... Folytatás a Corollás topikból.
Szóval swift motorok:
1.0: 3 henger, hengerenként 2 szelep, hidrotőkés 53 lóerő. Végig gyártásban volt.
1.3: 4 henger, hengerenként 2 szelep, 68 lóerő (ez a legelterjedtebb). Állítólag a régebbiek jobban mennek (ez arról ismerhető fel, hogy valamelyik alu szelepfedeles, de nem tudom, hogy az újabb vagy a régebbi-e). Ezt gyártották kb 2000-ig.
~2000 tól volt a 16 szelepes 1.3-as motor SOHC, ez 86 lóerő, szintén nem hidrotőkés. Ezt a motort talán a WagorR+ -ból vették át. Jó motorok, nagyon mennek.
1.6: 16 szelep (nem tudom meddig volt gyártásban talán 1999-ig vagy 2000-ig), 97 lóerő, nyomatékos, nem pörgős motor. Kevés ilyen autó van a használtpiacon, mert sokat törtek (erős motor - gyenge kaszni) és újkorában elég drága volt.
Továbbá itthon nem gyártották, de kintról be lehet/lehetett szerezni:
GTi, 1.3 16 szelep, DOHC, hidrotőkés, 101 lóerő. Pörgős motor, igazi sportautó.
A 68 lóerős 1.3 elég könnyen átépíthető GTi-nek (leginkább a hengerfej más), erről bővebben itt:
http://ssgti.uw.hu