Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 262284 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Suzuki
« Válasz #600 Dátum: 2010.08.05 11:11:31 »
Köszönöm. És akkor ez a motor mennyiben különbözhet fogyasztásra az 1,6ostól? Ill egyéb költségek, amik a nagyobbmotorral szerelt változatot terhelik? kötelező?

Ill. még egy fontos kérdés. Ugye a GLX jelzésű a legfullosabb felszereltségű?
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Suzuki
« Válasz #601 Dátum: 2010.08.05 11:42:02 »
Köszönöm. És akkor ez a motor mennyiben különbözhet fogyasztásra az 1,6ostól? Ill egyéb költségek, amik a nagyobbmotorral szerelt változatot terhelik? kötelező?

Ill. még egy fontos kérdés. Ugye a GLX jelzésű a legfullosabb felszereltségű?

Asszem a régieknél a GLX volt a legmagasabb felszereltségi szint, de csodát ne várj egy suzukitól, mindez kimerült a plüss (ami baromi izzasztó) kárpitozásban, a klímában, az eletromos ablakokban, a belülről nyitható tanksapkában,a 2 légzsákban, a központ zárban, meg a szervó kormányban. Ezek az említésre méltóbb cuccok, de az, hogy ezek is csak a "fullos" swifthez jártak anno, elég gáz... ezek minimunak kellett volna lenni. Mindegy, a GLX-ben benne vannak.

A különbség: Az 1,6-os sem haladja meg a 6-6,5 litert, ráadásul sokkal nyomatékosabb, cirka ugyanaz a váltó áttétel. Jelentős különbség nincs. Szervizelésről nem tudok, valószínű, hogy hasonlóan strapás, mint a kisebb.

Ha teheted, próbáld ki mindkettőt, hogy Te is érezd a különbséget. Az 1.6-ost csak sedannal gyártották, az 1,3-ast ferdehátúként IS!
Biztosítást nem tudom, mindkettő céges volt nálunk.

Alapvető probléma a Suzinál (régi swift), hogy rövid a rugóútja, kanyarban félelmetes, ahogy dől a kasztni, és feszes a csillapítása, ergo borzasztó fapados a rugózása. Kanyarban egyenetlen úton - pl keresztbordáknál - folyamatosan az külső ív felé kúszik a kocsi. Meg kell szokni a folyamatos korrigálást. Parkolásnál katasztrófa! Hihetetlen méretű a fordulóköre!!! Komolyan! Szoktam is mondani, hogy aki megtanul régi swifttel parkolni, az minden kocsival fog tudni!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Suzuki
« Válasz #602 Dátum: 2010.08.05 11:48:28 »
Hozzá teszem, hogy tesómnak volt egy csodaszámba menő W123 300d Mercije, 1977-es gyártmány. Annak derékszögbe fordultak ki a kerekei. A közel 5 méteres autót bármilyen kis helyre - ami minimum az autó mérete - játszi könnyedséggel be lehetett tenni és nem az autó méreteihez képest könnyen, hanem a swiftel össze se lehetett hasonlítani...!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Suzuki
« Válasz #603 Dátum: 2010.08.05 12:35:56 »
Gondoltam, hogy ez van a fullosba, és ezért is gondoltam arra, mert úgy vagyok vele, hogy ezeknek alapból benne kellene lenni a kocsiban, ezért lejjebb nem adok egy fullos suzukinál.

Szóval nagyon nagy a fordulóköre? :(
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Suzuki
« Válasz #604 Dátum: 2010.08.05 13:10:03 »
Igen, nagy. Meg lehet szokni, csak mindig fejben kell tartani ezt parkoláskor. Én egy párszor anyáztam, hogy ekkora autónak hogy lehet ilyen buta a kormányzása?! És nem béna vagyok, mert az 5,1m hosszú céges Rangerrel vígan jártam a parkolóházakat, pedig azt sem kis művészet terelgetni. Parkolás közben még soha nem húztam meg egyik autónkat sem...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #605 Dátum: 2010.08.05 15:47:38 »
Bingo. 1.3 86 paci. Nem Pesten 4.5-5 literes fogyi kihozható belőle úgy, hogy még oda se figyel az ember.

Ez még Suzukis körökben is csak legenda szinten hiszik el... 5-5,5 tartósan és stabilan nem tudsz lenni. Lehet, hogy néha lecsúszik 5 alá, de az nem rendszeres.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Suzuki
« Válasz #606 Dátum: 2010.08.05 15:50:10 »
Én meg személyesen tapasztalom gyerekkori barátom mellett évek óta.  ::)
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #607 Dátum: 2010.08.05 15:54:50 »
Mondi köszönöm a motor palettát, legalább már ezt is tudom.
Akkor 1.3-ban 8v között is van akkor különbség némelyik jobban megy?
Egyébként első saját kocsinak kellene, de abszolút nem tudok dönteni. Nézegettem a 3 és 5 ajtós sunnykat is, de alkatrész beszerezhetőség/ár miatt inkább a suzuki jöhet számításba.
A legjobb felszereltségű kéne bármelyik régi swiftet választom...Viszont motort nem tudom milyet érdemes, mert sokszor úgy gondolom elég az ezres aztán arra gondolok 1,3as fogyasztásba hasonló, nem? akkor lehet az is.. de különleges legyen az ember, 1,6ost is kapni már jó áron, miért ne? Fogyasztási adatok hogy alakulnak? Leginkább a különbség érdekel 1.0-1.3, 1.3-1.6, 1.0-1.6 között :D Illetve mennyire számítana a kötelezőnél ill átiratásnál, műszaki vizsgán stb. 1,6-osokhoz alkatrész nem macerásabb, drágább?
A 8V 1.3-asok közül a régebbiek (97 előtt) mennek jobban, de azok kevésbé felszereltek. Rendes felszereltség (villanyablak, központi zár stb) 2000 környékétől van a Suzukikban. 2000 körüli jól felszerelteket szép állapotban lehet kapni 400-500 ezer körül de akár alatta is.
Mire kell a kocsi? Csak városba 1.0, vegyesban jobb az 1.3, de kényesebb a motor (szelepállítás pl). Az 1.0-nak csak olaj kell és megy. örök darab. Fogyasztásban nincsenek nagy különbségek. 1.6-ot nem ismerem, de a két kisebb azonos használat kb hasonló. Nekem az 1.0-val nyáron vegyesben 5,5 körül volt, télen 6-6.2. De nagyon használatfüggő. Nekem volt 4,8 és 7,8 között minden. Ez utóbbi úgy jött össze, egy Bp-Szeged-Bp úton, hogy másfél órát álltam a Hungárián a dugóban a pályán meg oda vissza stabil 130-140.
Alkatrész szempontjából az 1.6 két dolog miatt macerásabb: Ritkább, ennél fogva drágább hozzá, ami csak ahhoz kell. Illetve más a fékrendszere, 14"-es méretű kerék van rajtuk, a kisebbek 13"-as kerekek nem is mennek fel a nagyobb féktárcsa miatt előre. Egyébkén 1.6 csak sedan kasztniban volt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #608 Dátum: 2010.08.05 15:59:30 »
Gondoltam, hogy ez van a fullosba, és ezért is gondoltam arra, mert úgy vagyok vele, hogy ezeknek alapból benne kellene lenni a kocsiban, ezért lejjebb nem adok egy fullos suzukinál.

Szóval nagyon nagy a fordulóköre? :(

Felszereltségek:
Régebben a GLX volt a legjobb, ötajtósban később is ez volt. 3ajtósban más a helyzet, ez már eleve csak magasabban felszerelt változatban volt, a GLS ami megfelel kb a GLX-nek, és volt ennél jobb a GS, de később már csak GS 3 ajtós volt (és akkora már az 5 ajtósból is jobb lett a GLX). Időnként volt GLX-C is, ez elég ritka, de ezek az adott korban a legjobban felszereltek voltak (lehet, hogy egy év múlva már sima GLX-ként adták ugyanezt, tehát nem mondom, hogy ez a tuti, mert rendesen meghaladták magukat a fejlődésben). Én ha vennék csak 2001 után jól felszerelt (amiben villanyablak van, az már jó, klíma ritka).

Régen (97 előtt) GA volt az alap (Garantáltan Alapáras  :clap: ), később a GL volt az alap.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #609 Dátum: 2010.08.05 16:01:23 »
Ha bárkinek swiftes infó kell (akár régi prospektusok a felszereltség miatt, szerelési tippek stb) akkor ezt tegye be a kedvencekbe:
www.szabolcsswift.hu .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #610 Dátum: 2010.08.05 16:04:33 »
Én meg személyesen tapasztalom gyerekkori barátom mellett évek óta.  ::)
Legyen. A Suzukisok egyébként mindig nagyon haragszanak azért, amikor ezt mondják, hogy 4-4,5-öt fogyaszt... Aztán valaki megveszi 5 felett lesz neki és akkor szar az autó, mert nem 4-et fogyaszt...

Nekem 1.0 volt, ami elvileg a legkisebb fogyasztású, csak ha az ember 100 felett is megy vele, akkor eltűnik ez a fogyasztáskülönbség. Namost nekem úgy jött ki egyszer 4.8, hogy Lengyelországból hazafelé a Tátrán keresztül, kényelmes tempóban, sok-sok motorfékkel.
Prágából hazafelé, 90-100 körül (nem sietve) 5.0 körül jött ki.
De majd előkeresem a swiftes fogyasztásos excel táblámat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

WeSzil

  • Pixel & Bit rendezőnő
  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 608
    • weigel.hu - webfejlesztés
Re: Suzuki
« Válasz #611 Dátum: 2010.08.05 16:34:45 »
De majd előkeresem a swiftes fogyasztásos excel táblámat.

Én most regisztráltam az új autóval a spritmonitor-ra, tetszik.

Kérdés hogy mennyi ideig fogom lelkesen vezetgetni az adatokat :)
WeSzil - IQ²  ¤ 299  :)
{Aygo}
weboldal készítés - weigel.hu

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Suzuki
« Válasz #612 Dátum: 2010.08.05 17:00:52 »
Én közel 3 év alatt nem untam rá.  ;)
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Suzuki
« Válasz #613 Dátum: 2010.08.05 17:10:47 »
Én közel 3 év alatt nem untam rá.  ;)
Az elhatározás még meg van, hogy végig csinálom (de azért visszatérhetünk rá pár év múlva  ;) )

TSityu

  • Vendég
Re: Suzuki
« Válasz #614 Dátum: 2010.08.05 21:32:09 »
Néhány szösszenet:

6 évig volt stiftem, 3 ajtós, újként került hozzám, (céges volt) 320000km mentem vele, sose hagyott ott sehol.

- megfordulni mindig megtudtam vele és parkolni is pedig drótkormányos volt.  :D
- fogyasztás 4,4 és 12 között.  :hug:
- 200-at szakadékba hátszéllel se ment, és nem hiszem el anyámnak se, pedig közeli rokonom.  ;)
- fék, futómű, kényelem az nulla, de legalább hangos.  :flowers:

De mint tudjuk olcsó fo&nak híg a leve.

És most is van egy Suzim, legjobb válságautó.