Szerző Téma: Yaris Ts  (Megtekintve 564547 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Yaris Ts
« Válasz #1740 Dátum: 2010.01.16 23:18:47 »
Átmentem Tomiékhoz amikor végeztünk és azt mondták kicsit több mint a feléből kijönne a corolla turbósítása.Ezt most csak saccolom,de sztem akkor a yaris ts turbósítása is kijöhetne ennyiből.Talán 4 kilóból biztosan.Apránként megvásárolva biztosan.Egy másik topicban már levezettem a dolgot itt most nem teszem meg,de ezt lehetne lemásolni olcsóbban:

http://www.turbo-kits.com/yaris_turbo_kits.html

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1741 Dátum: 2010.01.16 23:29:07 »
Átmentem Tomiékhoz amikor végeztünk és azt mondták kicsit több mint a feléből kijönne a corolla turbósítása.Ezt most csak saccolom,de sztem akkor a yaris ts turbósítása is kijöhetne ennyiből.Talán 4 kilóból biztosan.Apránként megvásárolva biztosan.Egy másik topicban már levezettem a dolgot itt most nem teszem meg,de ezt lehetne lemásolni olcsóbban:

http://www.turbo-kits.com/yaris_turbo_kits.html

Milyen Corollara gondolsz? Csak nem a tiedre? Van meg hely a motorterben?
Melyik topic-ban vezetted le? Kivancsi vok ra... Majd kifejtheted bovebben a gondolataid, otleteid a Yaris-ra vonatkozoan. Valamikor szemelyesen :)

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1742 Dátum: 2010.01.16 23:36:32 »
Egyebkent ez a kit amit belinkeltel biztos hogy az 1nz-fe TS Yarisra keszult? Csak annyit ir, hogy 1.5L. A 07+ mit jelent? Nem az evjaratot? Azt hiszem 2es Yarisbol keszult 1.5os is, ami nem TS.

tutinet

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1743 Dátum: 2010.01.16 23:57:48 »
Corolla turbósítás : Roland nekem 600 kilót mondott. Legkevesebb + kuplung, váltó meg a többi gond, ami beüthet.
30-40+LE-ért szerinte nem érdemes turbósítani .

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Yaris Ts
« Válasz #1744 Dátum: 2010.01.17 00:29:40 »
Corolla turbósítás : Roland nekem 600 kilót mondott. Legkevesebb + kuplung, váltó meg a többi gond, ami beüthet.
30-40+LE-ért szerinte nem érdemes turbósítani .

...,de motort átépíteni érdemes 30 paciért nemigaz okoska? ;)

Volt olyan hogy yaris turbo vagyis vitz turbo gyárilag.Ha belegondolsz 40 paci egy kisnyomású turbóval egy 900kiló körüli autónál iszonyatosan sok.
Tutinet 6 kilóból jön ki az a szett amit itt ezen az oldalon lehet kapni amit az előbb belinkeltem.

Itt is van egy pár:

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=yaris+turbo&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=corolla+turbo&_osacat=0

A legegyszerűbb megkeresni azt hogy mi volt a yaris turbóban gyérilag milyen kit és azoknak az alkatrészeit megnézni külön mennyibe kerülnek.Ezt sajna nem tudom,mivel nem tudom a motorkódotokat,de sztem Totó simán utána tudna nézni.Tomiékkal nagyom leegyszerűsítve azt dumáltuk hogy egy kis nyomású turbó olyan 60ezer egy cooler 20ezer csövezés 15ezer ecu na az sok olyan kiló minimum,leömlő 60-100 gyártva. meg csövezés kell a turbónál és csá.Ha a váltó a turbósban is ugyanaz volt mint sima ts-ben akkor azzal nincs gond.Kuplungot meg előbb utóbb úgyis cserélni kell.Még erősebb fékbetétek kellhetnek meg futómű ha akarja az ember.Ezeken kívül sztem a 6 kiló olyan 4 kiló.A többivel meg ráér az ember amikor érzi hogy kopnak a régiek és egyébként is cserés lenne.Sztem ügyesen fél év alatt össze lehet hozni.Amúgy meg a legegyszerűbb az ha megkérdezitek a ledtechnikes embert.Ha Ők csináltak ilyet és jól működik akkor azt kell nagyjából lemásolni és kész :devil:

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1745 Dátum: 2010.01.17 09:20:10 »
Roviden: az Europaban Yaris T-Sport neven futott modell japan megfeleloje a Vitz. Turbos valtozatot kizarolag japan piacra gyartottak, ez futott Vitz RS neven. Ez 150 LE-t tudott, tudtommal mindenben megegyezik az itteni TS modellekkel (1NZ-FE motor, stb) + a TRD fejlesztett es rakott bele turbot (letezett 1.3-as Vitz RS is Japanban 2NZ-FE koddal, gondolom ugyancsak raraktak egy turbot utolag).

Europaban, foleg Angliaban utolagos turbositasok tortentek a TS modelleken, ebben Toto talan kompetensebb, mert amiota megvan neki az auto azota fenn van mas forumokon is, ahol elterjedtebb ez a modell es sokan probaltak sokmindent vele :)  (viszont tudtommal turbositason nem gondolkodik). O azt mondta, hogy Angliaban van egy emberke aki 220 LE-re turbositotta az ilyen Yarist ami nekunk van...  :whistling:

Egyebkent a Yarisra fejlesztett kompresszor tobbet hoz mint a Corollan. Azt lattuk tegnap is, hogy kisebb modositasokkal el lehet erni akar +16 LE-t is ami egy ilyen kis autonal nem keves. Ha erre ramenne az Yarisra fejlesztett kompresszor akkor ugyanaz a teljesitmeny meglenne mint a Vitz RS eseteben, talan kicsit tobb is (a TTE 140 loerot mond a kompresszor beszerelesevel, az ugye 34 plussz. Valszeg a Blitz is tudja ugyanezt, mert gyakorlatilag ugyanaz a ketto. TRD fejlesztette ki es a TTE meg a BLTZ is forgalmazza mas logoval.)
Persze a turbo sokkal olcsobban kijonne, meg fenn jobban menne, de a motor elettartama valszeg megrovidulne es ha porgetve volt, akkor mindig figyelni kell a hutesre. Meg a motorter is tele van csovekkel. Egy kompresszort meg szinte eszre sem vesznek muszakin... legalabbis biztos kevesebb gond lenne vele. A turbo hangja jobban tetszik mint a kompresszore, de elo pelda van ra, hogy egy jo kipuff hang el tudja nyomni, igy nem zavaro :D

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Yaris Ts
« Válasz #1746 Dátum: 2010.01.17 09:47:15 »
Sztem ha a gyárinál kicsivel jobban fel van húzva a turbós moci akkor az még sokáig elmehet ha normálisan van melegítve és hűtve is.Sztem a kompresszor sokkal drágább lesz a tiétekhez és jóval kevesebbet hoz ráadásul érzésre sem ugyanaz és kisebb teéjesítményt hoz mint a tutbó.A turbós fent megy jól a kompresszor meg lentről húz és fent már alig tölt szóval menetteljesítményei jobbak.Ha Mozsó megcsináltatja 1.8-ra a kocsiját akkor már sztem nem megyek el neki így mint most.Ha mégis akkor az csak amiatt lesz mert az enyémben van váltás.Mozóé meg egy vvti moci lesz.Mint a mérésnél kiderült nekem 6000-nél az ecu leszabályozza a nyomást és nincs nyomás csak a lift dolgozik.Most ezen melózok hogy ott is legyen,de vissza a yarishoz.A turbó jobban tetszene mindkettőtöknek én azt ajánlanám.

kompi 4000dollár turbó 3000pluszszállítás,vám,áfa,Ha itthon turbósítasz akkor az 4 kiló körül megvan és darabonként is meg tudod venni a cuccokat...

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1747 Dátum: 2010.01.17 10:37:49 »
Iden meg biztos nem lesz turbositas. Ha esetleg ugy dontok, hogy marad a Yaris kell uj felnigarnitura, uj nyari gumik meg allithato magassagu futomu. Ultetve kicsit pofasabb  :wub:
Viszont ha marad es jovore bekerul esetleg egy turbo, akkor remelem, hogy Toto is rak bele legalabb egy kompresszort es akkor konkretan megnezhetnenk melyik megoldas a jobb  :clap:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Yaris Ts
« Válasz #1748 Dátum: 2010.01.17 11:14:12 »

Éhesek voltunk és elhúztunk kajálni  :cool2: :D :D
De Mozso is eltűnt nem kanyarodott le balra .

De ő ott volt!  :sorcerer:
Toyota Yaris T SPORT
153



pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1749 Dátum: 2010.01.17 11:32:42 »
De ő ott volt!  :sorcerer:

Ezt en is tanusitom. Vegig le volt huzva hol az egyik ablak, hol a masik. Fulig ert a szam a hangorkantol ami ott volt   :wub:

Mielott eljottem lattam Ot a visszapillantomban... elore neztem Toto-ra. Kovetkezo pillanatban halk szisszenest halottam es hirtelen ket autoval elottem termett... :)

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Yaris Ts
« Válasz #1750 Dátum: 2010.01.17 11:50:54 »
Én is gondolkodtam a turbón még annak idején amikor a kompiról volt szó... Angliában már többen megvalósították ezt a tervet, van aki nyűglődve, van aki sikeresen. Nem olyan egyszerű a dolog, érteni kell hozzá és ha nem értesz, akkor viszont olyan szakit kell találnod, akiben megbízol és akinek már van tapasztalata és nem csak gányolva rakja össze neked piffpuff. Ha itthon kijönne 4 kilóból, akkor nem is éri meg gondolkodni a 3 valahány ezer dolcsis cuccon, plusz vám meg áfa meg szállítás, az már lehet hogy sok. A turbo kits oldalán, a 07 az évjárat, szóval szerintem az nekünk nem lenne jó, de nem vagyok benne biztos, hogy némi átalakítással be lehetne szerelni.

Ne felejtsük el a TRD által fejlesztett Yarist sem, brutál lehet a ki verda, amúgy ebből még Európába is átkerült jó néhány darab, főleg a finnekhez és svájcba. Ez így néz ki, jó ennek a hátsó lökhárítója azért át lett alakítva ami nekem nem tetszik! Ha akkor lett volna itthon amikor vettem az enyémet, simán a turbós mellett döntök.





Ez meg egy másik TRD-s mérése, 160 pacis!



The Vitz RS was modified by TRD (Toyota Racing Developments), and was fitted with a turbo-charger. A limited run was produced with a power output of around 120 kW (163 PS; 161 bhp) and a 0-100 km/h (0-62 mph) time of just 7 seconds.

A kompresszor sem rossz megoldás, az hozna plussz 35 pacit és kb. 50 nyomatékot a miénknél, nálam az 157 paci körül lenne és adna kb. 200 nyomatékot ami nem rossz. Nem is beszélve arról, hogy azért eléggé megbízható, nem hiába a TTE fejlesztett ki ilyen kitet a Yarishoz, aztán jött a Blitz meg Greddy, mindhárom ugyanazt tudja, ugyan annyi erőt képviselnek.

Ez mondjuk egy GREDDY turbo kit, nem biztos hogy rossz, legalábbis a név alapján, de pl. az angol fórumokon most nemrég sokan lefikázták ezt a kitet, hogy hamis meg kamu és hogy nem valódi GREDDY.
http://cgi.ebay.com/Toyota-Yaris-1NZ-FE-turbo-kit-included-Greddy-E-manage_W0QQitemZ150401394269QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item23049f265d
 
PZS, ezt nézd meg, szerintem jó a tiédre:

http://cgi.ebay.com/BLITZ-NUR-SPEC-S-EXHAUST-TOYOTA-YARIS_W0QQitemZ310163998705QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item48373707f1



« Utoljára szerkesztve: 2010.01.17 11:59:49 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Yaris Ts
« Válasz #1751 Dátum: 2010.01.17 12:12:45 »
Előlrő,oldalról nagyon szép az autó,de a hátulja baromi randa.Ha a kompresszort választjátok akkor azt is lehet húzni.Másik pulley-t lehet keresni hozzás és egy írható ecuval lehet játszani vele,de sztem alapon akkor is a turbó ami jobban működik.Nekem a páyázás miatt gondoltam hogy jobb lesz a kompresszor,de egy alacsony nyomású turbóval lehet hogy jobban jártam volna.Most már ez marad ebből kell gazdálkodni.Így legalább jobb marad a tapadásom nem forgatja el a nagy nyomaték a kanyarban kigyorsításnál.

pzs

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1752 Dátum: 2010.01.17 12:24:59 »
PZS, ezt nézd meg, szerintem jó a tiédre: ...


Ha kicsit jobban megnezed, lathatod, hogy 1.0as Yarisra valo :)

tutinet

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1753 Dátum: 2010.01.17 13:52:06 »
Mozsó megcsináltatja 1.8-ra a kocsiját akkor már sztem nem megyek el neki így mint most.

 :eek:

Huha, ez nem semmi lesz. Tényleg ezt tervezi ? Micsoda brutál nyomaték lesz neki alul 4000-ig. Mondjuk most se kevés az a 240 Nm :clap:

tutinet

  • Vendég
Re: Yaris Ts
« Válasz #1754 Dátum: 2010.01.17 14:13:23 »
...,de motort átépíteni érdemes 30 paciért nemigaz okoska? ;)

Én többet szeretnék , mint 30 LE ettől az átépítéstől.  :yes: :D

Tutinet 6 kilóból jön ki az a szett amit itt ezen az oldalon lehet kapni amit az előbb belinkeltem.

De a szettek alapjában véve drágák, mivel - elvileg - gyorsan fölrakhatók. Ezzel el is mondtuk az előnyeit.
Roland szerint érdemesebb magunknak megtervezni a turbo kittet, nem szettet venni. Így olcsóban kijöhet viszont több a munka vele.
Én nem lebeszélni akarok senkit  -  sőt Rolandot elhívtam a pénteki talira is lehet a héten eljön - de mielőtt valaki turbósításba fog, nézzen szét a neten, hogy mindent be lehet e hozzá szerezni és az alkatrészek milyen áron vannak és kivitelezhető néhány átalakítás a motortérben és a kocsi alatt. Leírtam a másik topikban, hogy mivel kezdjük.
Tény, hogy a turbo-kits oldalon lévő kitekből lehet csak alkatrészt is rendelni tehát pl. csak öntvény leömlőt, ahhoz lesz egy talpkialakítás és ahhoz kell majd turbót választani .
Szóval át kel nézni mindent leülni egy pár órára és összeadni mibe kerülnek az alkatrészek, a szerelés, tervezés , utánajárás stb.
Kijön egy végösszeg és egy idő és ezek tudatában el lehet dönteni akarjuk e vagy nem.
Nekem Roland mondott egy összeget és úgy döntöttem, hogy nem vállalom be. Ez mindenkinek a magánügye mennyit és mit vállal be csak jól át kell gondolni mit nyer az ember és mit veszít.

De ha Roland eljön pénteken akkor személyesen is beszélhettek vele. Nekem azt mondta, hogy +30-40 LE-ért nem éri meg turbósítani de + 70-100 LE-ért már igen. Ugyanezt fogja mondani pénteken is -.