Szerző Téma: Yaris Ts  (Megtekintve 564561 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Yaris Ts
« Válasz #1890 Dátum: 2010.08.12 21:57:43 »
Csak utas voltam ilyenben. Kellemesen jól megy, de nekem inkább egy közepesen túlmotorizált kisautó maradt meg az emlékeimben, mint egy sportos állat. De majd jön kis_andrás meg Robert és beszámolnak, ha járnak erre. Sőt, sztem számoltak is be korábban.
Gabe 254.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Yaris Ts
« Válasz #1891 Dátum: 2010.08.13 09:12:30 »
Ilyen TS-t vezettetek már? Úgy tudom, itthon nem árulták... de azért elvinném egy karikára  ;)


Olvass vissza, volt róla szó pár oldal erejéig akkoriban, de a leginformatívabb komment a gazda férjétől:

Hi Mindenki! Látom nagy az érdeklődés a TS után.. :clap: :devil:

Az Új TS Yaris az én drága kis asszonyságomé. Eddig egy 2002-es TS-t nyúzott keményen (2 szlalomversenyt is túlélt alatta).
Nekem volt viszonylag sok tapasztalatom TS modellekkel. Ts modellekkel jól el volt látva a család (anyámnak 2002-es TS Yarisa volt, Faternak a mai napig van egy 2004-es Corolla TS, és az udvar végében van egy rommátört TS Compressor, aminek motorjába van kemény 3000km)

Egy kis összehasonlítás
A régi Yaris TS méretei miatt egy picit "ügyesebb" autó volt. A motor, váltó, futómű kombinációt nagyon eltalálták. A síma változatokhoz képest meglepően sok dologban különbözött. Külső és belső egyaránt. A Morot nem számított erősnek (ha sorban nézzük a Toyota motorokat: 1,3 86LE, 1,4 97 Le, 1,5 106Le) a váltó bolondította meg teljesen. Erről nem is mesélek többet mivel ezt sokan ismeritek.

Az új Yaris TS-nél egy kicsit tartottam tőle, hogy nem lesz olyan mint a régi. Gondoltam itt már a külső cicomán kívül csak egy nagyobb motort kapott és semmi egyéb extra. Erősnek nem nevezném, sztem ez egy teljesen átlagos 1,8-as motor, viszont ami érdekes, hogy nem sima VVT-i, hanem Dual VVT-i. Ilyen motorral szerelt Toyota modell itthon nem is volt. 98kw 6000/perc fordulatnál a német papírjai szerint. (modell kód: ZSP90L-AHMVKW). Ami nagyon jó dolog hogy J-s alvázszámú, tehát eredeti japán gyártás.
Törötten vettük, a javítás jól elhúzódott, de végre kész lett. Jöttek az első próbálkozások vele. Ami elsőre feltűnt, hogy akkora körön fordul mint egy csuklósbusz. Ez az egyetlen negatívuma az autónak. A kormány kopptól koppig 2-t fordul, hihetetlenül direkt.
Van egy H&R ültető szett az autóban, meglepő, hogy forgalmiba jegyezve minden TÜV papirral együtt. Ezek a némtek már csak ilyenek.
A felszeretség a kapható maximum (TS hagyomány). 17-es kerekek 205-ös gumival, 9lufi, TRC-VSC, digit klíma, krómkarikák a szellőzőknél stb. Kagylósított ülések és másfajta kárpitok. Az előző tulaj vett bele egy TNS310-es navigációt és BT kihangosítót is. A navihoz már lehet kapni magyar térképet és használati útmutatót, meg is rendeltük hozzá de még nem lett kipróbálva. A műszerfal itt sem digitális hanem analóg, és nem zölden világít, hanem sárgán
A futóműnek köze sincs a gyárihoz, sokkal feszesebb és stabilabb az autó. A motor könnyen mozgatja a kocsit és a nagy ccm miatt alul is elég nyomatékos. A váltó már nem olyan pontos és sportos mint az 1,5 TS volt. Nem olyan határozottan kapcsolható és nagyobbat is ejt a fokozatok között. Gondolom a nagyobb nyomaték miatt nem kellett annyira sportosra venni a fokozatkiosztásokat. Aki ért hozzá az viszont kivülről is hallja, hogy nem egy hagyományos utcai/mezei váltó van benne. A gyorsulása nagyon jó, szerintem tud kevesebbet is a gyári 9,3-nál. Végsebesség még nem lett kipróbálva (legalábbis remélem az asszony nem szágoldozik 200-al Szeged Vásárhely között :nono:), de a 180-at rövid távon is könnyen megfutja. Az 1,5-ös ott már kezdett elgyengülni.
Sarkallatos pont a fogyasztás. Nálunk az 1,5 is 9-10 liter evett, ennek most, ha nagyon őszintének kell lenni 10-12l között lehet valahol. Bár mit vár az ember egy 1,8-as sportos autótól főleg városi használatban.

Remélem tetszenek a leírtak és más is belevág és hoz/hozat magának ilyen kocsit kinntről. Mobile.de-n most is van 2 törött 2007-es autó. Az egyikre alig kell valamit költeni és már kész is. Regadóval mindennel 2,7 körül meg is állna. (alkatrészben segítek)

üdv: Ludi

 
kisa
born to ride

TSityu

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1892 Dátum: 2010.08.14 20:31:44 »
Hali,

Budaörsön akciós a gokart, nem megyünk el valamelyik este?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Yaris Ts
« Válasz #1893 Dátum: 2010.08.18 23:43:35 »
Nem tudom, keres-e most valaki ilyet, de ma benéztem oda, ahol ezt árulják, és egész korrektnek tűnik elsőre a gép...
Gabe 254.

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris Ts
« Válasz #1894 Dátum: 2010.08.24 14:27:54 »
Nem tudom, keres-e most valaki ilyet, de ma benéztem oda, ahol ezt árulják, és egész korrektnek tűnik elsőre a gép...

Már az enyém  ;)

Holnak írok róla részletesen.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Yaris Ts
« Válasz #1895 Dátum: 2010.08.26 15:39:38 »
Nem tudom, keres-e most valaki ilyet, de ma benéztem oda, ahol ezt árulják, és egész korrektnek tűnik elsőre a gép...

Már az enyém  ;)

Holnak írok róla részletesen.

Olyan jó, hogy ki se bírsz szállni, hogy írj róla pár sort?
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris Ts
« Válasz #1896 Dátum: 2010.08.26 21:49:53 »
Olyan jó, hogy ki se bírsz szállni, hogy írj róla pár sort?

Nem állsz tőle távol! :)

Rövid sztori: Eddig egy Corollát hajtottam, amit több hónap munkájával, egyszerre többen is dolgozva, pénzt nem sajnálva GT-vé varázsoltunk, majd futott az autó 1 hetet és egy X5-ös nem adta meg az elsőbbséget és lezúzta az orrát elég csúnyán. Igazából E12 1.6 -ot kerestem, de túl drágák voltak, majd rájöttem, hogy BP-en használom leginkább, 1-2 ember ül csak a kocsiban, csomagok ritkán, elég nekem egy Yaris is. A sima nem igazán tetszett, de a TS eléggé megtetszett. A piacon lévő legtöbb autó nem olyan kaliber, amit szivesen vennék (össze volt rendesen törve, vagy futott 150k km-t, esetleg mindkettő), de ez a darab nagyon jónak tűnt. Először megnézettem ismerőssel, ő is alátámasztotta, majd leutaztunk, és a kocsi tényleg 99%-os állapotú. Az ülésekről miután a huzatot levettem, abszolut kopásmentes gyári huzat került elő, gyakorlatilag 0 kilóméter óta ez a huzat volt rajta. A kormány először kopottnak tűnt, ami gyanus lenne 62k km-nél, de a hazaúton kiderült, hogy csak koszos, dörzsölésre radírszerűen tisztul, és alatta abszolut kopásmentes a kormány is. Tényleg 62k km-t futott, márkaszervízben leellenőrizve, ninsc meghúzva, nem volt megtörve, motor-futómű-fék-váltó hibátlan, egyszerűen nincs fogás az autón, ráadásul az árból még alkudni is tudtam.

Egyetlen negatívumként azt tudom egyelőre mondani, hogy kissé zavaró, hogy 140nél 4500-at pörög a motor. Olvastam itt korábban, hogy külföldön csináltak már 5. fokozat cserét dízelből, erre esetleg tudna valaki egy linket dobni?

Nagyon boldog vagyok vele :wub:

Két kép az új jövevényről:



benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Re: Yaris Ts
« Válasz #1897 Dátum: 2010.08.27 07:52:11 »
Pont ma 2 éve hogy megvettem a Ts-t....hogy repül vele az idő   ::) (és sajnos a km is...)
Azóta is áldom a napot hogy ez mellett döntöttem.
Yaris Ts 05'

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Yaris Ts
« Válasz #1898 Dátum: 2010.08.27 09:29:13 »
Akkor ma este szeretettel várunk a Mekinél :)
Ha 140-et mész Pesten, akkor blokkolót vegyél, ne 5. fogaskerekeket.  :innocent:
Nekem is ugyan ez a motor, ugyan ezzel a váltóval. Én nem piszkálom, meg lehet szokni...
Grat az autóhoz, okozzon Neked legalább annyi örömöt, amennyit az enyém szokott nap mint nap!  ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris Ts
« Válasz #1899 Dátum: 2010.08.27 13:21:53 »
Sajnos ma estére már van programom, de következő héten szerintem ki tudok jönni.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Yaris Ts
« Válasz #1900 Dátum: 2010.08.27 14:46:52 »
Sajnos ma estére már van programom, de következő héten szerintem ki tudok jönni.

oksa  :clap:
sérülésmentes volt?
a hátulja is épp?
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris Ts
« Válasz #1901 Dátum: 2010.08.27 15:26:11 »
Teljesen sérülésmentes, rétegvastagságmérővel is körbemérve... Az autónak gyakorlatilag 1-2 kavicsfelverődésen túl nincs hibája.  :innocent:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Yaris Ts
« Válasz #1902 Dátum: 2010.08.27 21:33:19 »
A fékeket tapizva úgy tűnt, nem nagyon hajtották. Sok sok problémamentes km-t!
Gabe 254.

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1903 Dátum: 2010.08.29 21:44:14 »
Nem tudom, keres-e most valaki ilyet, de ma benéztem oda, ahol ezt árulják, és egész korrektnek tűnik elsőre a gép...

Már az enyém  ;)

Udv a klubban!  :sorcerer:

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1904 Dátum: 2010.09.01 09:23:33 »
TEIN Basic futomu elado...