyon lassan, ha áll a motor. Vajon miért?
-
Beállítottam a főképernyőre, hogy lássam azt, hogy az adott út üzemanyagban mennyire került. Ahogy megyek, szépen megy felfelé a szám.
Viszont ez a mutató akkor is "pörög", igaz nagyon lassan, ha áll a motor. Vajon miért?
Szerintem valami szinkronizációs bug lehet. Esetleg a beállítások mélyén valami.... Emlékeim szerint valami MPG (vagy valami hasonló) beállításoknál be lehet állítani plusz, mínusz irányban az eltérést. Lehet, hogy itt kellene finomhangolni.
-
Tegnap leszedtem egy CarDash nevű progit, Winphone-ra, sokkal gyorsabban, és biztosabban találja meg a kapcsolatot mint a torque. Nem kell vele szerencsétlenkedni, hogy mikor dugom be, mikor csatlakozok, mikor rakom rá a gyújtást, ez tényleg plug&play. :yes:
Sajnos csak próbaverzió, így csak fordulatszámot tud mérni, de ahogy néztem közel annyi opciója van mint a torque-nek.
Gondolkozok rajta, hogy megveszem a fullos verziót. :hmmmm:
Sajna nincs fent a kölcsönzőn. És ahogy néztem, Wp-re nem is egyszerű tört cuccot telepíteni. :no:
-
Szerintem valami szinkronizációs bug lehet. Esetleg a beállítások mélyén valami.... Emlékeim szerint valami MPG (vagy valami hasonló) beállításoknál be lehet állítani plusz, mínusz irányban az eltérést. Lehet, hogy itt kellene finomhangolni.
A Torque által mért adat egyébként érzésre olyan 10%-kal több, mint amint a fedcomp ír, ami általában egy picit alacsonyabbat mutat, mint a valóság. Most mondjuk az utolsó tankolásnál tök pontos volt a fedcomp...
-
Tegnap leszedtem egy CarDash nevű progit, Winphone-ra, sokkal gyorsabban, és biztosabban találja meg a kapcsolatot mint a torque. Nem kell vele szerencsétlenkedni, hogy mikor dugom be, mikor csatlakozok, mikor rakom rá a gyújtást, ez tényleg plug&play. :yes:
Sajnos csak próbaverzió, így csak fordulatszámot tud mérni, de ahogy néztem közel annyi opciója van mint a torque-nek.
Gondolkozok rajta, hogy megveszem a fullos verziót. :hmmmm:
Sajna nincs fent a kölcsönzőn. És ahogy néztem, Wp-re nem is egyszerű tört cuccot telepíteni. :no:
Így igaz, a Droid sokkal lazább, szabadabb, mint a WP.
-
Sajna nincs fent a kölcsönzőn. És ahogy néztem, Wp-re nem is egyszerű tört cuccot telepíteni. :no:
Erre csak azt tudom mondani, hogy vannak dolgok, amiért (ha bejön amit tud és akarod támogatni a fejlesztőt, aki ezért újabb fícsöröket ad majd az update-ekben és akarsz is frissítéseket) megéri pénzt kiadni. ;)
-
Persze, nem is vagyok igazából ellene, mert én se szívesen dolgozok ingyen. ::)
Csak megszoktam hogy meg lehet oldani "okosba". :sorcerer: :D
-
Persze, nem is vagyok igazából ellene, mert én se szívesen dolgozok ingyen. ::)
Csak megszoktam hogy meg lehet oldani "okosba". :sorcerer: :D
Egyetértek, én jó ideje úgy szoktam, hogy amit lehet, okosítok, de ha tényleg használom, akkor letörlöm és tényleg megveszem, mert szeretném támogatni a fejlesztőt, hogy legyen kedve tovább fejleszteni az adott appot. Én sem szívesen dolgozom ingyen. :)
-
Én ezt vettem ettől az eladótól, simán ideért 3 hét alatt hiba nélkül, megy is rendesen.
http://www.ebay.com/itm/360723784594?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
-
ami érdekes, hogy a yarison megy a torque-kal, de a hiace-en nem. Ez utóbbi azért érdekes, mert ugyanakkor másik progi tud kapcsolódni a hiace ECU-hoz, csak a Torque nem, még akkor sem, ha a másikból kilesett működő kommunikációs szabványt adom meg neki direktben, hogy azzal próbálkozzon...
-
Pontosan mi ez a másik program? Mert a 2003 előtti Toyota dízelek nem OBD protokollt használnak még akkor sem, ha a csatlakozó már az. Szóval jól jönne nekem ez a másik cucc az ECU olvasgatásához.
-
Pontosan mi ez a másik program? Mert a 2003 előtti Toyota dízelek nem OBD protokollt használnak még akkor sem, ha a csatlakozó már az. Szóval jól jönne nekem ez a másik cucc az ECU olvasgatásához.
Az OBD Car Doctor free (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pnn.obdcardoctor)az, ki tud jelezni dolgokat, de egyszerre csak egyet (van fizetős verzió is (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pnn.obdcardoctor_full)) és grafikonon is ábrázolja az idő függvényében, valamint persze a hibajeleket is olvassa, tárolja, ilyesmi..
Elhinném, amit írsz, ha ez a progi nem olvasná ki a dolgokat: de megteszi. Méghozzá a hivatalos ISO 14230-4 KWP (5 baud init) protokollon keresztül. Márpedig ha ez sikerül neki, akkor az OBD2 és nem más.
-
Köszönöm. Akkor a Hiace ECU-je lehet már más mint az Avensisé... :hmmmm:
-
Köszönöm. Akkor a Hiace ECU-je lehet már más mint az Avensisé... :hmmmm:
remélem, neked is összejön a dolog, ha esetleg nem, a honlapjuk alapján elég segítőkésznek tűnnek, és megpróbálnak segíteni, ha küldesz nekik logot a sikertelen ECU-kapcsolódásról.
Egy kis infó a honlapról, hogy mióta van OBD2:
OBD-II is an expanded set of standards and practices developed by SAE and adopted by the EPA and CARB (California Air Resources Board) for implementation by January 1, 1996.
Strangely and unusually Europe was slower on the implementation of OBD2. Europe OBD (also known as EOBD) became mandatory for all new European car designs in 2000, existing cars in 2001 and diesels 2004 (however most manufacturers implemented it significantly earlier – as many cars were also sold in the US).
-
Nem csak a benzinesekben? A múltkor néztük szerelővel és a régi, 90 lovas, még nem CR dízelhez való protokollal lehet kommunikálni a kocsi ECU-jével. Kíváncsi vagyok ez a program tudja-e.
-
Nem csak a benzinesekben?
már javítottam a hsz-t :D
-
Kipróbáltam a programot, de valami gond lehet az OBD adapterrel, mert egy idő után már nem akart kommunikálni a telefonommal. Majd beszámolok még a fejleményekről (másik telefon, másik adapter).
-
No kipróbáltam, a tablet kommunikál az adapterrel. De sajnos egyik az OBD Car Doctor által ismert protocol sem jó a kocsihoz...
-
No kipróbáltam, a tablet kommunikál az adapterrel. De sajnos egyik az OBD Car Doctor által ismert protocol sem jó a kocsihoz...
nekem a protokol scan során egyszer végig fut, aztán újra kezdi, és ott a test 4-nél leragad, és sikerül csatlakoznia.
-
nekem a protokol scan során egyszer végig fut, aztán újra kezdi, és ott a test 4-nél leragad, és sikerül csatlakoznia.
Az Avensis esetében végig fut a teszt, megáll "protocol 0 - null" vagy valami hasonló értéken és kész. Vártam pár percet, de innét már nem mozdult.
-
Az Avensis esetében végig fut a teszt, megáll "protocol 0 - null" vagy valami hasonló értéken és kész. Vártam pár percet, de innét már nem mozdult.
próbáld fixen arra rakni, amit írtam, hátha...
-
Torque alapok:
- Tölsd le, majd telepítsd az oprendszernek megfelelő alkalmazást: droid (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=hu), BlackBerry (http://appworld.blackberry.com/webstore/content/28277557/?lang=en)
A pár Euros Pro verzió megvásárlásával támogatod a fejlesztőt, és lehetőséget biztosítasz a további fejlesztésre!
- Kapcsold be a telefon/tablet BT vevőét és az ELM327-es adaptert, majd párosítsd őket.
Kapcsolódási problémák lehetséges megoldása itt (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=185.msg533025#msg533025).
Opcionálisan wifis eszköz is alkalmazható.
- A program indítása után Menü/ Beállítások/ OBD2 adapter beállítások menüpontokon értelemszerűen végigmegyünk.
A BT automatikus Be/Ki kapcsolás bepipálása megkönnyíti a későbbi használatot. A gyorsabb kommunikációt csak az újabb chippes
adapterekhez válasszunk. Nálam Enchanced MPG calc BE, Boost calc method MAP.
- Menü/ Járműprofil-ban létrehozzuk a saját autó profilt a kocsi főbb paraméterei alapján.
Javaslom a szeparált műszerfal beállítását, az adott autóhoz tartozó adapter és protokol
(CAN 11bit 500k baud, vagy a régebbieknél ISO 9141-2) kiválasztását.
- az Adapter Status programmal ellenőrizzük az eszközök beállításait.
- Menü/ Beállítások/ Extra Pids szenzorok kezelése/ menü/ előre def. szett hozzáadása
választhatunk a programban lévők közül, vagy kereshetünk magunknak pl.
PIII/ Auris HSD/CT200h (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdG9OWlJZT3BjSEpFVjJ4QkJSZ0FLcHc&usp=drive_web#gid=0)
PIII PHEV (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdFM4SXlzQml5Y1NWZDB1ajZHQkVPY1E&usp=drive_web#gid=0)
YHSD (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdEx3MWU0TTFMZHZaM0Ewek40R3NrQVE&usp=drive_web#gid=0)
metric CSV(vesszővel tagolt) munkalapnak a telefon v.tablet Torque/extendedpids könyvtárába mentése után.
Androidnál pl. File Expert (https://play.google.com/store/apps/details?id=xcxin.fehd&hl=hu), BB-nél Ghost Commander (http://appworld.blackberry.com/webstore/content/78977/?lang=en&countrycode=HU) segítségével vagy FTP-vel a letöltött *.csv a megfelelő könyvtárba másolható.
- Menü/ Beállítások/ Bejegyzés & adatok feltöltése/ Beljegyzés amikor a nyomaték elindul BE
/Csak ha az OBD ... BE
/GPS log BE
/kiválasztani mi kerüljön bejegyzésre pontnál hozzáadni ami számunkra érdekes,
pl. HSD-knél:
"Speed (OBD)(km/h)"
"Engine RPM(rpm)"
"Batt Pack Current Val(Amperes)"
"HV Battery Current(Amp)" (for Prius2)
"State of Charge(%)"
"Wheel Cylinder Pressure Sensor(V)"
"Regen Cooperation(Off/On)"
"Accel Pedal Pos #1(%)"
"Actual Engine Torque(Nm)"
"Trip Distance(km)"
"Fuel used (trip)(l)"
"Fuel flow rate/minute(CC/min)"
"Engine Coolant temperature"
"Ambient Temperature"
"HV System Indicator"
"Engine Load"
"MG1 revolution"
Szabálytalan kilépés, tápelvétel esetén a program nem menti el a naplózott adatokat!
- Menü/ Beállítások/ Egységek C, Kg, PSI, Nm kiválasztása
- A realtime informátionban programrészben a ízlés szerint a képernyőre pakolhatjuk az univerzális illetve az egyedi PID-eket,
oprendszer/ készülék váltás esetén a mentéseket a Torque/ Dashboards könyvtárban találjuk.
HSD-k esetén leginkább az MG2 nyomaték kijelzése segít a takarékos vezetésben.
-Menü/Beállítások/ Riasztók kezelése/ Menü/ riasztó hozzáadása -nál
lehetőség van a magas hűtővízfok riasztási értékének beállítására, vagy a GPS szerinti közig bírságot közelítő sebességre
való figyelmeztetésre (sajnos csak 1 úttípusra , praktikusan autópálya)
- a Track Recorder programot fedélzeti kameraként használhatjuk, a felvételt sajnos csak 1etlenösszefüggő fájlba képes elmenteni.
- a térképes megjelenítés jópofa, de csak áttekintésre alkalmas.
Az adatok részletes kielemzését a Torque Log Analyzer-el végezhetjük
->Chrome esetén bővítménnyel (https://chrome.google.com/webstore/detail/torque-log-analyzer/gfpnpmjdafhcfgikgccfkjgkicenlbng), aminek használatáról itt (http://torqueloganalyzer.blogspot.it/2014/08/tutorial.html) olvashatunk.
-> Vagy ennek a táblázatnak (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tgM9XgNhfgEa-OpYLpBocyvtL9KgrjzmAtDiTSDXSZI/edit#gid=242817553) a segítségével.
A GPS adatok miatt, én az utóbbi táblázat másolatának OFFLINE használatát javaslom.
-
Ehhez mit szóltok? Annyira nem értek hozzá, szerintetek ez jó lenne az én autómhoz?
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm327_obd_obd2_bluetooth_hibakod_olvaso_elm_327_1996373249.html
Vagy inkább ezt erőltessem?
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_obd_2_hibakod_es_diagnosztika_1996427411.html
-
Mind tök egyforma, de készülj fel, hogy lehet, cseréltetni kell majd, nem mindig működnek elsőre. :)
-
Nekem például nem akar összejönni a kapcsolat. A Torque látja az adaptert, de az autóval már nem találja a kapcsolatot. Villog a kék autóikon. Beállítottam a fent írt protokollt a Vehicle Profile-ba, de akkor sem megy, hanem egy idő után elkezdi az automata keresést és nem talál megfelelőt.
Kuka az adapter?
-
Kell játszani vele, gyújtás rajta, lent, először tel be, aztán torqe rá, stb. Nekem anno elsőre vagy 15 perc játék volt, mire kolleganő autójával összehoztam, utána ment.
-
Nekem is az első párosítás "játék" volt a türelmemmel, de semmilyen protokollt nem kellett állítgatni. Minden alapértelmezés szerinti beállításon volt.
Már nem emlékszem pontosan, de
1. csatlakoztatni a "műszert" az autóhoz.
2. telefonon bekapcs a BT
3. ha van, a kütyün is bekapcs a BT
4. gyújtás ráad
-
Köszi, a segítséget, esetleg annyi, hogy a kettő közül van megbízhatóbb, vagy tök mind1?
-
Köszi, a segítséget, esetleg annyi, hogy a kettő közül van megbízhatóbb, vagy tök mind1?
Sztem tök mindegy. Ha működik, mindkettő ugyanúgy működik. Sanszos, hogy a belseje egy és ugyanaz mindnek, max a külső burkolatban, esetleg a burkolat színében térnek el (hosszabb-rövidebb, fehér, fekete, kék, van-e rajta BT be-kikapcsoló gomb, vagy nincs).
-
Sziasztok.
Adott egy 2000 kiadású yaris verso.
Hol találom meg ezen a csatlakozót, egyáltalán ez már Obd-s?
Vettem anno kábelt a fábiámhoz, ez nem blútyukos, hanem usb-vel kapaszkodik a laptophoz.
Megfelelő program (de melyik?) esetén jó lehet a kábel a yarishoz?
Ebben a kérdésben várnám a hozzáértők segítségét.
Feri.
-
Sziasztok.
Adott egy 2000 kiadású yaris verso.
Hol találom meg ezen a csatlakozót, egyáltalán ez már Obd-s?
Vettem anno kábelt a fábiámhoz, ez nem blútyukos, hanem usb-vel kapaszkodik a laptophoz.
Megfelelő program (de melyik?) esetén jó lehet a kábel a yarishoz?
Ebben a kérdésben várnám a hozzáértők segítségét.
Feri.
Ha ODBII normás a Yaris, akkor jó lesz vele a Torque, meg a kanócod is.
-
Ha ODBII normás a Yaris, akkor jó lesz vele a Torque, meg a kanócod is.
Ok, de hol keressem a bemenetet?
A torque, az nem androidos program?
Mert, nekem laptopra kellene.
-
Ok, de hol keressem a bemenetet?
A torque, az nem androidos program?
Mert, nekem laptopra kellene.
A csatlakozó tekintetében nem tudok segíteni, a Yaris fórumrészben nyilván azonnal vágják majd a tulajdonosok, hogy hol is van.
PC-s program tekintetében utána kell néznem, mert én már nagyon régen droidos progival nyomom. Van valahol egy CD-m ilyen programokkal. Este utánanézek, ha addig nem jön válasz.
-
A csatlakozó tekintetében nem tudok segíteni, a Yaris fórumrészben nyilván azonnal vágják majd a tulajdonosok, hogy hol is van.
PC-s program tekintetében utána kell néznem, mert én már nagyon régen droidos progival nyomom. Van valahol egy CD-m ilyen programokkal. Este utánanézek, ha addig nem jön válasz.
nekem YARIS 2-ben bal oldalt lent van a műszerfal alatt. Ha felfelé nézel a pedálok irányából, biztos meglátod
-
Köszönöm, meglett.
-
A csatlakozó tekintetében nem tudok segíteni, a Yaris fórumrészben nyilván azonnal vágják majd a tulajdonosok, hogy hol is van.
PC-s program tekintetében utána kell néznem, mert én már nagyon régen droidos progival nyomom. Van valahol egy CD-m ilyen programokkal. Este utánanézek, ha addig nem jön válasz.
Megköszönném a programot,mert akkor nem kellene megvennem az androidost.
-
pedig megéri...nem fog kiforgatni a vagyonodból...
-
pedig megéri...nem fog kiforgatni a vagyonodból...
Azt gondolom, csak már van egy kanócos.
-
Megköszönném a programot,mert akkor nem kellene megvennem az androidost.
Szóval: EasyObdII, vagy Scanmaster Elm, vagy a wOBD programra rákeresel és már töltheted is.
Sajnos nem találom a CD-t, amin rajta van, a kanócos verziót egyik fórumtársunktól "örököltem", aztán vettem egy BT-st. Ezzel lényegesen egyszerűbb, praktikusabb. A kanócos meg bővebb, ámbátor menet közbeni loggolás némileg bonyolultabb.
-
Szóval: EasyObdII, vagy Scanmaster Elm, vagy a wOBD programra rákeresel és már töltheted is.
Sajnos nem találom a CD-t, amin rajta van, a kanócos verziót egyik fórumtársunktól "örököltem", aztán vettem egy BT-st. Ezzel lényegesen egyszerűbb, praktikusabb. A kanócos meg bővebb, ámbátor menet közbeni loggolás némileg bonyolultabb.
Köszönöm, egyiket leszedtem, remélem működik.
-
Nálam a scanmaster jött be a legjobban. ;)
-
A következő projekt az lesz, hogy a Yaris II-ben lévő OBD portot ketté osztom, legyen kettő belőle egy ilyennel (http://www.ebay.com/itm/281729572007).
Azért, hogy az automatikus ajtózáró és vész-villogtató (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=565.msg589419#msg589419) OBD adapterem mellett, férjen el az ELM-327-es is - mostmár muszáj, mivel a fejegység Androidos :D
-
és müködik a két kütyü párhuzamosan???
-
Hát, majd kiderül. Elvileg tud működni, eszközöktől függ.
Ha megnézed, egyiknek sincs bekötve/kihasználva az összes érintkezési pontja, és nem is ugyanazokat használják. Mindez csak próba során derülhet ki.
-
Hát, majd kiderül. Elvileg tud működni, eszközöktől függ.
Ha megnézed, egyiknek sincs bekötve/kihasználva az összes érintkezési pontja, és nem is ugyanazokat használják. Mindez csak próba során derülhet ki.
Na erre igazán kíváncsi vagyok, igaz a Priusban ez kicsit nehezen kivitelezhető, az ODBII blokkolás miatt. Pedig az automata ajtózár igencsak hiányzik, nagyon megszoktam. A Torque működtetése is picit nehezebb, de ennyit megér a csúnya bácsik elleni védelem.
-
a csúnya bácsik elleni védelem.
Ez alatt mit értesz, Torque-ilag?
-
Ez alatt mit értesz, Torque-ilag?
Azt, hogy az ODBII csatim alaphelyzetben tiltva van, azért, hogy ne lehessen a csúnya bácsiknak mindenféle programozással lábon elvinni a járgányt.
Ezáltal a BT, vagy a kábel csatlakoztatása kicsit bonyolultabb.
-
A tiltást hogy érted? Mechanikusan? Vagy rejtett kapcsoló van valahool az OBD csati felé vezető szálakon?
-
A tiltást hogy érted? Mechanikusan? Vagy rejtett kapcsoló van valahool az OBD csati felé vezető szálakon?
A nyílt fórumon nem mennék bele a részletekbe, de igen, hardweresen.
-
Vettem.
-
Sziasztok. Bedöglött a kék színű , áttetsző burkolatú" Vaterás " Elm327 kütyüm. Először szakadozott a kapcsolat a telefonnal, most már nem világítanak a ledek sem a készülékben. Szétszedtem , újraforrasztottam a csatlakozó lábait, de semmi. Kuka.
Rendelnék helyette másikat. Kinek , melyik változat működik megbízhatóan már régóta?
http://auto-motor.vatera.hu/auto_motor_szerszam_szereles/elm327_v2_1_bluetooth_hibakodolvaso_2352605996.html ez volt az enyém.
Vagy ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm327_bluetooth_hibakod_olvaso_obd2_1141_2346190961.html
Esetleg ilyet? Ez kapcsolóval van ellátva, de nem tudom, hogy szerkezetileg tud e többet a másik kettőnél, vagy csak eggyel több hibalehetőség, a kapcsoló miatt ? http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm327_bluetooth_diagnosztika_elm_327_kapcsolos_2351419895.html
Köszi.
-
A kapcsolós egyrészt gyorsabb, másrészt fixen a csatlakozó hagyható a 40 mAh fogyasztás nélkül.
Selejt mindegyikből akad.
-
A kapcsolós egyrészt gyorsabb, másrészt fixen a csatlakozó hagyható a 40 mAh fogyasztás nélkül.
Selejt mindegyikből akad.
Köszi
-
- Menü/ Beállítások/ Extra Pids szenzorok kezelése/ menü/ előre def. szett hozzáadása
választhatunk a programban lévők közül, vagy kereshetünk magunknak pl.
PIII/ Auris HSD/CT200h (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdG9OWlJZT3BjSEpFVjJ4QkJSZ0FLcHc&usp=drive_web#gid=0)
PIII PHEV (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdFM4SXlzQml5Y1NWZDB1ajZHQkVPY1E&usp=drive_web#gid=0)
YHSD (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ar6-3mN7UK-CdEx3MWU0TTFMZHZaM0Ewek40R3NrQVE&usp=drive_web#gid=0)
metric CSV(vesszővel tagolt) munkalapnak a telefon v.tablet Torque/extendedpids könyvtárába mentése után.
Androidnál pl. File Expert (https://play.google.com/store/apps/details?id=xcxin.fehd&hl=hu), BB-nél Ghost Commander (http://appworld.blackberry.com/webstore/content/78977/?lang=en&countrycode=HU) segítségével vagy FTP-vel a letöltött *.csv a megfelelő könyvtárba másolható.
Szia Agyarka!
Avensis 2.2 D4D -hez melyik Pid a jó?Egy kicsit nekem ez kínai.
Köszi.
-
Szia!
A linkelt PID-ek nem Avensishez vannak. Az Avensis és közösség nem annyira aktív mint a hibrides ezért nem rögzítették, és a szervíz dokumentációval összevetve nem dekódolták a kommunikációját.
Torque használatával a speciális PID ek hiányában csak az általános adatok értelmezhetőek (http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2/toyota).
-
Köszönöm!Ezzel is sokat segítettél! :otlet:
-
Sziasztok
2002-es Corolla TS-nél a Torque pro nem jelzi a hibakódokat minden más megy,ABS hibakód van azt szeretném kiolvasni,kilehet így valahogy?
köszi
-
Sziasztok
2002-es Corolla TS-nél a Torque pro nem jelzi a hibakódokat minden más megy,ABS hibakód van azt szeretném kiolvasni,kilehet így valahogy?
köszi
Szia!
A Torque-el én sem vagyok megelégedve, ezt használom hibakód olvasásra, kiválóan alkalmas erre a célra:
ScanMaster for ELM327 OBD-2 (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=hu)
(Ki is tudja ütni, ha erre van szükség)
-
Alvó topik ébresztés ::)
Milyen megoldást ajánlotok T27 Ave Android kombóra?
Élő adatot szeretnék olvasni, néha megtorpan a kocsi.
Tisztitgatások már megvoltak, mielőtt elkezdek vezérlésmódosítót és folytószelepet cserélgetni meg szervizből elhozni a kocsit hogy náluk nem jelentkezett a hiba inkább nézegetek grafikonokat.
-
Tudom, hogy nem az, de a TechStream nem jöhet szóba? Az egyik oldalon megnéztem, még le is lehet tölteni. A kábel nem túl drága, win10 alatt megy, és szerintem élő adatot is lehet vele nézni :hmmmm:
-
Időszakos a probléma, telefon pedig mindig nálam van.
Hardver szempontjából elég ha valamelyik random BT-set veszem, vagy azok között is van különbség?
-
Értem. Mivel ez elég Toyota specifikus rendszer, hátha lát olyan bugyrot, amiből kiderülhet a baja akkor is, ha éppen nem menet közben jön elő.
Sajnos Carinán nincs OBD2, így ezekben nincsen tapasztalatom.
-
Értem. Mivel ez elég Toyota specifikus rendszer, hátha lát olyan bugyrot, amiből kiderülhet a baja akkor is, ha éppen nem menet közben jön elő.
Sajnos Carinán nincs OBD2, így ezekben nincsen tapasztalatom.
Második körben lehet vele próbálkozni. Még nem teljesen látom át hogy működik ez a diagnosztika, mi a különbség a 2000Ft-os gagyi (ami még a kocsit is tönkreteszi) és a hatszámjegyű között.
Amit kivettem hogy van az ELM327 hardver, ami vagy WiFi vagy BT és vagy tud hibakódot törölni vagy nem. A képességek jelentős része inkább a szoftverben rejlik (innentől meg nem értem miért vannak külön olvasók francia autókra, vagy miért emelik ki hogy Ford és Mazda kompatibilis).
Egyelőre két kütyüt találtam jófogáson itt pöstön.
Ez kapcsolós (https://auto.jofogas.hu/budapest/Kapcsolos_ELM327_Bluetooth_diagnosztika_ELM_327_2023_144051830.htm)
Ebben pedig valamiért kiemelik milyen chip van rajta (https://auto.jofogas.hu/budapest/Elm327_v1_5_2pcb_PIC18F25K80_chippel__144183346.htm)
-
Nekem volt ilyen 2.-ik variánsom (a kék színű), az egyik 4 hónapot (kocsiban tartottam, az meg garázsban állt, szóval annyira azért nem érhette hideg) a második példányom pedig 3 hetet sem bírt ki. Egyszer csak nem volt kedve többet kommunikálni az autóval, ha rádugtam az obd-re.
Igaz még 2021-es történet, és akkor csak 3e Ft-ba került, és lehet azóta valami új chip van rajta, ahogy a hirdető ki is emeli, én mindenesetre nem voltam oda érte. :no:
Telefonnal BT-on elég gyorsan kommunikált (Car Scanner Pro App-ot letöltve hozzá), hibakódot tudtam vele törölni és sok élő adatot tudott mutatni (de ez gondolom az App függvénye is), de mivel mindegyik darab beadta az unalmasat rövid időn belül, én így nem voltam elájulva vele.
-
Időközben be lett rendelve egy ilyen (https://www.greenx.hu/termek/konnwei-kw903-obd2-hibakod-olvaso-bt3_0-elm327-_android)
-
A chip-ek hamisítása óriási biznisz, azért említi meg a hirdető. A PIC-eket az amerikai Microchip Technology gyártja, 30 évvel ezelőtt úttörőnek számított a mikrokontroller ami egy olyan innovatív megoldás, miszerint egy programot (akár sima C++-ban megírva) bináris formában az eszköz közvetlenül tudja futtatni és nem kell hozzá komplett operációs rendszer (se Windows se Linux stb.) ami hatalmasat dobott az ipari automatizációban, mert nagyságrendekkel üzembiztosabb a működése.
A gyártás egyre inkább áthelyezése távol keletre azt eredményezte hogy lekoppintották nem csak az ötletet de az egész megoldást egy az egybe odáig fajultak hogy eredeti funkcionalitást, elnevezést és megjelenést is alkalmaznak a hamisítványok, nyilván sokkal olcsóbban és persze így jóval gyengébb minőségben.
Mára már számtalan gyártó van, távol keleten is, akik nulláról fejlesztettek saját mikrokontrollereket az eredeti ötlet alapján, érdekes, azokat kevésbé hamisítják. Legkinkább amerikai chip-eknek vannak "klónjai".
-
Az ELM327 egy PIC-et (a fent említett mikrokontrollet) tartalmazó HW+SW volt. Elkövették azt a hibát, hogy kiadtak egy verziót olvasásvédelem nélkül, amit így elég egyszerűen lenyúltak.
Itt (http://hybridassistant.blogspot.com/p/obd.html?m=1) van egy kis összehasonlítás.
Nekem volt pár gagyi utángyártott. Én szerencsés voltam, gondot nem okozott, csak lassan olvasta az adatokat - másodpercenként 4 vs. 40.
Azért van külön típus specifikus, mert pl. a VW-nek más a fizikai csatlakozója. De az OBD csatlakozón is csak néhány láb szabványos, a többi gyártó specifikus. Pl. a Prius-on van 3 CAN bus, de egy ELM327 ebből csak eggyel kommunikál - az elég a környezetvédelmi ellenőrzéshez. A TechStream eléri mindegyiket.
A másik, hogy kétféle SW kell a teszteléshez:
- az egyik, amelyik a kütyün van - ez tudja hogy kommunikáljon az autóval. Ezt jóvesetben FW frissítéssel tudod változtatni, de jellemzően csak a drágább eszközöknél.
- a másik ami a telfonon/PC-n fut: ez mondja meg, hogy mit kérdezzen le az autótól és ennek megfelelően mond valamit. (Torque, TechStream, etc.)
Pl. a program megmondja a kütyünek, hogy a 124-es regiszter értékére kiváncsi, az válaszol, hogy 65535, a program pedig kiírja/megjeleníti, hogy a fordulatszám 6500 - nem valós példa :) .
-
Értem, köszi. Megjött a kütyü, meglátjuk mire jutok vele.