Ez most úgy hangzik, mint ha valami óriási fejlődés lett volna a motorok hatásfokában...
Kb hosszabbak lettek a váltók és vékonyabbak az olajak...
Ó, dehogy. Ha csak hosszabbak lennének a váltók, akkor lassulóversenyt lehetne rendezni az utakon. Nem. Én még emlékszem, hogy gyerekkoromban egy 1,3-as autó 65 lovas volt, egy 1,5-ös 75 lovas. Ebben a kategóriában a végsebesség 150km/h volt legfeljebb, a 0-100-as gyorsulás ha 20 mp-en belül volt, az már elég jó volt, a fogyasztás 90-nél jó esetben 7 liter alá ment, de télen városban simán benyelte a 11-12(!!!) litert, és így tovább, pedig 1 tonna alatti súlyú autók voltak. Jó, a karburátor és a kockaforma sokat rontott a helyzeten, ez igaz.
De ha a 90-es évek autóit nézed, akkor is van fejlődés. A B Corsát 91 óta gyártották, tehát a kifejlesztése még a 80-as évek végére esett, azaz olyan 20-25 évvel korábbra, mint egy most kapható modellé. Az Opel 1.4-es motorjának 90 lóereje ma már kevés, a végsebessége jó, a tömege kb. 150 kg-mal kisebb, mint egy mai 1,4-es kisautóé. A gyorsulása partiban van, a fogyija nem: katalógus szerint 10,5 l/100 km a városi fogyija, ami a valóságban azért jobb, nekem 7,5-8,5 volt a valóságban, ami bőven sokkal több, mint a Yaris 6-7 literje. A városon kívüli fogyija összevethető a Yariséval márcsak azért is, mert a Corsának elég rövid volt a váltója, minek következtében igen fürge autó volt, és rövid váltóval nehezebb alacsony fogyit összehozni.